کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی مطهری:

ممکن است برای ریاست جمهوری کاندیدا شوم/ در زمان احمدی‌نژاد لازم دیدم وارد مجلس شوم/ میدان را بخاطر تهمت‌ها خالی نمی‌کنم/ سیاستمدار باید پوست کلفت باشد

13 ارديبهشت 1398 ساعت 15:16

در بحث ریاست جمهوری باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیداها وجود دارد.


گروه سیاسی جهان نیوز: علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس در گفتگو شفقنا گفته است: «در بحث ریاست جمهوری باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیدا ها وجود دارد. افراد تندرو داریم یا افراد خوشفکری داریم که رای ندارند یا مثلا  اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رای داشته باشم ولی کسی دیگر رای ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا به مصلحت نیست... بعضی اقدامات نظیر پیشنهادی که آقای ظریف داشتند در تبادل زندانیان دو طرف می تواند کار درستی باشد.

*من بعید می دانم آمریکا بتواند صادرات نفت ما را به صفر برساند برخی از کشورها با لغو معافیت ها مخالفت کرده اند. ترکیه و چین و هند مخالفت کردند و من فکر نمی کنم همه این کشورها کاملا رعایت کنند ضمن اینکه نفت ما نفت سنگین است و ویژگی هایی دارد و برخی از پالایشگاهها این نوع نفت را مصرف می کنند تا جایی که من اطلاع دارم عربستان و امارات توان جبران نفت ایران را ندارند.

*فشار های اقتصادی تا حدی بیشتر می شود ولی ما اگر بتوانیم در حد یک میلیون بشکه بفروشیم مشکلی نخواهد بود و آنطور که گزارش داده اند ما این توان را داریم.

*حرف آقای ظریف درست است تیم پمپئو و بولتون به دنبال جنگ هستند ولی ترامپ به دنبال یک معامله بزرگ با ایران است و بیشتر می خواهد بگوید من ایران را پای میز مذاکره نشاندم و به قول های انتخاباتی خود عمل کردم.

*عملکرد مجلس در مجموع خوب بود در جاهایی ورود کرد و برنامه ششم را تصویب کرد و قوانین مهم دیگری تصویب کرد و چندین قانون مهم دیگر را در دستور کار دارد.

*من در دوره قبل نیز نمی خواستم شرکت کنم ولی عده ای اصرار کردند و گفتند بخشی از مردم از شما انتظار دارند و اگر شرکت نکنید نوعی بی احترامی به مردم خواهد بود.من آمدم ولی ته دلم این بود که نیایم.

*زمانی که من وارد شدم دوره هشتم بود و زمان آقای احمدی نژاد بود و من احساس مسئولیت کردم و ورود خودم را به مجلس کاری لازم دیدم.

*احساس کردم کارهایی می توانم انجام بدهم که از دیگران بر نمی آید لذا برای مجلس هشتم به همین صورت ورود داشتم و در مجلس نهم نیز اتفاقاتی افتاده بود که اگر نمی آمدم نوعی عقب نشینی تلقی می شد چون اصولگراها من را از لیست حذف کرده بودند که آمدم و مستقل ورود کردم و رای آوردم و یا برای نائب رییسی وقتی احساس کردم که من رای داشته باشم و اگر نیایم برخی از افرادی که احساس می کنم تندرو هستند ممکن است رای آورند آمدم لذا اگر کسی همفکر من بود و می دانستم رای می آورد نمی آمدم من اگر آزاد باشم در مقام یک نماینده معمولی بهتر می توانم کار کنم.

*در بحث ریاست جمهوری باید به شرایط آن روز نگاه کنیم و ببینیم چه افرادی در میان کاندیدا ها وجود دارد. افراد تندرو داریم یا افراد خوشفکری داریم که رای ندارند یا مثلا  اگر احساس کنم آنجا جایی است که باید بیایم و ممکن است من رای داشته باشم ولی کسی دیگر رای ندارد در چنین شرایطی ممکن است حضور پیدا کنم.

بیشتر بخوانید:
گستاخی علی مطهری به اوج رسید
علی مطهری استارت حاشیه سازی برای رئیسی را زد


* نه اصولگرای مصطلح هستم و نه اصلاح طلب مصطلح ولی از نظر لغوی و معنایی هر دو هستم و عقیده دارم همه باید همینطور باشند. هر دو بار خودشان اسم من را گذاشتند در مجلس هشتم خودشان گذاشتند من درخواست نکردم در لیست امید هم خودشان درخواست کردند و خودشان گفتند که اسم من را می گذارند و شاید خواستند از این نام استفاده کنند اما اسم من در هر گروهی باشد من همیشه کار خودم را می کنم.

*من مواضعی داشتم که گاهی اصولگرایان خوشحال شدند و اصلاح طلبان ناراحت بودند در مسائل فرهنگی و اعتقادی معمولا اصولگرا ها خوشحال هستند ولی در مسائل اجتماعی و سیاسی و در بحث هایی مثل آزادی بیان بیشتر به اصلاح طلبان متمایل هستم.

*یک انسان سیاستمدار باید پوست کلفت باشد شهید مطهری تعبیری دارد و می گوید مصلح واقعی کسی است که در مقابل توهین هایی که به شخص او می شود کرخت است و بی حس است اما نسبت به ضایع شدن حقوق مردم حساس است... میدان را بخاطر حملات و تهمت ها خالی نمی کنم.


کد مطلب: 684575

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/684575/ممکن-ریاست-جمهوری-کاندیدا-شوم-زمان-احمدی-نژاد-لازم-دیدم-وارد-مجلس-میدان-بخاطر-تهمت-ها-خالی-نمی-کنم-سیاستمدار-باید-پوست-کلفت-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com