کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

داریوش قنبری، فعال اصلاح‌طلب:

دلواپسان داخلی به ترامپ کمک کردند/ روحانی مقصر برگشتن تحریم‌ها نیست/ رقیبان روحانی دولت را به دست بگیرند شرایط بغرنج می‌شود/ بعد از بحران های دولت احمدی نژاد ریاست جمهوری فردی مثل روحانی لازم بود

23 ارديبهشت 1398 ساعت 9:06

از همان ابتدا مشخص شد افرادی در داخل کشور وجود دارند که از اینکه به سمت آرامش برویم و برجام به نتیجه گیرد، دلخوشی ندارند از همین رو سعی کردند در روند اجرایی برجام اخلال ایجاد کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: داریوش قنبری، نماینده اصلاح طلب ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفته است: «از همان ابتدا مشخص شد افرادی در داخل کشور وجود دارند که از اینکه به سمت آرامش برویم و برجام به نتیجه گیرد، دل خوشی ندارند از همین رو سعی کردند در روند اجرایی برجام اخلال ایجاد کنند». هرچند باید برای این سطح یک فعال سیاسی تاسف خورد اما این سطح فرافکنی که اصلاح طلبان بعد از گذشت سه سال از اجرای سند پرنقص برجام و تحمیل خسارت به کشور حاضر به پذیرش اشتباهات خود نیستند و دیگران را مقصر این اشتباهات بزرگ از جمله اعتماد به کدخدا معرفی می کنند، قابل تامل است. البته که نگرانی جدی آقای قنبری از پاسخ مردم به گروهی از عاملان وضع موجود در انتخابات دوم اسفند قابل درک است.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*دولت در چهار سال نخست خود به نحو مناسبی تلاش کرد تا تورم را مهار و شاخص‌های اقتصادی را بهبود ببخشد. همگان به یاد دارند چه اتفاقات مثبتی در کشور رخ داد و چگونه برجام باعث رشد و رونق اقتصادی نسبی شد.

*مشکلات امروز، از بیرون توسط آمریکایی‌ها مخصوصا بعد از به روی کار آمدن ترامپ بر دولت تحمیل شد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخستین تاثیر منفی خود را روی سیاست خارجی و اقتصاد ایران گذاشت. 

*قطعا در این خروج نباید فقط به دنبال عوامل خارجی یعنی خروج یک‌طرفه ترامپ بگردیم و ریشه مشکلات امروز را به او نسبت دهیم، ‌دلواپسانی هم  در داخل حضور داشتند که به او و کمک کردند تا این اتفاقات بیفتد، همان افرادی که هنگام به نتیجه رسیدن برجام و حاکم شدن آرامش در کشور اعلام دلواپسی کردند و ناراحت شدند.

*از همان ابتدا مشخص شد افرادی در داخل کشور وجود دارند که از اینکه به سمت آرامش برویم و برجام به نتیجه گیرد، دلخوشی ندارند از همین رو سعی کردند در روند اجرایی برجام اخلال ایجاد کنند.

*قبل از ریاست جمهوری روحانی تفکراتی در کشور حاکم بود که درک درستی از معاهدات بین‌المللی نداشتند، این طرز فکر اجازه داد ۶ قطعنامه تحریمی علیه ما تصویب شود... بحران‌های به وجود آمده در سیاست خارجی اساسا برخاسته از دولتی با تفکر اصولگرایی بود که آمدن فردی مانند روحانی به عرصه اداره کشور را لازم می‌کرد.

بیشتر بخوانید:
قنبری: کارشکنی دلواپسان دست ترامپ بهانه داد!


*جالب است همان تفکری که این معضلات را برای ما به وجود آورد، به رئیس‌جمهور می‌تازد.

*معتقدم رئیس‌جمهور مقصر برگشتن تحریم‌ها نیست، او تلاش خود را به کار بست تا کشور از شر تحریم‌ها که نتیجه فعالیت‌های رقیب در عرصه سیاست خارجی بود نجات دهد.

*اگر تفکر رقیب دولت به عرصه بازگردد، شرایط قطعا بغرنج و دشوار خواهد شد، زیرا این گروه فقط و فقط به فکر ایجاد بحران است و هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد و قطعا اوضاع از چیزی که هست بدتر خواهد.


کد مطلب: 685228

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/685228/دلواپسان-داخلی-ترامپ-کمک-کردند-روحانی-مقصر-برگشتن-تحریم-ها-نیست-رقیبان-دولت-دست-بگیرند-شرایط-بغرنج-می-شود-بعد-بحران-های-احمدی-نژاد-ریاست-جمهوری-فردی-مثل-لازم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com