کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهزاد نبوی:

بعد از دوم خرداد ۷۶ قدرت بیشتری داشتیم یا امروز که انواع موشک‌ها را داریم؟/ با سیاست خارجی فعلی امکان حل مشکلات اقتصادی نیست!

23 تير 1398 ساعت 16:39

در وهله اول ما باید برای حل مشکلات اقتصادی در سیاست خارجی خود تجدیدنظر کنیم. سیاست خارجی فعلی ما، سیاستی است که امکان حل مشکلات اقتصادی را نمی‌دهد.


گروه سیاسی جهان نیوز: بهزاد نبوی، از چهره های برجسته جریان اصلاحات که در سوابق وی ساختارشکنی های مجلس ششم و همچنین محکومیت در فتنه 88 ثبت شده است، این روزها همچون سایر فتنه‌گران دلسوز نظام جمهوری اسلامی شده است. نبوی که چندی پیش گفته بود «اگر تجربه امروز را داشتم، هرگز مردم را به انقلاب تشويق نمی‌كردم» در تازه ترین اظهاراتش به جماران گفته است: «امروز یک انتخابات پرشور در کشور ما نه به آن معنا که کسانی که من می‌پسندم انتخاب شوند، بلکه بدان معنا که 80 درصد واجدین شرایط در آن شرکت کنند، می‌تواند قدرت ما را بسیار بالا ببرد». قطعا که حضور پرشور مردم باعث افزایش ضریب امنیت جمهوری اسلامی خواهد شد و این موضوع بارها توسط رهبری معظم انقلاب تاکید شده است اما ظاهرا آقای نبوی فراموش کرده اند که نصاب حضور مردم در سال 88 به حدود 85 درصد رسید اما سیاست بازانی نظیر میرحسین موسوی، خاتمی، بهزاد نبوی، تاجزاده و ... نه تنها نگذاشتند از آن انتخابات برای امنیت و پیشرفت کشور بهره برداری لازم شود بلکه آن را به نقطه آغازی برای هشت ماه فتنه گری، آشوب، ناامنی، اعمال تحریم های جدید و ضربه به منافع ملی تبدیل کردند. درباره ادعای نبوی پیرامون سیاست خارجی هم فقط او به این سوال پاسخ دهد که دولت های اصلاحات و اعتدال کدام راه آزمایش نشده را باقی گذاشتند؟

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*گرچه مهم‌ترین مشکلات ما اقتصادی هستند، ولی راه‌حل‌های آنها الزاما اقتصادی نیست. در وهله اول ما باید برای حل مشکلات اقتصادی در سیاست خارجی خود تجدیدنظر کنیم. سیاست خارجی فعلی ما، سیاستی است که امکان حل مشکلات اقتصادی را نمی‌دهد. لذا باید سیاست خارجی‌ای اتخاذ کنیم که بر مبنای آن دنیا متمایل به سرمایه‌گذاری در ایران شود و ارتباط اقتصادی ما را با دنیا به حالت عادی بازگرداند و همچنین با اتخاذ سیاست‌های معقول و مدبرانه، تحریم‌های آمریکا کارایی کمتری داشته باشد.

*بعضی از دوستان تصور می‌کنند که قدرت یک دولت و کشور صرفاً در «قدرت نظامی» خلاصه می شود.... باید ببینیم که ما بعد از دوم خرداد 76 قدرت بیشتری در دنیا پیدا کردیم؟ یا امروز که انواع موشک‌ها یا حتی امکان ساخت بمب اتم را در اختیار داریم؟ آیا کره‌شمالی قدرت بیشتری دارد یا ترکیه‌ای که دموکراسی را تا حدودی قبول می‌کند؟ من معتقدم که ترکیه بسیار قوی‌تر از کره‌شمالی است.

*قدرت واقعی کشورهایی مثل ما در اتکای حاکمیتشان به مردم است. قدرت ما در گروی مردمی بودن نظام ماست و نظام ما هرچه مردمی‌تر باشد، قدرت بیشتری پیدا می‌کند. لذا امروز یک انتخابات پرشور در کشور ما نه به آن معنا که کسانی که من می‌پسندم انتخاب شوند، بلکه بدان معنا که 80 درصد واجدین شرایط در آن شرکت کنند، می‌تواند قدرت ما را بسیار بالا ببرد.

*برای چندمین بار در همین مصاحبه، ملتمسانه به تصمیم‌گیران پیشنهاد می‌کنم اروپا را به دنباله‌روی از آمریکا وادار نکنند. با خروج از برجام، اجماع جهانی جدیدی علیه کشور ایجاد نکنند. با اتخاذ و اجرای سیاست‌های ماجراجویانه، به جای آمریکا کشور خودمان را منزوی نکنند و در یک کلام کارهایی نکنند که به از بین‌رفتن استقلال و حتی تجزیه کشور منجر شود.

بیشتر بخوانید:
بهزاد نبوی: به چهل سالگی انقلاب خیلی غره نشویم
اگر تجربه امروز را داشتم، هرگز مردم را به انقلاب تشويق نمی‌كردم


کد مطلب: 694247

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/694247/بعد-دوم-خرداد-۷۶-قدرت-بیشتری-داشتیم-یا-امروز-انواع-موشک-ها-داریم-سیاست-خارجی-فعلی-امکان-حل-مشکلات-اقتصادی-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com