جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۲۵
برای دوم اسفند این‌ روزها را به خاطر بسپارید؛

اعترافات روزانه اصلاح‌طلبان را به خاطر بسپارید/ باید مراقب اوج‌گیری مدعیان افول کرده بود!

يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 691947
اصلاح طلبان غیر از دولت در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران که تماما مختار بودند به خوبی نشان دادند که چند مرده حلاج هستند و ضعف عملکردیشان را در این دو حوزه حساس نمی توانند به گردن دیگری بیندازند.
اعترافات روزانه اصلاح‌طلبان را به خاطر بسپارید/ باید مراقب اوج‌گیری مدعیان افول کرده بود!
گروه سیاسی جهان نيوز: اصلاح طلبان که شریک دولت هستند و به طور تمام قد از حسن روحانی حمایت کردند و همه توان و امکانات رسانه‌ای و سیاسی خود را در اختیار دولت قرار دادند حالا بعد از اینکه ابتدا سعی می کردند با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی خط خود را از دولت جدا کنند، حالا به مرحله اعتراف نسبت به اشتباه خود رسیده اند. البته به نظر می رسد این اعترافات نه از سر این باشد که این جریان از عملکرد خود پشیمان شده اند بلکه بسیار در خصوص انتخابات آینده مجلس احساس خطر می کنند و فعالان این جریان سعی می کنند تا با هشدارهای مختلف این جریان را به تاکتیک جدیدی برای ورود به کارزار انتخابات آینده مجلس بکشاند و آماده سازد.

در همین رابطه، اخیرا «عباس عبدی» تئوریسین جریان اصلاحات درباره عملکرد این جریان در چند سال گذشته گفت: «اگر امروز قرار باشد انتخابات برگزار شود، بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان بتوانند لیستی در این زمینه ارائه کنند.اصلاح‌طلبان به‌دلیل تشتت و اینکه بخشی از حامیانشان حاضر به حمایت نیستند و بیشتر طالب این هستند که مستقل در کنش سیاسی و انتخاباتی شرکت کنند، پیشاپیش این بازی را باخته‌اند.»

«میرزایی نیکو»، عضو فراکسیون مجلس نیز در اعترافی تلویحی بیان می کند: «هیچ کدام از جریانات سیاسی شانسی در انتخابات ندارند. مردم از اصلاح طلبان عبور کنند اما سوار قطار اصولگراها نمی شوند. شاید یک جریان سوم در شرایط کنونی شانس بیشتری در انتخابات داشته باشد.»

«علیرضا رجایی»، فعال اصلاح طلب هم در گفتگویی درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو می گوید: «به نظر می‌‌رسد ناامیدی مردم، به ویژه طبقه متوسط، زمینه انتخابات آتی را بیشتر به سود جناح راست رقم خواهد زد. اما به طور کلی، بدون اینکه در ساختارهای نظام سیاسی تغییراتی اساسی بدهیم، نهاد مهمی به نام انتخابات اعتبار واقعی خود را به دست نخواهد آورد. خود اصلاح ‌طلبان هم اذعان دارند که وضع موجود به نفع آنها نیست. البته باید توجه داشت این ناامیدی جریان اصلاحات را نباید دست اوردی برای جناح مقابل تلقی کرد.»

«عبدالله ناصری»، مشاور رئیس دولت اصلاحات در روزنامه "آفتاب یزد" نوشت: «اوج گرفتن اختلافات میان دو حزب اتحاد ملت و کارگزاران در مورد مسئله نجفی و رسانه ای شدن این موضوع منجر می شود اصلاح طلبان در انتخابات سال ۹۸ لیست های جداگانه انتخاباتی بدهند.اختلافات میان اصلاح طلبان وارد فاز تازه ای شده است و این بدان معناست که اصلاح طلبان این بار نه تنها با اصولگرایان میانه قرار نیست ائتلاف کنند بلکه در میان احزاب خودشان هم به ائتلاف نخواهند رسید.»

همچنین، «صادق خرازی»، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با روزنامه سازندگی گفت: «در حال حاضر برگ برنده ای برای اصلاح طلبان در انتخابات اسفندماه وجود ندارد. من جریان اصلاحات را فاقد هدف و برنامه مید انم.در جامعه سیاسی ایران تئوری مشارکت مشروط اصلاح طلبان جواب نمی دهد چون حاکمیت کشور مبتنی بر رای توده های مردم است.این سناریو حتی اقبال عمومی اصلاح طلبان را هم ندارد.خردمندان اصلاحات نیروهای مسئله دار اصلاح طلب را حذف کنند.دولت روحانی دولت ضعیفی است.»

«مصطفی تاج زاده» هم اگرچه معترف این موضوع شده اما با توجه به شخصیت سیاسی وی داریم، این فعال اصلاح طلب بازهم سعی کرد موضوع ضعف عملکردی اصلاح طلبان را لاپوشانی و مقصرسازی کند. این فعال اصلاح طلب در این خصوص بیان داشت: « من سال ۹۴ به لیست امید رای دادم اما امروز رای نمی‌دهم. چرا؟ چون آن زمان فقط می‌خواستیم مجلس از دست تندورها خارج شود، اداره كشور بر مدار عقلانیت قرار گیرد، برجام تعمیم یابد و راه برای توسعه همه جانبه میهن باز شود. اما در این سالها تحولات مهمی چه در ایران و چه در منطقه و جهان رخ داده که موجب شده است راهبرد قبلی جواب ندهد.البته که ضعف‌هایی در جریان اصلاحات وجود دارد و نمی توان آنها را نادیده گرفت اما بیشتر از آن باید عملکرد دولت پنهان را نقد کرد که باعث شده است مردم به صندوق رای بی‌اعتنا شوند.» 

اگرچه اصلاح طلبان سعی می کنند که ضعف عملکردی این جناح سیاسی را توجیه کنند و آنرا به گردن دولت و یا حتی جناح مقابل بیندازند اما موضوع اصلی این است که اصلاحات به هیچ عنوان نمی تواند پای خود و تفکرش را که بخشی از اوضاع و احوال اقتصادی و سیاسی را بوجود آورده است را از این ماجرا بیرون بکشد. اصلاحات با هر توجیهی در این زمینه از سوی افکارعمومی به عنوان عامل اصلی وضعیت موجود شناخته می شود. تفکر جریان اصلاح طلب بود که شاکله تصمیمات دولت را شکل داد. اصلاح طلبان غیر از دولت در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران که تماما مختار بودند به خوبی نشان دادند که چند مرده حلاج هستند و ضعف عملکردیشان را در این دو حوزه حساس نمی توانند به گردن دیگری بیندازند. اگر اصلاح طلبان هم این موضوع را کتمان کنند قطعا افکارعمومی این مسئله را نمی پذیرد و عملکرد چند ساله و ضعف برخی از نهادها مانند دولت، مجلس و شورای شهر به پای اصلاح طلبان نوشته و در کارنامه شان ثبت شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
موجودیت اصلاحطلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور است
Iran, Islamic Republic of
حتما موجوديت شما باعث پيشرفته!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز کسی ضد یه موطن دیگه نیست ولی هر وقت اصلاح طلبان اومدند فاجعه درست کردند. البته بگم دیگه ما با توجیهات و حرفای اصلاح طلبان تو چاه نمی افتیم. دنبال افراد کار بلد و حساب پاک هستیم هر چند از سایر جهات نپسندیم.
Iran, Islamic Republic of
پیروزی همیشه جاودان جبهه اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دوران احمدی نژاد قطعا با فاصله زیاد از
1-دوران زندگی در صف های طولانی کالاهای شدیدا بی کیفیت کوپنی موسوی
2-دوران گرانی های سرسام آور هاشمی که به طرح مسخره اتیکت کالا ختم شد
3-دوران بدون توسعه و پیشرفت خاتمی که فقط حرف سیاسی زده شد و فقط دو سال آخر همه صندوق ذخیره ارزی در کانال یک توسعه اقتصادی شدیدا بی کیفیت به نفع رانت سالاران خرج شد
4- دوران گل و بلبل روحانی
خیلی بهتر بود
احمدی نژاد می تونست بگه حالا که رأی آوردم بی خیال مسکن مهر، اما قلبا مردم دوست بود و به کار صحیحش که امروز مورد توجه سازمان های بین المللی مربوطه است ادامه داد

ما که پشیمونیم بهش انتقاد می کردیم
Romania
باز ظرف یک‌هفته با جنگ‌هراسی و حجاب هراسی و بستن کنسرت هراسی فضا را عوض میکنند اگر هوشیار نباشید
United States
اینها یک طیف از مردم را خوب بلد هستند که گول بزنند. هنوز ترفندهای قدیمی و یکسری ابداعات جدید هست که بکار ببرند که گروهی به اونها رای بدهند/....
Iran, Islamic Republic of
اگر طیف شما از مردم رای بگیرد مردمان سالم و فهمیده هستند ولی اگر همین مردم به طیف مقابل شما رای بدهند در اثر ترفند و ابداعات است مگر از این ترفندها و ابداعات همفکران شما ندارند ملاقات با تتلو ترفند بود یا........
ان شالله جواب نخواهد داد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت بصیر ایران است ...
میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
ملت بصیر ایران سی بر صفر را دوباره تکرار خواهند کرد
سرور
Iran, Islamic Republic of
بله. البته این دفعه برعکس.فرتوتان سیاسی و اصلاح طلبان خسته و ولخرجان مالدوست جایی در مجلس آینده ندارند.!
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان بشدت از چشم مردم افتاده اند واین باعث شده تا دیگر جریانات سیاسی رشد بالایی داشته باشند،
Iran, Islamic Republic of
کافیست عملکرد افرادی نظیر نادران و زاکانی و توکلی و نوباوه وطن و غیره را با حضرات مجلس کنونی مقایسه کنید که آنان در برابر دولت تقریبا همسوی احمدی نژاد چه شفاف سازی ها و افشاگری هایی نظیر قضایای علی کردان و محمد رضا رحیمی و بسیاری موضوعات دیگر داشتند ...
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان هم زیاد ذوق زده نباشند زیرا نا امیدی از اصلاحات معنی اش این نیست که ارای آنها در سبد شما ریخته خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات بای بای...
رذ
Iran, Islamic Republic of
بازه میزان رای ملت است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما که هر وقت ی بازید میگید شعارهای عوام فریبانه پیروز شد، یعنی از نظر شما مردم فقط زمانی عاقلند که به شما رأی بدهند
خب ایندفعه که رأی نمیدن و حتی در حد 88 هم رأی ندارید میخواید چه بهانه ای بیارید؟
Iran, Islamic Republic of
مدعیان افول کرده را خوب اومدی هر چند وصولگرایان از بیت المال افولتر از اصلاح طلبان غرب زده هستند.
Iran, Islamic Republic of
توده مردم وقتی حمایت بی چون چرای فراکسیون ( اصلاح طلبان ) از وزرا و مسئولین نا کار آمد را در طول این 4 سال دیدند و مشاهده کردند که منافع حزب و حزبگرایی چطور بر منافع کشور و مردم ارجحیت داده شد ( نمونه اش 6 نوبت رای اعتمادی که به وزیری مثل آخوندی دادند ) فکر نکنم دوباره فریب شعار ها را بخورند .
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
سبز و بنفش هردو ، ماهمه با هم هستیم ، در صف دشمن هستیم !!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من در مراکز اخذ و شمارش آراء باید دوربین نصب شود و آی پی آن را به مردم بدهیم که به صورت محلی و زنده بتونن ببینن