شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۲۲۴
احمدی نژاد:

رحیمی به دستور لاریجانی از کسی پول گرفت و پخش کرد/ بقایی غذای جامد مصرف نمی‌کند/ سال ۸۸ درخواست عفو عمومی دادم!/ اکثریت مردم تفکر ما را می‌خواهند/ تمام افتخار نظام از دولت‌های نهم و دهم است!

سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 678671
شرایط اقتصادی سال‌های ۹۰ و ۹۱ خیلی بهتر از حالا بود. همه شاخص‌ها بهتر بود.
رحیمی به دستور لاریجانی از کسی پول گرفت و پخش کرد/ بقایی غذای جامد مصرف نمی‌کند/ سال ۸۸ درخواست عفو عمومی دادم!/ اکثریت مردم تفکر ما را می‌خواهند/ تمام افتخار نظام از دولت‌های نهم و دهم است!
گروه سیاسی جهان نيوز: مصاحبه های متعدد و پر حجم با رسانه ها هم از ماه های پایانی سال 97 به سیاست های محمود احمدی نژاد اضافه شده است. بعد از اعتماد، شرق، فارس این بار نوبت آرمان شده است تا گفتگوی جنجالی با احمدی نژاد را که قرار بوده در ویژه نامه نوروزی منتشر شود را به تیتر اصلی خود در آخرین شماره سال 97 تبدیل کند.

به گزارش جهان نيوز، گزیده اظهارات جدید محمود احمدی نژاد در گفتگو با آرمان را در ذیل می‌خوانید:

*یعنی مجلس واقعا می‌تواند اصلاحات اقتصادی انجام دهد؟ الان مجلس چندم هستیم؟ در این 10 مجلس تا به امروز چند طرح اصلاح اساسی اقتصادی مطرح شده و رای آورده است؟ در مجموعه نظام تصمیم‌گیری، مجلس چه جایگاهی دارد؟ نمی‌خواهم بگویم اهمیت مجلس کم است اما مجلس اختیارات نامحدود و پاسخگویی نزدیک به صفر دارد. در وهله اول شاید چنین به نظر برسد که این وضعیت، بسیار خوب است اما از منظر منطق مدیریت، اختیار نامحدود و پاسخگویی نزدیک به صفر به معنای فساد، بهم ریختگی سیستم و همچنین قادر نبودن به اتخاذ هر تصمیم مهم مثبت است.

*فقط این موضوع نیست. دولت و رئیس‌جمهور در کشورهای دیگر می‌توانند مجلس را منحل کنند، درخواست انتخابات زودهنگام داده شود و یا موضوعات بسیار مهم به رای مردم ارجاع داده شود، اما مجلس ایران یک طرفه است. اگر مجلس تصمیم نادرست گرفت و آسیب زد، چه نهادی باید به آن رسیدگی کند؟ در دنیا چنین نیست که اگر مجلس تصمیمی گرفت، بگویند در انتخابات پاسخ شما داده می‌شود. بدتر از همه این است که رای نمایندگان مجلس پنهان است که از این نظر هم ما در دنیا استثنا هستیم. رای نمایندگان از زمان انتقال مجلس به ساختمان هرمی بدون شفافیت شد که خیلی بد است.

*مجلس نمی‌تواند به رئیس‌جمهور تذکر بدهد و این خلاف قانون اساسی است. مجلس می‌تواند سوال و استیضاح کند. رئیس‌جمهور به دلیل اینکه مجری قانون اساسی است در زمان امضای یک قانون باید مطمئن شود که مسیر قانونی آن طی شده و این حق رئیس‌جمهور است، هر چند در ایران تلاش می‌کنند تا این حق را به نحوی نادیده بگیرند. بالاخره رئیس‌جمهور بالاترین نمایندگی را از مردم دارد در حالی که نمایندگی مجلس ماهیتی محلی و منطقه‌ای دارد یعنی مجموع آرای نمایندگانی که در مجلس حضور دارند شاید یک سوم و یا یک چهارم رئیس‌جمهور منتخب باشد. رئیس‌جمهور باید پس از طی مراحل قانونی تصویب یک قانون، آن را امضا کند. اگر آن قانون اشکال داشته و خلاف قانون اساسی باشد رئیس‌جمهور حق امضا کردن آن را ندارد.

*رئیس‌جمهور مجری قانون اساسی است و موضوعاتی را که خلاف قانون اساسی است، نباید قبول کند. اینطور نیست که هر چه شورای نگهبان گفت بگوید چشم. همه باید چشم بگویند جز شخص رئیس‌جمهور، چون مردم با انتخاب رئیس‌جمهور اختیاراتی به او می‌دهند تا پاسدار قانون اساسی باشد. متاسفانه وضعیت چنین است که وظیفه رئیس‌جمهور فقط پاسخگویی شده است، پس اختیاراتش چه شد؟

*آرمان: سال گذشته درصدد کاندیداتوری برای ریاست جمهوری بودید. البته سال 95 از این اقدام نهی شدید. چه شد که ثبت نام کردید؟ «از نظر شما نباید شرکت می‌کردم؟»

*آیا سهم من و شما در ثروت طبیعی باید متفاوت باشد؟ ثروت طبیعی را خدا برای همه انسان‌ها گذاشته است. دولت می‌خواهد ثروت مردم را به نام خود مدیریت کند در حالی که همه در ثروت طبیعی مساوی هستیم...کل انرژی، زمین، جنگل و معدن باید به‌طور مساوی به همه برسد اما ساختار بودجه‌ریزی ما چنین نیست و ساختار دولت از سال 1286 که اولین قانون بودجه ارائه شد تا الان به سرعت به این سمت رفته که دولت خود را مالک تلقی می‌کند و تصمیماتی می‌گیرد که موجب تبعیض می‌شود. مانند همین انرژی که در نوع یارانه عمومی، هر فرد که بیشتر مصرف کند، بیشتر نفع می‌برد. بخش مهمی از فاصله طبقاتی در کشور محصول همین یارانه‌های تبعیضی است. 50 تا 60 سال یارانه تبعیضی تقسیم شده است حالا باید مساوی تقسیم شود. کسی هم که پولدار است، حق استفاده از یارانه را دارد. ممکن است گفته شود ثروتمند قبلا بیشتر برده است که او پاسخ می‌دهد من خودم نبردم بلکه شماها دادید. آن کسی که داده مسئول است.

*قبل از تحریم اخیر معادل 7 میلیون بشکه در روز انرژی تولید می‌شد که اگر آن را در قیمت جهانی ضرب کنید و معادل ریالی آن را به‌دست آورید، متوجه می‌شوید که چقدر یارانه عمومی پرداخت می‌شود همین الان هم دولت بیش 100 هزار میلیارد تومان در سال از قانون هدفمندی درآمد دارد که فقط 30 هزار میلیارد تومان آن را به مردم می‌دهد.

*زمان ما حدود 10 تا 12 هزار میلیارد تومان بود و در مجموع 42 هزار میلیارد تومان به مردم یارانه می‌دادیم. الان دولت از 100هزار میلیارد تومان، 30 هزار میلیارد تومان به مردم می‌دهد و 70 هزار میلیارد تومان را در جای دیگر هزینه می‌کند.

*مگر چاقو دسته خودش را می‌برد. دولت حاضر نیست هیچ بخشی را از خودش جدا کند. 500 سال دیگر هم که بگذرد، دولت حاضر به این واگذاری‌ها نیست.

*چه کسی به دولت اجازه داده است که یارانه را صرفا به محرومین و فقرا بدهد؟ لازم است این مطلب به رای عمومی گذاشته شود. دولت اختیاراتی را از مجلس در باره یک موضوع می‌گیرد و آن را در باره موضوع دیگری اعمال می‌کند، این کار از اساس غلط و نامشروع است.

*کل هزینه دولت در سال 91 که سخت‌ترین سال دولت دهم بود، از 104 هزار و 500 میلیارد تومان فراتر نرفت. با همین بودجه هم پروژه‌های عمرانی اجرا شد و هم حقوق کارمندان و سایر موارد پرداخت شد و دولت هیچ‌گونه بدهی نداشت حتی پاداش‌های پایان خدمت هم پرداخت شد. بودجه امسال 400 هزار میلیارد تومان است در حالی که حقوق کارمندان که اکثریت بودجه به آنها تعلق می‌گیرد 4 برابر نشده است. حالا در دولت سابق مسائلی مانند انرژی هسته ای، هوا و فضا، پرتاب ماهواره به مدار، یارانه و مسکن مهر و سهام عدالت و بنگاه‌های زود بازده هم بود که الان هیچ‌کدام نیست.

*کجا مسکن مهر شکست خورد؟ اظهارات شما صحیح نیست و متاسفانه مصداق دیگری از آن دروغ‌های بزرگ است. در طرح بهداشت و درمان پول هزینه شده و هیچ اثری از آن وجود ندارد اما در طرح مسکن مهر، بانک‌ها به متقاضیان وام دادند که این پول‌ها ماه به ماه از طرف مردم به خزانه باز می‌گردد. بخش مهمی از وام‌های داده شده بازگشته و در دست دولت است. نه آن را خرج مسکن مهر می‌کنند و نه به بانک مرکزی بازمی گردانند! بنابراین روشن است که طرح مسکن مهر با طرح بهداشت و درمان تفاوت اساسی دارد و معرفی مسکن مهر به عنوان یک پروژه ناموفق، فریبکاری است.

*من با همه و در جای خودش گفت‌وگو و مناظره می‌کنم اما باید توجه داشته باشید که مناظره با یک اقتصاددان جای مناظره با آقای روحانی را نمی‌گیرد.

*بنده برای برون رفت از شرایط کنونی کشور، پیشنهادهایی را ارائه کردم و خواستار نقد آنها شدم و گفتم که هر پیشنهادی دارید بر روی میز بگذارید. چه کسی پیشنهاد روی میز گذاشت؟ یک مورد را نام ببرید. کسی پیشنهادی ندارد و با فردی که پیشنهاد داشته باشد نیز برخورد مناسبی نمی‌شود. فقط هیاهو و جار و جنجال می‌کنند. باز هم اعلام می‌کنم، هر کسی پیشنهاد دارد، آن را روی میز بگذارد. شما یک اقتصاد دان را معرفی کنید که مدافع وضع موجود باشد تا با او مناظره کنیم.

بیشتر بخوانید:
به‌ عنوان رئیس‌جمهور هیچ تصمیم اشتباهی نگرفته‌ام


*شما می‌گویید یک عده مردم حرف‌های من را باور نمی‌کنند، این که اشکالی ندارد. چه کسی می‌تواند بگوید 100درصد مردم، من را باور دارند؟ ملاک و معیار در تمام دنیا، اکثریت رای مردم است. اینکه همه را قانع کنیم یک امر غیرممکن است اما من به عنوان وظیفه انسانی برای شما توضیح می‌دهم. کدام معاون من به‌خاطر فساد در زندان است؟

*وقتی اصرار بر غیرعلنی بودن دادگاه دارند، معنایش آن است که روند نادرستی طی شده است و ما نیاز به هیچ دلیل دیگری نداریم. مطمئن باشید اگر یک برگه از آقای رحیمی داشتند، گوش فلک را کر می‌کردند. مگر نمی‌گویند اتهام آقای رحیمی مالی است؟ ایشان صد بار گفت و نامه داد تا دادگاهش علنی برگزار شود، چرا قبول نکردند و دادگاهش غیر علنی برگزار شد؟ پرونده آقای رحیمی نمونه کامل یک برخورد سیاسی بود. آقای رحیمی قبل از اینکه وارد دولت دهم شود، به دستور شخص آقای علی لاریجانی از فردی پولی را گرفته و آن را بین شماری از نامزدهای مجلس تقسیم کرده است. بعد از پایان دولت‌دهم به سراغ او آمده‌اند و ایشان را تحت عنوان معاون اول دولت قبل محاکمه کرده‌اند. مشخص است که این یک برخورد سیاسی است و اگر برخورد حقوقی بود باید آمران و گیرندگان وجه نیز احضار می‌شدند.

*پرونده آقای بقایی هم مانند پرونده آقای رحیمی است. مگر نمی‌گویند پرونده آقای بقایی اقتصادی است پس چرا دادگاه علنی برگزار نمی‌شود؟ آقای بقایی نه یک ریال برداشته و نه موضوع مالی دیگری دارد. آقای بقایی بارها درخواست کرد که دادگاه مرا علنی برگزار کنید، چرا دادگاه باید غیر علنی باشد؟ صداوسیما به جای پخش کامل و غیرگزینشی جلسات دادگاه به کلیپ سازی علیه افراد می‌پردازد که روش بسیار نادرستی است. این خواست اکید من است که اگر یک برگ سند مبنی بر سوء استفاده مالی و اقتصادی آقای بقایی وجود دارد، آن را بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای در تلویزیون نمایش دهید. چرا این چمدان دلار را که ادعا می‌کنند نشان نمی‌دهند؟

*بیشترین میزان برخورد با مفاسد و بیشترین میزان کاهش مفاسد در دولت ما بود. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد که تعداد دستگیر شدگان جرایم مختلف درانتهای دولت قبل از ما سالیانه 80 هزار نفر بود که این رقم در پایان دولت ما سالیانه به 30 هزار نفر کاهش یافت. معنایش این است که زمینه‌های وقوع جرم در دولت ما کاهش یافته و موفقیت در مبارزه با فساد رشد داشته است.

*آقای بقایی غذای جامد مصرف نمی‌کند و صرفا مایعاتی مانند آبمیوه، آب قند و شیر و... می‌نوشد و حسن آن هم به جسم نحیف اوست که مقاوم‌تر است. اخیرا نیز حال ایشان وخیم‌تر شده و وزن او که در هنگام بازداشت 57 کیلوگرم بود به 43 کیلوگرم کاهش یافته است. اگر او یک وعده غذا خورده بود، قوه قضائیه فیلم آن را بارها منتشر کرده بود. خوشبختانه دوام آورده است. آقای بقایی در این مدت که زیر دوربین‌های زندان حبس می‌کشد، حتی یک وعده غذا هم مصرف نکرد. البته دو مرحله و مجموعاً یازده روز هم به مرخصی آمده است.

*پاسخ شما را در یک جمله می‌دهم. مشکل در تمام دنیا این است که رای مردم به طور واقعی حاکم نیست. رای مردم باید در تمام شئون حاکمیت کشور جاری باشد.

*مجلس کنونی نماینده اقلیت است چون نصاب آرای نمایندگان 25 درصد است. این نصاب بسیار پایین است یعنی کاندیدایی با 25درصد آرای شرکت‌کنندگان درانتخابات، نماینده مجلس می‌شود که غلط است زیرا نماینده اکثریت مردم نیست و او نماینده اقلیت است. حداقل باید از 50 درصد بالاتر برود.

*آقای مصلحی اقداماتی که می‌کرد مورد تایید ما نبود که نمونه آن بازداشت روزنامه‌نگاران در بهمن 1391 است!... ما وزیر اطلاعات اول را تغییر دادیم و وزیر اطلاعات دوم هم همانطور شد. این موارد باید اصلاح شود. حرف ما این بود که وزارت اطلاعات دولت نمی‌تواند هر فردی را بازداشت کند. در نامه به رهبری هم یک نقد ساختاری و رفتاری به دستگاه قضایی کردم و در آنجا به این موضوع پرداختم که نهادها نباید بر قاضی حاکم باشند و این کار درستی نیست. اینها اشکالات اساسی است که باید برطرف شود.

*الان مگر رسانه‌های رسمی نظرات و انتقادات ما را منتشر می‌کنند؟ الان تا حدودی ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک فرصت مورد استفاده قرار می‌گیرد و نظرات مان در سطح محدودی در فضای مجازی منعکس می‌شود.

*وقتی دشمن اقدام به اعمال تحریم علیه کشور کرده بود بنده در جایگاه رئیس‌جمهور حتما به اختلافات داخلی دامن نمی‌زدم چون منافع ملی ارجحیت دارد اما معنایش این نبود که از حقوق مردم دفاع نکنم. بازدید از زندان اوین یکی از برنامه‌های اصلاحی من برای بررسی رعایت حقوق مردم بود که متاسفانه با مانع مواجه شد.

بیشتر بخواینید:
احمدی‌نژاد: وضع آزادی از زمان طاغوت بدتر شده!
کار از بازرگان و نهضت آزادی هم گذشت/ بهاری‌ها به دنبال جذب رضا پهلوی


*سال‌های دولت اول مکاتبات فراوانی با رهبری درباره دستگاه قضایی داشتم. مرحوم هاشمی شاهرودی به انتقادها اعتنا می‌کرد و به اصلاح امور اهتمام می‌ورزید اما به تدریج و در پی تغییرات ایجاد شده این تلاش‌ها متوقف شد. اولین مصاحبه آقای صادق لاریجانی علیه دولت ما انجام شد. اگر ما به او هیچ نقدی نداشتیم چطور اولین مصاحبه‌اش علیه ما و بعد همینطور علیه معاون اول دولت بود. نیمی از تیم اقتصادی ما را دستگیر کردند و شما می‌گویید که هیچ نقدی نکردیم؟ و من همواره و در سفرها درباره نوع برخوردهای سیاسی و خارج از ضابطه تذکر می‌دادم.

*آن نهاد شرایط خودش را دارد و مصوباتش باید برود در جای دیگری تصویب شود. مدعیان اصلاح‌طلبی از آنها حساب می‌برند و چون جسارت نقد به آن را ندارند به بنده هجوم می‌کنند که چرا آن موقع چیزی نگفتید؟ در حالی که من از آنها هم دفاع کردم.

*همان اوایل حوادث سال 88 به رهبری نامه نوشتم و درخواست عفو عمومی را مطرح کردم...من به وظیفه خودم عمل کردم و این مهم‌تر از علنی کردن آن است. ضمن آنکه اعلام شد من نامه داده‌ام. من هیچوقت اهل این نبوده‌ام که اقداماتم را به رخ اصلاح‌طلبان بکشم.

*به فرض آنکه من بدترین آدم روی زمین باشم! آیا مساله حل می‌شود؟ نه! مشکل این است که اکثریت مردم الان تفکر احمدی‌نژاد را که می‌تواند مطالبات آنان را برآورده کند و روح تازه‌ای به جامعه بدمد، می‌خواهند اما عده‌ای این را نمی‌خواهند و درصدد تخریب ما هستند. ما هرگز نگفتیم که کامل و بدون عیب و نقص هستیم. تنها کسی که بارها در تلویزیون اعلام کرد که من سر تا پا ضعف هستم احمدی‌نژاد است و تنها کسی هم که بدون گزینش افراد در تمام ایران وسط مردم ایستاده، باز هم احمدی‌نژاد است. باز هم اعلام می‌کنم که ما اگرچه سرتا پا ضعفیم اما خادم و نوکر مردم هستیم. حرف حق را محکم می‌گوییم و با این چیزها هم عقب نشینی نمی‌کنیم.

*اشکالی ندارد و شما می‌توانید نظر بنده را قبول نکنید. فقط کافی است که این اعتماد را به رای عمومی بگذارند و اجازه دهند که مردم به صحنه بیایند آن وقت است که شما هم نتیجه نهایی را می‌بینید. ما که الان کاره‌ای نیستیم اما این میزان هجمه علیه ما برای چیست؟ چرا این اندازه حساسیت وجود دارد. شما بروید علت آن را کشف کنید. مگر نمی‌گویند که ما مرده سیاسی هستیم؟ الان در رسانه‌های رسمی داخل کشور، ما در سانسور مطلق قرار داریم و همه رسانه‌ها یکپارچه علیه ما هستند و سانسورمان می‌کنند و حرف ما را بازتاب نمی‌دهند اما هرچه علیه ما باشد را منتشر می‌کنند.

*نمی‌شود که کشور را بفروشند، اقتصاد را نابود کنند و مردم را به فقر و فلاکت بکشانند و هیچ جوابی هم ندهند و رقبایشان را هم رد صلاحیت کنند و بگویند که فقط خودشان باید در صحنه باشند. اینطور نمی‌شود.

*مشکل رسانه‌های ما این است که نقش خود را به عنوان رسانه ایفا نمی‌کنند و همه آنها به یک جایی وصل هستند و یک ایده‌ای را در قالب رسانه می‌خواهند در حلق ملت فرو کنند و به همین خاطر هم موفق نیستند و استقبال مردم از آنها کم است و همه آنها در معرض ورشکستگی هستند. اگر رانت‌های دریافتی نباشد هیچ رسانه‌ای در ایران نمی‌تواند دوام بیاورد. از جای دیگر پول می‌آورند و در رسانه خرج می‌کنند و سوال جدی ما این است که این پول‌ها از کجا می‌آید. ما گفتیم این قطعنامه‌های سازمان ملل کاغذ پاره است، شما این قطعنامه‌ها را بخوانید تا ببینید که درون آنها هیچ چیزی وجود نداشته است. اما سال 90 که آمریکا و اروپا و نه سازمان ملل، به سراغ تحریم بانک مرکزی رفتند، اعلام خطر کردم و برای رهبری و مجلس و خبرگان صحبت کردم و توضیح دادم که این تحریم‌ها را باید جدی گرفت. تحریم نفت و بانک مرکزی است و اینجا همه باید محکم بایستیم و جلوی آن را بگیریم. اتفاقا همه ایستادند اما نه در مقابل آمریکا بلکه درمقابل دولت و هشدار به‌ هنگام ما را نادیده گرفتند. آنها به کشور آسیب زدند اما نمی‌خواهند مسئولیت آن را بپذیرند.

*در دولت اول تحریم‌ها، رقیق بود و هیچ تاثیری در اقتصاد ما نداشت. در شرایطی که طرف مقابل در حال تهدید بود، به او جواب دادیم و تحریم‌ها را کاغذپاره توصیف کردیم تا روحیه ملت حفظ شود و جنگ روانی دشمن هم در اقتصاد ملی اثر سوء نگذارد اما بعد از آغاز تحریم‌های آمریکا، چرا هیچ کس معترض نمی‌شود که چه کسانی و به دستور و طراحی چه فردی سفارت انگلیس را اشغال کردند؟ آمریکا طرح تحریم بانک‌ مرکزی و نفت را ارائه کرد و انگلیس آن را به اتحادیه اروپا برد ولی آنها گفتند که این جنگ اقتصادی است و مورد قبول واقع نشد و بعد از آن بود که اشغال سفارت انگلیس را طراحی کردند. سفیر انگلیس در تهران یک هفته قبل از آن، در جلسه سفرای اروپایی اعلام می‌کند که هفته آینده اتفاقی رخ می‌دهد و ورق به نفع ما بر می‌گردد. به این ترتیب اتفاقی افتاد که تحریم بانک مرکزی و نفت، این بار دراتحادیه اروپا تصویب شد. هر چه نسبت به موضوع تحریم هشدار دادیم و برای خنثی کردن تحریم طرح ارائه دادیم و از مجلس درخواست کمک کردیم توجهی نکردند و گفتند: «نخیر سوء مدیریت است و دولت می‌خواهد بی‌عرضگی خودش را به گردن تحریم‌ها بیندازد. » این موارد را منعکس نمی‌کنند چون اغراض سیاسی دارند. قطعنامه خطرناک همان است که به نام برجام صادر شد. برجام یک قرارداد امضا شده نیست. محتوای آن را به شورای امنیت بردند که این شورا آن را به قطعنامه تبدیل و یک چیزی هم به آن اضافه کرد.

*در تمام قطعنامه‌های آژانس و سازمان ملل هیچ موضوعی وجود ندارد که بگویند دولت احمدی‌نژاد در هسته‌ای این کار را کرد و به‌خاطر آن تحریم می‌کنیم. آیا من باید این موضوع را در سطح جهان می‌گفتم که قطعنامه‌ها و تحریم‌ها به‌خاطر اقدامات آقای روحانی است؟ من نمی‌گویم حق با کشورهای مقابل ایران است اما بهانه آنها، اقدامات 80 تا 83 در سازمان انرژی اتمی بود. آژانس و شورای امنیت نتوانستند از اقدامات هسته‌ای دولت ما ایراد قانونی بگیرند. آیا مسئولیت آن قطعنامه‌ها با من است یا با دیگران؟ بهانه آمریکا اقدامات هسته‌ای در فاصله سال‌های 80 تا 83 است که مدعی هستند ایران اهداف نظامی داشته است و حالا من باید پاسخ بدهم؟ با این حال ما 6 مورد ادعاهای اصلی آژانس را قاطعانه پاسخ دادیم و از آژانس تاییدیه گرفتیم. من متاسفم که گروه مذاکره کننده فعلی از آنها استفاده نکرده است و pmd و چیزهای دیگر را پذیرفته است در حالی که ما همه این موارد را حل کرده بودیم. یک مورد مبهم ماند که اشتباه شخص آقای علی لاریجانی بود. من گفتم حق ندارید چیزهایی را که تحت عنوان «ادعاهای آمریکا» مطرح شده است بپذیرید. در موضوع شش مورد فوق گفتند این یک مورد را هم جواب دهید که گفتیم پاسخ نمی‌دهیم چون آژانس باید در چارچوب اساسنامه‌اش سوال کند. 6 سوال درچارچوب اساسنامه است و پاسخ می‌دهیم اما ادعاهای آمریکا خارج از اساسنامه است و انتها ندارد. هر روز یک چیزی می‌گویند. متاسفانه آقای علی لاریجانی رفت با محمد البرادعی صحبت کرد و گفت ما آن را یک کاری‌اش می‌کنیم و جواب می‌دهیم که به ایشان گفته شد آقا اشتباه کردید و کشور را گرفتار کردید و نتیجه‌اش هم این شد که هرچه طرف‌های به سوال‌های آنها پاسخ دادند سوال‌های جدیدی روی میز گذاشتند تا اینکه کار به اینجا کشیده شد. با این حال بازهم معتقدید که من باید در همه موارد جواب بدهم؟

*نتیجه واقعی وقتی حاصل می‌شود که به راحتی نتوانند آن را برهم بزنند. این چه نتیجه‌ای است که یک رئیس‌جمهور(اوباما) می‌رود و نفر بعدی (ترامپ) زیر آن قرارداد بین‌المللی می‌زند. معلوم است که نتیجه توخالی است و هنوز هم حاضر به انتشار متن آن نیستند تا مردم متوجه شوند واقعیت برجام چیست. خودشان هر آنچه را که بخواهند به مردم منتقل می‌کنند. ضمانت‌های این قرارداد کجاست که آقای ترامپ جرات پیدا کرد قرارداد را در سطل آشغال انداخت و صدایی هم از اینها در نمی‌آید. معتقدم که اینها باید محاکمه شوند! قرارداد بین‌المللی بستند و متن آن را از مردم کتمان کردند! حالا ترامپ قرارداد را لغو و تحریم‌ها را تشدید کرده و ایران نمی‌تواند کاری انجام دهد. ما چنین قراردادی را نبستیم و هرگز هم نخواهیم بست.

*متاسفم که با توسل به دروغ می‌خواهند کارشان را پیش ببرند. ما کجا فصل 7 بودیم؟ مدعیان بیایند و سند آن را منتشر کنند. نه تنها به دروغ می‌گویند بلکه مدام در تلویزیون و رسانه‌ها نیز این دروغ بزرگ را تکرار می‌کنند. به عبارتی، خودشان می‌گویند و خودشان هم می‌خندند.

*شرایط اقتصادی سال‌های 90و 91 خیلی بهتر از حالا بود. همه شاخص‌ها بهتر بود.

*دروغ بزرگ دیگری هم چاشنی آن می‌کنند و می‌گویند رشد منهای 6، 7 و حتی تا 9 درصد را هم گفتند. رشد ما به دلیل کاهش صادرات نفت منهای 9 دهم درصد بود و سایر بخش‌ها رشد مثبت داشتیم. به عنوان نمونه صادرات غیرنفتی رشد داشت و تولید دربخش‌های گوناگون بالارفته بود. نفت و صنایع وابسته به آن به دلیل اینکه خریداری نشد، کاهش پیدا کرد و چون سهم آن در اقتصاد زیاد است آمار کل را پایین آورده بود و الا صنعت ساختمان، خدمات، تجارت خارجی و تولید فولاد به طور کامل فعال بودند و در مسیر رشد فزاینده حرکت می‌کردند. اینها را کتمان می‌کنند و عدد نفت را که تولید آن کاهش پیدا کرده و سهم آن در اقتصاد زیاد است، مبنای قضاوت قرار می‌دهند! با اینطور گزارش‌دهی به مردم مگر می‌شود اقتصاد را درست کرد؟

*مجموع درآمد ریالی دولت ما در 8 سال، 646 هزار میلیارد تومان بود اما در دولت فعلی فقط در طی شش سال اول، درآمد دولت 1150 هزار میلیارد تومان بوده است یعنی فقط در شش سال، حدود دو برابر هشت ساله دولت ما، درآمد داشته‌اند. این ریالی است که به حساب دولت آمده و دولت آن را خرج کرده است. در دولت قبل صندوق توسعه ملی را ایجاد کردیم که دولت‌ها باید پول موجود در این صندوق را در مسیر تولید و درست هزینه کنند اما همین الان به جای هزینه در تولید، دارند درآمدها را صرف هزینه‌های جاری و مصرفی می‌کنند. در هشت سال دولت قبل با همان ریال‌های دریافتی که نصف درامدهای ریالی دولت کنونی در شش سال گذشته بود، کل ظرفیت صنعت کشور دو برابر شد یعنی طی 60 سال قبل از دولت ما هر چقدر در صنعت سرمایه‌گذاری شده بود در دولت ما دو برابر شد و ظرفیت‌ پتروشیمی از 20 میلیون تن به 61 میلیون تن در سال رسید. فعالیت‌های عمرانی مانند ساخت راه، بزرگراه و آزاد راه، بندر، فرودگاه، ورزشگاه، دانشگاه‌ و مدارس دو برابر شد.

*کسانی که مسئول خرابی وضعیت کشور هستند همیشه نعل وارونه می‌زنند... این چه دولتی است که می‌گوید خدای دیپلماسی هستم اما ظرف یکی دو سال، نفت 100 دلاری را به زیر 50 دلار می‌رساند؟ ثروت ملی را بر باد داده و باید پاسخگو باشد و مشخص شود این وضعیت به نفع کیست؟

*آقای بوش که در زمان دولت اصلاحات، ایران را محور شرارت خوانده بود و ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کرد، در زمان دولت ما گفت اشتباه کردم و می‌خواهم مذاکره کنم. در زمان ما هیچ وقت ایران تهدید نظامی نشد. اما الان، هم تحریم هستیم، هم نفت ارزان شده است و هم تهدید نظامی بالای سر ماست و هم قرار است تعهدات بیشتری بدهیم.

*متوسط صادرات در سال 91 حدود یک میلیون و 400 هزار بشکه بود. زمانی که دولت را تحویل دادیم حدود یک میلیون و 900 هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم. این آقایان 30 میلیارد دلار تاسیسات انرژی هسته‌ای را نابود کردند. درآمدهای نفتی را بین 150 تا 180 میلیارد دلار کاهش دادند و بعد ادعا می‌کنند که دولت قبل پول‌ها را هدر داد.

*عرضه داشته باشند و نفت را 200 دلار کنند و همه درآمدش را به مردم بدهند چون پول مردم است. به خدا قسم دراین صورت من دست آنها را می‌بوسم. هیچ اعتراضی هم نمی‌کنم. شما از جیب مردم درآوردید و در جیب چه کسانی ریختید؟ الان طلبکار هم هستید؟ من طلبکارم! در هشت سالی که ما بودیم همه رسانه‌ها علیه ما بودند و هرچه خواستند گفتند. ما هم چیزی نگفتیم و سکوت کردیم. الان هم که همه رسانه‌های چپ و راست در دست دولت است!

*من برخی اوقات روزی 8 پروژه بزرگ را افتتاح می‌کردم اما رسانه ملی از هر کدام 10 ثانیه نشان می‌داد که معنایش حمایت نیست درحالی که همان شب 3 نفر را می‌آورد تا در برنامه زنده علیه دولت و رئیس‌جمهور حرف بزنند. در تمام هشت سال اینگونه بود. علتش این بود که وقتی در سال 84 کاندیدا شدیم هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان تا روز آخر مخالف ما بودند.

*کدام اصولگرا در سال 84 از ما حمایت کرد؟ نامشان را بگویید. شما اهل رسانه هستید پس لطفا یک نشانه و دلیل ارائه بدهید. اصولگرایان تا روز آخر سنگین‌ترین فشارها را به من ‌آوردند که باید کنار بروید. از کیهان تا رسالت، خواست همه‌شان کنار رفتن من بود. کدام اصولگرا از بنده حمایت کرده است. این صحبت آنقدر تکرار شده است که برخی اهالی رسانه‌ هم این ادعای دروغ را باور کرده‌اند. اصلا و مطلقا بنده مورد حمایت اصولگرایان نبودم. مجالس هفتم و هشتم بلایی سر دولت نهم آوردند که سر هیچ دولتی نیامده است. آمارهای سوالات و استیضاح‌ها موجود است. آنها هفت وزیر ما را انداختند. با هیچ دولتی این کار را نکردند. حتی ساعت کار بانک‌ها را اجازه ندادند تغییر دهیم. با کدام دولت این گونه رفتار شد؟ آن هم از طرف کسانی که به نام ما وارد مجلس هفتم شدند.

*ما در شهرداری تهران سرگرم انجام کار شبانه‌روزی بودیم برخی افراد با ادعای اینکه می‌خواهند مثل ما کار کنند، نامزد نمایندگی مجلس شدند. اطلاعیه‌ها و سخنرانی‌هایشان وجود دارد اما همین‌ها بعدا در مقابل دولت نهم صف‌آرایی کردند. در مجلس هشتم برای اولین بار از رئیس‌جمهور سوال پرسیدند، برچه اساسی مدعی هستید که آنها از بنده و دولتم حمایت کردند؟ اصلاح‌طلبان به جهت آنکه دوست دارند ما را به مدعیان اصولگرایی بچسبانند، مدام ادعای این حمایت‌های غیرواقعی را تکرار می‌کنند. آنها سال 88 به دیدار من آمدند و گفتند اجازه بدهید وزرا را ما تعیین کنیم تا از دولت شما حمایت کنیم اما پاسخ بنده این بود که مگر من از شما دعوت به حمایت کرده‌ام؟

*کیهان کجا و چگونه از بنده حمایت کرده است؟ این هم اشتباه دیگر شماست. در دور اول، کیهان علیه ما مطالب توهین‌آمیز و تندترین مقاله‌ها را می‌نوشت و مدعی می‌شد که من قدرت‌طلب هستم. بنده با مدیرمسئول کیهان تماس گرفتم و گفتم چرا اینقدر توهین می‌کنید؟ مگر من علیه کسی حرفی زده‌ام؟ این حق طبیعی هر فرد است که کاندیدا شود. آقای‌ناطق و آقای باهنر دنبال آقای لاریجانی بودند. و جمعیت ایثارگران هم دنبال آقای قالیباف! شما برای این ادعای خود که اصولگرایان از من حمایت کردند، چه دلیلی دارید؟ وضع موجود، نتیجه تحلیل‌های خلاف واقع است. چشمانتان را بر واقعیت می‌بندید و می‌خواهید آن چیزی که خودتان دوست دارید محقق شود در حالی که واقعیت اینگونه نیست. آقای عسگراولادی که خدا رحمتش کند رسما مصاحبه کرد و گفت «این احمدی‌نژاد در عالم واقع نیست و می‌گوید ما می‌خواهیم انقلابی عمل کنیم و انقلاب را جلو ببریم. از آن موقع تاکنون بدترین مصاحبه‌ها را آقای باهنر علیه من داشته است. خود آقای‌لاریجانی کاندیدا بود و علیه من مصاحبه کرد. آقای قالیباف هم همین کار را کرد. دو جناح داریم که هر دو به کیش قدرت مبتلا هستند و تنها قدرت و معادلات آن را می‌بینند. در دولت نهم، رئیس‌جمهور باید در 36 شورا شرکت می‌کرد. ما با استفاده از قانون برنامه چهارم قصد داشتیم تعداد این شوراها را کاهش دهیم اما بلافاصله طرح دادند که حق چنین کاری را ندارید. چطور می‌گویید که اینها از ما حمایت کردند؟ اینها همان‌هایی هستند که وقتی آقای روحانی هم رای آورد گفتند بله، یک اصولگرا رای آورد!

*در انتخابات سال 84 نزدیک به 80 درصد وزرای من کسانی بودند که در دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری نه به بنده، بلکه به آقای هاشمی رای داده بودند.

*هیچ اصولگرایی به من رای نداد. آنها به من فشار می‌آوردند و تهدید می‌کردند که اگر کنار نروی برخورد می‌کنیم. یک گروه خواستار کناره‌گیری بنده به نفع آقای لاریجانی بودند و یک گروه هم می‌گفتند باید به نفع آقای قالیباف کناره‌گیری کنید! آنها هرگز حامی بنده نبودند؟ در مرحله دوم انتخابات 84 هم، اصلاح‌طلبان و بخشی از اصولگرایان رسما از آقای هاشمی حمایت کردند.

*آرمان: مصوبه ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات وجود دارد یا خیر؟ «اگر من به‌عنوان رئیس‌جمهور چنین کاری می‌توانستم انجام دهم، حتما آقای روحانی هم می‌توانسته است آن را لغو کند»

*اگر مردم مخاطب شما بودند تیراژ روزنامه‌تان باید حداقل دویست هزار نسخه می‌بود. الان با 80 میلیون جمعیت، تیراژ روزنامه شما چقدر است؟ همه روزنامه‌های کشور همین وضعیت را پیدا کرده‌اند.

*همان کسانی که به بنده ایراد می‌گیرند چرا آقای مرتضوی را به دولت راه دادید، آیا یک بار به دستگاه قضایی گفته‌اند که چرا او را به عنوان دادستان منصوب کردید و اینقدر قدرت دادید؟ این از نکات جالب توجه در تاریخ معاصر ما محسوب می‌شود. مدعیان اصلاح‌طلبی جرات ندارند به آنها انتقاد کنند. الان قرار است علی لاریجانی رئیس‌جمهور شود و آنها بر سر این موضوع، معامله سیاسی کرده‌اند. اصلاح‌طلب‌ها رسما مصاحبه می‌کنند و می‌گویند که اگر ما متحد نشویم بار دیگر احمدی‌نژاد بر سر کار خواهد آمد. آنها دنبال شراکت در قدرت هستند، چه در غیر اینصورت باید خواستار حضور همه طرف‌ها در انتخابات می‌شدند. آنها شورای نگهبان را به رد صلاحیت احمدی‌نژاد ترغیب می‌کنند زیرا او را یک رقیب جدی برای خود می‌دانند.

*رسما نامه نوشتم و اعلام کردم که آقای موسوی به عنوان کاندیدای انتخابات باید بتواند در تمام دانشگاه‌های کشور سخنرانی کند و او هم از این فرصت به طور کامل استفاده کرد. این در حالی است که الان با دانشگاه‌ها برخورد می‌کنند که چرا از فلانی برای سخنرانی دعوت کرده‌اید! می‌خواهیم درمسجد محل سخنرانی کنیم، با مسئولان برگزاری مراسم برخورد می‌شود.

*من به کل دولتم افتخار می‌کنم. همین الان هم هر افتخاری را بخواهید برای جمهوری اسلامی ایران تعریف کنید به دوره هشت ساله دولت‌های نهم و دهم مربوط می‌شود. دلیل روشنی هم دارد زیرا در این دوره ما هسته‌ای و فضایی شدیم. در نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی جزو ده کشور اول دنیا بودیم. سریع‌ترین رشد علمی در جهان را به دست آوردیم. بیشترین اختراعات در آن دوره به ثبت رسید و بالاترین رقم انتشار مقالات علمی را در نشریات معتبر جهانی داشتیم. اینها جزو افتخارات ملی است و همه تصمیماتی که در دولت اتخاذ شد قابل دفاع است. اگر شرایط اجازه می‌داد و در توانم بود، دوست داشتم ده برابر بیشتر کار کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یا للعجب!!!
خدایا کمکم کن تا حقیقت را بنویسم
Iran, Islamic Republic of
شاید بتوان گفت در دوره اول دولت نهم نزدیکترین ریل گذاری برای رسیدن به اهداف انقلاب انجام شد و کارهای بسیار خوبی هم صورت گرفت اما دولت دهم به خصوص دوسال آخر آن آغاز ریل گذاری جهت انحراف بود که هنوز هم ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما هم کامل اسیر این جنگ رسانه ای هستید احمدی نژاد دوره اول و دوم ندارد.این برخورد دیگران است که تفاوت کرد.بعد اگر از نظر اقتصادی دچار مشکل شدیم بخاطر فتنه 88 بود.یک چنین فتنه ای می تواند نظام را کلا از بین ببرد.اگر حالا اتفاق بیفتد.مردم از دولت وقت راضی بودند . از نظام حمایت حد اکثری کردند .خیلی فتنه بزرگی بود.
خدایا کمکم کن تا حقیقت را بنویسم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا من به یاری خدا اصلا اسیر جنگ رسانه ای نبودم و نیستم .یعنی کارهایی رو که در دولت نهم انجام شد مردم از رسانه ها متوجه می شدن؟ نه به چشم می دیدن - همون جور که واقع بینان خودشون متوجه انحرافش شدن نه اینکه رسانه ها اعلام کنن -مشکلات اقتصادی بعد از فتنه 88 هم در برابر اصل انحراف این گروه قابل توجه نیست
خدایا کمکم کن تا حقیقت را بنویسم
Iran, Islamic Republic of
منظورم از کارهایی که در دولت نهم اجام شد خدماتی بود که این دولت انجام داد که مردم به چشم خودشون می دیدن اما متاسفانه انحراف رو هم به چشم خودشون دیدن
Iran, Islamic Republic of
در سال ۸۸ در مناظره ها برخلاف توصیه رهبری نظام و برای در قدرت ماندن به کسانی که در مناظره حضور نداشتند حمله کردم و معترضان را در جشن پیروزی ۲۴ خرداد خس و خاشاک خطاب کردم و در گفتگو با فرمانده نیروی انتظامی در ۲۵ خرداد مردم معترض را آشغال خطاب کردم و دستور بگیر و ببند و سرکوب خاتمی و موسوی و کروبی و خس و خاشاک ها را دادم و طرح جمع آوری مردم از کف خیابان های تهران را توسط مردم شهرستان توسط خود و نزدیکانم دادم و بودجه لازم را در نظر گرفتم و متهم جنایت کهریزک را تجلیل و تشویق کردم و او را به رغم مخالفت شدید مجلس ترفیع مقام دادم و به ریاست تامین اجتماعی منصوب کردم و...
با همه این کارهایی که انجام دادم،پیشنهاد عفو عمومی خس و خاشاک و آشغال ها را هم در سال ۸۸ دادم!؟
پاسخ به 13:12
Iran, Islamic Republic of
فتنه گرانی که 8 ماه مملکت را به آشوب کشیدند و سطل زباله و اتوبوس و بانک و مسجد آتش زدند و امنیت ملی را تهدید کردند و گرای تحریم به دشمن می دادند از خس و خاشاک هم پست ترند.
Iran, Islamic Republic of
خس و خاشاک را احمدی نژاد در جشن پیروزی خود در ۲۴ خرداد علیه معترضان بکار برد که واکنش مردم در ۲۵ خرداد را در قالب شعارها و دست نوشته ها به همراه داشت...
Iran, Islamic Republic of
الان هم من میگویم مخالفان احمدی نژاد خس و خاشاک هستند
Iran, Islamic Republic of
...
سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی کاندیدای پیروز
Iran, Islamic Republic of
انتخابات سال 88به علت عدم بی طرفی تعدادی از داوران تا قیامت زیر سوال است
ننگ بر سه مفسدین
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 و خیانت کروبی و موسوی و خاتمی تا قیامت فراموش نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
داوری که بی طرف نباشه حق قضاوت نداره و نتیجه داوریش زیر سواله چه صحیح قضاوت کرده باشه چه نه
طبق شرع و قانون قاضی که بی طرف نباشد حق قضاوت ندارد
Iran, Islamic Republic of
داورانی که بی طرف نبودند جایی برای دفاع از نتیجه انتخابات باقی نگذاشتند
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
داور کاملا"بی طرف بود و انتخابات سال 88 کاملا"سالم برگزار شد و حتی 3 موسسه نظرسنجی امریکا صحت انتخابات سال 88 را تایید کردند.
سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی به نفع یک کاندیدا یعنی بی طرفی؟
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از اعضای شورای نگهبان به نفع هیچکدام از کاندیداها سخنرانی نکردند و نمی کنند.
سخنرانی عضو شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی در مصلی تهران
Iran, Islamic Republic of
برادر غضنفر خیال میکنه با انکار واقعیت میتونه خودشو نجات بده در حالیکه بیشتر غرق میشه
طناب پوسیده خاتمی
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش .
برادر دروغ بس غضنفری بازم چپکی حرف زد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این برادر غضنفر شاهکاریه برا خودش
قاضی که بی طرف نباشه حق قضاوت نداره
Iran, Islamic Republic of
...
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
غضنفر اصلاحات برو خجالت بکش .
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
قاضی کاملا"بی طرف بود و انتخابات کاملا"سالم برگزار شد.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
برادر دروغ بس سه موسسه آمریکایی گفتن قاضی که طرفدار یک طرف باشه حق قضاوت داره؟
امام خمینی (ره)
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره): هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست مفسد است .
امام خمینی تاکید به قانون داشتند
Iran, Islamic Republic of
قاضی و داوری که بی طرف نباشد طبق شرع و قانون اجازه قضاوت ندارد
قانون شکنان 88 دم از قانون نزنند که مضحک است .
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره) تاکید به قانون داشتند اما سران فتنه بجای پیگیری قانونی , مسئله را به کف خیابان ها کشاندند و مملکت را به آشوب کشیدند و بزرگترین بی قانونی را صورت دادند.
امام خمینی:
Iran, Islamic Republic of
مخالفان میرحسین موسوی توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
اکنون ثابت شده که موافقان موسوی توانایی اداره کشور و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم را ندارند.
نظر بنیانگذار انقلاب مهمه نه نظر شماها
Iran, Islamic Republic of
مخالفان موسوی توانایی ادراه یک نانوایی را هم ندارند
Romania
بزرگوار یکبار دیگر اون سخنرانی رو ببین که چه کسانی رو خس و خاشاک خطاب کرد... قضاوت نکن
احمدی نژاد ۸۸
Iran, Islamic Republic of
احمدی‌مقدم به روز 25 خرداد اشاره می‌کند و می‌گوید: «روز اول فتنه 88 (احمدی‌نژاد) با آقای مشایی رفت مسکو و برگشت... از ساعت شش در دفترش جلسه بود. رفتم دیدم هیچ‌کس نیامده است و فقط من بودم. بعد از من، آقای حسین طائب رسید. قبل از آمدن آقای طائب، ایشان گفت: «چه خبر؟» گفتم: «خیابان‌ این جوری بود». گفت: «خیلی خوب شد. دایره را تکان دادیم و اضافات و آشغال‌ها رو آمد. با آنها برخورد کنید و همه را جمع کنید ببرید. بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم کنید و بروید». گفتم: «مرد حسابی! چه می‌گویی؟ می‌روی مصاحبه و سخنرانی می‌کنی و می‌گویی خس‌وخاشاک و آت‌وآشغال. الان همه به خیابان‌ها ریخته‌اند و بحران است و نمی‌شود قضیه را به‌ این‌ سادگی جمع کرد و حالا می‌گویی بگیرید ببرید و تمام؟!»
Iran, Islamic Republic of
فرمانده نیروی انتظامی زیر نظر وزیر کشور است به وزیر گزارش میدهد و او به رییس جمهور گزارش میدهد چطور یک کارمند زیر دست جرات میکند به مافوق مافوق خود با این لحن صحبت کند
Iran, Islamic Republic of
همه دروغگو هستند،فقط احمدی نژاد که هاله نور می بیند و سران کشورها در سازمان ملل هنگام سخنرانی وی نزدیک به نیم ساعت مژه نزدند،راست می گوید و...
Iran, Islamic Republic of
آب بریز اونجات که میسوزه سوسول
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مخالفان احمدی نژاد اعم از اصولگرا و اصلاح طلب هرگز این مطالب را نخواهند خواند و با هیاهوی رسانه ای اجازه نخواهند داد مردم این حرفها بشوند.
نظام فاسدتر از آن است که دیگر رییس جمهوری مثل احمدی نژاد را بتواند تحمل کند.
اینجا است که باید گفت
اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا.
شما دو گروه شیطان پرست مساوی انقلاب اسلامی نیستید و مخالف شما هم لزوما ضد انقلاب نیست.
Iran, Islamic Republic of
...
مگر همیشه حال افراد یک جوره؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون که سهله تاریخ پر از افرادی هست که منحرف شدن - حتی در رکاب یک امام معصوم شمشیر زدن بعد از چند سال امام بعدی رو شهید کردن
Iran, Islamic Republic of
مهم نظر هشتاد درصد مردم ایران هستند که حامی احمدی نژادند
در پاسخ به 14:06
Iran, Islamic Republic of
شما چقدر تاریخ رو میخونی؟
قطعا اگر تاریخ اسلام رو دقیق میخواندی در خصوص دکتر احمدی نژاد مظلوم اینقدرمغرضانه قضاوت نمیکردی؟
Iran, Islamic Republic of
مردم خواهان احمدی نژاد هستند و حرف باندهای قدرت و ثروت را قبول ندارند
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی یکی از اعضای شورای نگهبان در میتینگ انتخاباتی به نفع یک کاندیدا....
ننگ بر فتنه گر منافق
Iran, Islamic Republic of
موسوی و خاتمی / دیکتاتور واقعی
طبق شرع و قانون قاضی که بی طرف نباشه حق قضاوت نداره
Iran, Islamic Republic of
...
امام روح الله (ره)
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره): هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست مفسد است .
Iran, Islamic Republic of
بهترین حرفش درمورد رسانه هاست که همه به جایی وصل هستند و ما رسانه ازاد نداریم.دریک مملکت هشتاد میلیونی هزارتا تیراژ یک روزنامه ندارد تازه اگر فروش برود که نمی رود بعد خودش را نماینده مردم می داند
United States
از اقدامات احمدی نژاد تقدیم پیاز زعفران به افغانستان بود که منجر به تجت الشعاع قرار گرفتن زعفران ایرانی و ضربه به زعفران ایران شد حالا بازم بگید احمدی نژاد خدمت کرد
Iran, Islamic Republic of
...
پاسخ به 11:00
Iran, Islamic Republic of
متن مصاحبه رو دقیق بخون.
دکتر مطلبی بدون سند نگفته
United Arab Emirates
دوست عزیز واقعا واقع بینانه نوشتی قربان بصیرتت موفق باشی
United States
عزیزمن دردولت نهم چپ وراست علیه خدمتگزار بودند برو مطالعه وبررسی کن بعد بیا اینجوری بنویس...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که حرف و عمل احمدی نژاد تأیید خدا و رسول را نداشته باشد که در روزگار ما، حکومت مردمی مبتنی بر ولایت فقیه است و به قول حضرت امام ضد دیکتاتوری ترین اصل هم هست، ارزش ندارد. اصلی ترین و چه بسا تمام مشکل ما مردم انقلابی و پیرو ولایت فقیه با احمدی نژاد، دقیقاً بر سر همین است. حتی ایشان متهم به جدایی پشتیبانی مردم از ولایت فقیه هم هستند. که چند صد هزار خون پای آن ریخته شده و تقریباً سفارش همه شهدا از صدر اسلام تا کنون هم بوده است.
Iran, Islamic Republic of
آهان الان روحانی تاییدیه پیامبروامامان را دارد که برجام و20 دقیقه ایی مصوب وبتون می ریزند!!!اونوقت شما چه کسی را می بینی که مهر تاییدیه امامان وپیامبر را پای دولت ها می زند!!
Iran, Islamic Republic of
مهم نظر اکثریت ملت است که حامی احمدی نژاد هستند
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم با احمدی نژاد هستند،اما او می ترسد یک لیست انتخاباتی برای مجلس و شورا بدهد!
Iran, Islamic Republic of
آب بریز اونجات که میسوزه
Iran, Islamic Republic of
کسانی که مدام از سوزش سخن می گویند،گویا از سوزش بسیار جسم و جانشان در رنج هستند و باید هم به تکرار مکرر واژه سوزش اقدام می کنند و هم به مقتدای خود حضرت محمود اقتدا می کنند!
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نزاد چرا از حمایتهای رهبری از وی و تقابلی که با رهبری کرد چیزی نمی گوید؟ رهبری بیشترین حمایت را از احمدی نزاد درمقابل دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی کرده اما برخورد احمدی نزاد چگونه بود؟ چرا احمدی نزاد در مورد مشاعی وزیر اطلاعات خانه نشینی 11 روزه انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیتش و ... حرفی نمی زند؟اصولا نظر احمدی نزاد درمورد رهبری و اختیارات ولی فقیه و احکام حکومتی که ایشان صادر می کنند چیست؟ بیشترین مشکل را احمدی نزاد با رهبری و دستگاههای زیر نظر ایشان مثل شورای نگهبان و قوه قضاییه و صدا و سیما دارد و تمام مصاحبه های وی در تقابل با این نهاد های زیر نظر رهبریست.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد و یاران بهاری اش باید پیش قراولان کوچ خانواده ها به جنگل برای جمع آوری بلوط و چراندان گاو و گوسفند شوند تا حداقل ۲ میلیون خانواده به آنها بپیوندند!
دکتر به پیش!
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد همتون با هم ما را بدبخت کردید چه شما چه اینها همتون
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دلاور باعث عزت و اقتدار ایران بود.
Iran, Islamic Republic of
برای شما باندهای قدرت و ثروت عجیب است ولی اکثریت ملت احمدی نژاد را قبول دارند
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم را به دکتر،رحیمی،بقایی،مرتضوی،مشایی،زنجانی،خاوری،شیخ الاسلامی زن و شیخ الاسلامی مرد و عزیزان بهاری برسانید!؟
Iran, Islamic Republic of
جالبه که اسم داماد نعمت زاده رو نیاوردی......
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد! در سال ۸۴ پایگاه های بسیج و سپاه و هیات های مذهبی و برخی مراکز قدرت که از شما حمایت کردند تا با حرف و حدیث بسیار ۵ میلیون رای کسب کنید، اصول گرا نبودند و اصلاح طلب و برانداز بودند!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Romania
دوست دارم کامل مصاحبه رو بخونید بعد قضاوت کنید ...
واقعا اونهایی که ادعای اصولگریی می کنند هیچ وقت به فکر مردم نبوده اند همیشه قدرت طلب بودن !!!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد که قدرت طلب نبود،فقط می خواست مدل روسی پوتین-مدودف رو در ایران اجرا کنه!
احمدی نژاد اونقدر به فکر مردم بود که با بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران، شاخص فلاکت در زمانش حدود ۲ برابر شد!
Iran, Islamic Republic of
طبق آمار بانک جهانی، در زمان احمدی نژاد ایران در همه ی پارامترهای اقتصادی بهبود قابل توجه داشته
امیر
Iran, Islamic Republic of
با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بعد از سال 89 برای اولین بار بعد از انقلاب فاصله طبقاتی کاهش یافت .
Iran, Islamic Republic of
استاد! فاصله طبقاتی پس از انقلاب کاهش یافته بود و در دوره احمدی نژاد اجرای طرح هدفمندی یارانه ها که به هدرمندی یارانه ها منجر شد،کاهش ضریب چینی بیش از یک سال طول نکشید و اثرات منفی آن بروز و ظهور کرد وضریب جینی افزایش یافت!
Iran, Islamic Republic of
ضریب جینی در دولت روحانی و سال 92 به بعد افزایش یافت .
Iran, Islamic Republic of
استاد؛ در عصر انفجار اطلاعات ،دروغ و انکار برای حمایت از احمدی نژاد کارساز نیست!
اثرات سو هدفمندسازی یارانه ها که به هدرمندسازی تبدیل شد پس از یک سال اثر خود را گذاشت و به جهش قیمت ها و نیز رکود انجامید و ضریب جینی را افزایش داد!
Iran, Islamic Republic of
رشد اقتصادی بین ۵ تا ۶ مثبت را به ۵.۴ تا ۶.۸ منفی تبدیل کنی و اشتغال خالص تقریبن صفر داشته باشی و تورم را از ۱۰.۴ به ۳۴.۷ برسانی و... ،آنهم با بیشترین درآمدهای تاریخ ایران،بی شک معجزه هستی!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به جای حرف مفت زدن برید به سایت بانک جهانی. همین شما پرروها میگویید روحانی در مهار تورم موفق بوده
Iran, Islamic Republic of
زمانی که من گفتم قطعنامه ها کاغذپاره است،قطنامه ها کاغذ پاره بود اما ناگهان کاغذپاره ها بر اثر تغییرات شیمیایی و سلولزی از کاغذپارگی به اقتصاد پارگی تبدیل شد و سقوط آزاد اقتصاد ایران را رقم زد!؟
Iran, Islamic Republic of
تا قبل از حمله به سفارت انگلیس کاغذ پاره بود.چه اتفاقی افتاده بود.همه چیز ارام بود.مشکل بزرگ مردم ما همیشه درسیاست این است که رویدادها را دنبال نمی کنند همین یک جا که با میل انها جورنبود دیگر این می شود پیراهن عثمان علیه ان ادم.اقا شما بگو با شدیدترین تحریم ها تا قبل از حمله به سفارت انگلیس وتحریم بانک مرکزی چه اتفاقی افتاده بود.همه چیز مثل قبل بود.اصلا خود امریکا هم می دانست تا تحریم بانکی نشویم بقیه تحریم ها کاغذ پاره است.چون سی سال بود این تحریم ها وجو د داشت کم و بیش ولی اثری نداشت.کشورهایی مثل المان و فرانسه وچین که منافع اقتصادی زیادی درایران داشتند زیر بار تحریم بانکی نمی رفتند ولی بعد حمله به سفارت انگلیس تمام این کشور ها هم مجبور شدند به تحریم بانکی تن بدهند.واقعا تا قبل حمله به سفارت انگلیس تحریم ها کاغذ پاره بود.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ها کاغذپاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریم ها ندارند زیرا خود روسیه که حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش صادر نمی شود تحت تحریم است .
1
Iran, Islamic Republic of
من به اینکه احمدی نژاد از نظر سیاسیون چه فردی است کاری ندارم فقط این را می دانم که بهترین دوران برای مردم بود دغدغه مسایل معیشتی را نداشتیم وامنیت وآرامش هم داشتیم ولی الان هرروز نگران تراز دیروز وجلوی خانواده ام شرمنده تر ودست خالی تراز دیروز هستیم وتا 1400 هیچ امیدی به آینده نداریم
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
اینکه الان اوضاع داغونه شکی نیست
اما اون موقع هم آباد نبود
محله ما خونه نوساز متری ششصد بود سال 84
سال 92 رسید به چهار میلیون
الانم شده هشت میلیون!
همیشه اوضاع خراب بوده
برای قشر حقوق بگیر و مستضعف.
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
حداقل آنموقع کمبود گوشت و مرغ و رب گوجه و پوشک و غیره نداشتیم .
Iran, Islamic Republic of
در دوره احمدی نژاد -پدر تحریم های ایران- هیچ کمبودی نداشتیم،فقط به دلیل وفور کالا و ارزانی لجام گسیخته، توصیه به خوردن اشکنه و کم کردن وعده های غذایی داشتیم!؟
بیماران هم به دلیل فراوانی دارو زودتر راهی دیار باقی می شدند و از مشکلات کاسته می شد و فراوانی شیرخشک باعث شده بود که کودکان مدام آواز بخوانند و پدر و مادرها لذت ببرند و نگرانی نداشته باشند!؟
Netherlands
شاید چنین باشد شاید غیر آن. اما عزت بی تردید داشتیم و در فلب جغرفیائی دشمن (سازمان ملل ) ، کفر را مرتبا از جانب امت نفی کرد .
پدر تحریم ها کاتسا بود که ترامپ تصویب و اجرا کرد.
Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل گوشت حداکثر کیلویی 25 هزار تومان بود و مردم همه چلوکباب می خوردند اما حالا اصلاح طلبان مردم را به خوردن لوبیا و عدس و قارچ بجای گوشت تشویق می کنند و خجالت هم نمی کشند.
Iran, Islamic Republic of
در دوره احمدی نژاد قیمت گوشت از ۵۰۰۰ تومان رسید به ۳۰۰۰۰ تومان،یعنی ۶ برابر و این رکورد ثبت شد و کار به جایی رسید که توصیه به خوردن اشکنه و کم کردن وعده های غذایی در حمایت از احمدی نژاد شدت گرفت،اما امروز احمدی نژاد می گوید من از زیر بوته به قدرت رسیده ام و اصول گرایان از من حمایت نکرده اند...
Iran, Islamic Republic of
در دوره احمدی نژاد مطابق با تورم حقوق ها و دستمزدها افزایش می یافت و مردم برای خوردن گوشت و برنج مشکلی نداشتن اما حالا مردم توان خرید گوشت 120 هزار تومانی ندارند و مجبور توی صف گوشت یخی بایستند.
برادران چلوکبابی
Iran, Islamic Republic of
...
یونسکو
Iran, Islamic Republic of
آخی ...پس اون عکس کودک استخوانی یونسکو و فائو روی روزنامه تایمز مال تو بود در زمان دولت دکتر احمدی نژاد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مرد تو بودی و هستی و خواهی بود بقیشون ادات رو درمیارند!!!!!
Netherlands
یک : بشما رای دادم و از شما راضی هستم و هنوز نا امید نیستم.
دو: بعنوان یک فرد تحرک شما را می خواهم و نه تفکر سالهای آخر را. مشکل سالهای آخر این بود که حتی اگر دوستی ها سالم باشد و حق بجانب شما در دوستی ، نمی باید متافع تاریخی امت تحت شعاع قر ار می گرفت.امام اول ما برای حفظ اسلام از حق خود گذشت.
سه: در این روند مسائل مشکوکی اتفاق افتاد ، مثلا افشاگری فاضل لاریجانی و عمومی نشدن این پرونده می تواند تائیدی باشد که برادران ایشان نه بر سنت علی(ع) که دست برادر را بر آنش نهاد عمل کردند
چهار: اگر حقی از کسی ضایع شده و او در زندان بجور است و غذای سخت نمی خورد و هر چه زندگی مشکل تر باشد در آخرت سر فرازتر خواهد بود. می دانیم که شهید زنده هم داریم. کسانی که آبرویشان بدلیل اعتقاد به اسلام رفته و یا مالشان و یا فرزندشان...
پنج: چه باید کرد؟ روش پنج سال گذشته نتیجه نداده و شاید نتیجه عکس داشته.
دعا کنید که این ننگ روزگار هم برای و در راه اسلام عزیز شهید شوم. آمین یا رب عالمین
برای شما دعا می کنم.
Iran, Islamic Republic of
مرد،تو بودی که با بیشترین درآمدهای نفتی رشد اقتصادی کشور را منفی کردی و قیمت همه چیز را چند برابر کردی،از نان و پنیر و گوشت تا خانه و زمین و سوخت!
مرد،تو بودی که ایران را به بهشت مفسدان و اختلاس گران تبدیل کردی!
....
Iran, Islamic Republic of
رکورد اختلاس با رقم 12 هزار میلیارد تومان در دولت یازدهم در صندوق ذخیره فرهنگیان شکسته شد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رشد اقتصادی منفی بود.و صنعت هسته ای داشتیم.هوا فضا داشتیم.مسکن مهر راه اندازی شده بود.کارخانه ها کار می کردند.حقوق کارگران .و کارمندان پرداخت می شد.کارهای زیاد عمرانی در کشور انجام شد.حالا رشد اقتصادی داریم.درتمام کارخانه ها بسته شد.حقوق کارگران و کارمندان چند ماه چند ماه عقب می افتد.کارهای عمرانی تعطیل است.هسته ای نداریم.هوافضا هم که بعد چند سال خواستند یک تکانی بخورند که باشکست روبرو شدندحالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را ....
Iran, Islamic Republic of
..
درود بر رییس جمهور مردمی ...
Iran, Islamic Republic of
اما سال 90 که آمریکا و اروپا و نه سازمان ملل، به سراغ تحریم بانک مرکزی رفتند، اعلام خطر کردم و برای رهبری و مجلس و خبرگان صحبت کردم و توضیح دادم که این تحریم‌ها را باید جدی گرفت. تحریم نفت و بانک مرکزی است و اینجا همه باید محکم بایستیم و جلوی آن را بگیریم. اتفاقا همه ایستادند اما نه در مقابل آمریکا بلکه درمقابل دولت و هشدار به‌ هنگام ما را نادیده گرفتند. آنها به کشور آسیب زدند اما نمی‌خواهند مسئولیت آن را بپذیرند.
پاک زده به ملاجت اقامحمود
Iran, Islamic Republic of
باسلام درست است كه دولت امروز براي مردم كارچنداني نكرده و بعضي وقتها جو گير مي شوند و توي فضا قوطه ور مي شوند اما بايد قبول كنيم كه اين اختلاس هاي ميلياردي كه مقداري از آنان تاكنون آشكار شده ( خاوري و زنجاني و خانم شيخ الاسلامي و ....) از دولت احمدي نژاد سرچشمه گرفته و اين بانك هايي كه پول هاي مردم را براي سود خودشان درست كردند از زمان احمدي نژاد به اسم اشتعال درست شده است و .....
Netherlands
در صد بهره در بانکها (ربا) در روزنامه های قبل از احمدی نژاد هست. تحقیق کنید.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
خاوری و شیخ الاسلامی در سال 84 در ستاد انتخابات هاشمی فعالیت می کردند و اصلاح طلب بودند و بانکهای خصوصی و موسسات مالی و اعتباری هم از دولت خاتمی به صورت قارچ گونه رشد کردند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی احمدی نژاد با اصلاح طلبان ائتلاف کرده بود و از نیروهای آنها استفاده می کرد تا فساد و اختلاس همه گیر شود؟!
Iran, Islamic Republic of
خاوری و غیره اصلاح طلبانی بودند که در دولت احمدی نژاد نفوذ کرده بودند.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد که از خاوری در مصاحبه با شرق دفاع کرد...
Iran, Islamic Republic of
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت یک بیستم کرسنت زنگنه هم نیست .
Iran, Islamic Republic of
دوست غیبگو از پرونده ای که ابعاد آن روشن نشده خبر دارد،اما از نقش احمدی نژاد و وزیرش در لغو خودسرانه قرارداد کرسنت که جرایم سنگین و فاجعه باری آفریده خبر ندارد!؟
Iran, Islamic Republic of
کرسنت در سال 80 منعقد شد و خود زنگنه تا سال 84 فرصت داشت تا آنرا اصلاح و اجرایی نماید اما چنین نکرد .
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا و مردم ایران بر : دکتر احمدی نژاد عزیز و دلاور که تمام وقت خود را صرف مردم ایران کرده و می کند .
Iran, Islamic Republic of
بخدا نمونه هستی دکتر احمدی نژاد عزیز . خدا پشت و پناهت باشد .
Iran, Islamic Republic of
برو زنبیلی..
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Australia
باسلام
دودرخدا به یارمستعضفان وفقرا آقای محمود احمدی نژاد. هرچی اونها
ازشما بد بگویند بیشتروبیشتر بحقانیت تو پی می بریم وبیشتر شیفته
شما محمودجان میشویم . خدایار یاور شما باشد.
وما هم در هرگجای دنیا باشبم تمام قد ازشما دفاع میکنیم.
France
مردم دیگه نه تو رو قبول دارن نه اصلاح طلبا رو دیدی که استقلالیها چه جوری مفتصحت کردن معجزه هزاره سوم
Iran, Islamic Republic of
جناب خودشيفته هنوز هاله ی نور می بیند . احتمالاً در آینده ساخت سی و سه پل و پل خواجو و تخت جمشید و ورزشگاه آزادی ....... رو از افتخارات خودش و دولتش بدونه . دور نمی بینم روزی که خودش رو با کورش و داریوش شاه عباس هم تراز ببینه .
حامی دکتر
Iran, Islamic Republic of
بودجه پروژه های عمرانی در دولت های نهم و دهم 8 برابر امروز بود و بیشترین طرح های عمرانی در دولت دکتر عملیاتی و اجرایی شدند و ایشان امیرکبیر دوران است .
Iran, Islamic Republic of
خواهشا آقای احمدی نژاد یه سوالی دارم رو پیشونی ما مردم چی نوشته خجالت بکش .
Iran, Islamic Republic of
...
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
برجامیون که 5 سال فرصت طلایی کشور را با برجام هدر دادند باید خجالت بکشند.
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
شما مدافع ظلم و بی عدالتی در جامعه هستید.
Iran, Islamic Republic of
....
چوبین
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
همین شماها که تا یه خبر از محمود کار میشه پشت سر هم کامنت میزارین دوره اش کردین بی نوا خیال برش داشته! خودشو با امام مقایسه میکنه.. مردم اصلا به تو فکر نمیکنن! کسی که از خودش هیچ هویتی نداره و صرفا عمله مشایی و بقاییه کیه که بخواه اینقدر اورد بده!! چی از احمدی نژاد مونده؟! یه آدم متوهم که مشایی از دور کنترلش میکنه..شماها اما به وظیفه عمل کنین بلکه مواجبتون بیشتر شه..جماعت زنبیلیه
Iran, Islamic Republic of
احسنت!
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد می خواهد جای اصلاح طلبان را بگیرد ببنید کی گفتم، ولی یک مانع بزرگ سرراهش است آن هم خودشیفتگی اش است اگر این مورد را نداشت اگر فکر نمی کرد مرکز ثقل توجه ملت است بهتر می توانست عمل کند.
توجه! توجه!
Iran, Islamic Republic of
خوانندگان عزیز!
توجه! توجه!
لطفا همین مقدار منتخب مصاحبه را با توجه و دقت بخوانید. بعد هم با توجه به کامنت های عمال چپ وراست و اعتدال و لواریجی و حزبول نماها و خودعمارپنداران و غیرذلک توجه کنید!!خیلی توجه کنید
ببینید آیا درباره محتوای مصاحبه یک کلام حرف بدردبخود و نقدمنطقی و مستند می نویسند یا نه!!
علیرضا-و
Iran, Islamic Republic of
اینکه می گویید اصول گرایان از شما حمایت نکردند کفران نعمت است . البته درست است که سران جبهه اصول گرایی از شما حمایت نکردند ولی بدنه اصول گرایی در سراسر کشور علیرغم سران از شما حمایت کردند. حتی اینجانب خودم به عنوان نمونه در جلسه سراسری یک تشکیلات اصول گرا در تهران در همان زمان نتیجه آرا را 18 به 6 به نفع شما تغییر دادیم. ولی جناب آقای احمدی نژاد آن حمایت ماهم از شما به خاطر ولایی بودن شما بود نه چیز دیگر.
جناب احمدی نژاد الان هم عملکرد دولت شما را نمونه بهترین ، کاری ترین خستگی ناپذیر ترین مردمی ترین و پاکترین دولت اسلامی میدانیم ولی رفتار شما از سال 91 به بعد ما را از شما و حرکتهای زننده شما ؛ نه دولت شما بیزار نمود.
با آرزوی بازگشت شما به دامن ولایتمداران
که اگر شد بازهم حامی و دست بوستان تان خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
ولی رفتار شما از سال 91 به بعد ما را از شما و حرکتهای زننده شما ؛ نه دولت شما بیزار نمود.


الان چقر بیزاری از این دولت !!!
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شما هم ماموریت خاص دارید با گفتن 18 به6 به نفع احمدی نژاد کردن زیرا اینگونه کارها کاری نیست که یک آدم مقید به دین ودیانت انجام دهد
Iran, Islamic Republic of
۱۸ به ۶ رو گفته در داخل تشکیلات و نه در سر صندوق رای
علیرضا و
Iran, Islamic Republic of
عزیز جان تغییر آرا بصورت تقلب نبوده که ماموریت باشه همراه نمودن آرا نمایندگان استانها با منطق و استدلال بود.
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
مرد تو بودی و هستی و خواهی بود
Iran, Islamic Republic of
مردم تو رو قبول دارن
محمد
Iran, Islamic Republic of
معاصرت مشکل اصلی تاریخ است
تاریخ واقعی سالها بعد نوشته می شود
و نکته دیگر اینکه ما دچار تعمیم غلط هستیم یک نکته سیاه را به کل مجموعه نسبت می دهیم و همه چیز را سیاه می بینیم و بالعکس
ای کاش می شد همه دولت های بعد از انقلاب را مورد را با توجه به شرائط زمانی و جهانی هر کدام مورد نقد منصفانه قرار داد
ما معلمها نمره صفر تا بیست می دهیم
به هر سئوالی متناسب با اهمیتش نمره می دهیم
از همه جای کتاب سئوال می دهیم
نمره بالای ده را قبول می کنیم
نمره بالای هفده را خیلی خوب می دانیم
آزاده
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد قهرمان ، داریمت.
Iran, Islamic Republic of
فقط از این کار احمدی نژاد کیف کردم . که توانست 8 سال کسانی را که روی قدرت و ثروت و دولت مانند بختک افتاده بودند را ........
Iran, Islamic Republic of
درود دکترجان
Iran, Islamic Republic of
حرف هایش دروغ نیست
ولی همه چیز هم این نیست
Iran, Islamic Republic of
کثریت مردم الان تفکر احمدی‌نژاد را که می‌تواند مطالبات آنان را برآورده کند و روح تازه‌ای به جامعه بدمد، می‌خواهند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خب شما که مخالف ایشون هستید اگه راست میگید و دلیلی دارید همون طور که دکتر فرمودند با سند و مدرک جواب بدید . با حرف مفت زدن و غوغاسالاری و حرفهای بدون سند که ره به جایی نمی برید . مرد باشید و به این حرفهایی که همش مستند و مستدل هست جواب بدید
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادر رفته حالاراببین که دولت چه بلایی به سرمردم بیچاره آورده است وهمه را بدبخت کرده است
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم الان تفکر احمدی‌نژاد را دارند
ممد
United States
سروته همگی تان یک کرباسید!!! الکی به هم میپرید که بگوئید با هم فرق دارید..... دست بردارید..... فیلم بس است!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه بدن تو خوبی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
من فقط میدونم این آقایون( همه شون) برای اهداف شخصی حاضرن منافع کشور رو بفروشن و همه ی کشور رو زیر سوال ببرند
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم الان تفکر احمدی‌نژاد را که می‌تواند مطالبات آنان را برآورده کند و روح تازه‌ای به جامعه بدمد، می‌خواهند
Iran, Islamic Republic of
اغلب مردم الان تفکر احمدی‌نژاد
Iran, Islamic Republic of
از حق نگذریم صحبت های ایشون در رابطه با مجلس عین واقعیت است چرا مجلس نباید پاسخگوی اعمال خود باشد در صورتی که بیشترین دخالت ها را در امور کشور دارد ونمایندگان ان که با حداقل رای انتخاب میشوند دارای مصونیت کامل هستن وهر کاری دلشان بخواهد میکنن وذره ای پاسخگو نیستن چه ریییس ان وچه بقیه نمایندگان مگر برجام را کی تصویب کرد همین حضرات ولی دولت باید جواب دهد واینها کنار دارن تماشا میکنند این وضع خیلی خوش به حال نمایندگان است باید سریعا اصلاح شود
Iran, Islamic Republic of
اگر کاردان و خردمند بودی فرصت سوزی نمی کردی!... هنر غوغاگری البته هست و خود متوهم بودن....
Iran, Islamic Republic of
فرصت سوزی برجام نافرجام بود.
Iran, Islamic Republic of
من احمدی نژاد فعلی را قبول ندارم اما این واقعیت را باید بپذیریم رشد علمی در زمان دولت احمدی‌نژاد قابل مقایسه با دولت روحانی نیست در این دولت علم به حاشیه رانده شد۰
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا بنده احمدی نژاد فعلی را بیشتر می پسندم.بزرگترین سرمایه احمدی نژاد شجاعت است.و لاوی نکردن با باند های ثروت و قدرت.خداوکیلی چهل سال انقلاب شده چه دولت های اصولگراو چه اصلاح طلب همه وزیر وزرا تقریبا یکی بودند فقط دولت احمدی نژاد بود که ادمهای جدید را اورد.وتن به خواسته باند های ثروت و قدرت ندادوالبته این که ازاحمدی نژاد حمایت می کنم.نه بخاطر این که خیلی خوب است بلکه انتخاب احمدی نژاد نصبت به اصولگراها و اصلاح طلبها انتخاب بین بد و بدتراست
بوسجين
Denmark
باتوجه به محدوديت هاوجوحاكم هنوز كه هنوز است هيچ دولتي در اقدامات مردم گرايانه به گرد پاي دولت شما نمي رسد***
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد از یک دوره 8 ساله تراژیک یک متن 8 روزه کمیک در آورده و تحویل می دهد . قضیه سال 88 به عینه در مقابل ملت قرار دارد ، می گوید صدا و سیما همیشه علیه من بوده است فقط یک فرازش اختصاص وقت اختصاصی به ایشان برای تبلیغ یک طرفه در سال 88 بود در حالی که همین آقا به صغیر و کبیر در مناظرات توهین کرد و افترا بست و بر خلاف قانون صدا و سیما اجازه نداد یک دقیقه آن افراد بیایند و دفاع کنند از خودشان .
Iran, Islamic Republic of
بی بی سی یک مستند دارد در صدا و سیما و رسانه ها در طول هشت سال سیصد مرتبه توهین بد به احمدی نژاد کردند.این را یک مستند یکی درایران ساخته بود چون درایران اجازه پخش ندادند سال نودو سه از بی بی سی پخش شد.بعد به برنامه های همین هشت و سی نگاه کنید.تمام برنامه های انتقادی در دولت احمدی نژاد تولید شدندو دردولت روحانی تعطیل شدند.همین برنامه نود.دو ساعت دادکان به احمدی نژاد توهین کرد به بهانه باخت ایران به اردن دراردن.ولی کسی نگفت که دردوره تو اقای دادکان ما درایران به اردن باختیم.علی دایی سه ساعت به احمدی نژاد توهین کرد در برنامه نود.ایا حالا هم جرات چنین کاری را کسی دارد.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد مهربان است و با منتقدین رئوفانه برخورد می کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد دلاور امید مردم ایران
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
خیلی مردی
خدا پشت و پناهت
بیننده
Iran, Islamic Republic of
چرا گفتگو با آرمان! هدف وسیله را توجیه می کند؟!
Iran, Islamic Republic of
پیاز شده ۱۱ هزار تومان!!! فقط او می تواند اوضاع را درست کند. زنده باد احمدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همه بدبختی مملکت زیر سز این باباست ، بازم ول کن نیست
Iran, Islamic Republic of
30 سال بعد از انقلاب کارگزارانی ها و اصلاح طلبان زمام اداره امور کشور را بعهده داشتن و دستاورد شون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و بیکاری و تبعیض بوده است .
عقیل
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد رئیس جمهورمستضعفان بودوامیداست که همیشه درخط ولایت باشدتارستگارشودوازسرنوشت خاتمی وموسوی وکربی وهاشمی پندبگیردوانشاالله عاقبت به خیرشود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روی متن سانسوری بنده کلی کار کرده بودم ، در چاپ آن تجدید نظر نمایید
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد آن میمون که به فضا فرستادیدموقع برگشت گم شده بود جریان چی بود.....
Iran, Islamic Republic of
...
خخ
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیز که جانمون فدات بشه
دکتر احمدی نژاد حمایت رو کنید
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیز برای این بنده خدا هم دعا کنید خدا شفا بده از این نظرا نذاره
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خوب گفته.دست مریزاد....
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نزاد تند نرو
اگر مجلس تصمیم اشتباه بگیرد، ساز و کار آن مشخص است.
اگر دولت هم بخواهد تصمیمی بر خلاف منافع مردم بگیرد، ساز و کار آن هم مشخص است.
شورای نگهبان هم طبق وظیفه ی خود عمل می کند و بر آن نظارت کافی صورت می گیرد.
ولی هر کسی که به معیار خود، بدون کارشناسی، بنا به مصلحات حزب و حزب بازی دست به انتخاب هایی می زند که ملت و مملکت را دچار بحران و دست اندازهایی می کند که ترمیم آن نیاز به زمان است و هزینه ی پرداختی آن بر عهده ی ملت است .
تما زمانی که شما منیت را از خود دور نکنید و در چهارچوب ولایت و رهبری نباشید، کارهایتان آب در هاون کوبیدن است کسی که به فکر مردم است دنبال مسائل دیگر نمی رود.
خدمات شما در چند سال اول قابل تحسین بود و تا به امروز هم اثرات آن قابل مشاهده است ولی در اواخر ریاستتان راه را به بیراهه رفتید و این موضوعی کاملا روشن برای آحاد جامعه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
..
رحمت اله
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود برروان پاك شهدا:
آقاي احمدي نژاد از يك بابت راست ميگويد. يعني چي وكدام ؟؟
در نظام فعلي كنترل كنندهگان افرادي و هياتهائي هستند كه مصون از خطانيستند ولي پاسخگو هم نيستند ..بهمين دليل امسال فرد را تائيد ميكنند و سال ديگر همان فرد را رد ميكنند .؟؟واين مشكل اساسي دلايل و مدارك تائيد و تكذيب آنها است .؟؟
يعني نه به تائيدشان ميشود دل بست و نه تكذيباشان را ميشود تائيد كرد. ديگر همين بس
Iran, Islamic Republic of
تعداد کامنت گویای خیلی مسائل است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگه مطلبی از مردمی نژاد نگذارید هیچ‌کسی سایت شما را نگاه نمی کند.
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
بنده با اینکه همواره شخصا به ریاست اصلاح طلبان معتقد بوده ام ولی باید بگم دولت اقای روحانی بسیار بدتر از دولت اقای احمدی نژاد بوده و هرچه زمان پیش می رود دستاوردهای ارزشمندی که دکتر احمدی نژاد طی ریاست خود کسب کرده برای مردم بیشتر اشکار می شود.
Iran, Islamic Republic of
این کلکها قدیمی شده که الکی بنویسی که با این که من طرفدار فلانم ولی...
مثل مرد نظرتو بگو.....
United States
حرف حق جواب نداره. کار امد ترین دولت بعد از جنگ را داشته. آمارش هم قلابی نیست ....
Iran, Islamic Republic of
دکتر حتما یادمونه که با تموم زحماتی که مختار و توابین بعد واقعه عاشورا کشیدن وهمگی در یه روز به شهادت رسیدن.چرا به هیچ وجه نه با شهدای کربلا مقایسه میشن ونه اصلا نمیشود مقایسه شون کرد؟ عمده تفاوتشون در شناختن ونشناختن خط کاری دشمن ویا به وقت عمل کردن ویا عمل نکردن به موقع وظیفه .
عزیز برادر ما باهزار گرفتاریو.....منصب ریاست جمهوری رو به شما سپردیم که درست به وژیفه اثلیت عمل کنی .متاسفانه خیلی زود عنان کار ازدستت در رفت واون شد که دیدیم.اگر نگیم تمام ولی مقصر اصلی روی کار اومدن دولت بعد شما شخص حضرتعالی و نتیجه مستقیم عملکرد خودته.به نظر میاد الان دیگر حنایت رنگی ندارد.واگر داشته باشد سیاه سیاهست
Iran, Islamic Republic of
...
يورتچي
Denmark
فراز فرود هر علمي و دانش بشري و الهي و هنر حكمراني را بايد در زندگي بشري جستجو كرد كه تا چه اندازه اي انها را از ذلت به عزت مي رساند دكتر در برنامه هاي شما ان احساس و در زندگي مردم و خودمان ديديم كه چقدر مردم گرايانه علمي بود بقيه اادا اطوار در مي اورند و شعار مي دهند و اميد ها و ارمان هاي مردم دانسته و يا ندانسته به ياس تبديل مي كنند و در تاريخمان همواره بوده كه مردم گرايان جامعه توسط عوامل قدرت و ثروت و اشرافيت مخصوصا نوكيسه هاي بي رحم با كمك عناصر رسانه اي و بزدگان فكري ان هميشه در تنگنا بوده ولي بدان كه در اين باطلاق مديديت هنر مديريت شما را فراموش نخواهيم كرد
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام‌ خدا بر یار واقعی رهبری
Iran, Islamic Republic of
یار واقعی رهبر !!!
شما حالتون خوبه !!!
الان واقعا محمود کمک آقاست پس چرا آقا گفت نیا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان تنها امید محرومان‌ است
Iran, Islamic Republic of
تنها امید محرومان خداست برادر
Netherlands
هرکس جرات مناظره داره بسم الله...
Iran, Islamic Republic of
سال ۹۶ تاج زاده برای مناظره با احمدی نژاد اعلام آمادگی کرد،احمدی نژاد ترسید و جا زد و سال ۹۷ کواکبیان و رجایی اعلام آمادگی کردند،باز ترسید و جا زد،کسی که در صومعه سرا ادعای مناظره با همه را کرد،اینقدر ترسو؟!
Iran, Islamic Republic of
مناظره کننده باید هم سطح باشد تاج زاده و کواکبیان و رجایی در حد دکتر احمدی نژاد نیستن ایشان سال 92 پیشنهاد مناظره با روحانی داد اما رد شد.
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه احمدی نژاد که تفاوت روزنامه اعتماد با اعتماد ملی را نمی داند و هاله نور می بیند و یارانه را پول امام زمان می داند و تحریم ها را کاغذ پاره می داند و از...آب رو بریز اونجا و فرستادن مردم به جنگل سخن می گوید،از سطحی نازل برخوردار است!
دوم اینکه احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است و کواکبیان نماینده مجلس است و رجایی سالها مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است!
سوم اینکه احمدی نژاد در صومعه سرا ادعای مناظره با همه را مطرح کرده و اینک از لبیک ندای هل من مناظره خودش ترسیده است و این تاسف بار است!
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد 8 سال رئیس جمهور این مملکت بوده و مناظره کننده با ایشان باید رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور باشد و لاغیر.
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور بوده؛ الان چیه؟؟؟ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام!
کسی که از مناظره با همه در صومعه سرا دم می زد،از مناظره در محله خودش نارمک ترسید و جا زد!
Iran, Islamic Republic of
تو آب بریز اونجات
Iran, Islamic Republic of
دست و پا زدن بیخود فرقه انحرافی
Romania
دمش گرم. جیگر داره که حرفاشو میزنه.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
بهنام
Iran, Islamic Republic of
غرور انسان را به کجا که نمی رساند.
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
من فقط نظرها رومیخونم شماهم بخونید تا ببینید حرف احمدی نژاد مورد تایید خوانندگان هست یا نه از نمرات مثبت ومنفی میشه فهمید اگه بخواهید بفهید ومثل جهان نیوز نخواهید که بدانید
آنکه نداند ونداند که نداند تا ابدل الدهر درجهل بماند(جهان نیوز)
محمد
United Arab Emirates
احمدی نژاد درانتخابات 84 درستاد تو النگوی خانمم رافروختیم دادیم ووقتی پیروز شدی انگاردنیا رابه مادادند اما در دور دوم که مسیر خود راعوض کردی وسرنوشت کشور وخود رابه دوستان منحرف خودگره زدی. انها که برای رسیدن تو به ریاست جمهوری تلاش کردند سرخورده شدند ودرمقابل دیگران خجالت زده وتو باکمال پررویی امدی گفتی خودت رای اوردی وکارگند نو باعث شد فردی کثیف ترازتورای بیاورد وکمر مردمو زیربارزندگی بشکونه ومانند تو راست راست توچشمانذمردم نگاه کنه دروغ بگه بعد انهم حالا هرجامیری نظاموزیرسئوال میبری حال همه روبه هم میزنی به امید اینکه بگیرنت زهی خیال باطل بابا قبول کن تومردی فکرمیکنی زنده ای بیچاره تویکی ازوزرات ازت حمایت نمی کنه تنهایی تنها. حالا اگه جایی میره یک سری مردم ازفشار گرانی دورت جمع میشن فکر میکنن ازتوابی گرم میشه وازبی فامیلی به گربه عمو میگن نه اشتباه می کنی داداچ. برو پی کارت
Iran, Islamic Republic of
باسلام، موافقم با بخش زیادی از حرف هات. ما بخاطر نظام و کشور در هر دو دوره با تمام توان خود شب و روز نداشتیم و نخوابیدیم بدون اینکه مسئولیتی داشته باشیم و به دنبال مسئولیت یا منفعت شخصی باشیم و البته هیچ نفع شخصی هم نبردیم الحمدلله.دلمان خوش بود که بخشی از شعارهای انقلاب احیا شده سات دولت اول واقعاً برکاتی داشت اما از اواسط همان دولت با حضور مشائی و بقائی دولت و تیم رئیس دولت بتدریج مشغول هاشیه سازی شد و آن شد که همه می دانیم خداوند نبخشد کسانی را که نعمت حمایت های رهبری و مردم انقلابی را نادیده گرفته و انقلاب و اسلام عزیز را بازیچه چند آدم منحرف فکری و اعتقادی قرار دادند. غفلت و فراموشی بلایی است که اگر گرفتار آن بشیم تاریخ ما را نخواهد بخشید یادمان نرود که چه کسانی باعث شدند تا مردم فریب شعارهای رئیس دولت فعلی را بخورند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
درود و سلام خدا بر دکتر احمدی نژاد عزیز .
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژادددددددد
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته دکتر جان.
Iran, Islamic Republic of
خب تمام حرفاش حقیقت و واقعیت است هوچیگری راه انداختین که چی؟
البته میدانم و همه میدانند این جهان نیوز بیچاره هدفش چیست شما که ادعای شیعه بودن دارید چرا از خصلت های معاویه پیروی میکنید مد که نیستین لا اقل یک لحظه از مدانگی ها الهام بگیرید مطلب را سانسور نکن اگر قصد سانسور دای به مولا علی قسمت میدهم منتشر نکن
Iran, Islamic Republic of
شمشیر برنده امام و رهبری احمدی نژاددددد
Pakistan
هر کس در هر زمان و تا هر زمان با ولایت باشد با او هستیم و الا با هیچ فردی عهد اخوت نبستیم...اعتماد به نفس لازم است خصوصا برای افردی در سطح آقای احمدی نژاد ولی زیاده روی در آن که می شود غرور و خطر ناک و برای افرادی در سطح پرواز ایشان بسیار خطرناک تر ...کلام آخر اینکه ؛ آقای احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت (که ظاهرا خیلی علاقه دارد)باید مسیر ایجابی را طی کند نه مسیر سلبی و تخریبی ... که در پیش گرفته !.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جهان اخر سالی دست از سر احمدی نژاد ور نمی داری؟!