کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در واکنش به یک تکذیبیه؛

زاکانی خطاب به آیت الله آملی: تا دیر نشده از «طبری» تبری بجویید

9 تير 1398 ساعت 22:34

زاکانی نوشته است: مشفقانه به رئیس محترم مجمع تشخیص عرض می‌کنم که اشتباه می فرمایید.


گروه سیاسی جهان نیوز: علیرضا زاکانی، نماینده ادوار مجلس در واکنش به تکذیبیه دفتر آیت الله املی لاریجانی درباره طبری، معاونت اجرایی قوه قضائیه در زمان آیت الله لاریجانی، با انتشار تویئتی واکنش نشان داد. زاکانی نوشته است:

«پیرامون آقای طبری و نقش مخرب آن در قوه قضائیه صحبت کردم که از دفتر آیت الله لاریجانی تکذیب شد و تأکید نمودن که ایشان برخی موارد را بررسی کرده و حکم به سلامت آقای طبری داده اند.

مشفقانه به رئیس محترم مجمع تشخیص عرض می کنم که اشتباه می فرمایید و تا دیر نشده از وی تبری جویید».



رئیسی کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده بود عزل کرد
گفتنی است در حدود یک ماه پیش دکتر زاکانی در اظهاراتی ضمن تمجید از رویه حجت الاسلام رئیسی، ریاست جدید دستگاه قضا گفته بود: اگر کسی در دوره مسئولیت دچار فساد شده باید محاکمه‌اش کنند و اتفاقا محاکمه کردن فردی که فساد آشکاری دارد و توسط آقای رئیسی کنار گذاشته شده کمک می‌کند که جهت آینده در قوه قضائیه تثبیت شود. البته همه کسانی که کنار گذاشته شده‌اند مقصودم نیست بلکه فرد یا عنصر خاصی است که کنار گذاشته شده است.

زاکانی ضمن تاکید بر اینکه کسی که دو رئیس قوه را بیچاره کرده و دچار مشکل بوده و مایه بدنامی قوه قضائیه و زد و بند شده را باید کنار گذاشت، تصریح کرد: این اقدام مناسب است ولی اینکه رها کنند و محاکمه نکنند خیلی غلط است و محاکمه چنین عنصری که همه از او و اشکالاتش اطلاع دارند برای سلامت قوه قضائیه بسیار مفید و حیاتی است.

اما ششم تیرماه، دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به خبر خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون حضور طبری همراه با آیت الله لاریجانی در مجمع تشخیص، توضیحاتی را منتشر کرد که در بخشی از آن بیانیه به اظهارات دکتر زاکانی پیرامون طبری اشاره کرده است. برای نمونه در بند سوم آن آمده است: «نحوه سخن برخی مدعیان اصول گرایی صددرصد برخلاف موازین شرعی و اصول ارزش‌های اخلاقی است. توهین به دو رئیس قوه قضاییه تحت عنوان "این شخص دو رئیس قوه قضاییه را بیچاره کرده است." چه توجیهی دارد؟ وانگهی این سخنان در واقع بطور غیر مستقیم دو رئیس قوه قضاییه را متهم می‌سازد. انتشار اینگونه اتهامات در فضای مجازی واقعاً چه مجوزی دارد؟!»

و یا در بند بعدی، عدم احراز خلاف آقای طبری برای آیت الله آملی اینگونه بیان شده است: «برخی از اتهامات مطرح درمورد معاون اجرایی حوزه ریاست قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود. رئیس قوه قضاییه پیشین هم خود مستقلا آن‌ها را بررسی و خلاف بودن آن‌ها برای وی محرز شده بود».

در نهایت هم طرح این موضوعات ابزاری برای پروژه‌ای بزرگتر یعنی تخریب رئیس پیشین قوه قضاییه دانسته شده است.


کد مطلب: 692360

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/692360/زاکانی-خطاب-آیت-الله-آملی-دیر-نشده-طبری-تبری-بجویید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com