کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات تهمت‌آلود علی مطهری:

یک عده دنبال ایجاد قداست بیجا برای جمهوری اسلامی هستند/ قضات ما نباید از گروه‌های امنيتی بترسند/ مردم می‌دانند كه افرادی به صرف انتقاد زندانی شده‌اند

11 تير 1398 ساعت 10:14

اگر قضات ما آزاد باشند و از گروه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي و بازجوها نترسند، قانون را اجرا مي‌كنند!


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری که در سال چهارم مجلس از تکیه بر صندلی نایب رئیسی جا ماند، این بار به سراغ طرح موضوع زندانیان سیاسی رفته و مدعی شده است: «اراده‌اي در كشور وجود دارد كه اساسا منتقدان و مخالفان را متهمان و مجرمان امنيتي قلمداد كنند براي اينكه اين افراد مي‌خواهند بگويند كه نظام جمهوري اسلامي آن‌قدر مقدس و پاك است كه اصلا مخالف سياسي ندارد». جدای از آنکه مطهری تحصیلات حقوقی ندارد اما چه خوب بود این نماینده پرحاشیه اندکی از جنجال های سیاسی فاصله بگیرد و قبل از هر اظهارنظری اندکی مطالعه داشته باشد تا باعث خوشحالی بدخواهان و ضدانقلاب نشوند. این ادعای گزاف مطهری که در ایران عده ای به دلیل انتقاد به حکومت زندانی هستند، بارها پاسخ داده شده است و آخرین مرحله آن هم صحبت های سخنگوی دستگاه قضا در برنامه «جهان آرا» بود اما ظاهرا افرادی نظیر مطهری بنایی بر پذیرش حقیقت نداشته و شاید برای اهدافی خاص اصرار بر طرح یکسری موضوعات دارند. نکته دوم آنست که بی اطلاعی مطهری از علم حقوق باعث شده تا وی تنها موارد خاصی را جرو جرائم علیه امنیت بداند. تهمت همزمان مطهری به دستگاه امنیتی مبنی بر ترساندن قضات و پذیرش این رعب توسط قضات شریف هم از دیگر نکات قابل تامل این گفتگو است.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*برخي آقايان تجاهل مي‌كنند و خودشان را به ناداني مي‌زنند. اول يك قداستي براي نظام جمهوري اسلامي قائل مي‌شوند كه به موجب آن قداست، در واقع نظام را غيرقابل انتقاد مي‌دانند، بنابراين حاضر نيستند كه بگويند ما در كشورمان منتقد و مخالف نظام هم داريم.

*مي‌خواهند بگويند اساسا در ايران ما هيچ منتقد و مخالف نظامي نداريم و هر فردي هم كه اقدام به مخالفت مي‌كند، در حقيقت متهم و مجرم امنيتي است در حالي كه اين‌طور نيست.

*زنداني و مجرم امنيتي كسي است كه امنيت مردم را به خطر مي‌اندازد و مبارزه مسلحانه انجام مي‌دهد، كسي است كه سلاح به دست گرفته نه كسي كه صرفا انتقادي به مقامات كشور داشته است لذا اين اظهارات ترفندي است كه تاكنون نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي و قوه ‌قضاييه به كار بردند براي آنكه همه منتقدان و مخالفان نظام را گروه‌ها و متهمان امنيتي تلقي كنند تا قانون جرم سياسي شامل حال آنها نشود و اين ظلمي است كه در حق منتقدان و مخالفان نظام صورت مي‌گيرد.

*بالاخره بايد جواب دهند كه مثلا بهزاد نبوي را متهم سياسي مي‌دانند يا امنيتي؟ همچنين آقاي تاجزاده و ساير افرادي كه به دليل انتقاد به زندان افتادند.

*اگر قضات ما آزاد باشند و از گروه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي و بازجوها نترسند، قانون را اجرا مي‌كنند.

بیشتر خوانید:
علی مطهری استارت حاشیه سازی برای رئیسی را زد


*اراده‌اي در كشور وجود دارد كه اساسا منتقدان و مخالفان را متهمان و مجرمان امنيتي قلمداد كنند براي اينكه اين افراد مي‌خواهند بگويند كه نظام جمهوري اسلامي آن‌قدر مقدس و پاك است كه اصلا مخالف سياسي ندارد و قصد ايجاد قداست بي‌جايي براي حكومت خودمان دارند.

*مردم مي‌دانند كه افرادي به صرف انتقاد زنداني شده‌اند و اين افراد زنداني سياسي محسوب مي‌شوند، بنابراين اين ادعا كه در كشور زنداني سياسي وجود ندارد، كاملا كذب است.


کد مطلب: 692583

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/692583/یک-عده-دنبال-ایجاد-قداست-بیجا-جمهوری-اسلامی-هستند-قضات-نباید-گروه-های-امنيتی-بترسند-مردم-می-دانند-افرادی-صرف-انتقاد-زندانی-شده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com