کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه برخورد به‌جا با حرکت نادرست یک مداح؛

تاج‌زاده و محمود صادقی حاشیه امن دارند؟ +تصاویر

11 خرداد 1398 ساعت 10:25

برخی از اصلاح طلبان با تحریک گسل های قومیتی و مذهبی در این راستا سعی می کنند تا منافع خود را از این طریق سیاه و کثیف کسب کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: چند روز پیش اتفاق ناگواری در یکی از شبکه های تلویزیون افتاد. مداحی با توهین به مقدسات اهل سنت حرف های ناروایی زد که بلافاصله مورد انتقاد قرار گرفت و برخورد جدی با وی و عوامل صداوسیما صورت گرفت که حتی به عزل مدیر شبکه پنج سیما منتهی شد. رئیس رسانه ملی ابتدا به توبیخ عوامل شبکه پنج پرداخت اما بعد از چند ساعت در پی قصور صورت گرفته مدیر شبکه پنج سیما و مدیر پخش این شبکه برکنار شدند. 

قوه قضائیه هم به عنوان مدعی العموم به این ماجرا وارد شد و مداح خاطی به دادسرا احضار و بازداشت شد. به موجب فتوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، اهانت به مقدسات برادران اهل سنت حرام است و چنانچه این قبیل اعمال از افراد سر بزند، حتی اگر این مراسم از صداوسیما پخش نمیشد، این عمل حرام و واجد وصف مجرمانه بود. به لحاظ اینکه این موضوع به صورت زنده پخش شد، عمل انجام شده علاوه بر حرمت شرعی، مصداق تشویش اذهان عمومی و اذهان مسلمان اهل سنت بود که قابل تعقیب کیفری و مجازات برای شخص مرتکب است. از این رو قوه قضائیه به این موضوع ورود کرد و با مداح خاطی برخورد شد. 

این مسئله تمام شد و برخورد جدی در این حوزه به طور کاملی انجام شد تا دیگر شاهد چنین مواردی که باعث تفرقه افکنی است نباشیم. نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی هم از چنین برخورد قاطعانه‌ای ابراز رضایت کردند. همین قاطعیت در برخورد به خوبی نشان داد که در کار رسانه ملی تعمدی نبوده است و این قصور و اشتباهی بود که فورا با اصلاح برخی موارد رفع شده است. حتی برخی بیان داشتند که عزل مدیر شبکه پنج هم می شد انجام نگیرد اما رسانه ملی نشان داد که در برخورد با این موارد ولو اشتباه غیرعمد اغماض ندارد.   

اما از سوی دیگر در حوزه جناح اصلاح طلب که خود را حامی اهل تسنن اعلام کرده و نشان می دهد رویکرد دیگری وجود دارد. برخی از اصلاح طلبان با تحریک گسل های قومیتی و مذهبی در این راستا سعی می کنند تا منافع خود را از این طریق سیاه و کثیف کسب کنند. چندی پیش بود که «محمود صادقی» نماینده جنجالی اصلاح طلب در توئیتی کاملا تفرقه افکنانه اینطور القاء کرد که در پایتخت به اهل تسنن ظلم صورت می گیرد و امکانات لازم به آنها داده نمی شود. 
 

«مصطفی تاج زاده» از جمله اصلاح طلبان حاشیه دار و تندرو دیگری است که همین ادعا را مطرح کرده است. این موارد در حالی است که باید پرسید کدام یک از اقلیت های مذهبی در کشور به طور آزادانه مراسمات مذهبی خود را برگزار نمی کنند. همچنین اینکه گفته می شود در تهران اهل تسنن مسجد خاص خود را ندارد تکذیب شده است و بیان می شود که در تهران بیش از 10 محل مختص اهل سنت است که اصلاح طلبان به سبب اینکه می خواهند رویکرد منافع جناحی در عین تفرقه افکنی مذهبی را پیش بگیرند و در این زمینه تنها منافع جناحی برای آنان مهم است نه امنیت روانی و اجتماعی جامعه این موارد را نمی بینند!
 

اما برخورد قاطع با مداحی که به مقدسات اهل سنت توهین کرد شاخصه و میزان خوبی برای این موضوع است که چقدر حاکمیت و رسانه ملی و حوزه قضایی به این موضوعات حساسیت دارند. متاسفانه رویکرد دونبش برخی اصلاح طلبان که خود را حامی اهل تسنن می دانند اما منافع خود را در اختلاف افکنی تعریف کرده‌اند نشان می دهد که برخی از گروه های سیاسی نه تنها به فکر وحدت ملی و توسعه زیر سایه این امر نیستند بلکه سعی دارند اذهان عموم را در این حوزه تشویش و ملتهب کنند. 
 

به نظر می رسد بایستی با این موارد نیز به طور قاطع برخورد کرد تا شاهد ایجاد فضای روانی منفی خصوصا در اهل سنت نباشیم که احجافی در مورد آنان در کشور و مجموعه حاکمیت وجود دارد. به نظر می رسد برخورد قاطع با مداح هتاک به خوبی این شاخصه و تفاوت میان برخورد حکومت و شکل و شمایلی که برخی اصلاح طلبان به جهت منافع خود علاقه دارند به جامعه القا کنند را نشان داد اما در این حوزه بایستی با این آدرس غلطی که این اصلاح طلبان به جامعه می دهند نیز برخورد جدی صورت گیرد.


کد مطلب: 688303

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/688303/تاج-زاده-محمود-صادقی-حاشیه-امن-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com