کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادامه عقده‌گشایی علیه سپاه همزمان با تحرکات آمریکا

شرط عباس عبدی برای ادامه حمایت از سپاه: سپاه در رفتار خود تجدیدنظر کند!/ آقای عبدی هم به شما نیازی نیست و هم شما مرد ایستادن در برابر آمریکا نیستید

25 فروردين 1398 ساعت 14:10

عباس عبدی در حالی برای حمایت از سپاه پاسداران، شرط گذاشته، که اصلاح طلبان تاکنون برای تخریب سپاه کم نگذاشته اند.


گروه سیاسی جهان نیوز: آخرین اقدام خصمانه ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی، اضافه نمودن نام سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی به لیست سازمان های تروریستی بود که با واکنش های قاطعی در داخل کشور در جناح های مختلف روبرو  شد. اما همان طور که از ابتدا مشخص بود نباید به متنبه بشدن برخی عناصر داخلی که سابقه پررنگی در بزک کردن آمریکا و اصرار به تسلیم ایران در مقابل اربابان تروریست هایی همچون داعش دارند، امیدوار بود.

به گزارش جهان نیوز، در اولین قدم برخی اصلاح طلبان شروع به ترساندن مردم از جنگ احتمالی کردند و برخی دیگر مصر بودند حتی در هنگامی که اوج خباثت امریکا در تروریستی نامیدن سپاه هم ابراز شده، تصویب FATF به تاخیر نیفتد. در تازه ترین مورد هم عباس عبدی که در جریان اصلاحات از وی به عنوان تئوریسین یاد می شود برای ادامه حمایت از سپاه شرط گذاشته است و گفته است: «سپاه نسبت به انتقاداتی که از آن می‌شود، در رفتار خود تجدیدنظر کند».

عباس عبدی در حالی برای حمایت از سپاه پاسداران، شرط گذاشته، که اصلاح طلبان تاکنون برای تخریب سپاه کم نگذاشته اند. همچنانکه روزگاری اصلاح طلبان تحت عنوان تئوری «فتح سنگر به سنگر» در تخریب نهادی همچون سپاه پاسداران پیشگام بودند و در تمام سالهای اخیر نیز بخشی از عملیات روانی دشمن علیه این نهاد انقلابی بودند و دست کمی از دشمن خارجی در اینباره نداشته‌اند.

اما با وجود حمایت گسترده مردمی از سپاه، دقیقا امثال عبدی چه محلی از اعراب دارند! ضمنا فعالین فتنه گری همچون عباس عبدی نیازی نیست که از سپاه حمایت کنند، همین که همانند فتنه 88 همکار و همراه دشمن خارجی علیه مردم و انقلاب نباشند، کفایت می‌کند! همچنین عباس عبدی در عمل نیز نمی‌توانند کمکی به سپاه کنند، چون اولین کمک به سپاه ایستادن در برابر آمریکا می‌باشد، که امثال ایشان در این باره معذوریت دارند و مرد ایستادن در برابر دشمن نیستند.

به گزارش جهان نیوز، بخش های از اظهارات عبدی را در ادامه خواهید خواند:

*به دلیل فشارهای ترامپ و سیاست‌هایی که اتخاذ کرده گرایشی در دفاع از سپاه به وجود آمده است، اما این پایدار نمی‌ماند. چرا؟ به این دلیل که اگر این نیروها از قبل هم به سپاه گرایش داشتند و حمایت می‌کردند دیگر موضوعی برای بروز یک همبستگی جدید باقی نمی‌ماند. بنابراین این نیروها درست یا نادرست از پیش نسبت به عملکرد سپاه در سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصاد و حتی حوزه فرهنگ معترض بودند.
 
*الان فقط به دلیل فشاری که ترامپ وارد کرده است، به این نتیجه رسیده‌اند یا به مصلحت دانسته‌اند که از آن در برابر ترامپ حمایت کنند. بنابراین چنین رفتاری یک امر موقتی است و دیر یا زود به همان جایگاه خود باز می‌گردند، مگر در یک صورت؛ آن هم اینکه سپاه نیز نسبت به انتقاداتی که از آن می‌شود، در رفتار خود تجدیدنظر کند و این همبستگی یک زمینه عینی و واقعی پیدا کند که موجب تداوم آن شود.
 
*اینکه سپاه فکر کند با فشاری که ترامپ آورده و سیاستی که او اتخاذ کرده، می‌تواند از این موضوع استفاده و همه را پشت خود بسیج کند، تصور می‌‌کنم برداشت نادرستی است و به نتیجه نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید:
محمود صادقی: تصویب FATF ربطی به موضوع سپاه ندارد!
مشاور خاتمی: مسئولین نظام گزک دست آمریکا ندهند

 
*بنیان وحدت نباید بر اساس امور سلبی و دشمنی خارجی باشد و باید بر اساس امور ایحابی و تفاهم در امور داخلی خودمان صورت گیرد

*هر نیرویی از جمله سپاه و سایرین که به دنبال چنین وحدتی هستند، به این نکته فکر کنند، وگرنه تشدید کردن دشمن خارجی و از آن طرف ایجاد وحدت در میان نیروها یک امر کاملا صوری خواهد بود که دیر یا زود به بن‌بست می‌رسد.
 
*نحوه برخورد اصلاح‌طلبان با این ماجرا به صورت موقت خوب است و مسئله خاصی ندارد، اما باید دید که در ادامه چه اتفاقی روی‌ می‌دهد. بخشی از آن هم برمی‌گردد به اینکه نحوه برخورد طرف مقابل چگونه خواهد بود. تا اینجا که طبیعی است، ترامپ یک اقدام ضد منافع ملی ایران انجام داده و باید جلوی آن موضع‌گیری و مقابله کرد. اما به این معنا نیست که ما بتوانیم اختلافات بنیادی را که در داخل کشور داریم، نادیده بگیریم.


کد مطلب: 681618

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/681618/شرط-عباس-عبدی-ادامه-حمایت-سپاه-رفتار-خود-تجدیدنظر-کند-آقای-هم-نیازی-نیست-مرد-ایستادن-برابر-آمریکا-نیستید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com