کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سند جدید از پیگیری دغدغه‌های مردم توسط رئیسی/ پاسخ عملی رئیسی به سخنرانی حاشیه‌دار روحانی چیست؟

پیام بدهید؛ رئیسی شخصا گوش می‌کند

13 مرداد 1398 ساعت 13:56

رئیس قوه قضاییه گاهی تا پاسی از شب پیام‌های ضبط شده سامانه ۱۲۹ قوه قضاییه را شخصا گوش می‌دهد.


گروه سیاسی جهان نیوز: خردادماه سال جاری بود که حجت الاسلام رئیسی در چهارمین ماه از آغاز فعالیتش بر دستگاه عریض و طویل قضایی به مردم و نخبگان برای مشارکت در روند تحولات دستگاه قضا فراخوان داد و راه این ارتباط را هم صفحات حجت الاسلام رئیسی در شبکه های مجازی معرفی کرد. چندی پیش هم رئیس قوه قضاییه به صورت سرزده از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه (129) بازدید کردند و به نوعی اهمیت دوچندان این دستگاه را در دوره جدید گوشزد کردند.

اما شب گذشته، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا که مهمان برنامه «نگاه یک» بود از پیگیری و پیشرفت این امور یعنی ارتباطات مردمی سخن به میان آورد که مشخص شد در روش و منش مدیریتی رئیسی وعده بدون عمل و یا حرکت شعاری وجود ندارد. آن طور که اسماعیلی گزارش داد شخص آقای رئیسی مصّر به پیگیری پیام های مردمی دریافت شده چه از شبکه های اجتماعی و چه از طریق سامانه رسمی 129 هستند و جالب تر آنکه رئیس قوه قضائیه در اوقاتی که عرفا وقت استراحت وی می باشد تا پاسی از شب برای شنیدن این پیام ها وقت می گذارد. چند روز پیش هم فیلمی از اظهارات رئیسی در فضای مجازی پخش شد که رئیس دستگاه قضا صریحا اذعان می کنند برای حل مشکلات مردم حتی گاهی جمعه هم باید به سر کار بیاییم. تلاش رئیسی برای تغییر رویه دستگاه قضا به یک رویکرد جهادی و ایجاد تحول گام دومی مدنظر رهبر انقلاب در این قوه مهم کاملا مشهود بوده و مشهودتر آن است که رئیسی بر خلاف برخی از مسئولان که پیشنهاد کار بیشتر و مجانی مثل ژاپن می دهند، خود قبل از سخنرانی و اعلام پیشنهاد به سایرین، برای امور مطالبه شده پیش قدم است.

بیشتر بخوانید:
راز افزایش محبوبیت ۱۳ درصدی رئیسی چیست؟
رهبری قبل از پذیرش قاضی‌القضاتی به رئیسی چه گفتند؟


بخش هایی از اظهارات سخنگوی دستگاه قضا پیرامون همین موضوع را در ادامه خواهید خواند:

*در هر دستگاه اجرایی مدیر دستگاه وظیفه نظارتی دارد. امروز از نهاد‌های نظارتی درون دستگاهی مطالبات را شروع کرده‌ایم. انتظارما از آنهاست که در وهله اول اجازه ندهند فسادی در دستگاه تابعه آن‌ها اتفاق افتد در مرحله بعد نهاد‌های نظارتی برون سازمانی اقدام می‌کنند؛ دستگاه قضایی در مرحله آخر باید ورود کند.

*در مجتمع تخصصی دستگاه قضایی پیش‌بینی شده سامانه ارتباط مردمی ویژه اطلاع‌رسانی در حوزه مفاسد اقتصادی راه‌اندازی شود.

*(در حوزه شنیدن اظهارات مردم) ریاست دستگاه قضا تاکید داشت بخش‌های مهم پیام‌های مردمی به سمع و نظرشان برسد. رئیس قوه قضاییه گاهی تا پاسی از شب پیام‌های ضبط شده سامانه ۱۲۹ قوه قضاییه را شخصا گوش می‌دهد.

*بخش زیادی از پیام‌های صفحات اجتماعی شخص ریاست قوه قضاییه به وی منتقل می‌شود و پیگیری می‌کنند.

*چه اطمینانی بالاتر از اینکه بخش قابل توجهی از این پیام‌ها‌ی مردمی را شخص رییس قوه قضائیه استماع می‌کند و مبتنی بر ان دستوراتی را صادر می‌کند. علاوه بر آن تیم‌های کارشناسی دلسوز و مجربی را را مامور کرده‌اند که به یکایک این موضوعات رسیدگی شود.

*از سیاست‌های مورد تاکید ریاست قوه قضاییه این است که برنامه اصلی ما اقدام است نه اعلام. اگر مطلبی را اعلام می‌کنیم بعد از اقدام و نتیجه اعلام می‌کنیم نه اینکه در ابتدای امر بخواهیم شعار گونه مطالبی را اعلام کنیم که این کار را خواهیم کرد. قرار ما با مردم این است که به مردم گزارش بدهیم این اقدامات را انجام دادیم.

*چاره‌ای جز یاری طلبیدن از مردم نداریم. دو اقدام مثبت انجام شده؛ امنیت برای گزارش دهندگان امین تامین شده و علاوه بر آن حسب مورد برخی از گزارش دهندگان مورد تشویق قرار می‌گیرند.


کد مطلب: 696865

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/696865/سند-جدید-پیگیری-دغدغه-های-مردم-توسط-رئیسی-پاسخ-عملی-سخنرانی-حاشیه-دار-روحانی-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com