کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکوری راد:

در سال ۹۲ از روحانی حمایت کردیم چون وضع کشور بسیار بحرانی بود/ با برجام کشور را حفظ کردیم/ احمدی نژاد در کشور پول پاشی می کرد

9 تير 1398 ساعت 10:56

ما مطالبه اصلي‌مان كه حفظ كشور بود با برجام تا حد زيادي تحقق پيدا كرد و نمي‌توان اين حقيقت را انكار كرد.


گروه سیاسی جهان نیوز: «علی شکوری راد»، دبیر کل حزب اتحاد ملت در گفتگو با روزنامه اعتماد گفته است: «ما در سال۹۲ با رويكرد حفظ كشور از آقاي روحاني حمايت كرديم. آن زمان كشور شرايطي بسيار بحراني داشت و ما فكر مي‌كرديم براي خروج از آن بحران و نجات كشور بايد كسي بيايد كه هم اصلاح‌طلب‌ها قبولش داشته باشند و هم حاكميت بتواند او را بپذيرد... ما مطالبه اصلي‌مان كه حفظ كشور بود با برجام تا حد زيادي تحقق پيدا كرد». هرچند ادعای مضحک شرایط بحرانی در سال 92 و رفع خطر جنگ توسط برجام بارها پاسخ داده شده است، اما دست خالی تریبون داران جریان اصلاحات باعث می شود هرچند یک بار این سخنان بیهوده را دوباره بر زبان بیاورند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*ما در سال۹۲ با رويكرد حفظ كشور از آقاي روحاني حمايت كرديم. آن زمان كشور شرايطي بسيار بحراني داشت و ما فكر مي‌كرديم براي خروج از آن بحران و نجات كشور بايد كسي بيايد كه هم اصلاح‌طلب‌ها قبولش داشته باشند و هم حاكميت بتواند او را بپذيرد. به همين دليل از آقاي روحاني حمايت كرديم كه يك فرد اصولگرا تلقي مي‌شد ولي رويكردهاي اصلاح‌طلبانه هم داشت. ما نتايج خيلي خوبي از آن حمايت به دست آورديم. از جمله برجام كه به نظر من يك دستاورد تاريخي براي نظام جمهوري اسلامي است

*ما مطالبه اصلي‌مان كه حفظ كشور بود با برجام تا حد زيادي تحقق پيدا كرد و نمي‌توان اين حقيقت را انكار كرد. دولت يك‌سري حركت‌هاي اصلاح‌طلبانه هم انجام داد كه موجب اميدآفريني شد. هم از نظر آزادي بيان، هم به لحاظ آزادي مطبوعات و كتاب، هم از حيث ورود برخي افراد شايسته -كه از خدمتگزاري محروم شده بودند- در عرصه اجرايي كشور و حوزه‌هاي مديريت و... گشايش‌هايي به وجود آمد. اينها حق طبيعي مردم بود كه در دولت قبل از آنها سلب شده بود و اين دولت تا حدي محقق كرد.

*در ابتر ماندن برجام دو امر دخيل بود؛ يكي اراده‌اي كه در داخل كشور عليه برجام شكل گرفت و ديگري روي كار آمدن ترامپ.

*دولت آقاي احمدي‌نژاد تماما رويكرد توزيعي را در دستور كار قرار داده بود و در جامعه پول‌پاشي مي‌كرد. به همين دليل طبقات محروم بعضا خاطره خوشي از آقاي احمدي‌نژاد دارند... پايگاه راي گروهي كه آقاي احمدي‌نژاد با پول‌پاشي جذب خودش كرده، بيشتر از اصولگراياني است كه ايدئولوژيك هستند يا براساس يك اصولي فعاليت سياسي مي‌كنند.

بیشتر بخوانید:
حصر موسوی و کروبی، خلاف نظر مردم و خلاف شرع است!
درباره مرگ هاشمی احتمال کار جاسوسی وجود دارد


*وزارت نفت موفقيت‌هاي قابل‌ اعتنايي در اين سال‌ها داشته و با وجود مشكلاتي كه به وجود آمده، توانسته است توليد نفت را به حداكثر برساند و پروژه‌هاي بزرگي را اجرا كند. با اين حال، شما ديديد كه وزير پاك‌دستي مثل آقاي زنگنه را با وجود برنامه و عملكرد روشنش چه طور زير ضرب گرفته‌اند. اين فشارها به‌ خاطر توفيقات آقاي زنگنه در وزارت نفت است.

*هر نيروي شايسته‌اي كه دولت مي‌خواهد به كار بگيرد، به انحاي مختلف با او مقابله مي‌كنند. مثلا يكي از دوره‌هاي موفق وزارت آموزش ‌و پرورش، دوره آقاي نجفي بود؛ وقتي آقاي روحاني خواست از ايشان در مقام وزير آموزش‌وپرورش استفاده كند، با او چه كردند؟


کد مطلب: 692293

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/692293/سال-۹۲-روحانی-حمایت-کردیم-چون-وضع-کشور-بسیار-بحرانی-برجام-حفظ-احمدی-نژاد-پول-پاشی-می

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com