کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آغاز سال جدید؛

گستاخی علی مطهری به اوج رسید/ واکنش به اظهار گلایه رهبرانقلاب از عملکرد مجلس +عکس

2 فروردين 1398 ساعت 15:34

این مثلا توضیح مطهری که یک توجیه بیشتر نیست و برآشفتن وی از انتقاد رهبرانقلاب از کم کاری مجلس به خوبی نشان می دهد که ریشه مشکلات کشور همین علی مطهری‌ها هستند.


گروه سیاسی جهان نیوز: روز گذشته رهبر اتقلاب در بخشی از صحبت های مهم و راهبردی ابتدای سال که در بین مجاوران و زوار حرم رضوی ایراد نمودند به آمار فعالیت های ضد ایرانی کنگره آمریکا اشاره کردند و صریحا از انفعال مجلس شورای اسلامی اظهار گلایه کردند. رهبر انقلاب فرمودند: «شرارت و شیطنت، طبیعت قدرتهای غربی است، آمریکا و اروپا هم ندارد؛ البتّه آمریکا شرورتر است، شرارت آمریکا به دلایل مختلف بیشتر است، مخصوص این شخصی هم که حالا در رأس دولت آمریکا است، نیست، [بلکه] سیاستشان این است. به من گزارش دادند که در همین قضایای اخیر، کنگره‌ی آمریکا -این آمار جالبی است- در سالهای ۹۶ و ۹۷، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی، یا تصویب کرده، یا ارائه کرده! ۲۲۶ طرحِ ضدّیّت و خباثت علیه جمهوری اسلامی؛ شرارت است دیگر. حالا البتّه اینجا من یک گِله‌ای هم از مجلس خودمان بکنم: مجلس شورای اسلامی خودمان چند طرح و لایحه در مقابل خباثتهای آمریکا ارائه کرده‌اند یا تصویب کرده‌اند؟»

علی مطهری، نایب رئیس اصلاح طلب مجلس در واکنش به این قمست از گلایه به حق رهبرانقلاب از عملکرد مجلس با انتشار توئیت عجیبی نوشته است: «بیانیه هایی که در مجلس ما علیه آمریکا قرائت می شود در حکم قطعنامه هایی است که مجلس آمریکا علیه ایران تصویب می کند. با این حساب تعداد اقدامات مجلس ایران در قیاس با مجلس آمریکا کم نبوده است. البته مقام رهبری انظتار بیشتری دارند. طرح مجلس برای تصویب قطعنامه را شورای نگهبان رد کرد».


این مثلا توضیح مطهری که یک توجیه بیشتر نیست و برآشفتن وی از انتقاد رهبرانقلاب به دلیل کم کاری مجلس در مقابل خباثت های آمریکا به خوبی نشان دهنده آن است که ریشه مشکلات کشور همین «علی مطهری» ها هستند که با تصاحب کرسی های مهم کشور مانند مجلس اجازه تحرک دستگاه تقنینی و اجرای خواسته های ملت را نمی دهند. جالب تر آنکه این نماینده مجلس خود را برای انتقاد از زمین و آسمان محق می داند اما حتی کوچکترین انتقاد بالاترین شخصیت کشور را هم پذیرا نیستند و مهم تر آنکه ظاهرا آقای مطهری اصلا تفاوت بین بیانیه و قطعنامه و تصویب و قرائت را هنوز نمی داند.

هرچند که از امثال مطهری نباید متعجب نبود چرا که این افراد روزی از مخالفت با هاشمی نامی برای خود کسب کردند و بعد از مدتی با تبدیل به حامی پروپاقرص وی به منتقدانش حمله می کردند. این امر را باید در کنار اظهارات عجیب و غریب مطهری گذاشت که در مجموع باعث شهرت این نماینده مجلس شد که در آخرین انتخابات هم توانست ذیل لیست امید وارد بهارستان شود.

خوب است آقای مطهری جدای از سیاست بازی ها و جنجال سازی ها، گزارشی هم از فعالیت های دوران نمایندگی‌شان خصوصا قسمت های شفافیت آرای نمایندگان و نظارت بر آنها یا طرح ها و لوایح مهمی مانند برجام و FATF که پای منافع ملی در میان بوده است، منتشر کند.

بیشتر بخوانید:
با هواکردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود!
فکر می کنند کسی مخالف ولی فقیه نظر داد از دین خارج شده


کد مطلب: 678921

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/678921/گستاخی-علی-مطهری-اوج-رسید-واکنش-اظهار-گلایه-رهبرانقلاب-عملکرد-مجلس-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com