کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید روحانی اصلاح طلب:

امام جمعه‌ای که شعار «مرگ بر امریکا» بگوید اعتبارش در جامعه سلب می‌شود

9 مرداد 1398 ساعت 10:02

باید برای تشکل اصلاح طلب مجمع محقق و مدرسین حوزه علمیه قم تاسف خورد که فردی در این سطح سواد را در خود جای داده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدتقی فاضل میبدی از روحانیون اصلاح طلب و عضو مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با انتشار یادداشتی در رسانه های منسوب به جریان اصلاحات سعی کرده است تا از دور حاشیه سازی و اظهارات شاذ که ید طولایی در آن دارد جا نماند.

میبدی در یادداشت جدیدش که پیرامون نماز جمعه منتشر کرده، ائمه جمعه را به جناحی بودن متهم کرده و نوشته است: «نقش و عملکرد خطبه های نماز جمعه امروز شبیه به عملکرد صدا و سیما شده است،  صدا و سیما از جریان خاصی پیروی می‌کند، غالب ائمه جمعه  نیز به همین شیوه عمل می‌کنند. یا در دوران قبل و بعد از انتخابات، با رویکردی منتقدانه به دولت، علیه رویکرد دولت در سیاست‌ خارجی، برجام و ...حرف می زنند».

این روحانی کم سواد اصلاح طلب در بخش دیگری از یادداشت، امام جمعه ای را که شعار مرگ بر امریکا بدهد را فاقد اعتبار در جامعه معرفی کرده است. میبدی نوشته است: «در برخی از خطبه ها حرف های عجیبی شنیده می شود، آقای خاتمی امام جمعه تهران می گوید شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس و  بین‌المللی است. خب امام جمعه‌ای که این سبک حرف ها را بزند، اعتبارش در جامعه سلب می‌شود. یک شعار بین‌المللی و مقدس! این یعنی چی؟ براساس دین و آیین ما، الله اکبر، لا الله الا الله شعارهای مقدسی هستند، چه کسی گفته که مرگ بر آمریکا شعار مقدسی است. علما به ایشان تدکر داده‌اند که منظورش از این سخن چیست؟ مقدس بودن تعریف دارد، باید وحی یا سخن امام معصوم باشد. بنابراین من بر این باورم که ائمه جمعه باید بسیار دقیق، سنجیده و مطالعه کرده، حرف بزنند. این که کسی خطبه‌ای بخواند که از اول تا آخرش فقط دعوا با کشورهای خارجی و جریان‌های داخلی باشد، دیگر نمی‌توان اسمش را خطبه گذاشت.»

در نکته اول باید برای تشکل اصلاح طلب مجمع محقق و مدرسین حوزه علمیه قم تاسف خورد که فردی در این سطح سواد را در خود جای داده که هنوز با مفهوم برائت از دشمنان الهی به عنوان یکی از فروع دین کاملا بیگانه است. البته که جنس اظهارات فردی نظیر میبدی تا حد زیادی به سیاست آلوده شده که حاضر هستند دین را همانند سال های حاکمیت اصلاحات به قربانگاه سیاست ببرند.

رهبر انقلاب چند سال پیش پیرامون شعار مرگ بر آمریکا فرمودند: اين‌كه مى‌بينيد ملت ما بعد از بيست‌وشش سال «مرگ بر امريكا» را فراموش نمى‌كند، به‌ خاطر اين است كه غفلت از توطئه‌ى استكبار جهانى همان، و اسير توطئه شدن همان. در واقع «مرگ بر امريكا»يى كه مردم ما مى‌گويند، مثل همان «اعوذ باللَّه من الشّيطان الرّجيم» است كه اول هر سوره‌ى قرآن قبل از «بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم» گفته مى‌شود. استعاذه‌ى به خدا از شيطان رجيم براى چيست؟

از سوی دیگر بیانات امام راحل پیرامون نامیدن آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» از یادها نخواهد رفت و مبانی قرآنی آن برای اهل فن کاملا مشهود است.

یادآور می شود چندی پیش این روحانی اصلاح طلب وجود سکولاریسم در حوزه را فاقد عیب معرفی کرده بود و در اظهاراتی دیگر در آستانه ماه محرم سال گذشته ضمن حمله به مادحین اهل بیت پیشنهاد داد بهتر است عزاداری های یکسال تعطیل شوند. باید دید مراجع نظارتی تا چه زمانی بنای تحمل این اظهارات عجیب به نام دین را دارند؟

بیشتر بخوانید:
چند نکته درباره اظهارات روحانی کم‌سواد اصلاح‌طلبان
بنابر احتیاط واجب درباره FATF نظر ندهید!


کد مطلب: 696391

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/696391/امام-جمعه-ای-شعار-مرگ-امریکا-بگوید-اعتبارش-جامعه-سلب-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com