کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات عجیب پزشکیان:

بدون FATF نمی‌شود کاری کرد/ اگر نپیوندیم به جای ما دیگران سر کار بیایند

3 ارديبهشت 1398 ساعت 9:21

برخی که مجری نیستند می گویند ما بدون پیوستن به FATF می توانیم بدون مشکل کار کنیم من که مجری هستم می گویم نمی شود بدون پیوستن در برخی زمینه ها کار کرد و باید به FATF بپیوندیم.


گروه سیاسی جهان نیوز: مسعود پزشکیان، نایب رئیس اصلاح طلب مجلس دهم در گفتگو با سایت عصر ایران گفته است: «برخی که مجری نیستند می گویند ما بدون پیوستن به FATF می توانیم بدون مشکل کار کنیم من که مجری هستم می گویم نمی شود بدون پیوستن در برخی زمینه ها کار کرد و باید به FATF بپیوندیم». حل این موضوع ساده و بدون هرگونه تنشی قابل مدیریت است. آقای پزشکیان که ادعای مسئولیت دارند و سایر افراد مسئول در این حوزه رسما و صریحا درباره حل مشکلات اقتصادی با پذیرش این لوایح خطرناک به مردم تضمین بدهند. مشکل آنجاست که مسئولان اصلی این ماجرا از جمله آقای رئیس جمهور حاضر به ارائه تضمین در این باره نبوده و صرفا اصرار دارند این کار انجام شود تا بهانه ای گرفته شود فارغ از آنکه مگر بهانه های طرف عهدشکن و دروغگوی غربی تمام شدنی است؟ علاوه بر این ادعای پوچ نایب رئیس اصلاح طلب مجلس، ملت ایران سابقه برجام را نه تنها از یاد نبرده اند بلکه با تمام وجود هر روز آن را حس می کنند و مسئولان امر از جمله آقای پزشکیان بدون هیچ گونه عذرخواهی از ساحت ملت ایران به خاطر تحمیل این سند پرنقص و ضعیف، همه مشکلات را گردن خباثت آمریکا می اندازند و به سخنرانی های انقلابی مشغول شده اند.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*ما هر چه بتوانیم با دنیا ارتباط مان را منطقی‌تر و سعی کنیم که تنش‌های خود را با کشورهای دیگر کاهش دهیم به ضرر آمریکاست.

*اینکه ما بخواهیم از یک کنوانسیون بین المللی خارج شویم یا بِه کنوانسیون های که دیگر کشورها پیوسته اند نپیوندیم بهانه دادن به دست آمریکاست برای اینکه تحریم‌های خودش یا هر حرفی را که می زند تشدید کند.

*اگر مشخص شود که در کشور ما پولشویی وجود ندارد و شفاف است و برای دنیا شفاف شود  که روند چرخش مالی در کشور ما مشخص شود بهتر از این است که ما بگوییم "نه "نمی پذیریم که به  FATF بپیوندیم.

*کسی را پیدا نمی کنید که که کارشناس باشد، دستش در آتش باشد و در سیستم اجرایی کشور حضور داشته باشد و بگوید که ما به FATF نپیوندیم. آدمهای که می گویند ما نپیوندیم کسانی هستند که در جریان این کارها نیستند و مسئولیتی نیز ندارند، مشکل این است که اگر نپیوندیم آن کسی که باید پاسخگو باشد همان کسی است که درگیر است.

بیشتر بخوانید:
پزشکیان: سعی کنیم مردم زیاد له نشوند!
کنار ژست منصفانه به فکر وجهه مجلس هم باشید
زیر سوال بردن برجام در داخل به ضرر کشور تمام شد


*اصولا آدم‌هایی که الان سرکار داریم معتقدند که باید ما به FATF بپیوندیم حالا چه درست چه غلط این اعتقاد را دارند اگر قرار است اتفاق نیفتد و مشکلی پیش آمد باید افرادی جواب بدهند که هیچ باوری بِه این نداشتند که این اتفاق بیفتد و همین افراد بعدا اگر مشکلی ایجاد شود می گویند که افرادی که سرکار هستند بی عرضه هستند، در واقع کس دیگری می خواهد تصمیم بگیرد اما افراد دیگر باید جوابگو باشند و این منطقی نیست.

*برخی که مجری نیستند می گویند ما بدون پیوستن به FATF می توانیم بدون مشکل کار کنیم من که مجری هستم می گویم نمی شود بدون پیوستن در برخی زمینه ها کار کرد و باید به FATF بپیوندیم.

*در واقع برخی می گویند نه می شود بدون پیوستن به FATF هم کار کرد و اگر شما تصمیم گرفتید که نپیوندیم پس باید جای من و همه کسانی که هستند افرادی بگذارید که مدعی هستند که می شود و گرنه طبیعتا حتی اگر بشود با این روندی که الان سرکار هست نمی توانند آن کار را انجام دهند و اینها باید در صورت ایجاد مشکلات پاسخگو باشند و این منطقی نیست.


کد مطلب: 682971

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/682971/بدون-fatf-نمی-شود-کاری-اگر-نپیوندیم-جای-دیگران-سر-کار-بیایند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com