کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره رفتارهای جالب وزیر جوان؛

آقای وزیر! از شبکه اجتماعی چطور باید استفاده کرد؟/ شان وزارت ارتباطات توئیت خالی و بادکنکی است؟

6 مرداد 1398 ساعت 6:25

وزیر جوان ارتباطات بعضا توئیت هایی منتشر می کند که باعث تعجب افکارعمومی در این شبکه اجتماعی می شود.


گروه سیاسی جهان نیوز - امیر حمزه نژاد: بازهم توئیتی غیر معمول و تعجب برانگیز از «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. اینبار آقای وزیر تصویر یک بادکنک را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. این موضوع هم باعث شد که خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی نظرات مختلف آغشته به هجو و شوخی و کنایه زیر آن منتشر کنند.

 اینکه معنای این بادکنک چیست بسیاری را به گمانه زنی واداشته است. آیا آقای وزیر با این بازی توئیتری سعی دارد به نوعی روانشناسانه نظرات مردم در باره خود و عملکردش را رصد کند؟ یا پاسخ موضوعی را بدهد. یا پیامی را به فردی خاص برساند؟ ابهام بزرگی در این اقدام وزیر جوان وجود دارد. حالا ارتباط با وزیر ارتباطات معماگونه و در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است. وزیری که حاشیه‌های توئیتری زیادی داشته حالا خود بر این حاشیه ها می افزاید. 

تصویر بادکنک بسیاری را به یاد موضوع بالون اینترنتی که در منطقه سیل زده پلدختر نصب شد اما به گفته ناظران و شاهدان عینی این بالون نتوانست اینترنت را به این منطقه سیل زده ببرد، انداخت. اما هر چه باشد این تصویر نمی تواند معنای کامل و دقیقی به مخاطب برساند و بیشتر به نظر می رسد که آقای وزیر خواسته با کاربران شبکه اجتماعی بازی کند. البته همانطور که گفتیم این اولین بار نیست که وزیر دهه شصتی چنین توئیتی را منتشر می کند. قبلا هم مردم متعجب شدند که چرا آقای وزیر توئیت خالی روانه این شبکه اجتماعی کرده است. 

خوشمزه اینکه وزیر جوان بیشتر از اینکه توئیتر را فضای تبادل اطلاعات و پاسخگویی به مردم بداند یک فضای فان و سرگرمی و بعضا شوآف برای کارهای خود متصور شده است. این درحالی است که بسیاری از سیاستمداران جهان از این فضای ارتباطی برای ارائه گزارش به مردم در مورد کارهای مختلف‌شان و در راستای دیپلماسی عمومی استفاده می کنند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با همه رفتارهای خارج از عرف جهانی از این شبکه اجتماعی بسیار سود برده است. «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه کشورمان نیز سعی کرده با استفاده از این شبکه اجتماعی به سرعت رفتارهای غیرعادی برخی از کشورها از جمله آمریکا در قبال ایران را پاسخ دهد. درواقع توئیتر ظریف بیشتر در خدمت دیپلماسی وزارت خارجه قرار گرفته است. 

بازی ابهام انگیز و بعضا جناحی سیاسی را غیر از وزیر ارتباطات، «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی حسن روحانی نیز انجام می دهد. موضوع سریال گاندو و سریال توئیت‌های آشنا و چالش‌هایی که مشاور روحانی درباره این موضوع در توئیتر بوجود آمد هنوز هم ادامه دارد. توئیت های آشنا هم به مانند جهرمی بسیار ابهام آمیز و بعضا باعث چالش فکری برای افکارعمومی در فضای مجازی می شود. به نظر می رسد که این شیوه ای برای مشغول کردن افکارعمومی به نفع مسائل جناحی است.

همچنین برخی دیگر از مسئولان دولتی هم فضای شبکه های اجتماعی را برای شوآف و بازی های سیاسی جناحی مناسب می‌دیدند. از جمله این افراد می توان به «شهیندخت مولاوردی» اشاره کرد که یکبار لایک وی زیر مطلب یک ضدانقلاب فراری مخالف و معاند حجاب تعجب همه را به دنبال داشت. وی در خصوص مسائلی مانند اربعین و ورزشگاه رفتن دختران و ... نیز حرف هایی در توئیتر زد که واکنش قابل تاملی را در افکارعموی در این شبکه اجتماعی بوجود آورد. 

با این حال به نظر می رسد خصوصا در مورد آقای وزیر شان و مقامی که وی دارد بالاتر از این است که اینچنین توئیت هایی منتشر کند. مردم از وزیر ارتباطات می خواهند که از این شبکه اجتماعی به طور صحیح برای ارتباط با آنان استفاده کند و الگویی برای استفاده صحیح از وسایل ارتباطی باشد نه اینکه با پست های غیر معمول باعث ایجاد هجو و مزه پرانی‌های اینترنتی شود. پاسخگویی و ارائه گزارش هر روزه می تواند تمرین خوبی برای این الگو سازی باشد. 


کد مطلب: 695656

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/695656/آقای-وزیر-شبکه-اجتماعی-چطور-باید-استفاده-شان-وزارت-ارتباطات-توئیت-خالی-بادکنکی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com