کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند تطبیق ساده؛

از نمره ۱۹.۵ روحانی تا ادعای موفقیت جهانگیری در ۹۷/ دولتمردان در کجا سیر می‌کنند؟ +جدول

25 اسفند 1397 ساعت 15:07

معاون اول رئیس جمهور گفته بود: با وجود سختی‌های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم.


گروه اقتصادی جهان نیوز: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال 1397 که ظهر روز دوشنبه به ریاست وی برگزار شد، با اشاره به مشکلات و دشواری‌های اقتصادی سال 97 گفت: آمریکایی‌ها فشار سنگینی را در سال جاری به منظور فروپاشی اقتصاد کشور بر بخش‌های اصلی اقتصاد نظیر بخش نفت و حمل و نقل وارد کردند اما به فضل الهی این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم با برنامه‌ریزی و تلاش و ایستادگی مردم فشارها را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه مردم در سال جاری با مسائل و گرفتاری‌های جدی مواجه شدند، خاطرنشان کرد: با وجود سختی‌های معیشتی که بر مردم تحمیل شد، توانستیم سال جاری را نیز با موفقیت به پایان برسانیم و امیدوارم با تلاش و همت مسئولین بتوانیم مشکلات مردم را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

پیش تر هم خود آقای رئیس جمهور در واکنش به انتقادات گفته بود: « انصاف نیست شاگرد که در کلاس همه نمره‌هایش 20 است یک روز 19.5 گرفت ما همه 20 ها را فراموش و وی را سرزنش کنیم. حتی اون 19.5 را هم فراموش کنیم و بگوییم که نیم نمره کم شده است. این نه انصاف است، نه مروت است و نه وطن پرستی، نه عشق به انقلاب و نه اخلاق اسلامی است».

بیشتر بخوانید:
اجازه دهید مردم به شما نمره واقعی را اعلام کنند

هرچند این ادعای دولتمردان و البته ژست طلبکاری آنها که سال 97 با موفقیت سپری شده و نمره شان هم 19.5 است با هیچ واقعیتی قابل تطبیق نیست. اما برای نشان دادن بهتر عدم واقعیت این موفقیت ادعایی با بررسی مشتی از یک خروار یعنی دقت بر قیمت های کنونی چند حوزه خودرو، سکه، دلار و برخی ارزاق عمومی در این روزها یعنی آخرین هفته سال 97 و مقایسه با اسفندماه سال گذشته نتیجه خوبی به دست می آید. نکته مهم تر آنکه همان طور که ذکر شد این موارد به صورت نمونه مطرح شده است و وضع در سایر موارد از جمله گرانی مسکن شبیه فاجعه است.


قیمت ها به هزار تومان می باشد


قیمت ها به میلیون تومان می باشد


قیمت ها به هزارتومان می باشد


کد مطلب: 678170

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/678170/نمره-۱۹-۵-روحانی-ادعای-موفقیت-جهانگیری-۹۷-دولتمردان-کجا-سیر-می-کنند-جدول

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com