کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کینه‌توزی سیاسی اصلاح‌طلبان مرز ندارد

عباس عبدی: قاتل واقعی طلبه همدانی، بخشی از جریان اصولگراست!/ اوباش در قالب تجمعات دینی بازتولید شدند/ چند نکته درباره وقاحت هم‌ستادی ریگی در ۸۸

9 ارديبهشت 1398 ساعت 12:19

عبدی نوشته است: هرچند قصد ندارم که هر اتفاقی را به سرعت به پای بخشی از جناح اصولگرا بنویسم، ولی در این مورد خاص و به علل گوناگون مجبوریم که چنین اتهامی را متوجه آنان کنیم!


گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان بابازاده: دو روز پیش بود که خبر قتل فجیع طلبه همدانی به هنگام خروج از حوزه منتشر شد. تاکنون اطلاعات مهمی از صفحه اینستاگرام قاتل این طلبه مظلوم و دوستان او پیرامون عقبه فکری اش و همچنین تحریک برخی سلبریتی ها در موج آفرینی پیرامون یک موضوع جعلی به دست آمده است که همگی قابل تامل بوده و نیاز به بررسی عمیق دارد، خصوصا آنکه به برخی حوادث سال های نه چندان دور شباهت هایی دارد.

فارغ از این موضوع، عباس عبدی که اصلاح طلبان از وی به عنوان تئوریسین یاد می کنند و یکی از مقاله نویسان ثابت روزنامه های زنجیره ای است با انتشار یادداشتی در شماره امروز روزنامه اعتماد، تلویحا قاتل واقعی این طلبه همدانی را جریان اصولگرا دانسته است!

عبدی نوشته است: «ترور یک روحانی در همدان از سوی اوباش اتفاقی مهم بود که باید مورد توجه کافی قرار گیرد. هرچند قصد ندارم که هر اتفاقی را به سرعت به پای بخشی از جناح اصولگرا بنویسم، ولی در این مورد خاص و به علل گوناگون مجبوریم که چنین اتهامی را متوجه آنان کنیم. به ویژه آنکه انحراف رفتاری این جماعت در حمایت ضمنی از فرهنگ الوات و به کارگیری آنان در حذف دیگران و نیز همراهی آنان با مناسک دینی موجب شکل‌گیری یک فساد عجیب و غریب رفتاری شد که اکنون آثار خود را نشان می‌دهد».

عبدی در ادامه با یک توهین مستقیم جایگاه بازتولید اوباش را در مناسک دینی عنوان کرده و نوشته است: «جماعت اوباش ابتدا خود را در قالب تجمعات به ظاهر دینی و مناسکی بازتولید کردند. سپس ادبیات آنان وارد ادبیات رسمی شد. ادبیاتی رسمی که در سال‌های 1384 تا 1392 رایج بود، بازتابی از این فرهنگ بود. بعد کم‌کم از حاشیه به متن وارد شدند. ابتدا برای بیرون کردن دیگران از میدان به‌کار آمدند. سپس در نشست‌های انتخاباتی و با کلاه‌های مخملی حاضر شدند».

عبدی در بخش دیگری از تنها به اصطلاح سند سخنش یعنی امیر تتلو رونمایی می کند و می نویسد: «هر عقل سلیمی که اندکی درک سیاسی داشت و از فهم دینی برخوردار بود، می‌دانست که سیاست تقدیر و تشویق این جماعت خلاف است. تتلو همان بود که از ابتدا بود و امروز هم همان است. در خارج نیز، همانی است که در ایران بود. الوات و اوباش شخصیت روانی، رفتاری و گفتاری ویژه‌ای دارند که اگر تغییر دهند دیگر اوباش محسوب نمی‌شوند. اینها ویژگی‌های آنان است. آنان را به صورت ابزار دیدن خطرناک است. این ابزار فقط در خدمت یک هدف خواهد بود و آن هم ابتذال است».

درباره این اظهارات عباس عبدی می توان چند نکته را مطرح کرد که در ادامه خواهید خواند:

1. عمق کینه توزی در نوشته عباس عبدی مشهود است. اما جدای از این کینه ورزی سیاسی، می توان این نوشته را شق دوم و خطرناک تر همان توئیت های جعلی برای تحریک مردم دانست که یک قاتل وحشی را منتسب به یک جریان انقلابی می کنند که اتفاقا آن طلبه شهید در همین جبهه انقلابی تعریف می شود و آقای تئوریسین در حال تلاش برای جابجایی جای جلاد و شهید است.

2. شاید اگر بخواهیم مانند خود عباس عبدی به این فرضیه پاسخ دهیم باید فتنه سال 88 را به او یادآوری کنیم که از اوباش محلات تهران تا ضدانقلاب خارج نشین و حتی عبدالمالک ریگی هم عضو جنبش سبز بودند و خوب است آقای عبدی با اندکی پرس‌وجو متوجه شوند لیدرهای اغتشاش و آشوب های پرخسارت آن سال از کجا تغذیه مالی می‌شدند؟

3. اذعان وقیحانه عبدی به بازتولید اوباش در مناسک دینی را می توان در راستای همان حملات اصلاح طلبان به مبانی دین اسلام در زمان حاکمیت‌شان بین سال های 76 تا 84 و در سال های مجلس ششم دانست که ظاهرا او حال و هوای آن موقع را کرده است و ناخواسته بین حرکت قاتل وحشی در حمله به یک طلبه با سال ها حمله به دین و شخصیت های دینی در روزگار حاکمیت اصلاح طلبان پیوند برقرار کرده است. از سوی دیگر اصلی ترین جریانی که اوباش در دل آنها بازتولید شد و به طور علنی هم آنها را بکارگیری کردند، همین جریان مدعی اصلاح طلبی است. همچنین آقای عبدی مشخصا بگویند هتاکان به عاشورای حسینی در سال 88 مورد حمایت کدام جریان بودند و از سوی چه کسانی لقب «امت خداجو» گرفتند؟

4. تنها سند عبدی در این نوشته حضور غلط امیر تتلو در برخی محافل انتخاباتی سال 96 بوده است که خود به خوبی عمق نداشته این نوشته را به رخ می کشد اما در مقام قیاس، آقای عبدی برای حضور بدنام ترین سلبریتی ها در داخل و خارج از کشور که خود را منتسب به جریان اصلاحات معرفی کرند و اصلاح طلبان با شعار «هر نفر یک ستاد» از آنها استقبال کردند چه پاسخی دارد؟

5. اگر قتل فجیع طلبه همدانی را کنار بگذاریم، عبدی به عنوان یکی از تریبون داران جریان اصلاحات باید پاسخ دهد رپرتاژ روزنامه های زنجیره ای برای توزیع مشروبات الکلی سالم(!) با چه هدفی انجام می شود؛ آن هم در صورتی که نقش استفاده از این نجاسات در ایجاد حوادث اجتماعی از جمله قتل انکار ناپذیر بلکه پررنگ است.

6. سخن پایانی آنست که از تئوریسین جریانی که به عنوان خط مقدم اسرائیل و آمریکا معرفی و به عنوان سربازان نیابتی آنها برای جنگ با ایران اعلام شده و صدای تکذیبی از آنها درنیامد، انتظار بیشتری نبوده و نیست. جریانی که برخی اعضای آن حتی گرای تحریم بیشتر جمهوری اسلامی هم به دشمن داده و یا افراد بسیاری از آنها به دل دشمن پناهنده شدند. جریانی که همپای دشمنان این کشور برای حمله به مبانی انقلاب و نهادهای انقلابی کشور کم نگذاشته و بعد از یک روز حمایت از سپاه در مقابل حرکت خصمانه کاخ سفید، برای ادامه حمایتشان شرط گذاشتند!


کد مطلب: 683972

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/683972/عباس-عبدی-قاتل-واقعی-طلبه-همدانی-بخشی-جریان-اصولگراست-اوباش-قالب-تجمعات-دینی-بازتولید-شدند-چند-نکته-درباره-وقاحت-هم-ستادی-ریگی-۸۸

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com