سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۱
۹۰
کورس مرگ بچه پولدارها؛ 

سرو کله این «دختر بی رحم» از کجا پیدا شد؟/ امنیت اجتماعی فدای لذت جویی‌ آقازاده‌های اشرافی 

سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 687040
سخنان بی شرمانه این دختر که با نادیده گرفتن مرگ یک جوان به طور بی رحمانه‌ای با پول ارزش سنجی می کند و وقیحانه بیان می کند که پول دیه فرد فوت شده را می دهد‌ یکی از مواردی است که زنگ خطر بزرگ اجتماعی امنیتی را به صدا در می آورد.
سرو کله این «دختر بی رحم» از کجا پیدا شد؟/ امنیت اجتماعی فدای لذت جویی‌ آقازاده‌های اشرافی 
گروه جامعه جهان نيوز، امیر حمزه نژاد: اخیرا خبری تلخ در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از یک بازی بچه‌گانه از نوع اشرافی آن در خیابان‌های اصفهان بوده که نتیجه فاجعه آمیز آن مرگ یک جوان بوده است. بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری تصادف یک دستگاه پورشه با پراید در اصفهان منجر به مرگ راننده پراید شد. بررسی‌های بیشتر پلیس نشان داد که خودروی پورشه که ظاهراً در حال کورس بوده از مسیر منحرف شده و در تصادف با سواری پراید حادثه‌ای خونین را رقم می‌زند. راننده این خودروی لاکچری پسری جوان بود که بعد از حادثه از محل متواری می‌شود.

پلیس از بازداشت وی خبر داده و اخبار غیررسمی از نداشتن گواهینامه او حکایت دارد. اما موضوع قابل‌تامل در این حادثه برخورد بسیار عجیب و وقیحانه دختری جوان است که ظاهراً نسبتی با راننده پورشه داشته و عربده‌کشان از قصد پلیس برای انتقال خودرو میلیاردی‌اش به پارکینگ شکایت می‌کند و وقتی به او می‌گویند راننده پراید در این حادثه کشته شده و در واقع آدم کشته‌اند می‌گوید: «کشتیم که کشتیم! دیه‌اش را می‌دهیم!»


گستاخی این دختر و عدم پشیمانی از به کشتن دادن یک جوان دیگر در جای خود یک نوع خطر جدی اجتماعی امنیتی را هشدار می دهد. سخنان بی شرمانه این دختر که با نادیده گرفتن مرگ یک جوان به طور بی رحمانه‌ای با پول ارزش سنجی می کند و وقیحانه بیان می کند که پول دیه فرد فوت شده را می دهد‌ یکی از مواردی است که زنگ خطر بزرگ اجتماعی امنیتی را به صدا در می آورد. در برخی از اخبار شبکه های اجتماعی آمده است که دختر صاحب هر دو خودرو پورشه بوده است و ظاهرا پدرش از جمله متمولین و بنگاه‌داران خودرو در اصفهان است و مسابقه ثروت را وی به همکاری پسر جوان راه انداخته است. 

وقوع چنین مسئله‌ای در چند سال پیش سبب تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به نیروی انتظامی و پلیس شد. رهبر انقلاب اسلامی جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابانها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: «نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آنها مقابله کند.»

اما حالا بعد از چند سال با وضعیت فاجعه آمیزتری شاهد چنین جولان ثروت اقازاده‌های پولدار در خیابان‌ها هستیم. حالا یک احساس ناامنی اجتماعی از سر این جولان‌ها در جامعه ایجاد می شود. وقاحت این دختر از نوعی مال خود دانستن خیابان‌ها و حتی جان آدم‌های برای یک لحظه لذت حکایت دارد. این درحالی است که محیط عمومی از لحاظ حقوقی تعریف خاص خود را دارد و حد و تعریف آزادی نیز در فضای حقوقی تا جایی است که به حقوق، امنیت و آزادی فرد دیگر لطمه ای وارد نشود. اما سرمایه داری و اشرافی گری نوکیسه طوری رفتار می کند که همه چیز حتی خیابان‌ها و جان افراد ارزشی ندارد و می توان با پول آنها را خرید؛ این درحالی است که فضای عمومی اینچنین قابل خرید و فروش نیست و افراد در هر طبقه مالی که باشند باید حقوق دیگران را رعایت کنند و احترام گذاشتن به دیگران در هر طبقه و رده مالی که باشند حقوق شهروندی محسوب می شود. در اینجا شاهد نوعی استاندارد دوگانه و دوقطبی کاذب حقوق شهروندی درجه یک و درجه دو در رفتار این دختر متمول هستیم که این نوع نگاه باید برخورد جدی صورت گیرد. 

از سوی دیگر شاهد نوعی نگاه خشونت طلبانه نسبت به هم نوع در کلام این دختر هستیم که احساسات افکارعمومی را به شدت جریحه دار کرده است. اینکه یک دختر اینگونه در مورد مرگ یک جوان سخن بگوید و پول پدرش را به رخ بکشد و حتی اجازه بردن ماشین به پارکینگ را ندهد‌، به نوعی زنگ خطر در حوزه فروپاشی ارزش‌های اجتماعی لااقل در یک طبقه و بخش جامعه را به صدا در می آورد که به نظر می رسد رسانه‌ها و خصوصا جامعه شناسان بایستی به این مسئله ورود پیدا کرده و برای بررسی و آسیب شناسی آن اقدام کنند. 

مشکل مهمتر این نوع نگاه بالا به پایین در مورد قانون و انسانیت است که همه چیز را می شود خرید. نوعی اشرافیت نوکیسه که حالا سعی دارد با پول همه چیز از جمله جان انسان، قانون، فضای عمومی و ... را خریداری کرد و هیچ کس نمی تواند به این موضوع معترض شود. متاسفانه احساس ناامنی اجتماعی کنار پولدارها برای شهروندان دیگر یک فوبیای جمعی بدل شده است. اغلب افراد این طنز تلخ و واقعی را بیان می کنند که کنار پورشه میلیاردی رانندگی کردن سخت است و اگر تصادفی صورت گیرد فرد خاطی بایستی ماشین و همه اموال و دارای خود را برای جبران خسارت به فرد پورشه سوار تقدیم کنند. 

حالا هر کورسی که اقازاده ها در خیابانهای شهر بگذارند را بایستی به عنوان یک کورس مرگ تلقی کرد. انسان‌ها هم در این کورس مرگ اگر جانشان را از دست بدهند، مشکلی وجود ندارد چراکه پولدارها با پول خود همه چیز را حتی جان انسان ها و خیابان های عمومی را می خرند اما چیزی که به طور کلی در این راه تلف می شود امنیت و احساس امنیت برای شهروندان است. از این روست که قوه قضائیه و نهادهای مذکور بایستی به طور ویژه تری به این ماجرا ورود پیدا کنند و برای جلوگیری از موارد اینچنینی اقدام در خور توجه و جدی انجام دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Turkey
با این حال هیچ کسی امنیت نداره چون با پول که برای اینها چندرغاز هم نیست میشه آدم کشت!
Iran, Islamic Republic of
باعث این داستان هم شما هستید .... .
Iran, Islamic Republic of
با غارت و اختلاس اموال ملت ، کسب ثروت های ملیاردی کردن
بعد برای جان مردم ارزش قایل نیستن
Iran, Islamic Republic of
بدون گواهینامه قتل عمد محسوب می شود و باید راننده پورشه اعدام گردد.
Iran, Islamic Republic of
فقط بدون گواهينامه نيست تخلفات زيادي داشت
چه از نظر قانوني يا شرعي منتظريم ببينيم چه مغلطه اي راه مي اندازند
علي
Iran, Islamic Republic of
اون دختر گستاخ بايد شلاق بخوره تا..،
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پولدارن می تونن مگه شما به مردم یاد ندادید با پول میشه همه کار کرد
Iran, Islamic Republic of
مجازات فردی که با جسارت بگه کشتم که کشتم؛ پولش رو میدم

چیزی غیر از اعدام نیست

اعدام این افراد پیش گیری از مرگ افراد دیگه است

ولکم فی القصاص حیات
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام در ملا عام
Iran, Islamic Republic of
این دختره کجاست ...!!!!!
France
احتمالا چند روزه دیگه میگن ...به کانادا فرار کرده
مجید آقا
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
عزیزان من ، برادران گرامی، این متن صریح قوانین مصوب مجلس است که به قوّۀ قضائیّه هم ابلاغ کرده و قضات هم باید اجرا کنند و راهی هم ندارد و آن این این است که تصادفات رانندگی قتل غیر عمد است و با دادن دیه حلّ و فصل می شود.
سالهاست که با مکاتبه و بحث و گفتگو با آقایان به هیچ کجا نرسیده ایم و امروز با اینگونه جنجالهای رسانه ای مشکلی حل نمی شود.
سالهاست که صدها هزار نفر اینگونه در کشور ما کشته و مجروح شده اند و شما به این یک مورد توجه کرده اید!!
وزیر راه این را به طور رسمی اعلام کرد و هیچکس اعتراض نکرد و غیره....
ماشین آلت قتّاله نیست و آقایان این را قبول ندارند ، طرح بحث کنید ببینید چه خواهد شد بسم الله!
Iran, Islamic Republic of
اقای مجید اگر با اعدام همه چیز درست میشد الان قاچاقچی نداشتیم . زورگیر نداشتیم . اختلاسگر نداشتیم .گرونی سکه و ارز نداشتیم . نه عزیز باید ریشه یابی بشه با اعدام چیزی حل نمیشه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اگه اعدام نبود،ده برابر این چیزا بیشتر بود.اعدام یکی از راه حل های موجوده در کنار بقیه موارد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقآ برعکس اگر اعدام نبود قاچاقچی چندبرابر بود به کشورهای سختگیر در برابر قاچاقچی با انواع احکام اعدام نگاه کنید هم قاچاقچی کمتر است و هم معتاد اما در عین حال اگر بودجه بسیار بالا برای سوادآموزی تا تحصیلات دانشگاهی برای عموم جور بشه و بموارد آموزشی تعلق بگیره و در کتب تحصیلی مطالب آموزشی در زمینه های خطرات خانمانسوز اعتیاد گنجانده بشه قاچاقچی ها به بهترین شکل محو و حذف میشوند
Iran, Islamic Republic of
از وقتی قاچاقچیها اعدام نمیشن بدتر شده
م ث
Bulgaria
مجید نگفته اعدام شود یا نشود خیلی بی سواد تشریف دارید.
Iran, Islamic Republic of
...
اگر اعدام برای دانه درشتها باشد حل میشود.
Iran, Islamic Republic of
اما راننده گواهی نامه نداشته !
این قتل عمد محسوب میشه
Iran, Islamic Republic of
از اين مقوله زيادند اين يكي بدنام افتاد ببينيد چه مزاحمت و جنگ رواني براي مردم درست كرده اند اطلاعات سپاه بايد رسيدگي و ريشه يابي كند...
Sweden
آیا آن زمانی‌ که در خیابان مسابقه رانندگی‌ میدهند هم شامل این قانون است؟یعنی با یک تصادف عادی یکیست؟
Iran, Islamic Republic of
خود همين نقض قانون و جرم است
سید جواد
Iran, Islamic Republic of
آقا مجید صحبت شما صحیح است. قانون گذار دیه را به عنوان مجازات قتل در هنگام رانندگی تعیین کرده است. اما شما می توانید با پرداخت حدود یک میلیون تومان حق بیمه شخص ثالث، مجوز قتل غیر عمد یک انسان را داشته باشید! اینجا قانون ایراد دارد. در واقع نه تنها آن دختر پورشه سوار بلکه همه رانندگان دیگر نیز می توانند آدم بکشند و از این بابت نگرانی نداشته باشند! دیه اگرچه جبران خوبی برای هزینه های اقتصادی خانواده متوفی است، ولی بازدارنده نیست و باید با قوانین سختگیرانه(مانند چند سال زندان) جلوی مرگ و میر در جاده ها گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
انقدر لقمه های دزدی و حرام خورده اند که هار و وحشی شده اند توحش در صورت و باطنشان می بارد
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
وقتی مهدی قائدی هم بدون گواهینامه پشت ماشین نشست و تصادف کرد و حتی حکم زندانشم به پول تبدیل شد و هم در داخل و هم در آسیا برای استقلال بازی میکنه و زندان نرفت قبح نشستن بدون گواهینامه با اینجور احکام شکست هرکس بی گواهینامه به خودش اجازه میده پشت ماشین بشینه
Turkey
یاد بگیریم هر چیزی جای خودش همه چیز درست میشه پراید جای خودش این رفتار اشرافی هم جای خودش
Iran, Islamic Republic of
جالب تو این مملکت پراید هزاران نفر رو می کشه ولی کسی حرفی نمی زنه >>>حالا تو درگیری حتما کسی حرفی زده که اون خانم در حالت عصبانی مجبور به جواب شده و البته نادرست ...اما اون چیزی که این میان مهم رفتار های . عقده های شخصی شما و صدا و سیما و...برای چیز های نداشته خودتون که با کلمات زشت طرف مقابل رو خطاب می کنید
مشکل جای دیگه است!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقت کردی دقیق تر و بیشتر ماله کشی کن
Iran, Islamic Republic of
این خانم...غلط کرده ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ممنون
Iran, Islamic Republic of
قشنگ گفتي
Iran, Islamic Republic of
آی دزد آی دزذ نکن مشکل همین شماها هستید که اگر ازاشراف هم نیستی حتما" جاهلی یا از نوکیسه های حرام خواروپول پرستی
Iran, Islamic Republic of
دقيقا
Iran, Islamic Republic of
شدی ماله کش اشرافیت همین پراید هم می ره تو جیب همین جماعت این جماعت اشرافی نبود که پراید مال مردم بدبخت نبود. متوجهی ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینا نتایج اقتصاد بیمار است. طرف یه خونه 200 متری داشته در عرض یکسال بدون هیچ زحمتی شده میلیاردر
Iran, Islamic Republic of
خونه 200 متری که خودش چند میلیارده!
Iran, Islamic Republic of
همینو میگم دیگه! خونه را خریده 200 میلیون در عرض چند سال قیمت خونش شده 2 میلیارد بدون هیچ زحمتی سرمایه اش شده ده برابر.......
Iran, Islamic Republic of
دست اندر كاران گويند فووت و فن تجارت است
اي مرگ بر اين تجارت
Iran, Islamic Republic of
به عبارتی با خرید یه خونه در مدتی کوتاه بدون هیچ زحمتی از میلیونر تبدیل شده به میلیاردر. طبیعه مست میشه و از خود بیخود....
Iran, Islamic Republic of
این هار شدن ها نتیجه رانت و زد و بندهای پشت پرده اقتصادی و اختلاس و نجومی خوردن و زیر آبی رفتن هاست
مرد
Iran, Islamic Republic of
......
رر
Switzerland
....
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه فامیل خودش تو تصادف کشته میشد همین حرفا میزد.
Iran, Islamic Republic of
فامیلش ؟!

به سگ شون چپ نگاه کنی پاچه تو می گیرن
Iran, Islamic Republic of
پراید هم مقصره بدنه اش مثل مقواست و با کوچکترین تصادفات مچاله میشه
Iran, Islamic Republic of
شما فکر کن طرف پیاده بوده اصلا
مردم که با سپر ضد پورشه تو خیابان راه نمیرن
Iran, Islamic Republic of
...
ليلا
Iran, Islamic Republic of
....
Turkey
....
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
....
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
یاد حرف آخوندی افتادم که در حادثه قطار گفت
همه شون بیمه بودن !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ما منتظریم ببینیم کسی از این شخصیتها ککش می گزه حتی فرمالیته یا کسر شانشان است لب تکان دهند مقایسه کنید با برخی از این قتلهایی که رخ داده
بوق
Iran, Islamic Republic of
دنبال مقصر نگردید در همین نزدیکی هاست
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط این خانم مقصر نیست
همه کسانی که این وضع را بوجود آوردند
و پول نفت را در جیب عده ای خاص ریختند و اقتصاد کشور را رانتی کردند و اشرافیگری را ترویج دادند و جلو آن را نگرفتند مقصرند
Romania
بزرگوار! در چه دورانی بدنیا آمده و بزرگ شده؟
آیا هرگز از پدرش در مورد پرداخت مالیات سئوال شده؟
آیا در مدرسه به ایشان احترام به زندگی انسانها تعلیم داده شده؟
آیا احترام به قانون در جامعه و تنبیه در عدم رعایت آن در مقابلش رعایت شده؟
آیا برخورد یکنواخت اجتماعی برای انسانها صرفنظر از مال و وابستگی در جامعه اش بروز داشته؟
آیا خطاکاران اجتماعی در برابر قانون برابر بوده اند؟
ایشان فقط یک بی تربیت و بچه ننر و فرزند کسانی است که که به نحوی به چاههای نفت دسترسی دارند.
....!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین چه منطقی نوشتی ...
Iran, Islamic Republic of
مملکت ما نوکیسه پروره. یه عده از طریق اتصال به چاه نفت و رانت یه عده هم با افزایش یکباره قیمت ملک و ماشین یهو ثروتمند میشن
مهندس
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمائید سر و کله این افراد و اسباب بازیهای میلیاردیشان از کجا !!! پیدا شده......
محمد
United States
چه کسی این نو کیسه های بی شرافت را میدان داد تا پول های باد اورده را کسب کنند و مردم را غارت کنند؟انها هم به اندازه این جانی ها مقصرند.*
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این دختر نشون داد با پول میشه جون آدمیزاد رو هم خرید خیلی مسخره است اینم از وضعیت ما
Iran, Islamic Republic of
قبل از این دختر مهدی قائدی ورزشکار نشون داد با پول میشه جون آدمیزاد و حتی حکم زندان بدون گواهینامه رو خرید و به ورزش ادامه داد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله این هم آثار لیبرالیسم درایران است وماها باید بسوزیم ودم فرو بندیم هیچ مگوییم والا حرف بزنیم محکومیم پیشاپیش
افشار
Denmark
حالایک عده سلطنت طلب طرفداردخترپورشه سواری فراری بیرحم وبی شرم میشوند
Iran, Islamic Republic of
شرف هم چیز خوبیه اینهایی که از این دختر حمایت می کنند اگر خدای ناکرده جونشون اینطور پرپر می شد چه حالی داشتن. فیلم مادر این پسر رو دیدی ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما رو از اشرافیت نوکیسه در امان بدار
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
به معلول نپردازید علت را توجه کنید. سیاستهای اقتصادی و فرهنگی کشور در چند دهه اخیر عامل است. همه مسئولین ابن دو یا سه دهه بابد پاسخ دهند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز محترم و دوستان محترم
لطفا کمتر مظلوم نمایی بکنید اینکه این آقازاده ها و خانم از کجا آمده اند را از خودتان بپرسید این شعار شعار 40 سال پیش بود که باید جای جای فقیر و غنی عوض شود که واقعا بعضی از اغنا فقیر و بعضی از فقرا غنی شدند این همان فقرای غنی شده اند
یا رب روا مدار که گدا معتبر شود گر معتبر شود از خدا بی خبر شود
در آن زمان اگر اغنا می خورد پسمانده آنها را مردم می خوردند ولی این فقرا غنی شده پسمانده را می دزدند تا اینکه پسمانده را طوری می ریزنند که فقرا نتونند ار اونها استفاده بکنند
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
اعدام هم برای اینها کمه. باید مسئولین و نیروی انتظامی قاطعانه وارد کار بشن و جلوی این بی قانونیها و وحشیگری ها را بگیرند....
محسن
Iran, Islamic Republic of
ریشه عمده این تخلفات از هنگامی شروع شد که وقتی پرسنل خدوم نیروی انتظامی با اینها بر خورد کردند بجای اینکه تشویق شوند تنبیه شده و حتی تبعید به مناطق بد آب و هوا شدند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر...
Iran, Islamic Republic of
با این افراد باید با شدت برخورد کرد . بدون گواهینامه تصادف منجر به مرگ داشته که قتل عمد حساب می شود خواهر فرد ضارب فکر کرده در این کشور قانون کاپیتالیسیون به نفع پولدارها وضع شده که کسی نمیتواند آنها محاکمه کند وپولش را به رخ آدمها می کشد . یک کلام ؛ قتل عمد کرده واعدام
ممد
Canada
عاقبت رفتار پر خطر با پراید همین میشه!!!
United States
اگر اتوموبیل پورشه متعلق به دختر خانم بوده و در اختیار برادر بدون گواهینامه گذاشته شریک جرم است.
م
Italy
....
Iran, Islamic Republic of
به نظرمن اعدام فقط باید برای کسی که عمدا ادم می کشد اسید می پاشد تجاوز به دختران وپسران می کند وبا قمه واسلحه زور گیری می کند قانون برای پول دار وبی پول یکسان است اگر به تفاوتهای فردی در ادمها دقت کنید خواهید فهمید که همه نمی شود یکسان باشند............