کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید خاتمی:

مردم از اصلاحات مایوس شوند، ممکن است برای براندازی موفق شوند!/ جامعه سوال‌هایی درباره عملکرد نظام دارد/ نباید ماجراجویی کنیم تا در منطقه مشکلی پیش بیاید

17 تير 1398 ساعت 17:07

اگر مردم از اصلاحات مایوس شوند، اندک اندک ذهنیت براندازی قوت می‌گیرد و ممکن است خدایی نکرده بتوانند موفق شوند.


گروه سیاسی جهان نیوز: سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت های اصلاحات و یکی از سران فتنه سال 88 اخیرا در دیدار اعضای انجمن مهندسان در ادامه طرح اظهارات  عجیب و مدعیانه‌اش گفته است: «اگر مردم از اصلاحات مایوس شوند، اندک اندک ذهنیت براندازی قوت می‌گیرد و ممکن است خدایی نکرده بتوانند موفق شوند». وحشت «نه گفتن» مردم به اصلاح طلبان باعث شده تا از هفته های گذشته افراد کوچک و بزرگ این جریان برای گره زدن سرنوشت اصلاحات با نظام مقتدر جمهوری اسلامی دست به کار شوند و در صدد باشند یاس مردم نسبت به آنها را به گردن نظام بیاندازند. حال امروز هم نوبت به خود خاتمی به عنوان چهره برجسته این جریان رسیده تا با استفاده از این تئوری مضحک، وقیحانه نظام را از «براندازی» انذار بدهد و عملا باج خواهی کند. هرچند برای خاتمی بعد از ماجرای فتنه 88 و ناکارآمدی لیست های «تکرار می کنم» دیگر آبرویی نمانده، اما مردم ایران باهوش تر از آن هستند تا شخصیت ورشکسته ای همچون خاتمی، برای آنها ژست دلسوزی بگیرد و با فرافکنی که در تخصص اصلاح طلبان است درصدد انحراف افکار عمومی برای فرار از مسئولیت برآید. باید به خاتمی یادآوری کرد که بخش مهمی از جریان فتنه که برای براندازی تلاش می کردند از برجستگان جریان اصلاحات بودند و اندکی بعدتر هم برای تحریم بیشتر مردم ایران ذلیلانه به مقامات آمریکایی رو زدند و البته که در همان ایام هم از سوی مقامات رژیم صهیونیستی به عنوان نمایندگان اسرائیل در خط مقدم مبارزه با جمهوری اسلامی معرفی شدند. فی الواقع این جریان به ظاهر دلسوز در اغلب اوقات، کمک حال مردم و نظام نبوده بلکه در مقابل آنها صف آرایی کرده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات خاتمی در این دیدار را خواهید خواند:

*فعل و انفعالات آمریکایی‌ها در خلیج فارس در صورت ادامه داشتن، ما را نگران می‌کند.

*کار بزرگی که نیروهای مسلح ما در برابر تجاوز پهپاد آمریکایی انجام دادند، نشانه آمادگی ایران است و این پیام را دارد که ما از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنیم و به هیچ کس اجازه تجاوز به کشور و ملتمان را نمی‌دهیم.

*باید سیاست اصلی نظام مبنی بر دور ماندن از جنگ را در نظر داشت.

*اصل انجام مذاکره هیچ وقت در نظام جمهوری اسلامی ایران ممانعتی نداشته و مذاکرات مهمی در مقاطع مختلف انجام شده است اما الان با چه کسی مذاکره کنیم؟ با کسی که ملت ایران را تروریست عنوان می‌کند؟ چنین برداشتی از یک ملت خیلی خطرناک است.

* دستگاه دیپلماتیک ما باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا در عین حفظ عزت ملت ایران، به هیچ وجه به سوی ماجراجویی نرویم تا مشکلاتی برای کشور و منطقه پیش نیاید؛ باید احتیاط کامل کنیم و مانع برخی تندگویی و تندروی‌ها شویم.  

*ما نیاز به وحدت داریم و زمینه این وحدت فراهم است و نمونه آن اسقاط پهپاد بود که مورد حمایت همه جریان‌های کشور قرار گرفت و حتی در خارج از کشور، برخی نیروهای مخالف، درباره این موضوع و تمامیت ارضی ایران وحدت نظر داشتند که باید از این موقعیت استفاده کرد.

*می‌توان در داخل گام‌هایی برداشت که با وجود اختلاف‌نظرها و دیدگاه‌های نیروها و جریان‌ها، به سوی وحدت و انسجام و تکیه روی منافع ملی حرکت کرد و تنوع و تکثر را به رسمیت شناخت و انتخاب را به عهده مردم گذاشت.

*انتخاب هر چه آزادتر باشد، بیشتر تامین‌کننده نظر مردم است و همه باید تسلیم نظر مردم باشیم در حالی که برخی دستگیری‌ها و احضارها و برخوردها و نسبت دادن‌های عجیب و غریب به جریان‌ها و افراد اتفاق می‌افتد که با این وحدت در تناقض است و به هیچ وجه به نفع کشور، وحدت و منافع ملی نیست.

*نظام، ساختارها و رفتارها باید اصلاح شود. جامعه سوال‌هایی درباره عملکرد نظام، جریان‌ها و از جمله اصلاح‌طلبان دارد.

بیشتر بخوانید:
پانزده راهکار سیاسی خاتمی برای حل مشکل اقتصادی!
برای بنی‌صدر خائن هم باید دفتر کار فراهم کنیم؟
چرا برادر خاتمی سند همکاری‌شان با آمریکا را منتشر کرد؟!


*دولت و مجلس باید برای مردم تبیین کنند که در مسیر اصلاحات چه گام‌هایی برداشته‌اند. دولت و نظام و اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند.

*اگر مردم از اصلاحات مایوس شوند، اندک اندک ذهنیت براندازی قوت می‌گیرد و ممکن است خدایی نکرده بتوانند موفق شوند بنابراین باید به مردم پاسخ دهیم و حتی اگر اصلاح طلبان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند باید به مردم بگویند.

*به روز کردن شعارهای اصلاح‌طلبانه به معنای دست برداشتن از آنها نیست بلکه عملیاتی کردن آنها در صحنه اجتماعی است که این به تدوین استراتژی مشخص بر می‌گردد.


کد مطلب: 693444

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/693444/مردم-اصلاحات-مایوس-شوند-ممکن-براندازی-موفق-جامعه-سوال-هایی-درباره-عملکرد-نظام-نباید-ماجراجویی-کنیم-منطقه-مشکلی-پیش-بیاید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com