سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۳۳
صادق خرازی، دبیرکل حزب اصلاح‌‌طلب ندای ایرانیان:

حاکمیت در این سالها دست اصلاح‌طلبان را باز گذاشت ولی آقایان برنامه‌ای نداشته و ندارند/ دلسوزان در زمان انتخاب نجفی برای شهرداری پیام دادند که به دلایل امنیتی زمان مدیریت نجفی نیست ولی گوش شنوایی وجود نداشت/ عارف ساکت است چون حرفی برای گفتن ندارد

دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب: 689021
زمانی که بحث انتخاب آقای نجفی برای شهرداری تهران مطرح بود بسیاری توصیه و پیام دادند که به دلایل تکنیکی، مدیریتی و امنیتی زمان مدیریت نجفی نیست.
حاکمیت در این سالها دست اصلاح‌طلبان را باز گذاشت ولی آقایان برنامه‌ای نداشته و ندارند/ دلسوزان در زمان انتخاب نجفی برای شهرداری پیام دادند که به دلایل امنیتی زمان مدیریت نجفی نیست ولی گوش شنوایی وجود نداشت
گروه سیاسی جهان نيوز: صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگویی با روزنامه سازندگی، درباره عملکرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و شخص عارف به عنوان رئیس این شورا انتقادات تندی را بیان کرده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*مشکل این است که رئیس دولت اصلاحات یک چک سفید به آقای عارف و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داده اما عملکرد مثبتی نداشته‌اند، آنها در مجلس و شورای شهر عملکرد قابل دفاعی نداشته‌اند و در خیلی موارد تصمیم‌های اشتباهی گرفته‌اند.

*متاسفانه به توصیه‌های دلسوزان در ماجرای انتخاب شهردار تهران توجه نشد. زمانی که بحث انتخاب آقای نجفی برای شهرداری تهران مطرح بود بسیاری توصیه و پیام دادند که به دلایل تکنیکی، مدیریتی و امنیتی زمان مدیریت آقای نجفی نیست ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و گویی یک وزن‌کشی سیاسی صورت گرفت.

*مجلس دهم و فراکسیون امید می توانست بهتر از این باشد، می توانست مطالبات مردم را در قالب تصمیم‌گیری‌های کلان مجلس جدی‌تر دنبال کند، می‌توانست به گونه‌ای عمل کند که اقتدار و موقعیت اصلاحات ضعیف نشود اما نکردند. چرا؟ آیا نگذاشتند؟ نه اینطور نیست. حاکمیت و نظام سیاسی دستشان را باز گذاشته بود، نمایندگان اصلاح‌طلب آسیبی در این دوره ندیدند اما واقعیت نشان می‌دهد که آقایان برنامه‌ای نداشتند و ندارند و وقتی برنامه‌ای وجود نداشته باشد شاهد یک آنارشیسم خواهیم بود.

*فهرست‌ها مشکل داشت، مهندسی و تخلف صورت گرفته بود، همان زمان ما نقدهای خودمان را اعلام کردیم اما واقعیت این است که رهبری سیاسی یک جریان در مجلس مستلزم وجود کاریزمای سیاسی است. کسی نمی‌تواند بگوید من رهبر سیاسی عده‌ای در مجلس هستم اما فاقد کاریزما باشد و بخواهد جور دیگری صحبت کند. نتیجه همین می‌شود که می‌بینید. من برای آقای عارف احترام زیادی قائلم اما هرکس در جایگاه خود شخصیتی دارد. من آن کاریزمایی سیاسی که بخواهد تصمیم‌سازی کند و فراکسیونی را مدیریت کند و به هدف برساند هیچگاه در وجود آقای عارف ندیدم نمونه آن در انتخابات هیئت رئیسه مجلس کردیم که چگونه فرآیند تصمیم سازی و حذف علی مطهری نماینده شجاع مجلس منتهی شد.

بیشتر بخوانید:
اشتباه کردیم آب و نان مردم را به برجام گره زدیم
شاید اصلاح طلبان در حوزه‌های داخلی مثل رهبری مشکل داشته باشند!


*گزینه انتخاباتی ما در سال 92 آقای عارف نبود در آن سال چند نظر میان اصلاح طلبان وجود داشت و در آن بین عده‌ای به دنبال آقای عارف بودند اما  گزینه اصلی اصلاح‌طلبان آقای هاشمی بود اما آقای هاشمی را تایید نکردند. بعد هم آقای روحانی آمد.

*اگر الان هم قرار بر انتخاب بین آقای روحانی و عارف باشد، باز به آقای روحانی رای می‌دهم. هر چند باید حرف‌های آقای عارف را هم گوش کرد و دید آیا واقعا قدرت نداشته؟ نگذاشتند؟ نتوانسته یا نشد. البته من مانعی برای موفقیت آقای عارف در حاکمیت و نظام سیاسی و بین نیروهای حکومتی ندیدم و نمی‌دانم. به نظر می‌رسد موانع آقای عارف و دوستان اصلاح‌طلب ما، از رفتارهای خودشان نشأت می‌گیرد و ظاهراً دلیل سکوت آقای عارف این است که حرفی برای گفتن ندارد از چه بگوید و از چه دفاع کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و به خصوص شیخ اصلاحات و آن سید بزرگوار همیشه در قلب مردم جای دارند.
Iran, Islamic Republic of
...
پاسخ به امیر
Iran, Islamic Republic of
ما ز آن سید و آن میر جهالت دیدیم .
.....,
Iran, Islamic Republic of
دوغتو بنوش
Iran, Islamic Republic of
خدا نگذرد ازشیخ فتنه گر واصلاح طلبان،خود قتنه گر اعلام کرد که دیگر مردم به سخن ما توجهی نمیکنند وحرف ما را قبول ندارند وحال ادعا داری در قلب مردم جای دارد؟؟!!
Sweden
سرقفلی قلب مردم دست توئه؟؟؟
صهبای جان
Iran, Islamic Republic of
خداکند همه ما در قلب خدا جای داشته باشیم وگرنه بیشمارند کسانی که مردم دوستشان دارند و خدا دشمنشان میدارد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
نکته قابل توجه اینه که اکثر مردم ایران حامی شیخ اصلاحات و آن سید...هستند!!!!!!!!.
mohsen
Iran, Islamic Republic of
...
Italy
خخخخخخ.....
صهبای جان
Iran, Islamic Republic of
نقد درون تشکیلاتی اصلاح طلبان را مثبت تلقی میکنیم که با شوک عظیم قتل میترا استاد شروع شد. این جناح سیاسی باید بداند که نظام هزینه ها داد تا ایشان مشق سیاست کنند ولی هیچ گاه بهره ای از این جناح پر از خالی نبرد.کاش روزی برسد که ایشان نیز خود را هزینه انقلاب کنند.
صهبای جان
Iran, Islamic Republic of
هیچ گاه مصداق مردم در سخنان اصلاح طلبان را نفهمیدم مثلا جهانگیری در اوج فشار اقتصادی میگوید به هر نقطه کشور میروم مطالبه اصلی مردم رفع حصر است!!! این تعمیم اطرافیان و مریدان به مردم همیشه آوردگاه شکیت های بزرگ اصلاحات بوده است
اسفندیار بهاردست
Italy
قابل توجهء آقای امیر و سید محبوبش:
هر جامعهء مردمسالار{دمکرات} که از رویاروئی با سختیها بپرهیزد و با ساختن موانع قانونی، ممنوعیت آن را اعلام نماید، پیش از درک مفهوم مردمسالاری{دموکراسی}، به‌آن پشت کرده‌است.
منتسب به گونتر ویلهلم گراس نویسنده، مجسمه‌ساز و نقاش آلمانی
خار را چشم دیگران می بینند اما ....
Iran, Islamic Republic of
اگر خدای نکرده آقای قالیباف زن دوم جوان اختیار می کرد و پس از یکسال با اسلحه بدون مجوز او را به قتل می رساند! ببینید این قوم هوچی گر که برای فرزندان ایشان چه چیزهایی که شایعه نکردند آن زمان چکار می کردند؟ باور کنید همین کسانی که الان لال شده اند آنوقت نظام ، رهبری ، سپاه ، بسیج ، شورای نگهبان ، وزارت اطلاعات ، قوه قضائیه و... خلاصه تمام داشته های انقلاب را زیر سوال می بردند!
Iran, Islamic Republic of
خاتمی اگر تکرار کند شاید رای ندهیم اما اگر بخواهیم رای بدهیم حتما به اصولفروشانی که نام خود را اصولگرا گذاشته اند رای نخواهیم داد.
Iran, Islamic Republic of
شما به هرکس دوست داری رای بده برادر .تورو تو قبر ما نمیذارن که.....
اصلاح طلبان در قلب اسرائیل جا دارند
Iran, Islamic Republic of
شیمون پرز: اصلاح طلبان به نمایندگی از اسرائیل در خیابان های تهران می جنگند.
کاندید وقت اصلاحات: کسانی که در خیابان های تهران بر آشوبیدند، امتی خداجو هستند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زیر پای مردم جای دارند
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم فقط بجای خودت حرف بزن نه بجای همه مردم ایران.
بگو در قلب خودت جای دارد .
نوش جونت.
امیر
Iran, Islamic Republic of
همه مردم ایران به شیخ اصلاحات و آن میر خداجو ارادت دارند!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
سعيد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قبل انتخابات پرت وپلا زیاد گفته میشه. همه میخوان خود رو صادق نشان و دلسوز مردم. دولت جوان حزب الهی وانقلابی وشجاع و مردمی
دانشجوی تاریخ
Iran, Islamic Republic of
چه خوب شد که خود کشی نجفی در هتل لاله که خود در جلوی دوربین گفت ناکام ماند ، و گر نه ، با انتشار خبر خودکشی بلافاصله اصلاح طلبان آن را به نهادهای امنیتی نسبت می دادند!!!!
حالا طرف جلوی دروبین خودش اعتراف می کند که مرتکب قبل شده است ،
جریان اصلاح طلب می گوید نه اینجوری نیست!! حال حدیث مفصل بخون از داستان ادعای تغلب در انتخابات 88 از سوی این جماعت منافق
صهبای جان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
بي تدبيري
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آه مظلومیت دکتر احمدی نژاد شماها را بیشتر از اینها خواهد گرفت؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مجموعه گسترده ای از مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی و بی انضباطی و بد اخلاقی های سیاسی / اجتماعی و معضلات اقتصادی و سیاسی کشور زیر سر حاکمیت حد اقل سه دهه ای جریان بشدت غربگرا و واداده موسوم به اصلاحات است .این جریان باید پاسخگوی عملکرد منفی و سوء تدبیر خود در 3 دهه گذشته باشد .
بوسجين
Denmark
...