کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقلای روزنامه اصلاح‌طلب برای بخشش نجفی +عکس

8 مرداد 1398 ساعت 10:01

طی روزهای گذشته خبری از صدور حکم قصاص برای نجفی منتشر شد و حتی یکی از وکلای وی احتمال صدور حکم قصاص برای نجفی را محتمل دانسته بود و امروز این خبر توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام و تائید شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد تصویر اصلی شماره امروز خود را به پرونده قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی اختصاص داده و با محوریت «بخشش» نجفی گزارشی منتشر کرده است. در بخشی از گزارش مرتبط با این موضوع آمده است:

«در بررسی‌های مختلف به این نتیجه می‌توان رسید که تغییر لحن مسعود استاد که خود را نماینده ی اولیاهای دم ( پدر،مادر و تنها فرزند میترا استاد ) می‌داند به سمتی در حرکت است که امکان گذشت را ممکن می‌سازد. مسعود استاد در گفته‌های مختلف به این مسئله اشاره دارد که محمد علی نجفی قصدی برای به قتل رساندن میترا استاد نداشته است. او تقریبا پذیرفته که قتل در یک کنش و واکنش ناخواسته به وقوع پیوسته اما اگر چه برخواسته اصلی خود یعنی قصاص اصرار دارد اما موضوع بخشش را به طور کلی منتفی نمی‌داند.

...اگرچه هنوز حکم قطعی منتشر نشده و اگرچه هنوز تا نهایی شدن هر حکمی راه درازی در پیش است اما سخنان اخیر برادر میترا استاد که گفته به بخشش فکر نکرده بوده اما می‌توان روی آن نیز نظر داشت و نیز مطرح شدن بحث کمک به زنان بدسرپرست و بی سرپرست می‌تواند چنین به ذهن مخاطب القا کند که با فاصله گرفتن از فضای احساسی ساعات اولیه وقوع حادثه و نیز طی مراحل مختلف دادرسی و دادگاه، حال طرفین فرصت دارند که بیشتر و عمیق تر به همه راه‌های پیش رو فکر کنند؛ نجفی به مسیری که طی کرده و خانواده مقتول به همه گزینه‌ها از جمله قصاص یا بخشش.»

طی روزهای گذشته خبری از صدور حکم قصاص برای نجفی منتشر شد و حتی یکی از وکلای وی احتمال صدور حکم قصاص برای نجفی را محتمل دانسته بود و امروز این خبر توسط سخنگوی قوه قضائیه تائید و به صورت رسمی اعلام شد. از سوی دیگر در برخی شبکه های اجتماعی خبر پذیرش مبلغی توسط خانواده میترا استاد برای گذشت از قصاص نجفی نیز منتشر شده است. در هر حال باید اکنون که حکم نجفی اعلام شده است، منتظر واکنش خانواده مقتول مبنی بر اعلام گذشت و یا اجرای قصاص ماند.

گفتنی است این فرضیه که روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در حال تلاش برای فضاسازی اعلام توافق پشت پرده بین نجفی و خانواده اولیای دم است هم دور از ذهن نیست.



بیشتر بخوانید:
هفت نکته درباره قتل هفتم خرداد


کد مطلب: 696253

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/696253/تقلای-روزنامه-اصلاح-طلب-بخشش-نجفی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com