کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تئوری‌سازی از ترس به نام اسلام و تشیع؛

راهکارهای پدرخانم حسن خمینی برای مقابله با ترامپ: «امربه‌معروف»، «نهی از منکر»، «اخلاق» و «عقلانیت»/ بستن تنگه هرمز ترامپ را تحریک می‌کند/ رفتار اروپا را تحسین می‌کنم که از برجام خارج نشد

7 خرداد 1398 ساعت 13:44

موسوی بجنوردی گفت: ما باید با عقلانیت در مقابل جنگ‌افروزی‌های آمریکا برخورد کنیم. در شرایط کنونی ترامپ مانند حیوان درنده‌ای است که اگر وی را تحریک کنید، به انسان حمله می‌کند.


گروه سیاسی جهان نیوز: «محمد موسوی بجنوردی»، پدر همسر حسن خمینی و عضو مجمع اصلاح‌طلب روحانیون مبارز که چندی پیش از شعار «مرگ بر آمریکا» اظهار ناراحتی کرده بود و گفته بود «با مرگ چیزی درست نمی‌شود» به تازگی در  گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان، سعی نموده است تا در پوشش دستورات اسلام، ترس از اقدامات ترامپ را تئوریزه کند و راهکار تشیع در برابر دشمنان را عقلانیت، اخلاق و «امر به معروف و نهی از منکر» معرفی کند. بجنوردی در ادامه گفته است: «اگر طرف مقابل اهل اندیشه و دیالوگ نبود و همچنان به دشمنی پافشاری کرد، در چنین شرایطی هم نباید مأیوس شد و تا آنجا که امکان دارد باید تلاش کرد با عقلانیت به تنش و درگیری فیصله داد».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*مکتب تشیع در مرحله نخست توصیه به امر به معروف و نهی از منکر می‌کند. اسلام دین گفت‌وگو و دیالوگ است. به همین دلیل نیز در شرایط کنونی باید تا آنجا که امکان دارد از جنگ و تنش نظامی پرهیز کرد و با عقلانیت درباره شرایط تصمیم‌گیری کرد. اسلام دین اخلاق و عقلانیت است. ما باید در مرحله نخست طرف مقابل را متوجه این مسأله کنیم که اقداماتی که شما انجام می‌دهید نه با اخلاق سازگاری دارد و نه با عقلانیت.

*اگر طرف مقابل اهل اندیشه و دیالوگ نبود و همچنان به دشمنی پافشاری کرد، در چنین شرایطی هم نباید مأیوس شد و تا آنجا که امکان دارد باید تلاش کرد با عقلانیت به تنش و درگیری فیصله داد. پیامبر اسلام(ص) در زمانی ظهور کردند که اعراب در دوران جاهلیت به‌سر می‌بردند و در جهل بسیار گرفتار بودند. با این وجود پیامبر اسلام(ص) با اخلاق و عقلانیت جاهلیت را در بین اعراب از بین برد.

*بنده وهابیت را جزء اسلام نمی‌دانم و آل‌سعود را مسلمان نمی‌دانم. ریشه آل‌سعود به یهودیت بازمی‌گردد که پس از مدتی به اسلام گرویده شده‌اند. اسلامی که آنها دنبال می‌کنند و آن را اجرا می‌کنند اسلام انحرافی و تقلبی است. اسلامی که مسلما مورد قبول خداوند متعال نیست.

*ترامپ فردی پولکی و به‌دنبال مادیات است. بن‌سلمان در سفری که ترامپ به عربستان داشت پول زیادی به وی داد. به همین دلیل نیز پس از بازگشت از این سفر فشارها علیه ایران را تشدید کرد. رفتار و اقدامات ترامپ به شکلی است که در حال حاضر حیثیت آمریکا را برده است و بنده گمان می‌کنم این کار خداست.

*وضعیت به شکلی است که ترامپ مانند گاوی است که کشورهای دیگر مراقب هستند که وی به آنها حمله نکند و به آنها شاخ نزند. در نتیجه اقدامات ترامپ به شکل‌های مختلف علیه منافع آمریکا است و مردم آمریکا نیز به این نتیجه رسیده‌اند. یکی از محرکین اصلی اقدامات ترامپ نیز آل‌سعود است که با پول‌هایی که به وی می‌پردازند وی را مانند سگ هاری علیه ایران برانگیخته‌اند.

بیشتر بخوانید:
توهین زشت پدرخانم سید حسن به امام خمینی(ره)
تأکید پدر همسر سیدحسن بر تغییر شعار «مرگ بر آمریکا»


*برخی مسئولان نیز عنوان می‌کنند اگر ایران نتواند از تنگه هرمز نفت صادر کند اجازه نخواهد داد که دیگر کشورها نیز از این تنگه نفت به جهان صادر کنند. من به‌طور کلی بر این باورم که ما باید با عقلانیت در مقابل جنگ‌افروزی‌های آمریکا برخورد کنیم. در شرایط کنونی ترامپ مانند حیوان درنده‌ای است که اگر وی را تحریک کنید به انسان حمله می‌کند. به همین دلیل نیز باید با عقلانیت و تدبیر این بحران را مدیریت کرد. تنها درصورتی که به‌صورت عقلانی با این حیوان درنده برخورد شود می‌توان از شر آن در امان بود.

*ترامپ ایران را با عربستان اشتباه گرفته و گمان می‌کند اگر به تهدید و تحریم ایران ادامه بدهد می‌تواند به دستاوردهای مالی زیادی دست پیدا کند. به همین دلیل نباید با وی مذاکره کرد. ترامپ نشان داده که اخلاق‌مدار نیست و به تعهدات خود پایبند نیست. نمونه بارز این مسأله برجام بود که از آن خارج شد و توافقنامه به این مهمی که دستاوردهای زیادی داشت زیر پا گذاشت.

*خروج آمریکا از برجام حیثیت این کشور را در بین کشورهای مختلف از بین برد و افکار عمومی جهان متوجه این نکته شدند که آمریکایی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. بنده رفتار کشورهای اروپایی را در این زمینه تحسین می‌کنم که با سیاست‌های ترامپ همراهی نکردند و همچنان خود را به توافق برجام متعهد می‌دانند.


کد مطلب: 688173

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/688173/راهکارهای-پدرخانم-حسن-خمینی-مقابله-ترامپ-امربه-معروف-نهی-منکر-اخلاق-عقلانیت-بستن-تنگه-هرمز-تحریک-می-کند-رفتار-اروپا-تحسین-می-کنم-برجام-خارج-نشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com