کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهروز نعمتی:

من زیاد به لاریجانی نزدیک نیستم اما کاظم جلالی شاید!/ لاریجانی می‌گوید: «کو تا انتخابات ریاست جمهوری؟!»

10 فروردين 1398 ساعت 15:21

آقای لاریجانی عضو هیچ فراکسیونی نیست. البته ممکن است آقای جلالی به ایشان نزدیک باشد اما من زیاد به ایشان نزدیک نیستم.


گروه سیاسی جهان نیوز: بهروز نعمتی، از یاران نزدیک لاریجانی در مجلس که به این ارتباط صمیمی در عالم سیاست شهره شده در گفتگو با ایسنا این ارتباط نزدیک را تکذیب کرده و گفته است: «آقای لاریجانی عضو هیچ فراکسیونی نیست. البته ممکن است آقای جلالی به ایشان نزدیک باشد اما من زیاد به ایشان نزدیک نیستم». نعمتی که هم اکنون سخنگویی هیئت رئیسه مجلس هم عهده دار است در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شده شعار اعتدال را قبل از روحانی و لاریجانی انتخاب کرده است. باید به دقت بررسی نمود این عقب نشینی نعمتی از کنار روحانی و لاریجانی تا چه میزان مربوط به انتخابات دوم اسفند سال جاری برای انتخابات مجلس یازدهم است؟

به گزارش جهان نیوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*لاریجانی در پاسخ به گمانه زنی‌ها در خصوص کاندیداتوری در انتخابات مجلس می‌گوید: «کو تا انتخابات ریاست جمهوری؟» لاریجانی رئیس یک قوه است و معمولاً سفرهای داخلی و خارجی زیادی دارد که این یک امر طبیعی است. اینکه بخواهیم این سفرها را به انتخابات ریاست جمهوری آینده وصل کنیم دور از ذهن است. در مورد اینکه ایشان ستاد انتخاباتی تشکیل داده یا نه؟ تا این لحظه هیچ گونه اطلاعی ندارم که آیا ستاد مرکزی، ستاد مشاورین یا چیزی با این مضمون راه افتاده است. ما چندین بار از ایشان سوال کردیم که آیا برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه‌ای داریم و ایشان جوابی ندادند که چنین قصدی دارند یا نه؟ خیلی‌ها زود به استقبال انتخابات ریاست جمهوری رفتند و آقای لاریجانی هم به عنوان یک چهره شناخته شده جزو گزینه‌های مطرح در بین افکار عمومی و سیاسیون بوده است. باید دید که آیا ایشان چنین تصمیمی دارد یا خیر؟ تاکنون در پاسخ به سوال ما در این باره تنها گفته‌اند: «کو تا انتخابات ریاست جمهوری؟!»

*حزب رفاه ملت هیچ نسبتی با آقای لاریجانی ندارد. ما در جلسه اولیه این حزب اعلام کردیم که رفاه ملت یک حزب مستقل است. به جناح خاص یا فرد خاصی وابسته نیست و تفکر مستقل اعتدالی دارد و می‌خواهد در زمینه‌های مختلف سیاسی ایفای نقش کند. طبیعتاً این حزب مثل سایر احزاب برنامه‌ریزی‌هایی برای انتخابات دارد و با افراد همفکر خود مشورت‌هایی خواهد کرد اما این گزاره که این حزب قرار است در انتخابات آینده ریاست جمهوری از آقای لاریجانی حمایت کند مطرح نیس

*من برای مجلس نهم از اسدآباد کاندیدا شدم شعار انتخاباتی‌ام «اعتدال، اعتدال، اعتدال» بود. در آن زمان نه آقای لاریجانی، نه آقای روحانی چیزی در مورد اعتدال مطرح نکرده بودند.

*آقای لاریجانی عضو هیچ فراکسیونی نیست. البته ممکن است آقای جلالی به ایشان نزدیک باشد اما من زیاد به ایشان نزدیک نیستم.

بیشتر بخوانید:
CFT رد شد/ بهروز نعمتی دوباره فعال شد
هجمه همزمان لاریجانی و نزدیکانش به دولت روحانی


*یک موضوع کلی که در فراکسیون مستقلین مطرح است منافع ملی کشور است. ما با هیچ کسی تعارف نداریم و تصمیمات‌مان را به صورت شفاف اعلام می‌کنیم. همچنان که در مورد لایحه CFT نظر فراکسیون را اعلام کردیم. ممکن است تعدادی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی با ما مخالف باشند و یک عده هم ممکن است موافق ما باشند. ما چندین ائتلاف با اصلاح طلبان معتدل داشتیم و نسبت ما به این افراد و امیدی‌ها نزدیک‌تر بوده است. این در حالیست که با پایداری‌چی‌ها هیچ نسبتی نداشتیم.

*سال ۹۷ واقعاً سال سختی بود. به دلیل اینکه آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و بعد از آن تهدیدهای متعددی بود. مرتب می‌گفتند نظام، خردادماه سقوط می‌کند، مردادماه سقوط می‌کند، به چهل سالگی نمی‌رسد و فشار زیادی وارد کردند. از طرفی در ابتدا نگرانی‌ها، خیلی برای مسئولین نظام ملموس نبود و خیلی کمربندها را محکم نبسته بودند. در جلسات اولیه ستاد اطلاع رسانی کشور متوجه اوضاع نبودند اما امروز اگر مسئله‌ای مطرح می‌شود برایش برنامه دارند و اینکه ما دشمن مشترک و جنگ اقتصادی داریم برای همه مردم و مسئولین جا افتاده است.

*اکثر دوستان عضو تشخیص مصلحت نظام افراد با تجربه‌ای هستند که مقاطع مختلف سمت‌های مدیریتی داشتند و افراد دلسوزی هستند. اگر اینها با مجلس هم نظر شوند باید پاسخ اتهامات و پیامک‌های تهدیدآمیز را بدهند وگرنه باید مسئولیت پذیرفتن لوایح را بپذیرند. من خوش بین هستم که مجمع تشخیص مصلحت نظام مصالح را بهتر تشخیص می‌دهد و CFT و پالرمو را تصویب خواهد کرد.


کد مطلب: 679504

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/679504/زیاد-لاریجانی-نزدیک-نیستم-اما-کاظم-جلالی-شاید-می-گوید-کو-انتخابات-ریاست-جمهوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com