کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات جدید مشاور خاتمی:

ترامپ مثل احمدی‌نژاد خودمان است/ مسئولین نظام گزک دست آمریکا ندهند/ مرتبط دانستن FATF و ماجرای سپاه احساسی است!

22 فروردين 1398 ساعت 9:20

يك آدم بي سياست و عجول، مثل آقاي احمدي نژاد خودمان در آمريكا رييس جمهور شده است و طبيعي است كه هر چند وقت يكبار با تصميم هايش، دنيا را متعجب كند.


گروه سیاسی جهان نیوز: عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با سایت اصلاح طلب «انتخاب» گفته است: «دونالد ترامپ با اقدام ضدایرانی خود علیه سپاه هدفي را دنبال كرد كه چيزي جزء تندتر كردن فضاي منطقه نيست. بنابراين بايد گفت،‌ رد FATF  توسط ایران دقيقا در راستاي هدفي است كه رييس جنجالي دولت ايالات متحده دنبالش است».

سایت انتخاب، از اصلی ترین سایت های حامی دولت طی روزهای گذشته و در ساعات اعلام قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا تلاش گسترده ای کرد تا نشان دهد احتمال افزایش جنگ را القا کند!

از سوی دیگر، القای این موضوع خنده آور و البته مشکوک در جداسازی دو مقوله تصویب FATF و اعلام تروریتسی بودن سپاه، روز گذشته هم توسط محمود صادقی، نماینده اصلاح طلب مجلس هم مطرح شد. البته سابقه اصلاح طلبان در بزک آمریکا و تلاش برای تسلیم جمهوری اسلامی مقابل سیاست های ایالات متحده کاملا پر رنگ است. می توان این دست و پا زدن هم برای تصویب لوایح خطرناک و خلاف منافع ملی همچون FATF و یا عبور ساده از آخرین اقدام خصمانه آمریکا یعنی «اعلام تروریستی بودن سپاه» را در ادامه همان روند مشکوک بزک آمریکا و تسلیم در مقابل آن تفسیر کرد که کاملا قابل تامل است. شاید نهادهای امنیتی بتوانند این موضوع مشکوک را که توسط تریبون داران یک جریان مطرح می شود، به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*دونالد ترامپ با اقدام ضدایرانی خود علیه سپاه هدفي را دنبال كرد كه چيزي جزء تندتر كردن فضاي منطقه نيست. بنابراين بايد گفت،‌ رد FATF توسط ایران دقيقا در راستاي هدفي است كه رييس جنجالي دولت ايالات متحده دنبالش است و براي رسيدن به آن از هيچ كوششي دريغ نمي كند و از اين به بعد هم نخواهد كرد.

*تند شدن فضا، به چندين دليل در تضاد با موقعيت و اهداف ايران است. بنابراين مسئولين جمهوري اسلامي حتما بايد مراقب باشند تا با كار يا اظهارنظري، اين فرصت را به ترامپ ندهند كه در هدفش كمك كنند. آنهم در شرايطي كه احتمالا كنگره ايالات متحده طرح فوق را تصويب نخواهد كرد و حتي اگر تصويب هم شود، واقعا اتفاق خاصي رخ نخواهد افتاد. البته به شرطي كه برخی داخلی ها در قبال چنين فضايي هوشمندانه عمل كنند و گزك دست آمريكايي ها ندهند.

*يك آدم بي سياست و عجول، مثل آقاي احمدي نژاد خودمان در آمريكا رييس جمهور شده است و طبيعي است كه هر چند وقت يكبار با تصميم هايش، دنيا را متعجب كند. بنابراين ما بايد هوشمند باشيم تا در دامي كه پهن مي كند،‌ نيفتيم. ترامپ آشكارا دنبال امنيتي كردن فضا است و ما نبايد با حركات احساسی در اين راستا كمكش كنيم.

بیشتر بخوانید:
برای خاتمی منافع مردم مهم‌ است نه حزبی!
نمره جمهوری اسلامی در مدیریت بحران‌ها قابل قبول نیست

ماموریت این رسانه حامی دولت علیه سپاه چیست؟ +تصاویر

*موضوع هاي مهم به راحتي ابزاري براي اهداف سياسي جريان هاي داخلي مي شود. بعد از اعلام تصميم ايالات متحده درباره سپاه هم عده اي وارد گود شده و از تاييد نظرات خود درباره رد  FATF گفتند تا بلكه بهره برداري سياسي داشته باشند. در حاليكه در سطح عالي حاكميت روند FATF ارتباطي با قصه آمريكا پيدا نمي كند‌ FATF در واقع موضوعFATF بيشتر به كنواسيون هاي مالي در اروپا و اتحاديه اروپا ربط پيدا مي كند و با توجه به واكنش هوشمندانه و سياست مدارانه اروپايي ها نسبت به موضع گيري آمريكا در قبال سپاه، مي توان اينطور گفت كه مرتبط دانستن اين دو موضوع اشتباه يا حداقل واكنشي احساسي است.


کد مطلب: 681147

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/681147/ترامپ-مثل-احمدی-نژاد-خودمان-مسئولین-نظام-گزک-دست-آمریکا-ندهند-مرتبط-دانستن-fatf-ماجرای-سپاه-احساسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com