کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاجی، وزیر آموزش‌وپروش دولت خاتمی:

مردم به چهره روحانی رای ندادند/ آدم خوشگل‌‌تر هم بود/ اصلاح‌طلبان نسبت به‌انقلاب احساس مادری دارند نه دایه

4 تير 1398 ساعت 10:04

طبیعی است وقتی رئیس‌جمهور به مردم نگاه می‌کند لبخندی می‌زنند. اما این نشان‌دهنده رضایت و خشنودی از عملکردها نیست.


گروه سیاسی جهان نیوز: مرتضی حاجی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از وزرای دولت دوم اصلاحات که با روی کارآمدن اصلاح طلبان در شورای شهر تهران، به عنوان مدیرعامل موسسه همشهری منصوب شد، گفته است: «علی‌القاعده مردم به چهره کسی رای ندادند و به برنامه و شعارهایی که مطرح شد رای دادند. چون اگر به چهره بود، خوشگل‌‌تر از آقای روحانی هم بودند که مردم به آنها رای بدهند».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*دولت بنا بود دولت تدبیر و امید باشد. خب؛ به تدبیرش خیلی کار نداریم، ولی امید خیلی کاهش پیدا کرده است و این را همه احساس می‌کنند.

*طبیعی است وقتی رئیس‌جمهور به مردم نگاه می‌کند لبخندی می‌زنند. اما این نشان‌دهنده رضایت و خشنودی از عملکردها نیست. علی‌القاعده مردم به چهره کسی رای ندادند و به برنامه و شعارهایی که مطرح شد رای دادند. چون اگر به چهره بود، خوشگل‌‌تر از آقای روحانی هم بودند که مردم به آنها رای بدهند.

*این درست که رای‌ اصلاح‌طلب‌ها مقداری ریزش داشته، اما باید این را در نظر گرفت که طرف مقابل هم بیشتر ریزش داشته است. این‌طور نیست که بگوییم اگر پایگاه اصلاح‌طلب‌ها ریزش داشته آن طرف رشد کرده است! در واقع ریزش رای‌ اصولگرایان بیشتر هم بوده است.

*قصه دایه و مادر را باید در نظر گرفت؛ دایه دامنش می‌سوزد ولی مادر دلش می‌سوزد. اصلاح‌طلب‌ها واقعا نسبت به‌انقلاب و سرنوشت کشور احساس مادری دارند و در هر شرایطی هم حتما باید داشته باشند؛ ولو اینکه حق‌شان تامین نشود. چون باید نشان بدهند پای مملکت ایستاده‌اند و نیامدنشان به معنای شکست اصلاح‌طلب‌ها نیست.


کد مطلب: 691797

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/691797/مردم-چهره-روحانی-رای-ندادند-آدم-خوشگل-تر-هم-اصلاح-طلبان-نسبت-به-انقلاب-احساس-مادری-نه-دایه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com