کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروژه بزرگ خاندان انصاری؛

ایران مال ۵۰۰ میلیارد به حساب شهرداری ریخت/ زاکانی: معضلات موسسات مالی در برابر ایران مال ناچیز است/ قبل از واقعه علاج کنید

24 خرداد 1398 ساعت 17:18

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نسبت به تخلفات ایران مال واکنش نشان داده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: مال‌ها و مگامال‌ها در تهران طی سال‌های اخیر رشدی قابل‌توجه پیدا کرده‌اند و بی‌توجه به بسیاری نیازها و کمبودهای شهری سر از جای جای شهر در آورده‌اند.


بازار بزرگ ایران در بین تهران و کرج به مساحت ۲۷ هکتار که حالا با نام ایران‌مال شناخته می‌شود، یکی از 5 مال بزرگ دنیاست اما تخلفات موجود در ساخت این پروژه پرونده‌ای مفصل دارد.

سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران چندی پیش از تخلفات بزرگ و متعدد صاحبان این پروژه بزرگ سخن به میان آورده بودند و مجموع تخلفات آن را حدود 210 هزار متر مربع بیان کرده بودند.

علی نوذرپور شهردار منطقه 22 شهر تهران، در خصوص سرانجام اجرای حکم مجتمع تجاری ایران مال که از سوی کمیسیون ماده 100 دارای تخلفاتی شناخته شده بود گفت: حکم در حال اجرا بوده و تنها اجرای یک بخش هایی از آن باقی مانده است.

تا این لحظه حدود 500 میلیارد تومان به حساب شهرداری مرکز از سوی ایران مال پول واریز شده است و موجب شد کل بودجه شهرداری منطقه 22 تا پایان سال از محل این جریمه محقق شود.

نوذرپور گفت: در حکم صادر شده بخشی از این مجتمع در حدود 20 هزار متر مربع هم که به صورت خلاف ساخته شده بود باید تخریب می‌شد که تخریب بخش عمده‌ای از آن انجام گرفته و بخش‌های کمی از آن باقی مانده است.

چندی یپش هم کلیپی از سوی روابط عمومی بازار بزرگ تهران منتشر شده بود که آیت الله صدیقی نمازخانه مجموعه لوکس بازار «ایران‌ مال» تهران را همراه با حاج محمود کریمی، مداح اهل بیت(ع) افتتاح می‌کند که جدای از عدم تحقق این خبر قابل تامل و همچنین اعتراض کاربران فضای مجازی، از سوی منابع آگاه مورد تکذیب قرار گرفت.

در همین باره، علیرضا زاکانی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی که سوابق روشنی در ورود و پیگیری ویژه به پرونده هایی از قبیل فساد در پرونده های نفتی یا دانشگاه آزاد را در کارنامه خود دارد، با انتشار توئیت هایی در صفحه شخصی خود نسبت به تخلفات ایران‌مال نوشته است:

«ایران مال 500 میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز نمود و بخشی از تخلفات 20 هزار متری اش را تخریب کرد. علی الظاهر ایران مال متعلق به خاندان انصاری است اما سرمایه ملت بوده و تخلفات گسترده ای در احداث آن با استفاده از پول مردم توسط شرکت های اقماری مرتبط انجام گرفته و بنابر اطلاع مهیای عرضه در بورس با قیمت گذاری نادرست است.

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد. شفافیت خرج کرده‌ها، بررسی تخلفات، برآورد واقعی سودآوری پروژه و قیمت گذاری دقیق سهام قبل از عرضه ضروریست. معضلات موسسات مالی و پدیده در برابر آن ناچیز است و پیشگیری بهتر از درمان برای مسئولان خواهد بود.»
 


کد مطلب: 690217

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/690217/ایران-مال-۵۰۰-میلیارد-حساب-شهرداری-ریخت-زاکانی-معضلات-موسسات-مالی-برابر-ناچیز-قبل-واقعه-علاج-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com