چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۴۲
سیل به شیراز رسید؛

شهردار شیراز در شهر نیست!/ ۱۹ کشته و بیش از ۱۰۵ زخمی/ دادستان شیراز از متولیان توضیح خواست/ اطلاعیه نماینده ولی فقیه در فارس/ وزیر اطلاعات به شیراز رفت/ پیش بینی مجدد بارش سنگین/ اسامی کشته شدگان و مصدومان +عکس و فیلم

دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب: 679093
پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز تاکنون ۱۹ کشته و ۱۰۵ مصدوم برجاى گذاشته است.
شهردار شیراز در شهر نیست!/ ۱۹ کشته و بیش از ۱۰۵ زخمی/ دادستان شیراز از متولیان توضیح خواست/ اطلاعیه نماینده ولی فقیه در فارس/ وزیر اطلاعات به شیراز رفت/ پیش بینی مجدد بارش سنگین/ اسامی کشته شدگان و مصدومان +عکس و فیلم
به گزارش جهان نيوز، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز ۱۹کشته و ۱۰۵ مصدوم برجاى گذاشت.

تا ساعت 23؛ فوتی‌های سیلاب شیراز به ۱۹نفر رسید
پیرحسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین آمار فوتی‌های حادثه سیل در شیراز گفت: تعداد فوتی‌های این حادثه به ۱۹نفر رسید که ۳ کودک، 7 مرد و ۸ زن بودند.

ساعت ۱۳:۳۰ امروز سیلاب در دروازه قرآن شهر شیراز باعث تخریب حداقل ۲۰۰ دستگاه خودرو و مصدومیت تعدادی از شهروندان شد.

در این حادثه تعدادی از هموطنان هم به گفته رئیس سازمان اورژانس فوت شدند.

وی افزود: اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ١٦ دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل زدگان است.

کولیوند گفت: در مجموع بیش از ۱۰۵ نفر هم در پی این حادثه مصدوم شده اند.
 

ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است
رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان  از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.

مردم از منازل خود خارج نشوند 
‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.

وی علت این سیلاب را  حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد: از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم.
 
آسیبی متوجه آرامگاه سعدی نشده است / حمام وکیل از آب تخلیه شد
مصیب امیری در گفت و گو با خبرنگار مهر درعین حال از در امان بودن آرامگاه حافظ در پی سیلاب خبر داد و افزود: فقط حمام وکیل دچار آب گرفتگی شده بود که خوشبختانه به وسیله دستگاه‌های تخلیه آب، این بنای تاریخی هم از آب گرفتگی رهانیده شد.

وی از بسیج نیروهای میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس برای کنترل بر اوضاع خبر داد و افزود: آب گرفتی سمت بازار وکیل توسط شهرداری شیراز باید کنترل شود و ما فقط حمام وکیل که آب داخل آن شده بود را با دستگاه کف کش تخلیه کردیم.

امیری درعین حال با اطمیان خاطر دادن به مسافران نوروزی اعلام کرد: تمامی ورزشگاه‌ها و سالن‌های سرپوشیده آماده شده که گردشگرانی که اسکان موقت داشتند می‌توانند به این اماکن مراجعه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص وضعیت کنونی ارگ کریم خان، گفت: خوشبختانه خطری متوجه این بنای تاریخی نیست و تا این لحظه مشکلی پیش نیامده و همکاران ما مدام در حال سرکشی به بناهای تاریخی هستند تا چنانچه خسارتی هست برآورد کنند که خوشبختانه تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.
 
خروجی پست برق دروازه قرآن به طور موقت قطع شد/ مشکلی در شبکه نیست
جلال زراعت پیشه با بیان این مطلب افزود: به احتمال زیاد تا نیم ساعت دیگر برق این منطقه مجدداً وصل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عمده مشکل ایجاد شده بر اثر وقوع این سیلاب مربوط به بخش ورودی شهر و دروازه قرآن است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه برق سایر نواحی شهر شیراز وجود ندارد.
 
۵۰ خودرو در شیراز گرفتار سیلاب شدند/ تجسس ادامه دارد
محمدهادی قانع در این رابطه کرد: به دنبال وقوع سیلاب در شیراز ٥٠ خودرو گرفتار سیلاب شدند.

وی افزود: نیروهای امدادی همچنان در حال امدادرسانی و کمک به سیل زدگان هستند.

قانع افزود: گروه‌های تجسس آتش نشانی و سایر نیروها در حال تجسس برای کشف اجساد احتمالی هستند.
 
پیش بینی مجدد بارش سنگین در شیراز/ مردم تجمع نکنند

حسین درویشی با اشاره به آخرین وضعیت نقاط سیل زده شیراز گفت: از دقایق اولیه بروز سیل تاکنون بیش از ۲۰ خودرو امداد و نجات در منطقه دروازه قرآن مستقر و مشغول عملیات هستند.

وی ادامه داد: از خودروهای آفرود نیز برای سرعت بخشیدن به کار استفاده شد که نتیجه مطلوب داشت.
مدیرعامل هلال احمر فارس یادآور شد: مشکل اصلی حضور جمعیت است که کار امداد رسانی را کند می‌کند اما در حال حاضر خودروها از مسیر جمع آوری شدند.
درویشی تاکید کرد: مجدد پیش بینی بارندگی بسیار شدید را داریم و هلال احمر استان فارس نیز در آمادگی کامل قرار دارد.
 
دادستان شیراز از متولیان توضیح خواست/شهردار در شیراز نیست

علی صالحی در حاشیه حضور در مناطق سیل زده شیراز، گفت: کشته و مجروح شدن تعدادی از هم وطنان در سیلاب شیراز ناشی از سهل انگاری دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد: بر این اساس بنده شخصاً در محل سیلاب از متولیان امر توضیح خواستم و اظهاراتشان گرفته شد.

دادستان شیراز با اشاره به اینکه با مدیران سهل انگار برخورد می‌شود، اظهار کرد: پرونده‌ای در این خصوص در دادستانی شیراز گشوده و تحت بررسی است.

وی در رابطه با عدم حضور شهردار شیراز افزود: شهردار در شیراز نیست اما تلفنی با او صحبت شده و قرار است برگردد.

صالحی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه لایروبی این مسیر انجام نشده است.
 
برخی از معابر شهر شیراز مسدود شد

شهرداری شیراز اعلام کرد معابر دروازه قرآن، چهل مقام، زیرگذر دانشجو، بلوار جمهوری، زیرگذر یادگارامام، کنارگذرهای رودخانه خشک، دفاع مقدس، زیرگذر چهارراه ریشمک و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی به‌ویژه بولوار چمران و تقاطع معالی آباد تا اطلاع ثانوی مسدود است و از شهروندان خواست از تردد در معابر منتهی به خیابانها و بولوارهای ذیل اکیدا خودداری کنند.
 
مردم به آمارهای رسمی ستاد بحران توجه کنند

عنایت‌االله رحیمی عصر امروز در بازدید از روند خدمت‌رسانی به مردم و مدیریت بحران در شیراز در جمع خبرنگاران، با بیان این که سیلاب شدید در تنگ الله اکبر شیراز باعث آسیب‌هایی به مردم شد، اظهارداشت: نیروهای مدیریت بحران، آتش نشانی، هلال‌احمر، نیروهای نظامی و انتظامی در اولین فرصت برای کمک به مردم حاضر شده اند و مشکل در حال حاضر مدیریت شده است.

وی با اشاره به این که تعداد زیادی مدرسه، ورزشگاه، نمایشگاه بین‌المللی و یک پادگان برای استقرار افراد آماده شده است، گفت: همه مسافران می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و در این محل‌ها مستقر شوند.

استاندار فارس گفت: بر اثر بارش شدید باران، خساراتی به خودرو ها و افراد در شیراز وارد شده است، اما میزان خسارات و آسیب‌ها، صرفا از طریق آمارهای رسمی ستاد بحران استان اعلام می‌شود.

رحیمی ادامه داد: طبق پیش بینی هواشناسی تا چهارشنبه بارندگی داریم و درخواست می‌کنیم خودروها کمتر به خیابان بیایند تا امدادرسانی به آسیب دیدگان و مدیریت بحران راحت تر صورت گیرد.
 
وزیر اطلاعات از مناطق سیل زده شیراز بازدید می‌کند

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات به نمایندگی از دولت تا ساعاتی دیگر برای بازدید از مناطق سیل زده شیراز به این مناطق می آید.
 
قطار شهری شیراز دچار آب گرفتگی نشده است/زمان بازگشایی مترو اعلام می‌شود

روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز ادامه داد: قطار شهری شیراز در حال حاضر تعطیل است و به زودی روز و ساعت بازگشایی آن را اعلام می‌کنیم.

فرشته حکمت افزود: وضعیت مترو شیراز مناسب است اما چون در برخی ایستگاه‌ها سطح آب بالا است، استفاده از مترو برای انتقال مسافران ممکن نیست چون احتمال ورود آب وجود دارد.
 
پیگیری قضائی بررسی سهل انگاری سیل شیراز /رودخانه لایروبی نشده بود

 علی القاصی با ابراز تأسف از درگذشت ١٧ تن و مجروح شدن ٦٨ تن از هموطنان در این حادثه با بیان اینکه موضوع حادثه امروز در دستور رسیدگی ویژه دستگاه قضائی قرار دارد گفت: پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مرکز استان پرونده قضائی پیرامون بررسی علل و ابعاد حادثه در دادسرای شیراز تشکیل و بازپرس ویژه با نظر دادستان و معاونین دادگستری حاضر در صحنه، تحقیقات اولیه را آغاز کرده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان اظهار داشت: پس از بررسی‌های پزشکی قانونی مجوزهای قضائی توسط بازپرس ویژه جهت تحویل اجساد جان باختگان حادثه به خانواده‌ها صادر شده است.

وی در ادامه گفت: آنچه در تحقیقات اولیه مشخص شده اینکه رودخانه منتهی به دروازه قرآن حسب اطلاعات واصله لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است و همین امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصله از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است.

وی افزود: علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدارهای لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود اما متولیان امر در حوزه شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده‌اند.

وی تأکید کرد: این موضوع توسط دستگاه قضائی رسیدگی و بعد از انجام اقدامات کارشناسی با مسئولین و متولیان خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضائی فارس با بیان اینکه در لحظات اول وقوع حادثه دادستان شیراز و دو تن از معاونین قضائی و همچنین بازپرس ویژه و قضات دادسرای جنایی در محل حادثه حضور یافتند بیان کرد: دستورات اولیه قضائی به متولیان و مسئولان ذیربط صادر و کتباً ابلاغ شد و از همان دقایق اولیه موضوع توسط دستگاه قضائی با حساسیت دنبال و هماهنگی لازم جهت پیشگیری از خسارات بعدی انجام گردید.

القاصی با بیان اینکه در دقایق اول حادثه از استاندار محترم تقاضای تشکیل ستاد بحران استان را کرده است گفت: در همین راستا و با دستورات استاندار و سایر مسئولین تمهیدات لازم در جهت مدیریت صحنه انجام شد.

وی افزود: به پزشکی قانونی استان نیز دستورات لازم در راستای بررسی وضعیت جان باختگان و مصدومین و اقدامات قانونی پیرو آن صادر گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: علی رغم ورود دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم به موضوع حادثه امروز چنانچه افراد در این خصوص شکایاتی داشته باشند می‌توانند در شعبه ویژه در دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز مطرح کنند.

اطلاعیه آیت الله دژکام درپی کشته شدن جمعی از هموطنان در سیل شیراز

در اطلاعیه آیت الله لطف الله دژکام آمده است: حادثه تلخ و اسفبار وقوع سیل در شهر شیراز که منجر به کشته شدن بیش از ۱۷ نفر و مجروح شدن شماری از شهروندان و مهمانان عزیز نوروزی در این شهر شده است، موجب تالم و ناراحتی عمیق گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار این عزیزان، از همه دستگاه‌های مسئول به ویژه مجموعه شهرداری شیراز، فرمانداری شیراز، استانداری فارس، ستاد مدیریت بحران و ارگان‌های نظامی درخواست می‌کنم در یاری رساندن به سیل‌زدگان و تلاش برای مهار تبعات این بحران، حداکثر تلاش خود را به کار گیرند و در شرایط حساس کنونی، هیچ اولویتی را مهمتر از این کار قلمداد نکنند.

همچنین ضروریست که ائمه محترم جماعات و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها تدابیری اتخاذ نمایند تا شهروندان و میهمانان نوروزی بتوانند علاوه بر مکان‌های از پیش تعیین شده، از شبستان مساجد و حسینیه‌های سطح شهر نیز جهت اسکان استفاده نمایند.

همچنین از عموم شهروندان عزیز شیرازی تقاضا می‌کنم ضمن حفظ آرامش، از توجه به شایعات پرهیز نموده و اخبار را تنها از طریق مراجع و رسانه‌های رسمی پیگیری نمایند.


اسامی برخی از کشته‌شدگان و مصدومان به شرح زیر است:





انتهای پیام/76018/خ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دلواپس
Iran, Islamic Republic of
اللهم لا تحمل علینا اصرا کما حملته علی الذین من قبلنا...
ربنا واغفرلنا وارحمنا...
خدایا ما را به عقوبت نگیر...
Iran, Islamic Republic of
دولت ضعیف است توان اداره مملکت را ندارد ...
Iran, Islamic Republic of
....
..
Iran, Islamic Republic of
ین است انتخاب من وشما که به همچنین تفکری رای دادیم
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
مسئولان ما فق بلدند آمارتلفاتو بدن
فاجعه منا سیل زلزله و ... انگار برای همین کاردرست شدن!
آدمیزاد
Colombia
.....
Mohamad
Iran, Islamic Republic of
لا حول ولا قوة الا بالله
Iran, Islamic Republic of
وای خدایا رحم کن به این مردم
United States
همین دیگه
هر چی میکشیم از این عید میکشیم
ابرها نگاه کردن پایین سبزه عید دیدن، حالا هی ببار که می باری
چرا؟
چون هر جا سر سبزی باشه خوب باید ببارن دیگه
اصلاً هم قیمت خودرو دستشون نیست که دست کم برن کویر لوتی جایی ببارن که پراید نباشد
Iran, Islamic Republic of
مردم داغدارن شما شوخیت گرفته!!!!

....
من
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باز اب گل الود شد پریدین وسط
Canada
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
دولت بی تدبیر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مدیریت لیبرال ها و غرب زده ها نتیجه اب بهتر از این نداره
رضایی
Estonia
...
Iran, Islamic Republic of
شهردار شیراز هم احتمالا ایران نیست?
Iran, Islamic Republic of
کارکاردشمنان ایران است یکروزگردوغبارروزبعدابرهای سیل آسا معلوم نیست عملیات بعدی چی باشد....
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فتنه ۹۸ از سرریزشدن سدها و سیل شروع شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
....
محمدباقر-کرج
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ده‌ها کشته وصدهازخمی، حاصل مدیریت ناکارآمداصلاح طلبان برشهرشیرازاست.
Iran, Islamic Republic of
من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا معتقدم به خط امام و رهبري بدون خط كشي هاي سياسي مرسوم ...اما خداييش ديگه خنده داره امدن سيل رو سياسي جلوه بديد ...تا بشر بوده سيل بوده زلزلزله بوده جنگ و ...بوده لذا از نظر اخلاقي زيبنده نيس.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این سیل ها هم به خاطر عدم تصویب FATF است.
جالب بود روزنامه های زرد همینو مینویسن.
....
ممد
United States
...
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمت کند درگذشتگان و صبر دهد بازماندگان را و شفا دهد مصدومان را ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عشقی رای دادن
مقصر اصلی خود مردم هستند .
مقصر اصلی خود مردم هستند .
الان چند روز است میگویند بارندگی شدید داریم .
سیاست زدگی
سیاست زدگی و قضاوتهای سیاسی باعث میشود ریشه اصلی مشکلات ذرا درک نکنیم .
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اىن مشکلات وبلاها ازنحسى اىن دولت وناسپاسى وناشکرى وبىبندوبارى وگناه ومعصىت وبى حىایى تعدادى ازمردم ناسپاس گرىبان اىن ملت شده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
این است انتخاب من وشما که به همچنین تفکری رای دادیم که در مشکلات ملی در کنار مردم نیستند