کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مازنی، عضو فراکسیون امید:

مردم از روندی که در ۹۲ و ۹۶ آغاز شده، خسته نشوند/ تصور می‎کنند مشکلات معیشتی ناشی از عملکرد دولت روحانی است/ در ۸ سال احمدی نژاد قطار عقلانیت از ریل خارج شد/ روحانی آن بی‌عقلی‌ها را با برجام اصلاح کرد

1 تير 1398 ساعت 11:34

از مردم می‌خواهم از روندی که طی سال ۹۲ و ۹۶ آغاز کردند، خسته نشوند. دموکراسی یک فرآیند است و کار فرآیندی به صورت پروژه‌ای به نتیجه نمی‌رسد. از مردم می‌خواهم تحول‌خواهانِ نگران آینده و سرنوشت ایران را شناسایی


گروه سیاسی جهان نیوز: احمد مازنی رئیس سابق کمیسیون فرهنگی، عضو فراکسیون امید مجلس و خالق سلفی با موگرینی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است: «مشکلات امروز کشور ناشی از عملکرد غلط آن ۸ سالی است که قطار عقلانیت از ریل خودش خارج شد و بخش عمده‌ای از وقت دولت روحانی نیز صرف بر گرداندن این قطار به مسیرش شد». مازنی که پیش تر شرایط سال 92 را عبور از برزخ نامیده بود، بدون اشاره به ناکارآمدی اصلاح طلبان طی شش سال گذشته در دولت و مجلس از مردم خواسته که خسته نشوند چرا که دموکراسی یک فرآیند است و کار فرآیندی به صورت پروژه‌ای به نتیجه نمی‌رسد!

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*شرایط کشور برای اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۹۲ به گونه ای بود که برای باقی ماندن در ساختار حکومت و بستن راه افراط و تفریط در اداره کشور راهی جز ائتلاف نداشتیم. از مردم می‌خواهم از روندی که طی سال ۹۲ و ۹۶ آغاز کردند، خسته نشوند. دموکراسی یک فرآیند است و کار فرآیندی به صورت پروژه‌ای به نتیجه نمی‌رسد. از مردم می‌خواهم تحول‌خواهانِ نگران آینده و سرنوشت ایران را شناسایی و برای ورود آنان به مجلس یازدهم پای صندوق‌های رای حاضر شوند و با مشارکت فعال در انتخابات مجلس از تداوم سیاستهای خودخواهانه و غیرملی جلوگیری کنند. برای اصلاح‌طلب‌ها مهم برگزاری انتخابات سالم است حتی به قیمت رای نیاوردن‌شان.

*اصلاح‌طلبان در سال ۱۳۹۲ برای عبور از فضایی که در سال ۱۳۸۸ برای‌شان ایجاد شد، برای خودشان فضای برزخی تعریف کردند و تن به ائتلاف با بخشی از جریان اصولگرا دادند. در همین فضا اراده‌ای در کشور شکل گرفت تا نقطه اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه ایران که ریشه در روابط خارجی جمهوری اسلامی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بود را از بین ببرد. این نگاه توانست با به تصویب رساندن برجام ائتلاف جهانی علیه ایران را به‌هم بزند اما خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همه چیز را خراب کرد.

بیشتر بخوانید:
سنگ‌اندازی مخالفان برجام، مشکلات کنونی را پدید آورده
خاتمی همچنان می‌تواند با تکرار خودش تأثیرگذار باشد


*قرار گرفتن در جنگ روانی – اقتصادی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران بی‌سابقه‌ترین جنگ در طول چهار دهه گذشته است که البته نمی‌توان مسئولیت این جنگ را بر عهده دولت روحانی دانست.

*عناصر افراطی جریان اصولگرا باید توجه کنند که برای زمین زدن دولت با دشمنان و مخالفان نظام در ضعیف و ناکارآمد نشان دادن او همصدا نشوند.

*حاکمیت باید علائمی به جامعه بدهد که گویا منتظر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفند ۹۸ است و در صورت تحقق این حضور رأی قابل توجهی به سبد تحول‌خواهان ریخته می‌شود.

*تصور غالب به گونه‌ای است که گویا همه مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ناشی از عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی در دولت آقای روحانی است.

*مشکلات امروز کشور ناشی از عملکرد غلط آن ۸ سالی است که قطار عقلانیت از ریل خودش خارج شد و بخش عمده‌ای از وقت دولت روحانی نیز صرف بر گرداندن این قطار به مسیرش شد. دولت روحانی آثار، تبعات و خرابی‌های ناشی از بی‌عقلی و بی‌تدبیری آن دولت را از طریق برجام و سایر اقدامات داخلی اصلاح کرد.

*آقای روحانی باید به مردم بگوید «درست است که شما به بنده و برنامه‌هایم رأی دادید اما برای پیاده کردن آنها به این دلایل با محدودیت روبرو بودم» و این محدودیتها را برای مردم باز کند. ایشان باید دست از سکوت یا خودسانسوری بردارد و حقایق را با مردم در میان گذارد.


کد مطلب: 691322

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/691322/مردم-روندی-۹۲-۹۶-آغاز-شده-خسته-نشوند-تصور-می-کنند-مشکلات-معیشتی-ناشی-عملکرد-دولت-روحانی-۸-سال-احمدی-نژاد-قطار-عقلانیت-ریل-خارج-بی-عقلی-ها-برجام-اصلاح

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com