کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عطریانفر:

مخالفان وزارت نفت فکر کردند می‌توان مثل دولت احمدی‌نژاد پولی به جيب زد/ زنگنه گردن كلفت است

17 تير 1398 ساعت 11:06

تصور مي‌كنند مشابه همان دوران آقاي احمدي‌نژاد به بهانه تحريم كارهايي انجام دهند و پولي به جيب بزنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: محمد عطريانفر، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته است: «كساني كه امروز در مقام مخالفان وزارت نفت قرار گرفته‌اند، تصور مي‌كنند مشابه همان دوران آقاي احمدي‌نژاد به بهانه تحريم كارهايي انجام دهند و پولي به جيب بزنند». چه خوب است آقای عطریانفر به جای دفاع متعصبانه از مدیرت پرخسارت ژنرال نفتی اصلاح طلبان به آقای زنگنه توصیه کنند تا ایشان برای مناظره با منتقدان برجسته خود پیرامون مسائلی نظیر فروش نفت، قراردادهای کرسنت و توتال، به کارگیری افراد خاص و یا مفاسد خجالت آور در زیرمجموعه آقای زنگنه -که مورد ادعای نمایندگان مجلس است- به مناظره بنشینند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*موقعيت شخص آقاي زنگنه نيز حايز اهميت است. او شيخ‌الوزراي دولت است. زنگنه از ابتداي انقلاب تا امروز نزديك به 30 سال سابقه وزارت دارد. تجارب تاريخي مهم و ارزشمندي در اين دوران كسب كرده و بسيار هوشمند است. همچنين تحصيلات بالايي دارد، مدرس دانشگاه بوده و با مديران مختلفي كار كرده است. طبيعي است كه چنين فردي با چنين سابقه‌اي به راحتي تحت تاثير قرار نمي‌گيرد و به زباني ديگر سرش به راحتي كلاه نمي‌رود. برخي به لحاظ تاريخي با او مشكل دارند و برخي مطالبات و منافعي داشتند كه از سوي زنگنه اجابت نشده است. مجموعه اين دلايل باعث مي‌شود كه زنگنه و وزارت نفت روي سيبل انتقادات قرار گيرند.

*خبري منتشر كردند كه يك دستگاه پوز در دفتر زنگنه پيدا شده است. اين خبر را جوري آب و تاب دادند و منتشر كردند كه گويي فسادي بزرگ در وزارت نفت رخ داده و مسوول مستقيم آن زنگنه است و انگار اين دستگاه پوز محلي براي اخذ رشوه از سوي وزير نفت بوده است. اين موضوع بررسي و مشخص شد كه اين دستگاه پوز براي يكي از كارمندان بوده كه با استفاده از آن كارهاي روزمره انجام مي‌داده‌ كه با او نيز برخورد شد. اين نوع خبرسازي‌ها كه اهميتي ندارد بلكه بيشتر عوام‌فريبانه است. اين جريان به اين گونه خبرسازي‌ها تمسك مي‌جويند تا افكار عمومي را مخدوش كنند

*در طول تاريخي كه شركت ملي نفت و بعد وزارت نفت داشتيم آنقدر ساختارها توانا و قدرتمند بوده‌اند كه احدي نمي‌توانسته از اين ساختارهاي موجود خارج شده و تخلفي كند چرا كه هر تخلف و تعدي نشان داده مي‌شده است. اساسا اين موضوع كه مچ پديده‌اي به نام بابك زنجاني گرفته و توسط دستگاه قضايي بازداشت مي‌شود ناشي از كارآمدي و شفاف بودن ساختار توليد و فروش نفت است. در مقطعي كه آقاي احمدي‌نژاد بر سر كار بوده از مسير اصلي عدول شده و برخي به صورت غيرحرفه‌اي وارد بازار فروش نفت شدند اما به سرعت مچ‌شان گرفته شده و بايد پاسخگو باشند.

*كساني كه امروز در مقام مخالفان وزارت نفت قرار گرفته‌اند، تصور مي‌كنند مشابه همان دوران آقاي احمدي‌نژاد به بهانه تحريم كارهايي انجام دهند و پولي به جيب بزنند. در واقع كساني كه سرمايه ملي ما را به باد مي‌دادند، دوست دارند باز همان زمان تكرار شود.

*آقاي زنگنه هم گردن كلفت و مدير موفق و وزير توانايي است و اجازه نمي‌دهد چنين اتفاقي رخ دهد. او باور دارد كه در اين زمان بايد راهكارهايي تعبيه شود كه هم بتوان در پيشگاه خداوند پاسخگو بود، هم سرمايه ملي از بين نرود و نهادهاي نظارتي نيز اين اقدامات و راهكارها را مشروع بدانند.

بیشتر بخوانید:
آقای زنگنه! خیالتان راحت، حاشیه امن دارید
متهم اصلی فساد کرسنت زنگنه و دوستانش هستند
مسئولان قضایی مفاسد خجالت آور وزارت نفت را به مردم بگویند


کد مطلب: 693363

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/693363/مخالفان-وزارت-نفت-فکر-کردند-می-توان-مثل-دولت-احمدی-نژاد-پولی-جيب-زد-زنگنه-گردن-كلفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com