کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید روحانی حامی دولت؛

غرویان: مردم می‌خواهند ایران با دیگر كشورها رابطه‌ مسالمت‌آميز داشته باشد/ نباید کسانی که فقر را نشانه دینداری می‌دانند به مجلس بروند

2 مرداد 1398 ساعت 11:52

مردم مي‌خواهند كشورشان با كشورهاي ديگر رابطه‌اي مسالمت‌آميز و توام با همكاري در حوزه‌هاي سياسي، فرهنگي و مخصوصا اقتصادي داشته باشد تا بتوانند مثل ساير ملت‌ها زندگي كنند


گروه سیاسی جهان نیوز: روزنامه اعتماد مطلبی از محسن غرويان، شاگرد مطرود آیت الله مصباح منتشر کرده و با شیطنت خاص اصلاح طلبان وی را به عنوان «استاد موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني» معرفی کرده است. غرویان که از روحانیون برجسته حامی دولت به شمار می آید و در دیدار شخصیت های حوزوی با رئیس جمهور هم حضور داشت در اظهارات جدیدیش گفته است: «كشور گرفتار گروه‌هاي افراطي سياسي است. آنها از حاشيه‌نشيني كلافه شده‌اند. براي اينكه از حاشيه‌نشيني خارج شده و دوباره خود را در دستگاه‌هاي اجرايي و... ببينند، بي‌شك تلاش‌شان را به كار خواهند گرفت.»

غرویان در ادامه گفته است: «مردم در اين برهه، موضوع‌هاي مربوط به سياست ‌خارجي را با شدت و حدت بيشتري دنبال مي‌كنند. بالاخره مردم مي‌خواهند كشورشان با كشورهاي ديگر رابطه‌اي مسالمت‌آميز و توام با همكاري در حوزه‌هاي سياسي، فرهنگي و مخصوصا اقتصادي داشته باشد تا بتوانند مثل ساير ملت‌ها زندگي كنند».

روحانی حامی دولت در ادامه، ادعایی عجیب مطرح کرده و گفته است: «مردمي كه اين روزها سفره‌هاي‌شان را كوچك شده مي‌بينند، براي جلوگيري از ورود آنهايي كه فقر را نشانه‌اي از دينداري مي‌دانند، بيايند و با راي‌هاي خود كساني را به مجلس بفرستند كه نگاه‌شان به مسائل به‌روز باشد».

بیشتر بخوانید:
روحانی بهترین است، چون متعادل و معتدل است!
زنان را از ورود به ورزشگاه محروم نکنیم!


فرافکنی این روحانی حامی دولت برای فرار از پاسخگویی بدیهی ترین محور این نوشته است. اما شاید دیگر حتی حامیان فکری جریان اصلاحات هم این ادعای مضحک را از غرویان و دوستانش قبول نکنند که به اسم رابطه مسالمت آمیز با دنیا امتیازات نقد اعطا شود و وعده های نسیه گرفته شود. بدون شک بنای همیشگی جمهوری اسلامی روابط مسالمت آمیز با دنیا همراه با گسترده ترین روابط اقتصادی بوده است اما ظاهرا تعصب «غرویان»ها روی این موضوع حداقلی است و حاضر هستند این ارتباط یک طرفه حتی به قمیت ذلت ملت ایران برقرار باشد. چه بهتر که مسئولان مورد تائید آقای غرویان درباره دستاوردهای واقعی -نه خیالی- شش سال گذشته که در راستای اعمال تفکر خاصشان از خطوط قرمز تعیین شده هم عبور کردند، توضیح دهند و بگویند چرا امروز به مخالفان خودشان تبدیل شده اند.

نکته دوم مطلب منتشرشده در روزنامه اعتماد ادعای متوهمانه و تهمت آلودی است که «عده ای فقر را نشانه دینداری می دانند». هرچند غرویان سعی دارد این کج فهمی را به منتقدان دولت با برچسب تندرو نسبت دهد اما ظاهرا اوج این کج فهمی همان است که در بند بالا ذکر شد و جدا از لکه دار کردن عزت یک ملت، بیشترین فشار معیشتی را بابت شرطی کردن اقتصاد بر سفره مردم وارد کردند. خوب است این روحانی حامی دولت که چندی پیش هم در توهینی گفته بود «روحیه یارانه خوری و آماده‌خوری خوب نیست» اندکی از مسائل جناحی فاصله گرفته و واقعا به فکر مردم باشد.


کد مطلب: 695597

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/695597/غرویان-مردم-می-خواهند-ایران-دیگر-كشورها-رابطه-مسالمت-آميز-داشته-باشد-نباید-کسانی-فقر-نشانه-دینداری-می-دانند-مجلس-بروند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com