کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره تلقین‌های آمریکایی به ظریف؛

ظریف یک قدم به جلو آمد/ قبلا آمریکا تجهیزات ایران را از کار می انداخت، الان آمریکا ما را نابود می‌کند/ چرا ظریف گره ذهنی‌اش را از حاج قاسم نمی‌پرسد؟

ضربه جدید به منافع ملی بعد از استعفای همزمان با سفر بشار اسد

10 تير 1398 ساعت 12:12

ظریف روز گذشته در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته است: «آمریکا توانایی نابود کردن ایران را ندارد، مگر اینکه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کند».


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده:  اوایل روی کارامدن دولت روحانی بود که ظریف در دانشگاه تهران با لحنی خاص گفت: « آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!». اندکی بعد رهبر انقلاب با اشاره به این اظهارات ظریف و بدون نام آوردن از وی در یک دیدار عمومی گفتند: «یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک "تور نظامى" براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیطهاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودى نظامى کشور بالا برود.»

فارغ از آنکه این باور به توانمندی داخلی برای ظریف ایجاد شد یا نه، قدرت نمایی های اخیر جمهوری اسلامی در مقابل کوچک ترین تجاوز و خصوصا انهدام پهپاد پیشرفته گلوبال هاوک این تصور را به وجود آورد که به فرض آنکه تور نظامی برای ظریف و دیگر همفکران او آنچنان موثر نبوده است اما استفاده عملی از این تجهیزات باور غلط ذهن آقای دیپلمات درس خوانده در آمریکا را اصلاح کرده و احتمالا ظریف بابت اظهارات اشتباهش در سال 92 عذرخواهی خواهد کرد که ظاهرا این مورد هم کارساز نبوده و در اصطلاح فاجعه از این هم سنگین‌تر است. ظریف روز گذشته در گفتگو با سی‌ان‌ان گفته است: «آمریکا توانایی نابود کردن ایران را ندارد، مگر اینکه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کند».

می‌توان درباره این اظهارات ظریف چند نکته مهم را بیان کرد:

یک. ظاهرا آن چیز که در دانشگاه های غرب به ظریف و دیگر دیپلمات ها تلقین کرده اند، آن قدر عمیق است که حتی مشاهدات عینی و ملموس هم اگر بتواند از آن بکاهد اما توانایی باطل کردن آن را ندارد.

دو. از رهگذر همین بند یک می‌توان نتیجه گرفت که بعد از حدود صدسال جنایت آمریکا در حق ملت ایران و نه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ظریف و روحانی چگونه حاضر شدند بار دیگر و در مجرای اعتماد و حسن نیت(!) دل به سران عهدشکن غربی ببندند.

سه. استفاده از بندهای یک و دو نشان می دهد که از ذوق زدگی این افراد برای برجام اروپایی با پیشنهاد تحقیرامیز اینستکس نباید متعجب بود چرا که در قاموس این تفکر این موضوع چندان عجیب نیست.

چهار. علی رغم بیان مداوم اعتقاد به انقلاب اسلامی، منویات امام و رهبری اما کم اعتقادی و سست اعتقادی به حقیقت انقلاب اسلامی در رفتار این جنس دیپلمات ها کاملا مشود است و قطعا ریشه مشکلات شش سال اخیر که امروز مردم ایران لطمات اقتصادی آن را با جان و مال حس می کنند همین سست اعتقادی باطنی مسئولان منتخبشان بوده است.

پنج. سروصدای ظریف در فهم منافع ملی در این چندسال بارها با علامت سوال مواجه شده است. فارغ از اظهارت وی در سال 92 پیرامون بمب آمریکایی و یا مجیزگویی از طرف غربی مذاکرات و ژست قهرمانی در ماجرای برجام، استعفای عجیب و قابل تامل وی همزمان با سفر مهم بشار اسد آخرین موردی بود که در ذهن ملت ایران به عنوان دهن کجی به منافع ملی از سوی ظریف ثبت شد. حال این فهرست ناراحت کننده، به روزرسانی شده و جدیدترین دهن کجی ظریف به منافع ملی در اوج قدرت نمایی رزمندگان به انتهای این لیست اضافه شد و آقای دیپلمات در اقدامی بی‌سابقه پا را فراتر گذاشته و حرف از احتمال نابودی ایران به می‌زند.

شش. قطعا و به اذعان بسیاری از کارشناسان افسارگسیختگی دشمنان در جسارت بیان حمله به ایران عزیز و باج گیری از این ملت، ناشی از ادبیات ضعف آلود برخی از مقامات داخل کشور است.

هفت. تصور ظریف یا به عبارت بهتر توهم او از نابودی ایران با سلاح های ممنوعه نشان می دهد وی علی رغم اینکه جزو بالاترین مقامات کشور قرار گرفته و به فرماندهان عالی رتبه همچون سردار سلیمانی کشور دسترسی دارد اما تاکنون به خود زحمت نداده تا از باور شکل گرفته اش سوال کند و به خوبی برای وی توضیح دهند که چرا امکان استفاده از سلاح ممنوعه برای دشمن به ظاهر ابرقدرت میسر نیست و مفهوم جنگ نامتقارن ایران در برابر آمریکا و تهدید منافعشان در کل دنیا چیست؟


کد مطلب: 692447

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/692447/ظریف-یک-قدم-جلو-آمد-قبلا-آمریکا-تجهیزات-ایران-کار-می-انداخت-الان-نابود-می-کند-چرا-گره-ذهنی-اش-حاج-قاسم-نمی-پرسد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com