کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیت المال در بیراهه؛

در رسانه های دولتی چه خبر است؟/ از تلاش برای بازگشت ضدانقلاب‌ها تا رپرتاژ برای خواننده حامی فتنه +تصاویر

5 مرداد 1398 ساعت 12:38

باید بر رسانه های دولتی همچون روزنامه ایران، خبرگزاری ایرنا و ایسنا نظارت ویژه ای صورت پذیرد چرا که ظاهرا بودجه تخصیص یافته از بیت المال برای این رسانه های دولتی، در برخی مواقع، به طور کامل بر خلاف سیاست های رسمی نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌شود.


گروه سیاسی جهان نیوز:  هفته گذشته پایگاه جهان نیوز در گزارشی با عنوان «مجوز کنسرت خواننده حامی فتنه با تبلیغ پرشور در تهران» به موضوع چرایی اعطای مجوز به حسین زمان، خواننده حامی فتنه پرداخت و از مسئولان وزارت ارشاد خواست که درباره علت مجوز برگزاری کنسرت به وی با وجود نظرات و مواضع سیاسی خاص وی همچون حمایت از فتنه گران سال 88 توضیح دهد که تا امروز توضیحی در این باره داده نشده است. در پی مجوز ارشاد به کنسرت زمان هم، روزهای گذشته تصاویر این خواننده و تبلیغ کنسرت وی در بیلبوردهای تهارن خودنمایی می کرد.



با هر تفسیر، شامگاه پنجشنبه سوم مرداد کنسرت حسین زمان در مزکر همایش های برج میلاد برگزار شد. نکته جالب تر آن است که روزنامه ایران ارگان رسانه ای دولت، در اولین شماره بعد از این کنسرت، برای این خواننده حامی فتنه رپرتاژی در قالب مصاحبه منتشر کرده و حتی یکی از تیترهای صفحه اول خود را به مطلب «زمان» اختصاص داده است. هرچند که در گفتگوی «زمان» با روزنامه ایران مطلب برجسته و خاصی مشاهده نمی‌شود اما صرف گفتگو با وی و تلاش برای برجسته سازی این خواننده پرحاشیه به نوبه خود قابل توجه و البته تامل است.

زمان در این مصاحبه گفته است: «این کنسرت پس از پشت سرگذاشتن هفتاد‌خوان برگزارشده تا بتواند بار دیگر با مردم سرزمینش دیدارکند.»

وی در بخشی دیگری از مصاحبه اش با روزنامه ایران گفته است: « 40سال است رسانه ملی ساز را نشان نمی‌دهد و موسیقی را تنها ابزاری برای منافع گروهی و صنفی می‌داند. وقتی نزدیک به دوران انتخابات می‌شود فیتیله موسیقی را بالا می‌کشند و بعد از انتخابات تصمیماتشان تغییر می‌کند در چنین وضعیتی اوضاع موسیقی کاملاً مشخص است بنابراین ما نباید مردم را مقصر بدانیم. آثاری که از رسانه ملی پخش می شود اکثریت کارهای سفارشی و فرمایشی است و ناگفته نماند یکی از دلایلی که از صدا و سیما طرد شدم به همین سبب بود آنها اصرار داشتند من به سفارش و فرمایش بخوانم».



علاوه بر گزارش امروز روزنامه دولتی ایران، خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا به عنوان دو خبرگزاری مهم دولتی هم از کنسرت این خواننده حامی فتنه گزارش‌ تصویری منتشر کردند!

آن چیز که مشخص است باید مجلس و یا حتی دستگاه قضایی بر رسانه های دولتی همچون روزنامه ایران، خبرگزاری ایرنا و ایسنا نظارت ویژه ای اعمال کنند چرا که ظاهرا بودجه تخصیص یافته از بیت المال برای این جنس رسانه های دولتی، در برخی مواقع، به طور کامل بر خلاف سیاست های رسمی نظام جمهوری اسلامی صرف می‌شود و ارگان های رسمی قوه مجریه در خدمت اهداف ضدانقلاب قرار می گیرند. علاوه بر اقدامات اخیر روزنامه ایران و یا خبرگزاری ایسنا و ایرنا، از دیگر مصادیق حرکت خلاف جهت رسانه های دولتی، می توان به فعالیت چندی پیش خبرگزاری ایسنا در مسیر اختلاف افکنی بین دو ملت ایران و عراق اشاره کرد که با انتقاد شدید کاربران فضای مجازی مواجه شد. ایرنا، دیگر خبرگزاری دولت هم طی هفته های گذشته تلاش کرده بود تا فضا را برای بازگشت ضدانقلاب هایی نظیر مسعود بهنود، مهاجرانی، اکبر گنجی و... فراهم کند که جهان نیوز در همان مقطع با انتشار گزارش هایی به آن پرداخت و هشدار لازم را گوشزد نمود.


کد مطلب: 695888

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/695888/رسانه-های-دولتی-خبر-تلاش-بازگشت-ضدانقلاب-ها-رپرتاژ-خواننده-حامی-فتنه-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com