سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۷۰
اظهارات جدید ژنرال زنگنه:

روزی ۱۷ تا ۱۸ ساعت کار می‌کنم/ وقتی جلوی حرام‌خوری‌ را می‌گیریم به ما حمله می‌کنند/ نه باندبازم، نه رفیق باز/ به قیمت جان و آبرویم نمی‌گذارم پول ملت را ببرند/ یک عده در رسانه‌ها، خیال‌پردازهای خوبی هستند/ مایل نیستم درباره پرونده کرسنت حرف بزنم/ واکنش به ماجرای دستگاه پوز

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 689251
عده‌ای در رسانه‌ها، خیال‌پردازهای خیلی خوبی هستند که حیف است استعدادهای آن‌ها هدر رود و این افراد باید فیلمنامه بنویسند و براساس آن‌ها، فیلم و کارتن تهیه شود و از آن‌ها در این بخش استفاده شود.
روزی ۱۷ تا ۱۸ ساعت کار می‌کنم/ وقتی جلوی حرام‌خوری‌ را می‌گیریم به ما حمله می‌کنند/ نه باندبازم، نه رفیق باز/ به قیمت جان و آبرویم نمی‌گذارم پول ملت را ببرند/ یک عده در رسانه‌ها، خیال‌پردازهای خوبی هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: بیژن زنگنه، وزیر جهاد دهه شصت، وزیر نیرو در دولت سازندگی، وزیر نفت دولت خاتمی و مجددا وزیر نفت کابینه روحانی که برخی به وی «آقای همیشه وزیر» می گویند و تقریبا حواشی مهم و برجسته اطراف او پایان ناپذیر بوده است، در گفتگوی مفصلی که با خانه ملت داشته است، اصرار روحانی را دلیل پذیرش مسئولیت وزرات نفت دانسته و گفته است: «من در طول عمر کاری خود، هرگز اقدام‌کننده و متقاضی برای پذیرش مسئولیتی نبوده‌ام، این مسئولیت بوده که آمده و من هم پذیرفته‌ و کار کرده‌ام.  اکنون هم نه خسته هستم و نه پیر به آن معنا که روحیه و شادابی کاری نداشته باشم».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در حال حاضر روزی 17 تا 18 ساعت کار می‌کنم و در شرایط کنونی که جنگ شدید اقتصادی هستیم، انگیزه بسیاری دارم اما با قرار گرفتن فرد جوانی در راس وزارت نفت موافق بودم، هرچند جوانی، تنها به سن نیست بلکه به قول مقام معظم رهبری، به روحیه جوانانه بستگی دارد. زمان تشکیل دولت دوازدهم به آقای روحانی بسیار اصرار کردم که برای وزارت نفت، فرد جوانی انتخاب کند، بنده نیز کمک خواهم کرد، اما آقای رئیس‌جمهور نپذیرفتند.

*من در طول عمر کاری خود، هرگز اقدام‌کننده و متقاضی برای پذیرش مسئولیتی نبوده‌ام، این مسئولیت بوده که آمده و من هم پذیرفته‌ و کار کرده‌ام. اکنون هم نه خسته هستم و نه پیر به آن معنا که روحیه و شادابی کاری نداشته باشم.

*در تحریم‌های فعلی شخصا می‌توانستم شلوغ وپلوغ و پر سرصدا کار ‎کنم و اختیارات بسیاری برای خود از حاکمیت بگیرم، اما با این وجود قانونمند کار می‌کنم وبرای هر کار جدیدی مصوبه می‌گیرم و طبق آن عمل می‌کنم به نحوی که همه بزرگان، مطلع باشند و بدانند چه تصمیماتی می‌گیریم. در بحث فروش نفت در دوران تحریم‌ها و یا با شیوه جدید، 7 نفر زیر تصمیمات را امضاء می کنند که یکی از آن امضاءها از وزارت نفت است و 6 امضاء آن از جاهای دیگر.

*ما اکنون در وزارت نفت فعالیت‌های بسیاری انجام می‎دهیم که نمی‌گویم خلاف قانون است اما از رویه‌های متعارف خارج است که در مورد انجام این کارها اجازه گرفته‌ایم.

*نمی‌خواهم امروز رجز بخوانم چراکه الان وقت رجز خوانی نیست . نمی‌توانم یکسری مسائل را افشا کنم . بعضی‌ها می‌خواهند با فشار آوردن من را در یک موضعی قرار دهند که برخی از فعالیت‌های‌مان را افشا کنم.

*سنی از من گذشته و سابقه طولانی در نفت دارم، حدود 22 سال پیش در حوزه نفت وارد شدم. بالاخره سعی می‌کنم در زیر بال و پر خودم، جوان‌هایی را رشد دهم و بالا بیاورم و این افراد صاحب اعتبار شوند و کار کنند.

*عده‌ای از سال 92 همزمان با ورود من به وزارت نفت با تمام قدرت علیه من کار کردند و هنوز هم فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
قوه قضائیه به مدیریت خسارت‌بار زنگنه ورود می‌کند؟
۷۲ نماینده علیه زنگنه به سران قوا نامه زدند +جزییات


*یکی از مشکلات و دلایلی که من آسیب می‌بینیم این است که اهل رفیق‌بازی و برگزاری به اصطلاح، گعده نیستم!  تمام دوستانم افرادی هستند که در حین کار و در محیط کاری با آن‌ها آشنا شد‌ه‌ام و به توانمندی و شخصیت آن‌ها واقف و علاقه مند شده ام بنابراین من نه باندبازم، نه رفیق باز، اما همیشه تیمی را برای خودم ترتیب می دهم که بتوانند با من کار کنند و با هم هماهنگ باشیم.

*افرادی که خارج از وزارتخانه آورده ام یک ون هم نیستند چه برسد به مینی‌بوس و اتوبوس.

*انتخاب‌های خارج از وزارتخانه‌ی من بسیار محدود است، در شرکت نفت فقط آقای کرباسیان بوده که ایشان نیز در صنعت نفت سابقه داشته، در سال 76 که وزیر بودم ایشان معاونم بودند، از طرفی ایشان مسائل بنگاهداری را در سطح بالا می‌فهمد و درک درستی از اقتصاد دارد و در سطح نظام قابل اعتماد است. من فقط چند نفری را خارج از وزارتخانه آورده‌ام که تعدادشان بسیار محدود است، یک ون هم نیستند چه برسد به مینی‌بوس و اتوبوس و اکثر همکارانم، کارمندان نفت هستند.

*من فقط خودم کار دولتی دارم و دوباره به سر کار برگشته‌ام اما نه بچه‌ها و نه همسرم کارمند دولت نیستند.

*من با آقای ظریف، وزیر اطلاعات، آقای همتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) چه در زمان مدیر قبلی، آقای عبداللهی که برادر عزیزی برای من بود و چه در دوره مدیریت آقای دکتر سعید محمد، هیچ مشکلی نداشته‌ام که حتی صدای‌مان را بالا ببریم بنابراین مطلقا خلاف می‌گویند.

*عده‌ای در رسانه‌ها، خیال‌پردازهای خیلی خوبی هستند که حیف است استعدادهای آن‌ها هدر رود و این افراد باید فیلمنامه بنویسند و براساس آن‌ها، فیلم و کارتن تهیه شود و از آن‌ها در این بخش استفاده شود، به نظرم این افراد تخیل قوی دارند و می‌توانند چهره‌های خیالی، حتی بهتر از "هری پاتر" خلق کنند، اینگونه داستان‌سرایی‌های تخیلی، کار این افراد است.
 
*ریشه این نگاه‌ها به شخص شما چیست و از کجا نشأت می‌گیرد؟" «زبان گویا، جیب بسته و کمربند محکم!»
 
*بارها گفته‌ام تا زمانی که این امانت دست من است با همه وجود تلاش می‌کنم که از این امانت مردم حفاظت کنم حتی به قیمت جانم که هیچ، به قیمت آبرویم هم، انشاءالله نمی‌گذارم از پول ملت ببرند. نمی‌گذارم از این پول ببرند و من بمانم.

*تنها انگیزه‌ام از ماندن در وزارت نفت این است که تلاش کنم اولا نگذاریم آمریکا به هدفش برسد و ثانیا تا جایی که در توانم است از درد و رنج مردم کم کنم. نیامده‌‌ام برای بقای خودم پول مردم را به کسی دهم و برای خودم رفیق درست کنم، در حالی که می‌توانم در وزارت نفت هزاران نفر رفیق داشته باشم چرا پول دستم است. به هر کسی لبخند بزنم چیزی نصیبش می‌شود، وضع مالی‌اش خوب می‌شود، تشکر می‌کند، من آدم خوش اخلاقی نیستم و نمی‌توانم آدم خوش اخلاقی باشم. خوش اخلاق باشم نسبت به پول وزارت نفت طمع می‌کنند.

*مگر چند سال دیگر زنده‌ام؟، نمی‌خواهم نفرین و لعنت مردم را برای خودم بخرم  آن دنیا هم باید جوابگوی خداوند باشم. چطور می‌توانم جواب خدا را بدهم؟ اکنون هم نمی‌دانم چطور باید جوابگوی خداوند باشم، چه برسد به اینکه بخواهم این اتفاقات را عمدی انجام دهم و بیت‌المال از دست برود، به چه دلیلی؟

*طبق زمان بندی، پرونده کرسنت اکنون باید تمام شده بود و حکم را هم می‌دادند اما ازسوی طرف مقابل ما در پرونده اتفاقاتی افتاد که کار را طولانی کرد، بنابراین هنوز پرونده کرسنت زنده است به همین دلیل مایل نیستم درباره آن حرف بزنم، هرچند حرف‌های جالب و شنیدنی هم در این مورد دارم اما بیان آن‌ها را  به مصلحت کشور نمی‌دانم، مگر اینکه به نقطه‌ای برسم که من را ناچار به این کار کنند تا بسیاری از چیزها را بگویم و اگر ناچار بشوم، بسیاری از این اسرار را فاش می‌کنم اما اگر این اسرار فاش شوند بسیاری از افراد که صدای‌شان بلند است، خوش‌شان نخواهد آمد. حکم اگر صادر شود می‌توان حرف‌های زیادی زد.

*در مورد داستان دستگاه پوز در دفتر من، حتی یک خبرنگار نرفت موضوع را بررسی کند و هر کسی حرف‌ خودش را زد و همه حرف‌هایی که فردی به خلاف گفت را تکرار کردند، چرا نرفتند ببینند که اصل این موضوع چه بود؟ گفتند، در دفتر من طلا و دلار کشف شده، آیا من برای ملاقات افراد با خودم از آن‌ها  طلا و دلار می‌گرفتم؟ آیا وزیر نفت این کار را می‌کند؟ همه این داستان‌ها را می‌نشینند و ‌می‌بافند.

*یک نفر کارمند ساده مدت موقت که مأمور خریدهای جزیی  بوده، برای انجام کارهایش دستگاه پوز گرفته و همکارانش که از وجود این دستگاه مطلع شده‌اند، پرداختی‌های خودشان شامل پول برق و آب، نقد کردن کارت بانکی، انتقال کارت هدیه یا نفت کارت را از طریق این دستگاه پوز انجام می‌دادند، در طول دو سال هم گردش مالی این دستگاه حدود یک میلیارد تومان بوده و با بازرسی انجام شده نیز کاملا مشخص شده که هیچ مورد خلافی هم واقع نشده حالا در مورد چنین موضوع ساده و شفافی باید این تهمت‌ها را بزنند؟!

*خدا را شاکرم که نه پدرم لقمه حرام به دهان ما گذاشت و نه بنده لقمه حرام در دهان بچه‌هایم گذاشته‌ام، همکاران سالم بسیاری هم داریم. البته حرام‌خوری در جامعه زیاد شده است و وقتی جلوی یک عده از این حرام‌خوری‌ها را می‌گیریم به ما حمله می‌کنند. چه کار کنم؟ اجازه دهم من هم شریک‌شان شوم؟ من که نمی‌توانم با آن‌ها شریک شوم پس تا می‌توانند پشت من حرف می زنند.

بیشتر بخوانید:
زنگنه برخی نمایندگان را نمک گیر کرده است
قبل از آتش گرفتن نفت زنگنه را به خانه بفرستید
همه راه‌ها به سمت کوتاه آمدن در برابر آمریکا منتهی می‌شود


وزارت اطلاعات در ابتدا سوالاتی پرسید و سپس بچه‌های بازرسی وزارت نفت موضوع را بررسی کردند و به مسئولان این وزارتخانه گزارش دادند و ماموران وزارت اطلاعات زمانی که دیدند که چیزی نیست رفتند. اولین کسی که مدعی شد، بازرسی خود نفت بود، آن‌ها اطلاعاتی کسب کردند مبنی بر اینکه یک حساب بیش از حد گردش مالی دارد، بنابراین آمدند و بررسی کردند و گزارش را دادند و رفتند و اصلا چیز خاصی نبود.

*خوشبختانه فرد خلاف کاری که در پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر بود فورا دستگیر شد و شخصی هم که در اکتشاف بود عمدتا از سپرده‌های پیمانکاران برداشت می‌کرد و این کار را هم از سال 87-88 آغاز کرده بود. متاسفانه آدم ظاهر‌الصلاحی بوده که هیچ دستگاهی اعم از سازمان بازرسی کل، حراست کل، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی که بازرس قانونی شرکت است، درخصوص اختلاس‌های او گزارش نداده بودند و خود شرکت نفت این مسئله را متوجه شد. مدیر بالاتر این شخص در یک مقطع این مسئله را می‌فهمد و زمانی که متوجه می‌شود، از این فرد می خواهد تا توضیح دهد که در همین اثنا فرار می‌کند.

*در برخی اظهارنظرها گفته شده که آقای رستم قاسمی اعلام آمادگی کرده که به شما درخصوص فروش نفت مشورت دهد اما شما استقبال نکردید، آیا این موضوع صحت دارد؟ «آقای رستم قاسمی صد در صد کنار ما است. نمی‌گویم 90 درصد بلکه می‌گویم؛ ایشان اکنون صد در صد کنار ما است.»

*سفر لاریجانی به چین سفر مهمی بود و ایشان از طرف مجلس این سفر را انجام ندادند، بلکه از طرف نظام به این سفر رفتند و سفر موفق و خوبی هم بود و چینی‌ها اصلا سرد برخورد نکردند و می‌دانستند هیئت ایرانی حامل نامه مقام معظم رهبری است و اصلا این حرف‌هایی که گفته شده چینی‌ها من را به حضور نپذیرفتند و نخواستند بپذیرند، نادرست است، چراکه ما در سفر به چین با هر شخصی که خواستیم ملاقات و مذاکره کردیم.

*خروج شرکت‌ها از ایران به وزارت نفت ارتباطی ندارد، بلکه مربوط به سیاست و روابط خارجی کشور است، وزارت نفت کار خود را درست و کامل انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدواریم این باشد که زنگنه گفت
Iran, Islamic Republic of
زنگنه اکنون و در این مصاحبه جریان انقلاب را با اسم رمز همدستان بابک زنجانی تهدید کرده است. ...
شاکی
Iran, Islamic Republic of
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت یک بیستم خسارت کرسنت زنگنه هم نیست .
Iran, Islamic Republic of
نود و دودرصد کارکنان نفت مخالف زنگنه هستند...!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس گاز مفتی داد به ترکیه بابت جریمه کی بود ؟......!!!!
Iran, Islamic Republic of
صادرات 2 میلیارد دلار گاز مجانی به ترکیه نتیجه کرسنت و فروش گاز ارزان به امارات بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلطان مظلوم نمایی تو این دولت کیه؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عشق دلاره...!!!
Iran, Islamic Republic of
...
سعیده
United States
آقای وزیر نفت همیشه وزیر نفت...!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از این ژنرال خود خوانده باید بپرسید قرداد های کرسنت و مفت فروشی و خام فروشی هم جز راهبردهای قانونی بوده است?!!!!
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب وزیر شما که راست می گی ولی متولد چه سالی هستی وچند سال هست که مشغول کار شدی؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
ولایت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این مصاحبه چند ساعته سایت مجلس با زنگنه دوپینگ سفارشی....برای مقابله با استیضاح زنگنه است....!!!!
عمار
Iran, Islamic Republic of
-اینقدر که این دولتمردان ادعای کار دارند انتظار براین است که هیچ مشکلی در کشور نباشد!!وهمه جا گل وبلبل باشد.
-آیا به نظر شما اینگونه است؟
-دولت کهنسالان واینهمه کار .... عجیبه
Iran, Islamic Republic of
با همین دست فرمون کرسنت رو امضا کردی؟!
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان اینقدر امین هستند چرا ما خسارت سنگین کرسنت و خسارت گاز به ترکیه و خسارت توتال و خسارت رشوه شرکت دانمارکی را دادیم مگر این اتفاقات تو توهمات افتاده است ...
Iran, Islamic Republic of
...
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
mohsen
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر شما خیلی خوبید بی نظیرید، بخدا خیلی زحمت می کشید!!!
ما نمی خواهیم برای ماها که قدر شما را نمی دانیم اینقدر مایه بگزارید وقت بگزارید..ما نگران سلامتی شما هستیم. ...!!!
Iran, Islamic Republic of
شركت نفت دولتي نروژ (استات اويل) با پذيرش اتهام پرداخت رشوه براي دستيابي به قرارداد توسعه بخشي از ميدان پارس جنوبي ايران، موافقت خود را با پرداخت 21 ميليون دلار جريمه به دولت آمريكا براي مختومه اعلام شدن اين پرونده اعلام كرد....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
قَضیه کارت خوان چیست؟
بقال سر کوچه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
کارشناس نفت
Iran, Islamic Republic of
...بقول خودتان مگر چقدر زنده هستیم تا دیر نشده قدری به خودت بیا وزیر جوان .دو سال دیگر همه چی برای شما تمام میشود برای همیشه .
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
......
رضا
Iran, Islamic Republic of
.....
بوسجين
Denmark
...
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
...
...
...
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا برای وجود داشتن دستگاه پوز در اتاق جناب زنگنه مردم ایران بدهکار هم شدن ...؟!!!
کوروش
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
.....
United Kingdom
افرین بر شما وزیر کهنه کار متعهد .
مسلما مدیریت جنابعالی قوی است گرچه تنگناهای ناشی از تحریم ایران درصدور نفت برقدرت اجرایی شما سایه انداخته اما بهتر از جنابعالی در حال حاضر کسی را نمی شناسم .رهبری هم به شما شناخت دارند
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
(نظریه شما بدون مدرک قابلیت انتشار ندارد)
Iran, Islamic Republic of
...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
...
Denmark
از بین بردن سیستم کارت سوخت و ضرر 6 ساله به مملکت در قاچاق بنزین و مصارف بالا و برگشتن مجدد به احیاء کارت سوخت را بی بی من انجام داد !
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تو اگر راست می گویی و ریگی به کفش نداری بیا و اسامی رشوه بگیران کرسنت را اعلام بکن .
Iran, Islamic Republic of
نه دیگه نداشتیم داش ....
فریاد
Germany
......
فریاد
Germany
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....,