کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید فائزه:

خشونت بازی پرسپولیس و سپاهان به خاطر نرفتن زنان به ورزشگاه‌ بود/ نبودن «بابا» مشکلات را بیشتر نمایان کرده

17 ارديبهشت 1398 ساعت 9:56

حضورزنان در ورزشگاه به‌منزله پیشگیری به‌جای درمان است. اگر دختران و زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند، بسیاری از این خشونت‌ها اصلا شکل نمی‌گیرد


گروه سیاسی جهان نیوز: فائزه هاشمی که هر چند وقت و تقریبا درباره همه چیز از خود نظریات جدید مطرح می کند، در تازه ترین نظریه پردازی اش به سراغ خشونت شکل گرفته در بازی پرسپولیس و سپاهان رفته و ضمن ابزار فرض کردن زنان جامعه برای تلطیف محیط نامناسب و تاسف‌بار استادیوم گفته است: «متأسفانه در کشور ما اتفاقات بسیار ناهنجاری در استادیوم‌ها می‌افتد که مایه شرمساری و غم برای همه ما است اما اگر خانواده‌ها در کنار یکدیگر در ورزشگاه حاضر بودند، مردان برای رعایت حال و شرایط خانواده خود هم که شده بود، از انجام اعمال غیراخلاقی یا خشن پرهیز می‌کردند». جدای از این اظهارات فائزه که یک فرافکنی سیاسی و حاشیه سازی بیش نیست اما ان چیز که فائزه باید پاسخ دهد آن است که حضور زنان در ورزشگاه خواسته چند درصد زنان ایرانی است و چرا فائزه به این سوال پاسخ نمی‌دهد که چرا زنان مشتاق مشاهده بازی های ورزشی را برای مشاهده بازی های زنان ورزشکار ترغیب نمی‌کند؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهمی از این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*یکی از مهم‌ترین دلایل خشونت‌هایی که بارها در مسابقات فوتبال و از جمله در بازی پرسپولیس و سپاهان رخ داد و منجر به جراحت و حتی مرگ برخی هواداران شد، به موضوع عدم‌حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها باز‌می‌گردد.

*جداکردن زن و مرد اعتدال را از انسان‌ها و از جامعه می‌گیرد و منجر به وقوع اتفاقاتی می‌‌شود که روزهای قبل در ورزشگاه آزادی تهران شاهد بودیم.

*متأسفانه در کشور ما اتفاقات بسیار ناهنجاری در استادیوم‌ها می‌افتد که مایه شرمساری و غم برای همه ما است اما اگر خانواده‌ها در کنار یکدیگر در ورزشگاه حاضر بودند، مردان برای رعایت حال و شرایط خانواده خود هم که شده بود، از انجام اعمال غیراخلاقی یا خشن پرهیز می‌کردند.

*حضورزنان در ورزشگاه به‌منزله پیشگیری به‌جای درمان است. اگر دختران و زنان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند، بسیاری از این خشونت‌ها اصلا شکل نمی‌گیرد که بخواهیم برای آن چاره‌‌ای بیندیشیم.

*ما می‌دانیم که دولت مشکلی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها ندارد و تلاش زیادی نیز برای تحقق آن کرده است... پس از اینکه اولین‌بار اجازه داده شد زنان به‌صورت محدود در ورزشگاه حضور داشته باشند، من شخصا انتظار داشتم این موضوع مقدمه‌ای برای حضور بیشتر بانوان در ورزشگاه‌ها شود اما این‌گونه نشد. دولت باید روی این موضوع پافشاری می‌کرد اما نکرد و کوتاه آمد. من می‌دانم دولت مخالف نیست، اما انتظار تلاش بیشتر دارم.

*برخی زنان و مردان نماینده بسیار تلاش کردند و همگام با مردم و زنان جامعه خواستار حضور در ورزشگاه‌ها شدند. حتی خودشان به ورزشگاه رفتند تا فتح بابی در این خصوص باشد اما متأسفانه برخلاف انتظار، فراکسیون امید به این موضوع به‌صورت جدی وارد نشد. اکثر اوقات خود نمایندگان، به‌خصوص مردان حتی از میان اصلاح‌طلبان مخالف این حضورهستند... برای مثال آقای علی مطهری در حوزه سیاسی به اصلاح‌طلبان نزدیک است اما همان‌گونه که خود اذعان دارد در مسائل فرهنگی این‌گونه نیست.

بیشتر بخوانید:
فائزه از داعشی خواندن جمهوری اسلامی به تخریب علنی امام رسید
ما اگر قرص‌هايمان را نخوريم خانوادگی موجودات خطرناکی می‌شويم


*بسیار تأسف‌بار است که در کشورهای همسایه به‌دلیل وجود سهمیه، شاهد حضور 30درصدی زنان هستیم و این مسیری بود که در همه جای دنیا طی شده ولی در کشور ما این اندازه از سوی جریان‌های سیاسی رعایت نمی‌شود. مگر نه اینکه اصلاح‌طلب به‌دنبال توسعه همه‌جانبه است و مگر نه اینکه در دنیای امروزی وضعیت و جایگاه زنان یکی از شاخص‌های توسعه است، پس اگر اصلاح‌طلبیم دیگر نمی‌توانیم شترمرغ باشیم.

*همه ما می‌دانیم که سوءمدیریت‌ها و تحریم‌ها سبب افزایش فشارهای متعدد و به‌خصوص فشار اقتصادی شده و وضعیت سختی حاکم شده است. در چنین شرایطی مسئولان مدام بر لزوم وحدت، گفت‌و‌گوی ملی و همدلی در کشور و مقاومت برای عبور از بحران‌های فعلی تأکید می‌کنند اما راهکارایجاد این همدلی از سوی مسئولان مشاهده نمی‌شود... برای مثال هنوز مدتی از وقوع سیل و این همدلی خوب نگذشته بود که پیامک‌‌‌هایی برای تعداد زیادی از زنان و صاحبان اتومبیل‌ها و احضار آنها به‌دلیل مشکل حجاب در اتومبیل‌ها ارسال شد که سبب ایجاد حواشی‌ شد.

*هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان هر دو در برخی عملکردها ناموفق بوده‌اند. در این شرایط بدیهی است که هنگام ثبت‌نام برخی نامزدها با تردیدهایی برای شرکت در انتخابات مواجه می‌شوند که این موضوع بر مشارکت مردم نیز اثرگذار است. از این مسائل که بگذریم به نظرم نبودن بابا مشکلات را بیشتر نمایان کرده است.


کد مطلب: 685177

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/685177/خشونت-بازی-پرسپولیس-سپاهان-خاطر-نرفتن-زنان-ورزشگاه-نبودن-بابا-مشکلات-بیشتر-نمایان-کرده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com