کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صحبت های سیاسی رئیس کمیته ملی المپیک:

هر دولتی به‌جز دولت روحانی سر کار بود شرایط بدتری داشتیم/ اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین فرصت ملی ما هستند/ دغدغه‌ من ظهور رادیکالیسم از جنس احمدی‌نژاد است

30 ارديبهشت 1398 ساعت 13:54

صالحی امیری می‌گوید: باور عمیق و درونی اصلاح‌طلبان نیز حفظ و تداوم نظام است. به همین دلیل نظام باید بستر فعالیت اصلاح‌طلبان را گسترش بدهد.


گروه سیاسی جهان نیوز: صالحی‌امیری، از چهره های امنیتی حاضر در کابینه روحانی بود که در دولت یازدهم در راس وزرات ورزش قرار گرفت و چندی بعد به معاونت اجتماعی شهرداری تهران رفت و اندکی بعد هم به کمیته ملی المپیک عزیمت کرد. روزنامه آرمان او را به عنوان یکی از اعضای اصلی تشکیل دولت و تئوریسین فرهنگی دولت روحانی هم معرفی کرده است. صالحی امیری در بخشی از گفتگویش با این روزنامه اصلاح طلب گفته است: «محوریت گفتمان اعتدال نیز اندیشه‌ها و مشی آیت‌الله هاشمی است که در طول شش‌سال گذشته پرچمدار آن آقای روحانی بوده است. در چنین شرایطی بنده شخصیتی مانند آقای ناطق نوری را نیز در چارچوب گفتمان اعتدال تعریف می‌کنم و معتقدم ایشان می‌توانند در آینده پرچمدار گفتمان اعتدال باشند».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی به همراه عربستان که به صورت نیابتی منافع آمریکا را در منطقه خاورمیانه نمایندگی می‌کند تلاش می‌کنند ایران را تحت فشار قرار بدهند که دولت نیز در خط مقدم مقابله با این توطئه‌ها قرار دارد. البته لازم می‌دانم این نکته را نیز گوشزد کنم که کسانی که دیروز به سفارت عربستان حمله کردند امروز باید نسبت به چالش‌های کنونی کشور پاسخگو باشند. ما خیانت دشمن را در کنار جهل و نادانی دوستان فراموش نخواهیم کرد.

*در شرایط کنونی آمریکا با سه استراتژی در حال تقابل با ایران و در رأس آن دولت آقای روحانی است. نمی‌توان دولت آقای روحانی را به‌تنهایی مسبب وضعیت موجود به شمار آورد. این شرایط انتخابی نبوده و بلکه به دولت تحمیل شده است. به همین دلیل نیز باور دارم هر دولتی به‌جز دولت آقای روحانی بر سر کار بود به‌مراتب شرایط بدتری می‌داشت.

*بنده معتقدم علت به وجودآمدن وضعیت موجود عملکرد دولت نیست بلکه مجموعه عواملی است که شرایط را سخت کرده است. همین دولت در دور اول عملکرد موفقی داشت و در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی کارنامه قابل‌قبولی از خود ارائه کرد. آمارها نشان می‌دهد که میزان اقبال سرمایه اجتماعی به آقای روحانی قبل از برجام 63 درصد بود که این رقم پس از برجام به 73 درصد افزایش پیدا کرد. این مسأله نشان می‌دهد که سرمایه اجتماعی گسترده‌ای از آقای روحانی حمایت کرده است.

*مجموعه تهدیدات بین‌المللی و مناسبات داخلی در دور دوم ریاست‌جمهوری آقای روحانی دستخوش تغییر شد. این تغییرات نیز فشار بی‌رحمانه‌ای به دولت وارد کرد.

*آقای روحانی قدرت و ظرفیت ترمیم بازسازی سرمایه اجتماعی خود را دارد. به‌عنوان مثال در ماجرای سیل مشاهده کردیم که دولت با همه قدرت و ظرفیت خود وارد شد و عملکرد قابل قبولی از خود ارائه کرد.

*اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین فرصت ملی ما هستند و سرمایه سیاسی نظام به شمار می‌روند... بنده معتقدم اصلاح‌طلبان قدرتمندترین جریان سیاسی کشور هستند. ... باور عمیق و درونی اصلاح‌طلبان نیز حفظ و تداوم نظام است. به همین دلیل نیز نظام باید بستر فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان را گسترش بدهد.

بیشتر بخوانید:
حکم جلب صالحی امیری در سال ۸۹ هنوز اجرایی نشده
صالحی‌امیری: برای ورزشکاران گوشی بخرید!
طعنه سنگین خبرنگار صداوسیما به صالحی امیری


*امروز سه کانون قدرت سیاسی در کشور وجود دارد که شامل اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالگرایان است.

*پس از انقلاب اسلامی در کنار جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا با محوریت آیت‌الله هاشمی یک جریان سوم به نام جریان اعتدالی شکل گرفته که تا به امروز وجود داشته است... آنچه مشخص است این است که چه آقای روحانی باشند و یا نباشند گفتمان اعتدال به حیات سیاسی خود ادامه خواهد داد. محوریت گفتمان اعتدال نیز اندیشه‌ها و مشی آیت‌الله هاشمی است که در طول شش‌سال گذشته پرچمدار آن آقای روحانی بوده است. در چنین شرایطی بنده شخصیتی مانند آقای ناطق نوری را نیز در چارچوب گفتمان اعتدال تعریف می‌کنم و معتقدم ایشان می‌توانند در آینده پرچمدار گفتمان اعتدال باشند.

*در شرایط کنونی یکی از دغدغه‌های من ظهور رادیکالیسم جدید از جنس احمدی‌نژادی در آینده سیاسی ایران است. به همین دلیل معتقدم باید مراقب بود تا دوباره در دام رادیکالیسم نیفتیم.


کد مطلب: 687036

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/687036/دولتی-به-جز-دولت-روحانی-سر-کار-شرایط-بدتری-داشتیم-اصلاح-طلبان-بزرگ-ترین-فرصت-ملی-هستند-دغدغه-ظهور-رادیکالیسم-جنس-احمدی-نژاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com