پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۷۶

پیوند اصلاح‌طلبان و احمدی‌نژادی‌ها در یک کاسبی+تصاویر

پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 686557
ناچاریم بگوییم در کشور کسانی هستند که هر بار میان ایران و آمریکا چالش بالا گرفته، رای به عقب‌نشینی داده‌اند، حالا عقب‌نشینی می‌تواند مصادیق مختلفی هم داشته باشد.
پیوند اصلاح‌طلبان و احمدی‌نژادی‌ها در یک کاسبی+تصاویر
به گزارش جهان نيوز، شاید قبل‌تر‌ها کمتر به چشم می‌آمدند، اما امروز که دوباره چالش میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده است، صاحبان ایده کوتاه‌آمدن، دوباره به چشم می‌آیند؛ کسانی که به روش‌های مختلف نه‌تنها تامین‌کننده منافع ملی ما و کمک‌کننده به حل چالش و پایان درگیری میان ایران و آمریکا نیستند بلکه باعث افزایش فشارها، تشدید تحریم‌ها و حتی افزایش اثربخشی آنها می‌شوند.

ناچاریم بگوییم در کشور کسانی هستند که هر بار میان ایران و آمریکا چالش بالا گرفته، رای به عقب‌نشینی داده‌اند، حالا عقب‌نشینی می‌تواند مصادیق مختلفی هم داشته باشد؛ یک‌بار معامله یک طرف است، بار دیگر توافق نسیه و یک بار هم آغاز مذاکره زیر فشار و تهدید و زور. این جماعت یک بار در سال 91 با القای اینکه در آستانه جنگ نظامی و فروپاشی اقتصادی قرار داریم، همچون موریانه پایه‌های مقاومت دربرابر آمریکا را خوردند و حالا هم با جلوآمدن ترامپ پا پس کشیده‌اند که یا مجبوریم با آمریکا بجنگیم یا تن به مذاکره دهیم. ناگفته نماند که مدافعان این ایده الزاما متعلق به یک پایگاه سیاسی و اجتماعی نیستند و حداقل دو یا سه خاستگاه دارند، اما به هر حال نتیجه سخن و عمل‌شان یکی است.

اول: برخی اصلاح‌طلبان رادیکال سال‌هاست مدافع سرسخت مذاکره و کنار آمدن با آمریکا هستند و می‌گویند در هر حالتی باید با نمایندگان این کشور سر میز مذاکره نشست و نظر آنها را تامین کرد، وگرنه راهی جز جنگ در مقابل‌مان نیست. مصطفی تاجزاده از مدافعان این نظریه است و می‌گوید در شرایط تحریم اقتصادی چاره‌ای جز در پیش گرفتن یکی از این دو مسیر نیست. تاجزاده دکتری تراشیدن علت برای همه بدبختی‌های عالم در جریان دوری از آمریکا و تقابل با سیاست‌های این کشور دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.

تاجزاده در این مسیر تنها نیست، برخی اعضای اصلی حزب اتحاد ملت هم کنار او هستند. هفته‌نامه صدا ارگان رسمی این حزب هفته گذشته خود را به سمبل این ماجرا تبدیل کرد و آنقدر علنی به دفاع از این ایده پرداخت که تنها چند ساعت بعد از انتشار به علت حرکت خلاف منافع و امنیت ملی کشور توقیف شد. صدا «دوراهی جنگ و صلح» را به‌عنوان تیتر اصلی خود انتخاب کرد و با به نمایش درآوردن ناوهای آمریکایی گام مهمی در القای ترس به مردم جامعه برداشت. ارگان رسمی حزب کارگزاران که البته سعی می‌کند کمتر در کنار این جریان قرار بگیرد، اما هفته گذشته به نوعی مذاکره برد- باخت آمریکا با ایران را تنها راه باقیمانده برای ایران پیش از جنگ به توصیف درآورد و به قلم احمد نقیب‌زاده آن را تئوریزه کرد.

 این پازل اما با اظهارات اخیر حسین موسویان، عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دوران اصلاحات کامل می‌شود. روزنامه ایران در هفته اول اردیبهشت‌ماه یعنی همان زمانی که موضع عدم تمدید معافیت‌های تحریمی خریداران نفت ایران داغ بود، به قلم موسویان یک صحنه وحشتناک و سراسر ترس را پیش‌روی ایران قرار می‌دهد و می‌گوید هرچه سریع‌تر باید با ترامپ وارد مذاکره شویم، وگرنه معلوم نیست چه خواهد شد. او تلاش می‌کند ترامپ را جدای از بولتون، پمپئو، نتانیاهو و بن‌سلمان و بن‌زاید معرفی کند و بگوید این تفاوت باید مبانی ورود به مذاکره باشد. در همین ایام هم البته عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات با توئیت خود که می‌گفت «زمان مذاکره و استفاده بیشتر از دیپلماسی عمومی فرارسیده است» تلاش کرد ایده مذاکره با ترامپ را تقویت کند.

دوم: این گروه را «ما منتظران جو بایدن» نامیده‌ام؛ اصلاح‌طلبانی که تا پیش از این گمان می‌کردند گزینه نهایی دموکرات‌ها برنی سندرز است و حالا امید دارند که با آغاز کمپین انتخابات معاون اوباما و پیروزی احتمالی وی در انتخابات 2020 مسیر مذاکره و تعامل با آمریکا باز شود. این گروه اقدامات خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند؛ مثلا از 10 هزار کیلومتر دورتر از واشنگتن و نیویورک به استقبال ورود جو بایدن به انتخابات آمریکا می‌روند و او را عکس جلد روزنامه خود می‌کنند.اینها به‌واقع کسانی هستند که در سطح کلان‌تری آمریکایی‌ها را خوب و بد می‌کنند. اینها ترامپ و بوش و دیگر جمهوری‌خواهان را دیوانه توصیف می‌کنند و اوبامای اتوکشیده را اهل تعامل و توافق آن هم از نوع «برد- برد»ش می‌دانند و احتمالا همچنان امضای کری را یک تضمین و به مردم توصیه می‌کنند که استخوان لای زخم باقی بمانید تا یک سال و نیم دیگر که انتخابات شود، دموکرات‌ها ببرند و ایران از این گرفتاری خارج شود.

سوم: دارودسته محمود احمدی‌نژاد که اخیرا محمد سرافراز نیز قطعه‌ای از پازل آنها شده، گروه سومی هستند که کشور را در آستانه فروپاشی و جنگ تصویر می‌کنند. رئیس سابق صدا و سیما که امروز به نقطه مشترکی با بهاری‌ها رسیده و آن دلخوری از سپاه پاسداران است، اخیرا با یکی از رسانه‌های محمود احمدی‌نژاد به گفت‌وگو نشسته و این‌گونه اظهارنظر می‌کند که در اثر سوءمدیریت داخلی کشور تضعیف شده و آمریکایی‌ها هم آماده‌اند تا بعد از ماه رمضان به ایران حمله کنند.

این سه گروه با توصیفات گفته‌شده از مسیرهای مختلف به یک نقطه می‌رسند و آن نقطه جایی نیست جز آنجا که باعث تشدید فشارها و تحریم‌های ایران می‌شوند. آنها اولا در بدنه کشور نسبت به آمریکا تردید ایجاد می‌کنند و با این دودستگی وحدت در مقابل اقدام آمریکا را به هم می‌ریزند، ثانیا آنها وحدت رویه امروز مسئولان در ایستادگی و فشار به طرف غربی برای اجرای تعهدات برجامی را هم هدف گرفته‌اند و با نظریه‌پردازی‌های خود در این میان گسست ایجاد می‌کنند، ثالثا آنها به دشمن گرا هم می‌دهند که در ایران برای مقابله و ایستادگی در مقابل شما وحدت و یکدستی وجود ندارد و از این مسیر آمریکا را به تاثیر‌پذیری فشارها امیدوار می‌کنند.

 
کاربران شبکه‌های اجتماعی در برابر #کاسبان _ ترس‌
گزارش روز یکشنبه «فرهیختگان» با عنوان «کاسبان ترس‌فروشی» همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازخوردهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال داشت؛ بازخوردهایی که عمدتا با هشتگ #کاسبان_ترس به چشم می‌آمد. این موضوع حکایت از آن داشت که مدافعان این ایده کم نیستند و هریک از آنها از زوایه‌ای متفاوت به آن می‌نگرد.

گروهی سناریوی جنگ- مذاکره را به بهره‌برداری‌های سیاسی انتخاباتی گره زدند و آن را تلاشی برای پر کردن سبد آرای این افراد خواندند؛ سبدی که روزی با ترس فلان رقیب انتخاباتی، روزی با ترس از دیوارکشی در خیابان‌ها، روزی دیگر با ترس از عدم امضای برجام و روز دیگری هم با ترس از جنگ پر می‌شود. براساس این نگاه، طیف کاسب ترس عمدتا هر بار در بزنگاه انتخابات‌ها از نمد جنگ برای خود کلاهی دوخته‌اند و بر خر مراد سوار شده‌اند. گروهی دیگر آن را ابزاری برای توجیه مجموعه ناکارآمدی‌ها در بلبشوی اقتصادی کنونی کشور تلقی کردند و گزینه نسبت دادن نوسانات اقتصادی به تهدید جنگ از سویی و ایجاد مطالبه مذاکره مجدد برای بهبود اوضاع و پیشگیری از جنگ را سناریوی تکراری و نخ‌نماشده‌ای دانستند که یک بار توسل به آن، برجام را با همه خسارت‌هایش روی دست کشور گذاشت.

در این میان البته یک سوال جدی هم مطرح است که هنوز پاسخ روشنی از سوی حامیان مذاکره به آن داده نشده.

اساسا مگر برجام سایه جنگ را از کشور دور نکرده بود و اگر پاسخ مثبت است، چرا برای جلوگیری از جنگ دوباره حرف از مذاکره به میان آمده و تکرار بازی جنگ مذاکره برای چیست؟گروهی دیگر سفر ناگهانی پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به عراق و تلاش برای انتقال پیام «گزینه جنگ روی میز نیست» به تهران از مجرای دولت عراق را دستاویز تاختن بر جریان کاسبان ترس قرار دادند و یادآور شدند که اساس این سفر و اظهارنظرهای سایر مقامات آمریکایی طی روزهای گذشته با همین مضمون، برای کاستن از تنش‌ها بوده و درست در چنین شرایطی برخی همچنان بر طبل دوقطبی مذاکره- جنگ می‌کوبند. آنچه در ادامه می‌آید، تنها بخشی محدود و مشتی نمونه خروار از واکنش‌های مجازی در برابر جریان کاسبان ترس‌فروشی است.

 
توجیه ترس
صورت‌بندی ارائه‌شده از آرایش جریان کاسبان ترس واکنش‌های منفی قابل‌تاملی را هم به همراه داشت. شتاب‌زده‌ترین واکنش را شاید بتوان از آن سردبیر روزنامه سازندگی دانست.

قوچانی ساعاتی بعد از انتشار فایل الکترونیکی روزنامه دست‌به‌کار شد و در پستی اینستاگرامی بعد از یک دو جین بد و بیراه به گردانندگان «فرهیختگان»، منتقدان خود و همفکرانش را یاران واقعی ترامپ دانست و نوشت که برخلاف آنچه گفته شده، اصلاح‌طلبان در خط مقدم دفاع از ایران هستند. کمر استدلال در این نوشته کوتاه آنجا شکست که قوچانی منتقدان برجام را عامل وضع موجود دانست و مدعی شد این آشی است که آنها پخته‌اند.

گویی این منتقدان بودند که در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده شرکت کرده، برگه‌های رأی را به نام ترامپ به صندوق انداخته و او را در صدر کاخ سفید نشانده‌اند. استدلال مرکزی این متن اما ناظر به یک ایده بود؛ اختلاف‌افکنی میان دشمن. بماند که هیچ توضیحی هم در این‌باره داده نشده بود که مثلا ترامپ چرا باید به خاطر ایران، گروه B را دور بزند و مذاکره با ایران چه آورد بخصوصی برای او به دنبال خواهد داشت تا بصرفد که بولتون و پمپئو و باقی رفقا را نادیده بگیرد؛ کسانی که اتفاقا به خاطر تند نبودن مواضع قبلی‌ها نسبت به ایران به میزان کافی، جایگزین آنها شده‌اند.  جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم ترجیح داد دوگانه جنگ- مذاکره را این‌طور صورت‌بندی کند که در یک سوی آن مخالفان برجام و کاسبان تحریم که حاضرند به خاطر منافع‌شان کشور را به آتش بکشند نشسته‌اند و سوی دیگرش مخالفان جنگ و طرفداران آرامش.

امام همچنین در گفت‌وگویی در این‌باره گفت: «این دست افرادی که چنین مطالبی را منتشر می‎کنند، خودشان جزء کاسبان تحریم هستند؛ همان افراد بزدلی که در دوران دفاع مقدس از جبهه‌ها فراری بودند و امروز به دنبال این هستند که کشور را به ورطه جنگ و نابودی بکشانند.»

رئیس دفتر رئیس بنیاد باران البته توضیح نداد که پیشکش کردن مولفه‌های قدرت به طرف مقابل اساسا چه میزان می‌تواند در جلوگیری از جنگ کارآمد باشد و اگر هست چرا در برجام تاثیر‌گذار نبود و حالا سه سال بعد از برجام چرا همچنان او و باقی رفقا سایه جنگ را بر سر خود حس می‌کنند؟مصطفی تاجزاده هم با بازنشر تصاویری که به نظر می‌رسد مربوط به یکی از شهرهای جنگ‌زده سوریه باشند، بدون اشاره به توانمندی‌های نظامی ایران تلاش کرد این‌طور القا کند که ایران بعد از جنگ به یک ویرانه تبدیل خواهد شد. عبدالرضا داوری، از سیاسیون نزدیک به رئیس‌جمهور سابق اما از زاویه‌ای دیگر سعی کرد با کاسبان ترس‌فروشی مرزگذاری کند. داوری با انتشار توئیتی تسخیر سفارت آمریکا توسط اصلاح‌طلبان و چپی‌های خط امامی سابق را علت‌العلل همه بحران‌های کشور در 40 سال اخیر دانست و در اشاره‌ای کنایه‌آمیز با بیان اینکه نه باید از مذاکره با آمریکا بترسیم و نه از سر ترس با آمریکا مذاکره کنیم، مدعی شد رابطه با آمریکا منافع نامشروع انگلیس، اروپا، رژیم صهیونیستی و سعودی را تهدید می‌کند. غلامحسین کرباسچی هم بدون هیچ‌گونه استدلالی موارد یادشده در این گزارش را یکسره دروغ دانست و گفت اساسا این قبیل مطالب ارزش خبری و روزنامه‌نگاری ندارند.


پیوند اصلاح طلبان و  احمدی نژادی ها در کاسبی ترس
موضوع مذاکره با آمریکا در روزهای اخیر و حتی بعد از موضع‌گیری قاطع مقامات رسمی کشور از جمله رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه، همچنان در دستور کار افراد و گروه‌های یادشده قرار دارد، به‌صورتی که از هر محملی برای بیان ایده و نظر خود استفاده می‌کنند و در این بین حتی ابایی از سانسور رئیس‌جمهور هم ندارند.

زمانی که حسن روحانی با فعالان سیاسی دیدار کرد و در پاسخ به نظر دو تن از اصلاح‌طلبان (که ظاهرا علی شکوری‌راد و فیاض زاهد بوده‌اند)، مخالفت جدی و سرسختانه خود با مذاکره را ابراز داشت، رسانه‌های نزدیک به دولت به‌ویژه همان‌هایی که سنگ مذاکره با آمریکا را به سینه می‌زنند، ترجیح دادند این بخش از اتفاقات جلسه یادشده را سانسور کنند یا حداقل به حاشیه ببرند تا حتی‌الامکان نام و ردی از این نظر و موضع قاطع حسن روحانی برجای نگذارند.

آنچنانکه «فرهیختگان» روز بعد از نشست رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی کسب اطلاع کرد، در میانه مراسم و زمانی که نوبت به صحبت‌های دبیرکل حزب اتحاد ملت می‌رسد، او درباره نگرانی‌ها از وقوع جنگ سخن می‌گوید و تلویحا راه تعامل را گره‌گشای این چالش عنوان می‌کند، از طرفی این موضع از سوی فیاض زاهد با صراحت بیشتری عنوان می‌شود و او هم در مقابل جنگ راه مذاکره با آمریکا را پیشنهاد می‌دهد. بعد از این دیدار مصطفی تاجزاده در مناظره‌ای که با سیدمحمد نبویان داشت، دوباره تلاش کرد تئوری دوراهی جنگ یا مذاکره را با دانشجویان در میان بگذارد و بگوید که برای فرار از منجلاب جنگ مجبوریم به میز مذاکره با آمریکا برویم. او در این مناظره صحنه‌ای می‌سازد و در خلال آن می‌گوید برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت و حالا هم دوباره باید به توافقی برسیم تا جنگ نشود. او در این مذاکره می‌گوید که ما ترسو نیستیم، اما برای ایران می‌ترسیم و نمی‌خواهیم مانند کشورهای منطقه شویم و اظهار می‌کند: «نمی‌خواهیم آخر کار مانند افغانستان، سوریه و... مجبور شویم وقتی کار از کار گذشت، دوباره پای مذاکره بنشینیم.»

در این بین جریان سوم هم بیکار ننشسته، چراکه آنها هم به هر نحوی تلاش می‌کنند بگویند یا باید جنگ کنیم یا با ترامپ مذاکره. عبدالرضا داوری این روزها سخت مشغول توئیتربازی برای توسعه این ایده است و برای مثال می‌نویسد: «خبر ارسال شماره تلفن #ترامپ به مقامات ایران، امروز بازار ارز و طلا را نزولی کرد و در بورس هم صف فروش شکل گرفت. بر همین مبنا در آینده هم خبر مذاکره نماینده ایران با ترامپ به‌شدت بازارها را دچار شوک می‌کند که دلار چهار هزار تومانی و سکه 5/1 میلیون تومانی اولین عوارض آن است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
احمدی نژاد و ترس؟؟؟؟
خدا یارو یاور احمدی نژاد دلاور باشه.
Germany
یعنی در این مملکت هرکس موافق عدم مذاکره با امریکا باشد می شود انقلابی و وطن دوست و کسانی که مخالف عدم مذاکره با امریکا هستند میشوند وطن فروش و خاین.....!!
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
بزدلانی که نسخه سازش با استکبار می پیچند بدنبال این هستن را که ایران را به سرنوشت لیبی و قذافی و عراق و صدام دچار نمایند.
France
یکی از بزرگترین اشتباهات شما این است که ایران را با سوریه و لیبی و ... مقایسه می کنید. مذاکره با امریکا به معنی تسلیم و سازش نیست بلکه دفاع از منافع ملی در برابر دولتیست که حداقل ۷۰ درصد اقتصاد دنیا را در اختیار دارد. چرا تابع قانون همه یا هیچ هستید. هیچگاه از مذاکره فراری نباید شد. ما حرف برای گفتن زیاد داریم نرفتن برای مذاکره یعنی خالی کردن میدان برای بولتون و اسرایل و عربستان. حال خود دانید.
Canada
ترس از دادن یک ساعت برنامه تلویزیونی به احمدی نژاد بعد از هفت سال حمله بی امان به او و یاران پاکش در جراید و برنامه های مختلف تلویزیونی.
Iran, Islamic Republic of
پاک یادت نره!؟
Romania
چرایش را تا بنده به شما بگویم.چون تاوان رجز خواندن اینها با امریکا را ما مردم بدبخت می دهیم و روز به روز فقیر تر می شویم.خود اینها که مشکلی ندارند.پس شعار می دهند.ولی وقت وقتش اولین کسانی که پیشتاز مذاکره با امریکا هستند همین اینها هستند.کدام اقازاده به عنوان مدافع حرم شهید شد.ما مردم عادی هستیم که باید تاوان حرف زدن اینها را بدهیم.البته دوباره طوری نوشتم که سانسور می شود متاسفانه.مگر سالها با شعارانرژی هسته ای حق مسلم ما است با تحریم ها پدر ما درنیامد.بعد امدند تمام حق مسلم را نابود کردند به محض اینکه امریکا گوشه چشمی به اینها نشان داد.حالا برای اینها نه انرژی هسته ای مهم است نه استقلال کشور می خواهند ببینند کدام موضع برای انتخابات سال بعد بهتراست همانطور موضع گیری کنند.دیگر مردم اینها را باور ندارند.
پاسخ به کاربر 20:19
Iran, Islamic Republic of
بعد از موضوع هسته ای دیگه چیزی برای مذاکره باقی نمانده است بحث موشکی بحث امنیت ملی ماست و قابل مذاکره و معامله نیست ....
سیدحجت
Iran, Islamic Republic of
دیگه برروی هیچ چیزی مذاکره نمیکنیم تاچه برسدبه موشکی
Iran, Islamic Republic of
70 درصد؟! نه بابا 99!
Iran, Islamic Republic of
بله همینطوره
Iran, Islamic Republic of
هر چه احمدی نژاده بگه درسته و حرف هشتاد درصد مردم ایرانه
United Kingdom
...
France
ای لعنت بر پوتین ، این حرفها که در مورد پوتین میگن درسته ؟ دوباره جا خالی داد؟
درود بر همسایه شمالی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا / دشمن اصلی ما امریکاست .
Iran, Islamic Republic of
دشمن اصلی ما کشورهای غربی هستند
Iran, Islamic Republic of
باسلام برعکس براتو تفسیرش میکنن والا منظورپوتین بااتحادیه اروپابود
Iran, Islamic Republic of
ترس از آوردن جنازه برای عبور از آن ،هنگام بازداشت بقایی
ترس از دادن لیست انتخاباتی برای مجلس و شورا پس از افتضاح لیست دولت بهار در سال ۹۲
ترس از برکناری و اعلام عدم کفایت سیاسی پس از خانه نشینی ۱۱ روزه و ناگزیر بازگشت ضعیفانه به محل کار
ترس از علنی کردن مواضعی که در پناهگاه ولنجک ابراز می دارد
ترس از حضور در محل تجمعاتی که خود فراخوان می دهد و هیچ کس حضور نمی یابد و اسباب خنده را فراهم می آورد
....
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا بده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله؛خدا احمدی نژاد و طرفداران فرقه ی او را شفای عاجل دهد...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطف کنید احمدی نژاد را قاطی لیبرالهای کاسبان ترس نکینید لطفا
احمدی نژاد مرد غیرتمند انقلابی حامی مستضعفان است!!...
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
من از موافقان مذاکرات هسته ای بودم ولی الان دیگه مخالف مذاکرات موشکیم آزموده را آزمودن خطاست چه تضمینی هست که بعد از پذیرش شروط موشکی ترامپ به ایران حمله نشه ...
Iran, Islamic Republic of
نظرم بد نبود چرا سانسور کردید دلیل مخالفت با مذاکرات این دفعه رو نوشتم
Netherlands
چرا احمدینژاد را قاطی اصلاح طلب ها میکنید احمدینژاد زمین تا آسمان با افساد طلبان تفاوت دارد مخالفت احمدی با آمریکا و اسرائیل زبانزد عام و خاص است
United Kingdom
...
عباس
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزه دیگه! بالاخره باید به یه نحوی کینه شتریش رو نسبت به احمدی نژاد نشون بده
United States
این جهان نیوزخودش طرفداراسراییله اماچرا؟؟
چون نتانیاهو گفته بایدکاری کنیم نام احمدی نژادروپاک کنیم دقیقا هم این جهان نیوزواصلاح طلبا واصولگراها روهمون حرف نتانیاهوهستن حرفای رهبری درمورددکترروول کردن چسبیدن به نتانیاهو
Iran, Islamic Republic of
فقط جهان نیست ها
باز هم هستند
کامنت های بالا رو یه نگاه بنداز!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برو خدارا شکر کن قاطی بهاییها و هم جنس باز ها و الکلی ها نکرد ممنون از جهان بی انصاف
Iran, Islamic Republic of
و....
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا آخر بی وجدانی است که احمدی نژاد قهرمان را با با این اصلاحطلبان بز دل و منفعت طلب در یک صف قرار داد او مرد با ایمان و پیرو خمینی کبیر است!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
افولگرایان دارن آخرین دستو پا را میزنن ولی احمدی نژاد قدرتمند وایستاده چون مردم پشتش هستن
United States
هیچ ایرانی غیرتمندی در این شرایط در مقابل زورگوئی استکبار عقب نشینی نمیکند خصوصا که این شیر بی کوپال در نفس های آخرش هست. جنگ اراده هاست و قمار بازها بی اراده هستند. مثال زندهاش تهدید ونزوئلا و هارت و پورتهائی که به جائی نرسید.
Iran, Islamic Republic of
نفست از جای گرم بلند میشه اکثریت مردم دارند له میشوند منافع مردم را باید در نظر گرفت
خود کرده را تدبیر نیست
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولته و به تحریم ها و عوامل خارجی مربوط نیست .
United Kingdom
یعنی الان دولت شما رای اورده بود ۱۲ شرط را قبول می کرد ؟
United Kingdom
منافع مردم کیلو چنده ؟ ما مردم عادی برده هستیم و باید فقط بگیم چشم . مملکت ارث پدری دوستان هست .
Iran, Islamic Republic of
طبق فرموده قرآن کریم، اصلاح طلبان جز افساد فی الارض، کار دیگری نمی کنند. در آیه 11 سوره بقره آمده است : واذا قیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون.
France
نطرات خودت را به قران نسبت نده خجالت بکش
شاکی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید از سیاست کناره گیری کنند که بدجور خراب کرده اند.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
جک سال:
احمدی نژاد و ترس از آمریکا
Iran, Islamic Republic of
هر موقع از احمدی نژاد چیزی گیر نمی آورید، از "احمدی نژادی ها" مایه می گذارید. افرادی را پیدا می کنید، یک جوری به احمدی نژاد ربط می دهید و بعد از آن برای کوبیدن او استفاده می کنید.

هر کسی خودش است. هر موقع خود احمدی نژاد رسماً حرفی از عقب نشینی در مقابل آمریکا زد، من اولین کسی خواهم بود که با او مخالفت می کنم.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
اولا اگر درگیری بشه خودت رو از کجا پیدا کنیم؟...
سرباز عدالتخواه رهبری . کیان
United States
نویسنده مقاله انگار در ایران زندگی نمیکنه . پیوند احمدی نژادیها با اصلاح طلبان ؟؟؟ نگاه سازش کارانه احمدی نژاد و احمدی نژادیها ؟؟؟ خوبی ؟ چه خبر؟
United Arab Emirates
بازم چیزی پیداکردیم گیر دادین به احمدی نژاد خوبه کمی انصاف داشته باشین
ابن الشهید
Iran, Islamic Republic of
اگه این ها اهل انصاف بودند ....
Romania
سرافراز حالا شد احمدی نژادی.البته وقتی یک حرف ساده یک کاربر را شما سانسور می کنید معلوم است باید بیایید امثال سرافراز را تکفیر کنید.تکفیرها خود شما هستید فکر کردیید تکفیری ها شاخ و دم دارند انها با بی قانونی کارهایشان را پیش می برند شما پدر طرف که حرفی برخلاف میل شما زده را با قانون در می اورید.بکنید که تنها طنابی که تا کلفت نشود پاره نمی شود طناب ظلم است
Iran, Islamic Republic of
آزموده را آزمودن خطاست. مذاکره نمیکنیم.
United States
نمی‌دونم آخه سرافرازچه ربطی به احمدی نژادداره؟؟؟حالاهرکی ازسپاه بدگفت میشه احمدی نژادی؟؟؟البته افتخارمیشه کردهواداردکترباشی
اماخدایی تاکجامیخواهید انگ بزنیدبه دکتر
دکترکه ازبعدرهبری مخالف سرسخت آمریکاست چراالکی هارت وپورت مینویسیداخه
Iran, Islamic Republic of
حالا این مقاله فاخر که البته ارزش خوندن نداره از ذهن کی تراوش کرده که اسم خودش هم به عنوان نویسنده نذاشته !!!!!!!!!! دیگه گیر بیخودی شما از احمدی نژاد به احمدی نژادی ها سرایت کرده واقعا مضحکه !!!!!!!! روز به روز بیشتر افتخار می کنم احمدی نژادی ام .
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر دشمنان و مخالفان احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
همراهی با رژیم جعلی برای محو کردن احمدی نژاد ولی غافل از این که اگر خداوند متعال بخواهد کسی را عزیز کند اگر چه تمام دنیا نخواهند عزیز خواهد کرد و اگر بخواهد کسی را خوار و ذلیل کند همه ی دنیا نمی توانند جلو گیری کنند.خدایا انسان های طرفدار ملت مستضعف و اسلام واقعی را عزیز و انسان های منافق غارتگر بیت المال تشنه قدرت و ثروت را خوار گردان که ان الله عزیز حکیم.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز این چه تحلیل عجیبی هست که میکنین.
سرافراز یک نقدی داشت به یک سری برخوردهایی که باهاش شده این جریان چه ربطی به احمدی نژاد داره.
مگه احمدی نژاد آمریکاست که برای ایجاد اتحاد درونی مخالفین رو با اون یکی میکنین.
تازه خیلی از نقدهای سرافراز درست بود.
اخلاق و تقوا رو رعایت کنید
احمدينژاد شجاع وانقلابى
Iran, Islamic Republic of
اين وصله ها به احمدينژاد واحمدينژادى نميچسبه، از كى سرافراز شد دارودسته احمدينژاد جهان نيوز بى انصاف!! هركى از باباش قهر ميكنه شما ميگين احمدينژاديه، اين حرفها ديگه خريدار نداره همه ميدانن كه انقلابى ترين وشجاعترين رئيس جمهور احمدينژاد بوده هست وخواهد بود
احمدينژاد ضد صهيونيسم
Iran, Islamic Republic of
هركى در هرمقامى برعليه احمدينژاد مطلبى بنويسد يا ابراز دشمنى كند قطعا در زمين آمريكا واسرائيل بازى ميكند
United Kingdom
همه بدن فقط جهان خوبه . مذاکره بد نیست . حصرت محمد هم به دشمنان مذاکره می کرد .
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
هرگونه مذاکره و چانه زنی بر سرقدرت دفاعی و موشکی کشور باعث گسترده شدن سایه جنگ می شود و به صلاح مملکت نیست .
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد زاکانی امثال احمدی نژادخارتوگلوت شدن
سام
Romania
احمدی نژاد نماد نویسی وشجاعته...جهان نیوز مراقب نعل وارونه هستم...خیلی تابلو عمل میکنید...خخخ
فریاد
Germany
زایه شدی از این خر شیطان بیا پایین ....
Iran, Islamic Republic of
...احمدی نژاد هر حرفیو زد پاش وایساد پوست همتونم کند!!!
Iran, Islamic Republic of
....همانطوریکه رهبر عزیز تر از جانمان فرمودند جنگی در نخواهد افتاد و راه مقابله و مقاومت در برابر آمریکا و جیره خواران داخلی و خارجی آمریکا باید صورت گیرد و البته تکلیف احمدی نژاد و دارو دسته بی هویتش هم معلوم است .
Iran, Islamic Republic of
آب بریز اونجات که میسوزه
جلال
Iran, Islamic Republic of
از رهبری مایه نگذار دیگه خود را پشت ولایت پنهان کردن و فحش به احمدی نژاد دادن قدیمی شده برید دنبال شگرد جدید
Iran, Islamic Republic of
منازعه بقا!
اميد
Iran, Islamic Republic of
جالبه كه زمان رياست سرافراز در صدا و سيما آقاي مير تاج الديني به خاطر همراعي احمدي نژاد در سفر تركيه از مقامش در صدا و سيما بركنار شد!!
حالا سرافراز شده احمدي نژادي؟!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد و ننگ بر اصول گرا و اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
انصاف داشته جهان نیوز با این حرفها دکتر احمدی نژاد از دل مردم بیرون نمیره دکتر تکرار نشدنی هست
بوسجين
Denmark
كاش شما ها ذره اي هم علم و هم مردم داري و ارمان گرايي و تهعد به شهيدان و مردمي كه براي انقلاب همه نوع جنافشاني مي كنند را داشتيد اخر شما كه انحراف ياب هستيد كدامين مشكل اين نظام را حل كرديد كه فورا عليه كسي فتوا صادر مي كنيد بس داداش من مشكلات كشور و نظام اينها نيست كه شماها گير داديد مشكل كشور بي بصيرتي و مديريت بيسواد و باند نگر وتورم و فشار برمردم است هنر داريد بسم الله هنر نداريد الكي حرف نزنيد كه ديگر خريدار ندارد
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر خیانتکاران وطن فروش غربگرا
Iran, Islamic Republic of
قبل از انتخابات 92 و از زمان تبلیغات ریاست جمهوری کاملا معلوم بود...
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
...