کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت منتشر شده در روزنامه زنجیره‌ای:

کار اصلاح‌طلبان به بزک ترامپ رسید/ تقصیر معاندین است نه رئیس‌جمهور امریکا/ تصور غلط ترامپ به خاطر این است که راه بسته شده و دیپلمات‌ها رفت‌وآمد ندارند!

14 مرداد 1398 ساعت 12:40

نعمت احمدی، از فعالان اصلاح طلب مدعی شده است: وقتي راه گفت‌وگو يا راه رفت‌و‌آمد ديپلمات‌های دو كشور بسته باشد، معاندين و مخالفين كانال ارتباط با دشمنان كشور خواهند شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب اعتماد، یکی از ستون های امروز خود را به یادداشت نعمت احمدی اختصاص داده است. احمدی که از وکلای دادگستری است و همچنین از فعالان و تریبون داران جریان اصلاحات محسوب می شود در رزومه کاری‌اش وکالت فتنه گران سال 88 را ثبت کرده است. رسانه های اصلاح طلب هم غالبا تلاش می‌کنند ادعاهای سیاسی - حقوقی خود را از زبان وکلایی همچون احمدی بیان کنند.

در یادداشت منتشر شده احمدی در «اعتماد» وی با ادعایی عجیب تصور غلط ترامپ از وضع مردم کشورمان را ناشی از عدم رابطه ایران با این کشور دانسته و مدعی شده است که چون بین ایران و آمریکا رابطه ای نیست این کانال ارتباطی به دست معاندین می افتد. احمدی نوشته است: « لابد مسوولان شوراي عالي امنيت ملي صلاح را در اين ديده‌اند كه با امريكا مذاكره نشود اما پرسش اين است كه آيا صحبت كردن راجع به مذاكره با امريكا يا پاسخ دادن به گفته‌هاي مسوولان امريكا، جايي كه گفته آنان خلاف واقعيت است، از طرف مردم عادي و بيرون از دولت هم ممنوع است؟ چرا نبايد پاسخ داد يا راهكاري را ارايه كرد؟ مدتي قبل آقاي دونالد ترامپ در قضاوتي غير‌واقعي نسبت به اوضاع داخلي ايران و وضع اقتصادي ما، سخناني نزديك به اين مضمون داشت كه از وقتي من رييس‌جمهور امريكا شدم اوضاع ايران كاملا فرق كرده است و در همه شهرها شورش است و تكه‌اي نان پيدا نمي‌شود. وقتي راه گفت‌وگو يا راه رفت‌و‌آمد ديپلمات‌هاي دو كشور بسته باشد، معاندين و مخالفين كانال ارتباط با دشمنان كشور خواهند شد».

در ادامه یادداشت، این وکیل اصلاح طلب پیشنهاد داده است که مذاکره بین افراد غیردولتی آغاز شود و برای اثبات سخنش به تفاوت گزارشگران ویژه که به ایران آمده با آنها نیامده اند، اشاره کرده و حتی قراردهی گزارشگر ویژه برای ایران را ناشی از برخورد غلط ایران با دنیا دانسته است. وی نوشته است: «نمایندگان ویژه سبه در سال‌هاي نه‌چندان دور گروه‌هايي از اتحاديه اروپا يا شخص گزارشگر سازمان ملل آقاي گاليندوپل به ايران مي‌آمدند و با روزنامه‌نگاران، فعالان سياسي و وكلا در دفتر سازمان ملل در تهران گفت‌وگو مي‌كردند. به اين نوع گفتمان، كانال ارتباطي نمي‌گويند بلكه مذاكره غيردولتي‌ها و فعالان با افرادي كه مسووليت ميز ايران را در اختيار داشتند، مي‌گويند. نگاه كنيد به گزارش گاليندوپل يا موريس ديني كاپيتور و تفاوت گزارش آنان را با گزارش ديگر گزارشگران كه به ايران نيامدند اما كانال ارتباطي آنان كساني بوده و هستند كه به هر علت موافق ايران و شرايط موجود و حاكم نيستند. هرچند جاي اين پرسش باقي مي‌ماند كه چرا بايد براي ايران گزارشگر ويژه تعيين شود، به باور نگارنده بخشي از اين وضع يعني تعيين گزارشگر ويژه برمي‌گردد به نوع رابطه ما با جهان خارج و محدوديت‌هايي كه به زعم نگارنده غيرضرور هستند، ولي اصرار داريم كه اين محدوديت‌ها نه‌تنها كم نشوند بلكه گسترش پيدا كنند. وقتي قطع رابطه به وجود مي‌آيد نيروهايي فعال مي‌‌شوند كه عناد دارند».

این فعال اصلاح طلب با آوردن مصداقی که نشان از کم عمقی قدرت تحلیل اصلاح طلبان دارد، نوشته است: «همين اظهارنظر آقاي ترامپ كه در ايران به خاطر تكه‌اي نان چه‌ها كه نمي‌كنند، كافي است نماينده‌اي از امريكا به هر شهر از شهرهاي ايران كه مدعي‌اند به خاطر تكه‌اي نان شورش مي‌شود بيايد و در يك فراخوان سمن‌ها و فعالان آن شهر از مردم بخواهند ظرف دو، سه ساعت هواپيماي حامل نماينده امريكا را پر از نان بكنند تا به راي‌العين ببينند اطلاعاتي كه به رييس‌جمهور امريكا داده‌اند به كلي عاري از حقيقت است».

فارغ از آنکه طرح این موضوع به خودی خود خنده دار است اما واقعیت همین است بعد از گذشت شش سال از هدررفت وقت یک ملت به پای محک مجدد یک تجربه قدیمی یعنی اعتماد به آمریکایی‌ها و گذشت سه سال از عهدشکنی آنان، رسانه‌ها و فعالان سیاسی یک جریان با ظلم به مخاطبان خود، تصور غلط رئیس جمهور قلدر و البته ابله آمریکا از ایران را ناشی از عدم رابطه دو کشور معرفی می کنند.

اصلاح طلبان که تا همین امروز سعی می کردند در اقدامی مشکوک بین اوباما و ترامپ تفاوت قائل شوند و نماد سیاهی را نه هیئت حاکمه امریکا که ترامپ معرفی کنند، ظاهرا از کرده خود پشیمان شده و بعد از بزک اوباما به سراغ بزک ترامپ و دوستان آمده اند و به همین وسیله به تکاپو افتاده اند تا بگویند هیئت حاکمه امریکا دشمن نیست(!) بلکه تصورات غلطی دارند و این تصورات غلط هم ناشی از فعالیت معاندین بوده است؛ گویی که آمریکا با سیاهه سابقه ای که دارد دشمن ملت ایران نیست!

ظاهرا برخی فعالان سیاسی جریان اصلاحات که از مذاکره رسمی و جنگ هراسی نتیجه نگرفته اند به سراغ مذاکره غیردولتی ها آمده اند و شاید آغازگر سناریوی جدیدی باشند.


کد مطلب: 696996

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/696996/کار-اصلاح-طلبان-بزک-ترامپ-رسید-تقصیر-معاندین-نه-رئیس-جمهور-امریکا-تصور-غلط-خاطر-این-راه-بسته-شده-دیپلمات-ها-رفت-وآمد-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com