پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۲۲
مدعی العموم جهت پیگیری این اسناد ورود می‌کند؟!

شاکیان روحانی و دولت یکی یکی تبرئه شدند/ نکته سنجی از ادعاهایی که اتهام نبود

شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 686559
سوالی که در اذهان مردم مطرح می شود این است که چرا وقتی این افراد با ارائه اسناد و مدارک درست و متقن در دادگاه، تبرئه می شوند، مدعی العموم جهت  پیگیری این اسناد ورود نمی کند.
شاکیان روحانی و دولت یکی یکی تبرئه شدند/ نکته سنجی از ادعاهایی که اتهام نبود
گروه سیاسی جهان نيوز: در میان اخبار مهم گرانی و تنش های بین المللی ایران با غرب و آمریکا اتفاقات قابل تامل دیگری در حوزه سیاسی داخلی رخ داده‌ که به سبب دغدغه اولویت دار مردم شده پنهان مانده است. 

این اتفاق جالب توجه تبرئه برخی از افرادی است که پاستورنشینان و نزدیکان دولتمردان از آنها به سبب ادعایی که در فضای مجازی و رسانه‌ای داشتند شکایت کردند. تبرئه این افراد، به خاطر اسناد متقنی است که به دادگاه ارائه کرده اند و قاضی به دلیل اتقان و درستی اسناد و مدارک ارائه شده، لاجرم به این نتیجه رسیده که حکم بی گناهی و تبرئه این افراد را صادر کند.

اما این موارد حقوقی و اتهامی چه بود و چه کسانی در چه حوزه‌هایی کارشان به دادگاه رسیده است؟ 

اسامی چند نفر از افراد تبرئه شده و دلیل شکایت از آنها به شرح زیر است: 

«علیرضا زاکانی» نماینده ادوار گذشته مجلس بود که بابت اتهاماتی که به اطرافیان رئیس جمهور زده بود به دادگاه رفت و تبرئه شد. 

فرد دیگری که از اتهامات مربوط به یکی از نزدیکان دولت تبرئه شد، «احمد توکلی» دیگر فرد باتجربه سیاسی اصولگرا بود. 

توکلی به عنوان رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای با عنوان "وزیر میلیاردی ویژه خوار را عزل کنید" از «اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس جمهور درخواست کرده بود که وزیر وقت صنعت را به جرم رانت خواری برکنار کند.

هیئت منصفه مطبوعات در جریان رسیدگی به شکایت نعمت زاده وزیر سابق صنعت از دیده بان شفافیت و عدالت، پس از شنیدن دفاعیات احمد توکلی وی را به اتفاق آرا مجرم نشناخت.

جواد کریمی قدوسی نماینده مجلس هم از جمله افرادی بود که از ماجرای شکایت درباره ادعای خود تبرئه شد. وی در مصاحبه ای مدعی شد که حسین فریدون، برادر حسن روحانی با تقلید صدای رئیس جمهور، به برخی از مدیران دولتی دستوراتی داده است.

حسین فریدون از کریمی قدوسی و رسانه منتشر کننده خبر فوق شکایت کرد که این شکایت در دادگاه رد و کریمی قدوسی تبرئه شد.

پرونده مدیر مسئول پایگاه خبرگزاری دانشجو و نماینده مجلس کریمی قدوسی (مصاحبه شونده) به اتهامات افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بود که با شکایت حسین فریدون برای هر دو متهم تشکیل شده بود. پس از پایان جلسه دادگاه هیأت منصفه مطبوعات به اتفاق آرا متهمان را مجرم تشخیص نداد.

ماجرای شکایت های نزدیکان دولتمردان از برخی از سیاسیون و رسانه‌ها به همینجا ختم نمی شود. در همین رابطه، هفته‌نامه 9 دی از شکایت ریاست‌جمهوری در موضوع سرقت علمی پایان‌نامه دکترای حسن روحانی تبرئه شد.  هفته نامه ۹ دی طی شش شماره (۲۸۷ تا ۲۹۳) در تاریخ ۱۵ مهر ۹۶ تا ۴ آذر ۹۶ گزارش های مستندی را با عنوان «گزارش یک سرقت علمی، بررسی علمی اسناد به دست آمده در موضوع دکتری حسن روحانی» که انعکاس گوشه‌ای از یافته‌های گروه بررسی اصالت رساله دکتری آقای روحانی بود، منتشر کرد. این گزارش، حاصل تلاش جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان برترین دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور و خلاصه ای از صدها ساعت کار کارشناسی با در نظر گرفتن «مسامحه‌آمیزترین» ملاک‌های سرقت علمی در فضای آکادمیک داخلی و خارجی بود.

به دنبال انتشار این گزارش مستند در ۹ دی، معاون حقوقی رییس جمهور طی نامه شماره ۳۴۹۷۹ مورخ ۲۲ اسفند ۹۶ ضمن کذب دانستن مستندات ۹ دی، با استنناد به بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و مواد ۶۹۷ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی، گزارش ۹ دی را مصداق افترا و نشر اکاذیب دانست و از دادگاه ویژه روحانیت خواستار مجازات مدیر مسئول این هفته نامه شد که در انتها مدیرمسئول این نشریه از اتهامات خود مبرا شد. 

سوالی که در اذهان مردم مطرح می شود این است که چرا وقتی این افراد با ارائه اسناد و مدارک درست و متقن در دادگاه، تبرئه می شوند، مدعی العموم جهت  پیگیری این اسناد ورود نمی کند و از این مدارک تنها علیه متهمان بررسی می شود و به نوعی ناقص به اتمام می رسد. این نوع پرونده‌ها با ادعاهایی که در آن صورت می گیرد از جمله پرونده های مرموز حقوقی کشور هستند که بعضا منافع عموم را خدشه دار می کنند. به هر جهت ادعایی در این حوزه مطرح شده است و بعد از شکایت این ادعاها به اثبات رسیده که این افراد تبرئه شده اند، اینکه در این مرحله کار تمام شود قطعا رموز و معمای این پرونده‌ها لاینحل باقی می ماند و عطش شفافیت در افکارعمومی همچنان در این پرونده‌ها باقی می ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تبرئه این متهمان از جرم فقط یک معنا دارد و آن اینکه آن ادعاها همه درست است! صحیح است! و مدعی العموم باید ورود کند! البته اگر مصلحت اندیشی اجازه دهد!
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه برادر جهان
کیامرس اسفندیاری
Italy
الانه که طرفداران روحانی بگویند: میزان رای ملت است؛ به هر حال با رئیس تا 1400 را تحمل کنیم و شکیبا باشیم: که شکیبایی کلید پیروزی است.
Iran, Islamic Republic of
اساسا اغلب این پرونده‌هایی که منجر به تبرئه شده است از چنان اهمیتی برخوردار هستند که با ورود مدعی العموم به پیگیری اسناد افراد تبرئه شده، بخش عمده ای از چالش های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حتی امنیتی کشور حل خواهد شد. بالاخره افرادی چون آقای زاکانی و توکلی و... فرد عادی نیستند، کسانی هستند که مسئولیت های مهم و تجربیات مهم تر دارند که عملکرد آن‌ها می‌تواند یک بازوی بسیار محکم و قوی دستگاه قضایی کشور برای برخورد با فساد و آسیب‌های بزرگ به نظام اسلامی و مردم باشد. لااقل در دوره جدید مدیریت این قوه، امید بیشتری به پیگیری این موارد هست
Iran, Islamic Republic of
⭕️ضرغامی: روحانی لجبازی می‌کند!

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره تشکیل نشدن جلسات این شورا گفت: رئیس جمهور گفته تا ضرغامی و رحیم‌پور ازغذی باشند، جلسه را برگزار نمی‌کنم!....
Iran, Islamic Republic of
با یک ماه یارانه، چه کارهایی می‌توان کرد⁉️
۲۲ عدد زولبیا + ۴۲ عدد بامیه 😶

ترجمه اصلی وعده روحانی : اووون چنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم که با یارانه‌تون برید یه کیلو زولبیا و بامیه بخرید....
لطفا مدعی العموم حق رای دهندگان به روحانی که به حرفهاش اعتماد کردند رو احقاق کند.
Iran, Islamic Republic of
اوناکه بهش رای دادندخودشون بدهکار مابقی ملت هستند وحق طلبکاری ندارند چون چهارسال دیدند که چه میکند
Germany
چرا نام و نام خانوادگی سر دبیر سرپرست دبیر و صاحب امتیاز مدیر مسئول و ... را ننوشته اید ام از پیام گذار مشخصات کامل طلب می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
تیتر خبر دو پهلو

شاکیان دولت تبرئه شدند یعنی دولت حق گفته

در اصل دولت از اینها شکایت کرده و دولت شاکی هستش

اینها از دید دولت متهم بودند

اصلا شاکی که تبرئه نمیشه بلکه متهم تبرئه میشه
سرور
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
حسين
Iran, Islamic Republic of
اين روزنامه ها هميشه مصون هستند و تبرئه ميشوند ، فقط روزنامه هاي شرق و اعتماد و ..... مجرم هستند .؟!
United States
.....
محمود شقله
Iran, Islamic Republic of
خدا خار کنه ظلمگر را هرچه زود تر بخدا قسم آرزوی گوشت میوه بدل بچه های ما مونده مسولیت چه جوری خواب شان میبره از خدا شرم نمیکنند سیب زمینی ۸ هزار
Iran, Islamic Republic of
روزنامه های مشرق و اعتمادو..... مجرمند چون بدون سند و مدرک خبر میزنن یعنی در اصل تهمت میزنن.
جلیل
Iran, Islamic Republic of
مدعی العموم وارد خواهد شد .
بد جوری هم وارد خواهد شد . منتها بعد از 1400 .
Iran, Islamic Republic of
میخواهم 100 سال دیگه وارد نشود وقتی همشون رفتند اونور آب وقضیه لوس شده ...
جهال نیوز
Iran, Islamic Republic of
واقعا شما ادعای این رو دارید که یک رسانه انقلابی هستید؟ ۲ تا انقلابی مثل شما داشته باشیم نیاز به ضدانقلاب نداریم. شما اصل ریشه به تیشه هستید. آخه بدبخت ها تو این شرایط کشور موقع تسویه حساب شخصی و عقده گشایی هست؟ من به روحانی رای ندادم ولی هر چی هست ایشون الان رئیس جمهور کشوره و سکان دار امور اجرایی مملکت. تو این شرایط طرح این مباحث و تضعیف رئیس جمهور جز آب ریختن به آسیاب دشمن هست؟
United States
....
Iran, Islamic Republic of
از مدعی العموم تقاضا داریم که به موضوعات ادعا شده و بع اثبات رسیده ورود کند و مجازات اسلامی را درباره آنها اجرا نماید .
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی پاسخ بفرمایند...
جواد
با ایراد اتهام زهر و سم وارد ذهن جامعه خواهد شد حال واقعا هزار مرتبه شخص تبرئه شود و هزاران مرتبه هم خبر این تبرئه در رسانه او فضای مجازی منعکس شود.
Iran, Islamic Republic of
اگر از احمدي نژاد شكايت ميكرد تبرئه نميشد خزانه خالي هم مملو از دلار و طلا و نقره و ... ميشد و بسياري مشكلات حل ميشد اما افسوس !