کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید هاشمی‌طبا:

گاندو نیروهای امنیتی را دست و پا چلفتی نشان داد/ روحانی نمی‌خواهد آب در دل مردم تکان بخورد

23 تير 1398 ساعت 10:38

سریال گاندو به رغم اینکه جاذبه عمومی داشت، اما بسیار ضعیف برخورد کرده بود و نیروهای امنیتی کشور را بسیار ضعیف نشان می‌داد.


گروه سیاسی جهان نیوز: مصطفی هاشمی طبا، فعال اصلاح طلب و معاون رئیس دولت اصلاحات که در انتخابات سال 96 هم کاندیدا شده بود در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه اصلاح طلب آرمان به نقد و بررسی سریال گاندو پرداخته و مدعی شده است: «سریال گاندو به رغم اینکه جاذبه عمومی داشت، اما بسیار ضعیف برخورد کرده بود و نیروهای امنیتی کشور را بسیار ضعیف نشان می‌داد. یعنی نیروهای امنیتی را به حدی دست و پا چلفتی نشان می‌داد که جاسوس هرکار می‌خواست انجام می‌داد. این سریال به حدی ضعف داشت که شمردنش وقت زیادی می‌برد».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*یک تصمیم رئیس‌جمهور می‌تواند در سراسر کشور تاثیر بگذارد. یعنی رئیس‌جمهور شخصیتی است که تصمیم‌هایش باید در کشور اجرا شود. آن زمان نیز که آقای احمدی‌نژاد مدام به اینسو و آنسو می‌رفت با آن سخنرانی‌هایی که در آن زمان انجام می‌داد، کاغذ جمع می‌کرد به‌نظرم بیشتر جنبه عوامفریبانه داشت و خاصیتی نداشت.

*شرایط امروز با دوران احمدی‌نژاد فرق می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد آقای روحانی با مردم حرف نمی‌زند و زمانی هم که قرار است با مردم صحبت کند، سخنرانی کرده و خطبه می‌خواند. البته به‌نظرم آقای روحانی مقداری تحفظ اختیار می‌کند که حرف‌هایی را با مردم در میان نگذارد. به عبارت دیگر رئیس‌جمهور احساس می‌کند که اگر صراحتا یکسری حرف‌ها را به مردم بگوید با فلسفه‌ای که می‌گوید باید مردم را امیدوار کرد، مغایرت دارد.

*تنها آقای روحانی نیست، اصولا مسئولان ما به‌دنبال این هستند که به مردم بگویند همه چیز عالی است. لذا با وجود مشکلات، مسائل و کمبودهایی که ناشی از تحریم، تجارت خارجی و فروش نفت بر ما تحمیل می‌شود، می‌خواهند بگویند که همه چیز عالی است و آب در دل مردم تکان نخورد. این دو مساله با یکدیگر مغایر است. در نتیجه روزبه‌روز شرایط اقتصادی مردم سخت‌تر می‌شود ولی باز مردم فکر می‌کنند که آقای روحانی این کار را انجام می‌دهد. اتفاقا آقای روحانی خیلی دلش می‌خواهد که شرایط عالی باشد و عالی جلوه کند و برجام و مسائل پیرامون آن را به این نیت انجام می‌دهد. چون خیلی از کسانی که با رئیس‌جمهور مخالفند و می‌گویند آقای روحانی کار نکرده، اگر خودشان در رأس امور باشند چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

*مشکل این است که مسئولان کشور از جمله آقای روحانی نمی‌خواهند حقایق اقتصادی کشور و محدودیت‌هایی که دولت به‌خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام با آنها مواجه شده را بگویند و متعاقبا می‌خواهند همه چیز را عادی جلوه دهند. اما وقتی هیچ‌چیز عادی نیست نباید عادی جلوه‌گر بود.

بیشتر بخوانید:
دلواپسان حتی دست آغشته به عسل دولت را هم گاز می‌گیرند
بزرگترین دشمن ما وضعیت آب است نه آمریکا
دلواپسان به ظریف حسادت می‌کنند


*دوران آقای احمدی‌نژاد شرایط اقتصادی خوبی بود و توانست مقداری در جامعه پول پخش کند و خود را آدم خوب ماجرا جلوه دهد، اما اصلا نمی‌توان گفت که روحانی بد است و احمدی‌نژاد خوب یا برعکس، چون شرایط کشور در دوره‌های مختلف فرق می‌کند. البته یقینا احمدی‌نژاد به لحاظ اقتصادی لطمات جبران‌ناپذیری به کشور زد.

*رئیس‌جمهور عشق مذاکره ندارد. او یکبار به‌دنبال لغو تحریم‌های شورای امنیت و محاصره اقتصادی رفت که با برجام به این هدف رسید و موفق بود.

*سریال گاندو به رغم اینکه جاذبه عمومی داشت، اما بسیار ضعیف برخورد کرده بود و نیروهای امنیتی کشور را بسیار ضعیف نشان می‌داد. یعنی نیروهای امنیتی را به حدی دست و پا چلفتی نشان می‌داد که جاسوس هرکار می‌خواست انجام می‌داد. این سریال به حدی ضعف داشت که شمردنش وقت زیادی می‌برد و ضعف کارگردانی و ضعف در بینش و نگاهی که در پس داستان قرار دارد از جمله این ضعف‌هاست. مشخص نبود که این جاسوس‌ها در حال چه کاری هستند، مهمانی‌های نمایش داده در سریال همه اسلامی بود و تمام حد و مرزها رعایت می‌شد و خیلی محترمانه مثل اعضای انجمن اسلامی رفتار می‌کردند. خیلی چیزها را می‌شود اصلا نشان نداد و در فیلم طرح کرد چون بیننده خود می‌فهمد که داستان چه بوده، اما متاسفانه چون هدف گاندو تخریب دولت بود این مساله بر سایر کارها سایه انداخته بود.


کد مطلب: 694148

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/694148/گاندو-نیروهای-امنیتی-دست-پا-چلفتی-نشان-روحانی-نمی-خواهد-آب-دل-مردم-تکان-بخورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com