جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۸

شفر اخراج شد که فرهاد مجیدی قربانی شود؟! +دلایل

چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 684011
با برکناری شفر از هدایت استقلال تنها در سه هفته پایانی لیگ می تواند به ضرر استقلال باشد نه تنها رقم نجومی قرارداد شفر باید پرداخت شود بلکه حاشیه هایی را هم به دنبال خواهد داشت.
شفر اخراج شد که فرهاد مجیدی قربانی شود؟! +دلایل
گروه ورزشی جهان نيوز، سید محمد موسوی نیا: وینفرد شفر مربی کار کشته آلمانی تیم استقلال که کارنامه شناخته شده ای در سطح بین المللی دارد بالاخره به پایان راه با این تیم باسابقه تهرانی رسید. این در حالی است که شفر بعد از دوفصل هدایت استقلال تنها با گرفتن یک جام حذفی درهای خروج را مقابل خود نمایان دید . پیرمرد ژرمن ها در طول این مدت خاطرات شیرین زیادی را برای تماشاگران آبی پوش ورزشگاه آزادی رقم زده بود.

هواداران استقلال خصوصا با حضور پررنگ تیمشان در نقل و انتقالات، به چیزی جز قهرمانی در لیگ برتر راضی نبودند. حالا در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر، خبر قطع همکاری باشگاه با شفر به گوش رسید اما برکناری در این زمان حساس که استقلال هنوز شانس قهرمانی لیگ را به طور کامل از دست نداده که مدیران این تیم و طرفداران آن دلایلی دارند که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
 
1- استقلال همواره به دنبال قهرمانی
استقلال در زمان حضور منصوریان هم به نایب قهرمانی لیگ رسیده بود و سهمیه لیگ قهرمانان برای این تیم دغدغه نبود و منصوریان فقط باید قهرمانی لیگ را برای آبی ها به دست می آورد . اما شفر هم از دستیابی به عنوان قهرمانی باز ماند و دلیل قانع کننده ای برای این اخراج خواهد بود.

2- حذف از جام حذفی
جام حذفی شاید به اندازه قهرمانی لیگ برای هواداران و مسئولان این تیم لذت بخش نباشد اما  بالا بردن جام قهرمانی در این مسابقات نه تنها باعث صعود تیم به رقابت های آسیایی می شود بلکه زمینه کری خواندن  هواداران برای رقیب سنتی را فراهم می کند .

3- باخت در مهم ترین بازی فصل «دربی»
بی شک هواداران دو تیم محبوب پایتخت برد در دربی را حتی به قهرمانی لیگ، جام حذفی و حتی لیگ قهرمانان آسیا ترجیح می دهند. اما شکست استقلال مقابل پرسپولیس آن هم در حساس ترین هفته لیگ که اگر استقلال پیروز در میدان مسابقه بیرون می آمد نه تنها باعث شادی هواداران می شد بلکه اختلاف امتیاز خود با تیم صدرنشین یعنی  پرسپولیس کاهش می داد و بیش از پیش به قهرمانی امیدوار نگه دارد، کار را برای شفر سخت کرد و شاید این شکست جرقه برکناری شفر را در ذهن مسئولان استقلال زد.
 
4- عدم نتیجه مطلوب در لیگ قهرمانان
استقلال سال گذشته شاید در گروهی به قول معروف مرگبارتر از امسال قرار داشت اما به عنوان صدر نشین به مرحله حذفی صعود کرد. نتایج ضعیف استقلال در این فصل لیگ قهرمانان با وجود حضور پررنگ در بازار نقل انتقالات چنگی به دل نزد و در حال حضر با وجود اختلاف 5 امتیازی این تیم با صدر جدول از شانس بسیار کمی برای صعود از گروه برخوردار است.

5- فرصت سوزی در مشهد
بازی با پدیده مشهد برای استقلال با وجود تساوی پرسپولیس و سپاهان فرصت بسیار عالی در اختیار این تیم قرار داد تا خود را به یک قدمی پرسپولیس در صدر جدول نزدیک کند اما باخت تلخ مقابل پدیده که مقصر اصلی آن را می توان کادر فنی دانست.
 
برکناری شفر از هدایت استقلال در سه هفته پایانی لیگ می تواند به ضرر استقلال باشد چون که نه تنها رقم نجومی قرارداد شفر باید پرداخت شود بلکه حاشیه هایی را هم به دنبال خواهد داشت. همچنین در صورت نتیجه نگرفتن در بازی های پیش رو و با توجه به این که استقلال در هیچ جام دیگری مدعی قهرمانی نیست می تواند تنها امید استقلال برای کسب سهمیه را از بین ببرد.

این موضوع هم می توان گفت که هدف دیگر از برکناری شفر ضمن بازگشت آرامش به سکوها سوزاندن فرهاد مجیدی ستاره سابق استقلال باشد تا وی در این فرصت باقیمانده از گزینه های سرمربیگری فصل بعد آبی پوشان خط بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرهاد مجیدی بچه نیست
اگه نمی خواد بسوزه قبول نمیکرد
بسوزه پدر پست و مقام!
Romania
مجیدی همیشه عاشق دیده شدن بوده یک روز خواست با جبهه گرفتن علیه قلعه نوعی دیده شود.بعد که دید که قلعه نوعی دارد نتیجه می گیرد وحالا سرش بی کلاه می ماند.فورا امد با التماس تا برگردد استقلال.بعد سال بعد دید اگر امسال هم قلعه نوعی نتیجه بگیرد دیگر عمرا برای اینها جایی در استقلال باشد.اول نیم فصل دوم با این که استقلال بازیکن نداشت و مصدوم زیاد داشت از فوتبال خداحافظی کرد وهاشیه برای تیم درست کرد.یک بار هم که مظلومی خوب نتیجه گرفته بود.و با 39 امتیاز صدر جدول بود با اختلاف شش امتیازی نیم فصل اول البته دو بازی نیم فصل دوم برگزار می شد بعد تیم ها به تعطیلات می رفتند تا یک تیم عربی بهش پشنهاد داد رفت و استقلال در ان فصل سوم شد.باشگاهای که این ادم اسطوره اش باشد.باید هم هفت هشت سال در حسرت قهرمانی بماند
Iran, Islamic Republic of
فقط منصوریان
Iran, Islamic Republic of
استقلال فقط در دوره منصوریا ن زیبا بازی می کرد چون نتیجه گرا نبود و دنبال زیبا بازی کردن بود
Iran, Islamic Republic of
پرسپولیس سرورشه
Iran, Islamic Republic of
بی ستاره ها هیس!
Iran, Islamic Republic of
بیت المال مفته افتاده دست اینها ، پاسخگو باشن ، اخراج کردن باید باقی یک سالشو هم بدن.
United States
مجیدی اوضاع را روبرا خواهد کرد