جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳
حاجی، فعال اصلاح‌طلب:

دیوانه بازی ترامپ که دیگر در اختیار روحانی نیست/ ائتلاف با باهنر بهتر از واعظی است/ حجاریان نظرش را می‌گوید، نه تصمیم گیر است نه سخنگوی اصلاحات

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 686730
نقش اصلاح‌طلبان در انتخاب آقای روحانی، حداکثری ولی حضورش در دولت و تصمیم‌گیری‌ها، حداقلی است.
دیوانه بازی ترامپ که دیگر در اختیار روحانی نیست/ ائتلاف با باهنر بهتر از واعظی است
گروه سیاسی جهان نيوز: مرتضی حاجی، فعال اصلاح طلب و وزیر آموزش و پرورش دولت دوم اصلاحات در گفتگو با مهر گفته است: «اینکه ترامپ دیوانه‌بازی درمی‌آورد و حرکت غیرمعقول انجام می‌دهد و خیلی جاها از روی ترس و نه باور، او را همراهی می‌کنند، دیگر از اختیار رئیس‌جمهور خارج است».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*من اصولگرایان معتدل را محدود به این آقایان و حزبشان نمی‌دانم، چرا که باید به فراتر از این مسائل فکر کنیم. به طور مثال ممکن است با آقای باهنر بتوان بهتر کنار آمد تا آقای واعظی چرا که باهنر، مشکلات، ضرورت همکاری و نزدیکی مشترک را در جاهایی دقیق‌تر دیده است تا برخی افراد که فقط نگاه حزبی خودشان را دارند.

*حمایتی که اصلاح‌طلبان در روز انتخابات از آقای روحانی انجام دادند، در بین گزینه‌های مطرح شده بود؛ نه اینکه کاندیدای مشخص اصلاح‌طلبان باشد و ما از آقای روحانی حمایت کرده باشیم. من نمی‌خواهم این مسئله را «ماست‌مالی» کنم فقط می‌خواهم بگویم دایره انتخاب مردم برای انتخابات ریاست جمهوری، باز نبود، بلکه در یک دایره محدود تصمیم گرفته شد.

*به نظر من، در این دایره، مناسب‌ترین انتخاب صورت گرفته و اتفاقات دیگری که پس از انتخابات رخ داده، از حوزه اختیار رئیس‌جمهور هم خارج بود. اینکه ترامپ دیوانه‌بازی درمی‌آورد و حرکت غیرمعقول انجام می‌دهد و خیلی جاها از روی ترس و نه باور، او را همراهی می‌کنند، دیگر از اختیار رئیس‌جمهور خارج است. چنین وضعیتی سبب شد بعضی از تصمیماتی که دولت می‌خواست در حوزه‌های اقتصادی بگیرد، خنثی شود.

بیشتر بخوانید:
وزیر خاتمی: دولت آینده هم اصلاح‌طلب است!


*نقش اصلاح‌طلبان در انتخاب آقای روحانی، حداکثری ولی حضورش در دولت و تصمیم‌گیری‌ها، حداقلی است.

*آقای حجاریان معمولاً نظرات خودش را مطرح می‌کند درحالی‌که این نظرات در جایی هماهنگ و بحث نشده است که به طور مثال اصلاح‌طلبان به صورت مشروط یا غیرمشروط در انتخابات شرکت کنند. سوال اینجاست که این «شرط» درباره چه مسائلی است؟... تصمیم‌گیری برای تحریم انتخابات با آقای حجاریان نیست زیرا وی فقط پیشنهاد داده که انتخابات را تحریم کنید. اما او تصمیم‌گیر و سخنگوی جریان اصلاحات نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کل کنگره دارن تحریم میکنن!
Iran, Islamic Republic of
داداش جون فقط ترامپ که نیست!
کل کنگره دارن طرح های تحریم ایران رو تصویب میکنن، اوباما هم که مادر تحریم ها رو تصویب کرد دیگه دنبال چی میگردی!
Iran, Islamic Republic of
ما مردم را دست كم نگيريد فقط همين كه طرف شما نيستيم
Iran, Islamic Republic of
این جمله که فرمودید: اینکه ترامپ دیوانه‌بازی درمی‌آورد دیگر از اختیار رئیس‌جمهور خارج است، کاملا غلط است!!! مگر رئیس جمهور نمی دانست که دولتمردان آمریکا بد عهد هستند؟! مگر تجربه های گذشته تاریخ انقلاب این را ثابت نکرده بود؟ بنابر این نفرمایید خارج از اختیار است اتفاقا عین اختیار است!! مثل کسی است که از پشت بام خود را پرتاب کند و بفرمایید زمین خوردنش به اختیار خودش نیست، !!!!
ناکارامد
Iran, Islamic Republic of
...
United States
....
سعید110
Iran, Islamic Republic of
بازی هنوز دست کری و ظریف است. هر وقت جرایانات اقتصادی که الان به سمت مرفهین بی درد و رانت خواران و محتکران مسکن، خودرو، کالاهای اساسی است تغییر کرد، این سیاست هم تغییر خواهد کرد. ...
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی:
رفاه طلبان از آمریکا می‌ترسند / خاصیت حکومت رفاه طلبان اینست که مقابل سفارت خانه های خارجی ذلیل هستند و در مقابل قشر محرومین با کمال قلدری رفتار میکنند!
Iran, Islamic Republic of
آقای حاجی شما وزیر آموزش و پرورش بودی از شما انتظار سخن حکیمانه میرود اینکه فرمودید دیوانه بازی ترامپ که دست روحانی نیست کاملا سخن ناصوابی است چون تمام اعتراض این است که چرا بایستی ما یک طرفه قراردادی را اجرا کنیم که اکنون دشمن ما سواره باشد و ما پیاده مگر طرف مقابل ما معروف به عهدشکنی در سطح جهانی نیست چرا به توصیه‌های رهبری که فرمودند مرحله به مرحله تعهدات را اجرایی کنید توجهی نشد؟و خیلی سخنان دیگر....
Iran, Islamic Republic of
💎 چه کسانی سایه_جنگ را بر سر ایران انداختند؟....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آقای حاجی ! ترامپ دیوانه نیست لطفا چاقوی دشمن را تیز نکنید
ترامپ عاقل تر از هر عاقلی است حد اقل از شما اصلاح طلبان عاقل تر است
دوستان شما دشمن را جری کردند
ترامپ خود را به دیوانگی زده تا مخالفانش را بترساند و شما هم در این بازی برایش تبلیغ می کنید
چون او نیاز به مبلغینی دارد که دیوانه بودن او را به مردم بگویند و مردم را بترسانند
لظف کنید ترامپ فوبیا راه نیندازید نه ما آمریکایی هستیم نه شما هالیوود که با ترس بخواهید مدیریت مان کنید.
Iran, Islamic Republic of
شما مصاحبه نکن.....
United Arab Emirates
با حرفاش موافقم