کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید هادی غفاری:

ما دلسوز نظام هستیم/ امام حسین(ع) هم روز عاشورا قبل از جنگ تلاش کرد مساله را حل کند/ نظارت استصوابی باید کلا برداشته شود/ با این شرایط اصلاح‌طلبان تکلیفی برای حضور در انتخابات ندارند

7 ارديبهشت 1398 ساعت 15:58

در ظهر عاشورا امام حسین(ع) که با هدف اصلاح امت جدش رسول خدا(ص) قیام‌کرده قبل از اینکه جنگی آغاز شود تلاش می‌کند مساله حل شود.


گروه سیاسی جهان نیوز: هادی غفاری، از چهره های اصلاح‌طلب که در فتنه 88 هم فعال بود، به تازگی در گفتگو با یک روزنامه اصلاح طلب با اتخاذ ژست طلبکارانه و معرفی خودش به عنوان دلسوز نظام(!) همان حربه نخ نمای شده حمله به نظارت استصوابی و سرکارآمدن اصلاح طلبان بدلی رده سه و چهار را به عنوان دلایل مشکلات کشور معرفی کرده و گفته است: «شرایط باید به‌سمتی حرکت کند که به‌جای اصلاح‌طلبان بدلی و رده سه و چهار چهره‌های اصیل اصلاح‌طلب در صحنه حضور داشته باشند... ما دیگر مجبور نیستیم به کسانی که نمی‌شناسیم رأی بدهیم. ما تنها به کسانی رأی خواهیم داد که نسبت به آنها شناخت کافی داشته باشیم و از سابقه آنها اطلاع داشته باشیم».

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی خانه‌نشین‌شدن نیروهای متخصص و متعهد است که در انتخابات اخیر تشدید نیز شده است.

*تجربه تاریخی نشان داده نظارت استصوابی اگر به‌صورت سلیقه‌ای اعمال شود به ضرر کشورتمام خواهد شد. به همین دلیل این نوع نظارت یا باید به‌صورت کلی برداشته شود.

*کسی که قرار است در انتخابات شرکت کند نباید به این قضیه فکر کند با صندوق رأی به‌جای اینکه در چاه بیفتد در چاله بیفتد بهتر است. باید شرایطی رخ بدهد که مردم بین خوب و خوب‌تر انتخاب کنند.

*من با صراحت عنوان می‌کنم که ما دیگر مجبورنیستیم به کسانی که نمی‌شناسیم رأی بدهیم. ما تنها به کسانی رأی خواهیم داد که نسبت به آنها شناخت کافی داشته باشیم و از سابقه آنها اطلاع داشته باشیم. در غیر این صورت دلیلی برای حمایت از افرادی که هیچ شناختی از آنها نداریم وجود ندارد. در چنین شرایطی اصلاح‌طلبان تکلیفی برای حضور در انتخابات ندارند.

*شرایط باید به‌سمتی حرکت کند که به‌جای اصلاح‌طلبان بدلی و رده سه و چهار چهره‌های اصیل اصلاح‌طلب در صحنه حضور داشته باشند.

*هنگامی که اصلاح‌طلبان از مذاکره سخن می‌گویند به‌معنای سازش و واگذاری منافع ملی نیست. اصلاح‌طلبان همواره در مذاکرات خود منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهند. در روایات اسلامی نیز این رویکرد وجود دارد. در ظهرعاشورا امام حسین(ع) که با هدف اصلاح امت جدش رسول خدا (ص) قیام‌کرده قبل از اینکه جنگی آغاز شود تلاش می‌کند مساله حل شود. پس از حادثه کربلا این رویکرد در امام سجاد(ع) و امام صادق(ع) نیز وجود دارد و این بزرگواران همواره تلاش می‌کنند بر اصول و آرمان‌های خود با مخالفان خود مذاکره کنند. این رویکرد در منش و روش امیرالمومنین (ع) نیز وجود دارد و حضرت در مرحله نخست تلاش می‌کند با مذاکره با کسانی که داعیه قدرت دارند مسلمانان را از برادرکشی منع کنند و اجازه ندهند مسلمانان در مقابل هم قرار بگیرند. بی‌شک اگر کسی اصلاح‌طلبان را که مدعی مذاکره با دنیا هستند به سازش‌کاری متهم کند، ریاکاری کرده ودروغ گفته است.

بیشتر بخوانید:
مردم انتظار دارند با جهان مودبانه و نرم حرف بزنیم
ترامپ زحمات ظریف را نادیده گرفت


*ما به‌عنوان منتقدان درون‌سیستم و به‌عنوان دلسوز نظام و انقلاب فعالیت می‌کنیم. ما نظام و انقلاب را دوست داریم و از جمهوری اسلامی دفاع می‌کنیم. با این وجود برای بهبود وضعیت کشور انتقاد هم می‌کنیم.

*اصلاح‌طلبان باید با رویکرد اصلاحی در قدرت حضور یابند و نه به‌عنوان ژن برتر و کانون قدرت و گروهی که به‌دنبال کسب کرسی‌های قدرت است. کسی با ژن برتر و به‌دنبال قدرت بودن نمی‌تواند اصلاح‌طلب باشد. کسانی که ویلاهای آنچنانی دارند و فرزندانشان در خارج از کشور به‌شکل دیگری از مردم عادی زندگی می‌کنند نمی‌توانند مدعی اصلاح‌طلبی در جامعه‌ای شوند که مردم آن با مشکلات شدید معیشتی مواجه هستند.

*در شرایط کنونی اقناع افکارعمومی و بدنه اجتماعی جریان اصلاحات برای حضورمجدد در صحنه سخت شده است.


کد مطلب: 683564

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/683564/دلسوز-نظام-هستیم-امام-حسین-ع-هم-روز-عاشورا-قبل-جنگ-تلاش-مساله-حل-کند-نظارت-استصوابی-باید-کلا-برداشته-شود-این-شرایط-اصلاح-طلبان-تکلیفی-حضور-انتخابات-ندارند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com