کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماهیگیری عضو شورای شهر تهران از سیل:

امانی: مجلس بودجه‌های فرهنگی را به سیل زدگان اختصاص دهد!/ سيل حاصل پروژه‌های بی‌كيفيت دولت احمدی‌نژاد بود/ طرح‌ها را با صلوات تصویب می‌کردند

31 فروردين 1398 ساعت 10:46

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران در پیشنهادی عجیب و قابل تامل از مجلس خواسته است تا بودجه های فرهنگی را کشور به سیل زدگان اختصاص دهد.


گروه سیاسی جهان نیوز: شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب که چندی پیش گفته بود: «مردم به این نتیجه رسیده‌اند که سیستم صندوق رای به نتیجه نمی‌رسد» این بار در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته است: «نباید در شکل‌گیری مجلس بسیاری از نیرو‌های دلسوز و متخصص و پاکدست و خادم این کشور از رقابت‌های انتخاباتی کنار گذاشته شوند». هرچند تناقض گویی اصلاح طلبان درباره انتخابات پایان ندارد اما خوب است این عضو پرحرف شورای شهر تهران در ابتدا درباره عملکرد تاسف بار شورا و شهرداری توضیح دهد و در مرحله بعد منظورش را از افراد پاکدست و خادم مد نظرش توضیح دهد و در مرحله آخر توضیح دهد که چرا گلویشان را به وقت انتخابات برای رای آوری همین کاندیداهای ضعیف اذیت می کنند. همچنین وی در پیشنهادی عجیب، قابل تامل و البته مشکوک از مجلس خواسته است تا بودجه های فرهنگی را کشور به سیل زدگان اختصاص دهد در صورتی که طبیعی است برای این امر بودجه های عمرانی کشور در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*بسیاری از پروژه‌هایی که به اجرا در می‌آید در ادوار گذشته و بر اساس نظری و نیاز منطقه‌ای و تشخیص نمایندگان و همچنین با فشار بر دولت تصویب شده است. یعنی پروژه‌ها در ادوار گذشته با اعمال نفوذ سیاسی در برنامه دولت قرار گرفت. در دولت‌های گذشته نیز این پروژه‌ها وجود داشته، اما در دولت نهم و دهم پر رنگ‌تر بود. به یاد داریم که هیات دولت در استان‌ها تشکیل جلسه می‌داد و رئیس دولت اعلام می‌کرد تعداد زیادی طرح با یک صلوات به تصویب رسید. با نحوه تصویب پروژه‌ها و طرح‌ها، طبیعی است که بدون مطالعات فنی و کارشناسی و اقتصادی انجام گرفته باشد. به طور مثال صنعت فولاد صنعتی آب‌بر است و در همه جای دنیا در کنار منابع آبی ساخته می‌شود، اما شاهد هستیم در مراکز استان‌هایی احداث می‌شود که با کمبود آب مواجه هستند. البته این روند در بعد از انقلاب شروع شد، اما در دولت احمدی‌نژاد سرعت بیشتری گرفت.

*می‌تواند ضمن همدردی با مردم آسیب دیده، راه را برای دولت در جهت کاهش درد و سختی مردم هموار کند به عنوان نمونه یکی از اقدامات مهمی که مجلس می‌تواند انجام دهد چنین است که بودجه 98 را اصلاح کنند و بسیاری از ردیف‌های بودجه‌های فرهنگی را به این امر اختصاص دهد.

*برای اینکه مجلس در رأس امور قرار گیرد و نباید در شکل‌گیری مجلس بسیاری از نیرو‌های دلسوز و متخصص و پاکدست و خادم این کشور از رقابت‌های انتخاباتی کنار گذاشته شوند و باید بتوانند با رأی مردم به مجلس راه یابند و در این صورت بازخورد مثبت‌تری از عملکرد مجلس به بیرون انعکاس پیدا می‌کند. امیدوارم رفتارها طوری نباشد که همدلی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد. امیدوارم با رفتار سیاسی و ایذایی باعث مایوس شدن مردم نشوند که خدایی نکرده مردم نیز با عدم مشارکت در انتخابات واکنش نشان دهند.

بیشتر بخوانید:
اگر زنان به ورزشگاه بیاییند، آشغال‌ها را جمع می‌کنند
مردم به این نتیجه رسیده‌اند که سیستم صندوق رای به نتیجه نمی‌رسد


کد مطلب: 682553

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/682553/امانی-مجلس-بودجه-های-فرهنگی-سیل-زدگان-اختصاص-دهد-سيل-حاصل-پروژه-های-بی-كيفيت-دولت-احمدی-نژاد-طرح-ها-صلوات-تصویب-می-کردند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com