جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳۸
مرتضی مبلغ، فعال اصلاح‌طلب:

کجا اصلاح‌طلبان دنبال قدرت بوده‌اند؟/ در انتخابات‌ها براساس منافع جامعه عمل كردیم/ ما به مردم امید می‌دهیم ولی بخش‌های دیگر مردم را مایوس می‌کنند!

سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 680785
اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند در قدرت بمانند حرف نادرستی است برای اینکه اصلاح‌طلبان برای خروج کشور از شرایط بحرانی رویکردی كاملا مردمی و ملی را دنبال کردند.
کجا اصلاح‌طلبان دنبال قدرت بوده‌اند؟/ در انتخابات‌ها براساس منافع جامعه عمل كردیم/ ما به مردم امید می‌دهیم ولی بخش‌های دیگر مردم را مایوس می‌کنند!
گروه سیاسی جهان نيوز: مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان گفته است: «حرف رئیس دولت اصلاحات این است كه ما و همه مصلحان و دلسوزان كشور دائما تلاش می‌كنیم كه به مردم امید بدهیم و آنان را برای حضور درصحنه و مشاركت آگاهانه وپرشور تشویق كنیم، اما متاسفانه بخش‌هایی به‌گونه‌ای رفتار می‌كنند كه امید مردم به یأس تبدیل می‌شود و مردم احساس می‌كنند رأیشان بی‌خاصیت است». این فرافکنی مبلغ در حالی صورت می گیرد که امروز بسیاری از کسانی که به افراد معرفی شده توسط جریان اصلاحات در انتخابات اخیر رای داده اند و بی کفایتی انها را رد صحنه عمل دیده اند منتظر پاسخ سران اصلاحات در این زمینه هستند. مایوس کردن مردم به نام «امید» توسط اصلاح طلبان بزرگترین ظلم در حق افرادی بود که به گفته سران این جریان اعتماد کردند و علی رغم اظهاراتشان اتفاقا منافع جناحی را در اغلب اوقات مقدم می دانند.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:
 
*جریانی در سیاست معتقد است که چون مردم توانایی لازم را ندارند لذا درک درستی از مسائل ندارند و اگر بخواهد رأی آنها مسلط شود جامعه را به انحراف می‌برد و مردم گاهی ممکن است که اشتباه کنند و فریب بخورند.

*اینها رأی مردم را قبول ندارند و یا حداكثر در حدی قبول دارند كه در راستای نظریات خودشان باشد و هرجا که بتوانند سعی می‌کنند مهاری به رای مردم بزنند و طوری آن را کنترل کنند که مبادا از دستشان در برود.

*نمی‌شود به‌دلیل برخی مشكلات به‌ویژه مشکلات حاد مقطعی که به وجود آمده بگوییم دوران اصلاح‌طلبی و یااصولگرایی گذشته و سر آمده است. اصلاح‌طلبی فرایند تاریخی ملت ایران است که در دوران معاصر شکل گرفته و در فراز‌های تاریخی خود را نشان داده است. اوج آن در انقلاب اسلامی بوده و تداوم آن نیز در دوم خرداد 76 تاکنون بوده است.

*نمی‌خواهم کاستی‌های اصلاح‌طلبان را نفی کنم. قطعا اصلاح‌طلبان باید تلاش بیشتری کرده، تناسب بیشتری با جامعه پیدا کنند، روش‌های خود را روزآمد کنند و درک عمیق‌تری از واقعیات و تحولات جامعه داشته باشند.

*اینکه اصلاح‌طلبان می‌خواهند در قدرت بمانند حرف نادرستی است برای اینکه اصلاح‌طلبان برای خروج کشور از شرایط بحرانی رویکردی كاملا مردمی و ملی را دنبال کرده و در انتخابات‌ها صرفا براساس منافع جامعه عمل كردند و از هر گونه سهم‌خواهی كه حقشان هم بود پرهیز نمودند.

بیشتر بخوانید:
موج پشیمانی از رای به روحانی با تدبیر اصلاح طلبان فروکش کرد


*در دولت نیز به‌طور تصادفی چند اصلاح‌طلب وجود دارد، اما بر سر آنها نه بحثی بود و نه خواهشی چرا که اصلاح‌طلبان درصدد بودند که شعارها و وعده‌های رئیس‌جمهور محقق شود. اصلاح‌طلبان واقعی و اصیل نیز در این سال‌ها به‌خاطر راهبرد بزرگ مقدم داشتن منافع ملی بر منافع جناحی هرگز دنبال این مقوله نبودند.

*جریان اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان یک حزب منسجم کاملا هماهنگ نیست، بلکه بستر و جریانی اجتماعی است که در دل آن برخی نیز شیفته قدرتند، اما کسانی که امروز به‌ عنوان تراز اصلاح‌طلبی مطرح‌اند و اصلاح‌طلبی امروز با آنها شناخته می‌شود کدامیك دنبال قدرت هستند؟ اینهایی که هزینه دادند و جامعه به اعتماد اینها به صحنه می‌آیند کدام دنبال قدرت طلبی بوده‌اند؟ از طرف دیگر مگر می‌شود بدون قدرت جامعه را مدیریت کرد؟ لذا کل حرکات اصلاح‌طلبی و جامعه مدنی درصدد آن است كه کشور در راستای آرمان‌های انقلاب و مردم عمل کند، کارآمدی پیدا کند که پاسخ مطالبات مردم را بدهد و توانمندی پیدا کند که از عهده مشکلات و مسائل بر‌آید.

*در دولت دوم از آقای روحانی انتظار زیادی می‌رفت که بهتر و مناسب‌تر از قبل عمل کند و حتی دولت را در تراز جامعه و مطالباتش قرار دهد، اما این اتفاق نیفتاد و حتی نوعی پس‌رفت را مشاهده کردیم که نمی‌خواهم به دلایل آن وارد شوم.

*در سیاست خارجی عده‌ای تلاش می‌کنند تا اتفاقات سازنده‌ای را رقم بزنند، اما پس از چندی جریان رقیب که سیاست دیگری را دنبال می‌کند و موافق نیست به نحو دیگری عمل می‌کند. گاهی به این واسطه دستاوردهایی که به سختی به‌دست آمده‌اند خنثی شده و حتی برای کشور هزینه ایجاد می‌شود.

*حرف رئیس دولت اصلاحات این است كه ما و همه مصلحان و دلسوزان كشور دائما تلاش می‌كنیم كه به مردم امید بدهیم و آنان را برای حضور درصحنه و مشاركت آگاهانه وپرشور تشویق كنیم، اما متاسفانه بخش‌هایی به‌گونه‌ای رفتار می‌كنند كه امید مردم به یأس تبدیل می‌شود و مردم احساس می‌كنند رأیشان بی‌خاصیت است و به جای عمل به رأی و خواست آنان، از آن استفاده ابزاری شده و حتی در مواردی عكس نظر آنان عمل می‌شود.

*شرایط امسال همبستگی و رابطه مستقیمی با رفتارها رویكردها در قبال مسائل مهم و اصلی كشور دارد. اگر روند جاری ادامه پیدا كند افق چندان روشنی در پیش رو نمی‌توان دید، اما اگر عنایت الهی شامل حال مقامات و مسئولان كشور شود، اگر رویكردهای سازنده و همدلانه‌ای با مصالح كشور و خواست عمومی در پیش گرفته شود و برخی سیاست‌ها سخت‌كننده شرایط به سیاست‌های گشایش‌بخش تبدیل شود، شرایط امیدبخش و فرصت‌سازی بر كشور حاكم شده و امید و اعتماد بازسازی و بازتولید خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دنبال دلارند يك كلام
Iran, Islamic Republic of
لطفا با عمل خود به مردم امید بدهید نه با حرف ها و وعده های کذایی . کدام جریان مردم را ناامید می کند؟ نیازی به جریان نیست وضع معیشت مردم کافی است برای اظهار نارضایتی و ناامیدی از دولت تدبیر و امیدتان!!!
🎭🎭🎭
Iran, Islamic Republic of
...
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
بابا چرا تهمت می زنید !
اصلاح طلبان قدرت برایشان هدف نیست اصلاً
بلکه قدرت را برای .... می خواهند همین !!!!!!....
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مبلغ ظاهرا شما در این مملکت زندگی نمیکنی!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ايول كاخ و ويلا و زمين و عشق و حال در امريكا و اروپا
حجت
هنگامی که تبلیغات دروغ می گفتید فراموش کردید و از رفتارهای اصلاح طلب ها معلوم که خیلی مردمی هستند مثلا الان در این سیل کجا هستند وقتی مصیبتی رخ میدهد کجا هستند امریکائی نیستنند که هستند غربی نیستند که هستند کیا به انگلیس و امریکا پناه اوردند کدامیک از مهاجرانی ها اصولگراهستند
فراموش کار نبودید که الان شدید
Iran, Islamic Republic of
فراموش کار اون احمدی نژادتون بود نه خاتمی عزیز ما
خاتمی عزیز فتنه گر
خاتمی اگر فریبکار نبود اعلام می کرد در انتخابات 88 تقلبی نبود همانطور که اعتقاد داشت اما بریا فریب مردم چیزی نگفت هنوز هم نگفته
احمدی نژاد کیه اونهم بره دنبال مشائی مرشدش و بقائی زندانی
خاتمی هم بره دنبال مهاجرانیش
محمد
Iran, Islamic Republic of
من درهردودور به احمدی نژاد رای دادم ولی الان مرده شور احمدی نژاد وخاتمی فتنه گر روببره خدابه ان ادمهایی که هنوز دنباله خاتمی وطن فروش هستند هم عقل بده
Iran, Islamic Republic of
....
ارزشهای دینی را به سخره نگرفتید که گرفتید خط امام را رها نکردیدکه کردید فتنه نکرد که کردید
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کاش جهانگیری 1400 مارو زا دست این روحانی نجات بده
این بلد نیست کشورداری کنه
بله جهانگیری با بردارش خوب بلندند کشور داری کنند ...!!!!
United States
برو بابا همین الانش که معاون اوله چه گلی به سر ممکت زده
بین روحانی و جهانگیری هیچ فرقی نیست
اصلاحات-اعتدال سر و ته یک کرباسند
United Arab Emirates
حرف خنده داری زدی دمتگرم
Iran, Islamic Republic of
..
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
آقای مبلغ بهتر می دانند که اصلاح طلبان در دوره مجلس ششم دنبال انهدام انقلاب بودند و علیرغم تحصن در مجلس و تحریک نمودن مردم به انجام اعمال هنجار شکن و تسخیر قدرت و تمسک به دشمنان در جهت براندازی نظام ، اهداف پلید و ناصواب خود را نمایان ساختند . ...
تقصیر ندارد فراموش کار هستند
اوس ممد
Iran, Islamic Republic of
قبوله جناب آقاى حسين حسين زاده فومنى .
به لطف خدا پيامتون خيلى خوب و روشن و واضح ثبت شد. بايد ممنون جهان تيغى و زاكانى بود كه يكى با چتر و چكمه و دانش فراوان در حال خدمت در خط مقدم مبارزه با سيله و ديگرى در پشت جبهه پيام هاى انقلابى اصولگرايان را ثبت و ضبط ميكنه .
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
کجا اصلاح طلبان دنبال قدرت نبوده اند؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
United States
"جرياني............... لذا درک درستی از مسائل ندارند و اگر بخواهد رأی آنها مسلط شود جامعه را به انحراف می‌برد و مردم گاهی ممکن است که اشتباه کنند و فریب بخورند"...

مگر عين اين در طي دو انتخابات اخير ثابت نشد؟؟؟ مردم ثابت كردند كه با آسانترين مانور سياسي دشمن داخلي قاطي كردند و بدترين انتخاب را منجر شدند.
ملت بصیر ایران
Iran, Islamic Republic of
مردم ما بشدت بصیر و آگاهن
Iran, Islamic Republic of
...
ابو علی
Iran, Islamic Republic of
شما به مردم امید نمی دهید شما به جیب خودتون و فک و فامیلاتون امید می دهدید
Iran, Islamic Republic of
....
سارا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
عمل اصلاح طلبان در این چندین سال بعد از گرفتن مسئولیت از مردم چه بوده ...
Iran, Islamic Republic of
بگو کجا دنبال ... نبودید؟ ...
Iran, Islamic Republic of
هیچ گجا فقط شیفته خدمت بوده اند !!! به عنوان مثال ایجاد واقعه 18 تیر و فتنه 88 و درمجلس ششم وووووووووو
Iran, Islamic Republic of
آقای مبلغ فراموش کرده اند که طیف سیاسی ایشان در سال های 84 تا 92 یکی از کارهای مهمی که انجام می دادند، ناامید کردن مردم بوده است.