کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زیباکلام:

محبوبیت سیاسی و اجتماعی‌ام را از دست دادم/ مردم در مترو، صف نانوایی و سوپرمارکت به من اعتراض می‌کنند

23 اسفند 1397 ساعت 11:30

در سطح جامعه به من اعتراض کرده و از من توضیح می‌خواهند. این نیز علامت دیگری بر کاستن میزان محبوبیتم است.


گروه سیاسی جهان نیوز: صادق زیباکلام از تئوریسین های جریان اصلاحات که چند وقتی است به طور رسمی از حمایت روحانی اعلام پشیمانی کرده است، در گفتگو با یک روزنامه اصلاح طلب از کاهش جدی سرمایه سیاسی و اجتماعی اش سخن به میان آورده و گفته است: «زمانی که سوار بر مترو و اتوبوس‌‌‌های بی‌.آر.تی می‌شوم یا در زمان خرید از سوپر مارکت و در صف نانوایی خیلی‌هایی که من را می‌بینند گلایه دارند که ما نمی‌خواستیم در انتخابات 96 شرکت کنیم، اما سخنرانی‌ها فایل‌های صوتی و تصویری شما، مقالات و تلاش‌های شما ما را مجاب کرد که در دقیقه 90 تصمیم گرفتیم رأی دهیم».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*من خودم باور دارم و یقینا نیز این اتفاق افتاده و مقدار زیادی از محبوبیت سیاسی و اجتماعی خود را در سال 97 از دست دادم… چندماه می‌شود که تعداد کسانی که بنده را در صفحه اینستاگرامم دنبال می‌کنند حدود 91 هزار نفر است و شاید نزول هم کرده باشد. تعداد اعضای کانال تلگرامم به نزدیک 100 هزار نفر رسیده بود، اما اکنون به 80 هزار نفر رسیده است. اکانت توئیترم که اکنون 150 هزار نفر دنبال کننده دارد زمانی سرعت جذبش بسیار بیشتر بود.
 
*البته خیلی دقیق نمی‌توان گفت که فضای مجازی می‌تواند ملاک و معیار درستی برای سنجش این مساله باشد چون تازه معلوم شده که بسیاری از اکانت‌ها فیک هستند و کارشان این است که اگر صادق زیباکلام بگوید ماست سفید و زغال سیاه است با رکیک‌ترین کلمات به وی پاسخ دهند. چه این مساله را توئیت کنم، چه در تلگرام یا اینستاگرام بگذارم، اگر چیزی بنویسم بلافاصله ده‌ها کامت می‌آید که دزد، فاسد، مال یتیمان زلزله زده را خوردی و دیگر هیچکس تو را باور ندارد و به تو اعتماد نمی‌کند و بگو با پول‌های زلزله زدگان کرمانشاه چه کردی؛ مزدور، ضد انقلاب، منافق و... یعنی فکر می‌کنم که اگر جمع آوری می‌کردم شاید کمتر کسی باشد در فضای مجازی که به اندازه من به وی اهانت شده باشد.
 
*در سطح جامعه به من اعتراض کرده و از من توضیح می‌خواهند. این نیز علامت دیگری بر کاستن میزان محبوبیتم است. در گذشته وقتی به دانشگاه‌ها و مکان‌های دیگر که می‌رفتم بجز جریانات دلواپس که علیه من شعار می‌دادند یا حمله می‌کردند کسر قابل توجهی از دانشجویان به شدت طرفدار من بودند، اما مقداری زیادی از آن شدت و حدت کاسته شده است. از طرف دیگر زمانی که سوار بر مترو و اتوبوس‌‌‌های بی‌.آر.تی می‌شوم یا در زمان خرید از سوپر مارکت و در صف نانوایی خیلی‌هایی که من را می‌بینند گلایه دارند که ما نمی‌خواستیم در انتخابات 96 شرکت کنیم، اما سخنرانی‌ها فایل‌های صوتی و تصویری شما، مقالات و تلاش‌های شما ما را مجاب کرد که در دقیقه 90 تصمیم گرفتیم رأی دهیم.

بیشتر بخوانید:
اصولگرایان با ۲۰ میلیون پیروز انتخابات آینده می‎شوند
روحانی آب به آسياب ترامپ، نتانياهو و پادشاه عربستان ریخت


*من مثل برخی نمی‌گویم که باید کم‌کم به سمت تنش‌زدایی با غرب حرکت کنیم، بلکه معتقدم که اگر آمریکا‌ستیزی را از دلواپسان بگیریم عملا دچار بحران هویت می‌شوند و چون این جمله من خوشایند آنها نیست نسبت به من بغض و کینه پیدا می‌کنند.
 
*بغض و کینه براندازان و سلطنت طلب‌ها نسبت به من نیز پاسخ روشنی دارد برای اینکه من به همان وضوح و شفافیت که انتقاداتم را نسبت به خیلی از سیاست‌های کشور وارد می‌کنم، مخالفتم را با ایده یا راه حل سلطنت طلبان و براندازان که معتقدند این نظام اصلاح‌پذیر نیست و هیچ امیدی به تغییر و دگرگونی نمی‌رود بیان می‌کنم.
 
*اگر نظام جمهوری اسلامی دچار ضعف و بی‌ثباتی شود ایرانی که ما امروز می‌شناسیم در اواخر اسفند 97 و در آستانه فروردین 98 قرار داریم فکر نمی‌کنم به همین هیبت، شکوه و شکل و صورت باقی بماند.
 
*اگر بخواهیم برای آزادی، دموکراسی و... نمره عددی قائل شویم به فرض به سطح آزادی و دموکراسی نمره 18 بدهیم، به عربستان 2 بدهیم، به تاجیکستان 4 بدهیم ایران نمره‌ای میانه و متوسط خواهد گرفت. اگر به سمت فروپاشی برویم این نمره به سمت 20 حرکت نمی‌کند بلکه به 2 یا 3 تقلیل می‌یابد
 
*اگر قرار می‌شد که ما انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشیم و رئیس قوه مجریه را مجلس انتخاب کند، در شرایط فعلی بهترین مجلسی که شکل می‌گیرد، مجلس دهم است. در مقایسه با مجالس هفتم، هشتم و نهم این مجلس خوب است.


کد مطلب: 677915

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/677915/محبوبیت-سیاسی-اجتماعی-ام-دست-دادم-مردم-مترو-صف-نانوایی-سوپرمارکت-اعتراض-می-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com