کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رجزخوانی از سر ترس عضو حزب منحله مشارکت/ اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس شروطی دارند!

24 ارديبهشت 1398 ساعت 14:01

ترس اصلاح طلبان از شکست در انتخابات اسفندماه سال جاری به دلیل ناکارآمدی معرفی شدگان این جریان در مجلس کنونی، باعث شده است که تاکتیک ایجاد تشکیک در روند انتخابات را از چندی پیش آغاز کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند، روند رو به رشد گفتگوهای اصلاح طلبان پیرامون این موضوع مهم در حال اوج گیری است. هرچند تقریبا بیشتر اصلاح طلبان سخنی از تحریم انتخابات را به میان نمی آوردند و از سوی دیگر جسارت حضور پرشور در جریان انتخابات پیش رو هم ندارند اما با تاکتیک جدیدی که بیشتر ناشی از ترس واگذاری مجلس آتی است، مبحثی تحت عنوان «حضور مشروط» در انتخابات را طرح می کنند.

ترس اصلاح طلبان از شکست در انتخابات اسفندماه سال جاری به دلیل ناکارامدی معرفی شدگان این جریان در مجلس کنونی، باعث شده است که تاکتیک ایجاد تشکیک در روند انتخابات را از چندی پیش آغاز کنند. حربه ای که شاید حتی حامیان این جریان فریب آن را نخورند، چرا که نسخه های شبیه به آن خصوصا در انتخابات های ریاست جمهوری سال 88 و  92 کاملا حس شد. بدین شکل که اگر کاندیدای پیروز حتی با اختلاف یازده میلیون رای از جریان اصلاح طلب نبود، در روند انتخابات تقلب صورت گرفته و اگر کاندیدای پیروز مورد تائید این جریان بود و حتی اگر با اختلاف 270 هزار رای هم پیروز انتخابات شده بود، سالم ترین انتخابات برگزار شده است. کلیدواژه «حضور مشروط» که تریبون داران این جریان در حال جا انداختن آن در افکار عمومی هستند را می توان بر مبنای همان طرح پیاده شده در سال های مذکور نامید.

چندی پیش، عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «آرمان» گفته بود: «من علی‌الاطلاق به حضور مشروط پایبند هستم، اما نه با آن جزئیات یا راهکارهای دیگری مثل ادغام احزاب در یکدیگر یا اینکه جریان اصلاح‌طلب از کنار حوادث تند اجتماع بگذرد و سر خود را پایین بیندازد که برخورد نکند که ذیل پیشنهاد آقای حجاریان است. لذا کاملا با این پیشنهادات مخالفم و معتقدم اصلاح‌طلبان باید صراحتا انتخابات مشروط را اعلام کنند».

تاکید بر حضور مشروط توسط برخی دیگر از فعالان اصلاح طلب نیز تکرار شده بود. این بار، علی تاجرنیا، فعال اصلاج طلب و عضو حزب منحله مشارکت در پاسخ به پرسش ایلنا درخصوص این که گفته می‌شود اصلاح طلبان قصد تحریم انتخابات در سال ۹۸ را دارند، آیا این گمانه زنی‌ها صحت دارد،‌ عنوان کرد: چنین صحبت‌های نظر پذیرفته شده در بین اصلاح‌طلبان نیست، آن چه که گفتمان غالب در این جریانان است این است که حضورمان در انتخابات باید در یک شرایط مشروط باشد. مشروط یعنی این‌که شرایط انتخابات آزاد، سالم، عادلانه و برابر باشد.


کد مطلب: 686273

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/686273/رجزخوانی-سر-ترس-عضو-حزب-منحله-مشارکت-اصلاح-طلبان-انتخابات-مجلس-شروطی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com