کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طاهرنژاد، فعال اصلاح‌طلب:

انتخاب روحانی در ۹۲ هوشمندانه و در ۹۶ آگاهانه بود/ مشارکت مردم در انتخابات یعنی انتخاب اصلاح‌طلبان!

16 ارديبهشت 1398 ساعت 9:32

اصلاح‌طلبان باید تمام توان و تلاششان را به‌کار گیرند که در این زمان کوتاه اعتماد جامعه مخاطب خود را جلب کنند. حضور و مشارکت فعالانه مردم در انتخابات یعنی انتخاب اصلاح‌طلبان.


گروه سیاسی جهان نیوز: یدالله طاهرنژاد، فعال اصلاح طلب و از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته است: «کمتر کسی است که بخواهد عملکرد دور اول دولت را نفی کند. دولت در دور دوم با بدشانسی روبه‌رو شد... باید شرایط برای مردم تشریح شود و تاکید کنیم که انتخاب ما در 92 اگر هوشمندانه بود در 96 آگاهانه بود».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*عملکرد آقای روحانی نیز در دولت اول موفقیت‌آمیز بود. در این دوره راهبرد سیاست خارجی مناسب، شرایط جهانی را برای خیزش اقتصادی در کشور مساعد کرد و در سیاست داخلی هم فضا برای فعلان سیاسی، تشکل‌ها و احزاب گشایش یافت. برجام نیز از دستاوردهای ارزشمند این دولت بود. نرخ تورم تک‌رقمی و کاهش نرخ بیکاری و رشد نرخ سرمایه‌گذاری از دستاوردهای آن بود و همه فعالیت‌های اقتصادی با یک شیب نسبتا خوب بهبود یافت. کشور از رشد اقتصادی 8/6- به رشد اقتصادی 8/5 رسید و این یک شاهکار بود که کشور به فضای بانشاط سیاسی و رونق فعالیت‌های اقتصادی رسید و ثبات به اقتصاد ایران برگشت. اصلاح‌طلبان با چنین دستاورد و اندوخته‌ای به استقبال انتخابات 96 رفتند و طبیعی بود که در انتخابات 96 هم ادامه راه 92 را تعقیب کنند، چون تجربه موفقیت‌آمیزی داشتند.

*در دولت دوازدهم، به هر حال آقای جهانگیری از طرف اصلاح‌طلبان پیشنهادهایی را برای رئیس‌جمهور در چینش کابینه داشت که عملا پیشنهادات او نادیده گرفته شد. حتی در حوزه‌هایی که آقای جهانگیری به‌دلیل تجربه و توانایی‌هایی فردی صاحب‌نظر بودند هم نظر وی لحاظ نشد. عملا هم ثابت شد که اگر نظر آقای جهانگیری در چینش کابینه لحاظ می‌شد این مسائل و مشکلاتی که امروز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم شاید به این شدت نبود.

*کمتر کسی است که بخواهد عملکرد دور اول دولت را نفی کند. دولت در دور دوم با بدشانسی روبه‌رو شد، پدیده‌ای در آمریکا بر سر کار آمد که همه مسائل را می‌خواهد با زور حل کند و کمتر سراغ منطق و گفت‌وگو می‌رود.

*باید شرایط برای مردم تشریح شود و تاکید کنیم که انتخاب ما در 92 اگر هوشمندانه بود در 96 آگاهانه بود.

*دولت با فهرست بلندی از معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی روبه‌روست که دلواپسان در ایجاد آن نقش درخشانی دارند.

بیشتر بخوانید:
روحانی فکر می‌کند که ایران ژاپن است
روحانی که احمدی‌نژاد نیست تا مشایی مدیریتش کند


*عملکرد شورای شهر نسبتا قوی و قابل‌دفاع است، شورای شهر در شرایطی مسئولیت را برعهده گرفت که بنا به گزارش شهردار تهران شهرداری با بیش از 57 هزار میلیارد بدهی مواجه بود. بسیاری از ریخت‌و‌پاش‌های شهرداری در پروژه‌ها مدیریت شد و نظارت بر عملکردها بهبود یافت. همچنان اعضای شورا بسیار مراقب هستند که درگیر زدوبندهای پشت پرده نشوند. فضای آرام که در شهرداری حاکم است سبب‌شده بسیاری از بدهی‌ها را تسویه کرده و بسیاری از پروژه‌ها را توانسته به نتیجه برساند. این موارد کارهای مفیدی برای شهر بزرگی مانند تهران است. بنابراین اداره بی‌حاشیه شهر تهران موفقیت محسوب می‌شود.

*شاید هم نمی‌شود چندان فراکسیون امید را مقصر دانست زیرا در یک شرایط اضطراری به سراغ یک لیست حداقلی رفتند... برخی نمایندگان نگران هستند که در آینده نتوانند دوباره در این جایگاه قرار بگیرند و با مشکل روبه‌رو شوند.

*اصلاح‌طلبان باید تمام توان و تلاششان را به‌کار گیرند که در این زمان کوتاه اعتماد جامعه مخاطب خود را جلب کنند. حضور و مشارکت فعالانه مردم در انتخابات یعنی انتخاب اصلاح‌طلبان.


کد مطلب: 685007

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/685007/انتخاب-روحانی-۹۲-هوشمندانه-۹۶-آگاهانه-مشارکت-مردم-انتخابات-یعنی-اصلاح-طلبان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com