کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اگر روال دوسال آینده همین‌ باشد معلوم نیست کسی پای صندوق رأی بیاید/ روحانی از سمت مشاوران و معاونان دور خورد/ مدیران ارشد دولت برای آینده‌شان چرتکه می‌اندازند/ باید نقش حجتیه در انحراف روحانی مشخص شود

22 اسفند 1397 ساعت 10:54

عده‌ای آقای روحانی را دربر گرفته‌اند و به جای عمل به وعده‌ها و شنیدن مطالبات مردم و حامیان دولت، در حال چرتکه انداختن برای آینده سیاسی خود و درپی جهت باد هستند!


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدصادق جوادی‌حصار فعال سیاسی اصلاح‌طلبان در گفتگو با یک روزنامه اصلاح طلب گفته است: «معتقدم در ماه‌های گذشته نه تنها آقای روحانی فرماندهی را اختیار نداشته بلکه الان هم ندارد! فکر می‌کنم آقای روحانی در عرصه سیاسی کشور دورخورده است... اول از نهادهای موازی، دوم از مشاوران و معاونان و اطرافیان خود دورخورد.»

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را درادامه خواهید خواند:

*حلقه صفر اطراف ایشان اگر همان‌هایی باشند که امثال آقای مسیح مهاجری(حجتیه) اعلام کردند، باید وابستگی و پیوستگی قبلی و فعلی آنها به این تشکیلات مشخص شود. باید تاثیر این افراد در انحراف روحانی از تحقق وعده‌های انتخاباتی هم روشن شود.

*راز مگویی که آقای روحانی نگفته است و به خاطر این رازها در برابر تمام این فشارها کوتاه آمده و عقب نشینی کرده‌است، جامعه و افکار عمومی چه وقت باید خبردار شود؟.. اگر آقای روحانی بیش از حد معمول رازداری کند و به مطالبات هواداران و حامیان خود که 24‌میلیون رأی به نام ایشان نگاشتند پاسخ ندهد، مایه بی‌اعتمادی و شک و تردید حامیان خود خواهد شد

*تاکنون اصلاح‌طلبان بسیار خویشتن‌دار بوده‌اند و وفاداری خود را نشان داده‌اند. با وجود همه ناملایمات‌ها و نامهربانی‌های دولت و اطرافیان روحانی نسبت به اصلاح‌طلبان داشته‌اند، باز هم آنها به خاطر آرمان‌ها و اهداف اصلاح‌طلبانه خود، صحنه را خالی نکردند و روحانی را در برابر فشارها و هجمه‌های داخلی و خارجی تنها نگذاشتند.

*برخی از وزرا و مدیران ارشد دولت که مسن‌تر هستند به این فکر می‌کنند که در آینده چه روی خواهد داد، دولت بعدی دست کدام فرد و یا جریان می‌افتد و نقش‌شان در آینده سیاسی چه خواهد بود و با کدام جریان قدرت می‌شود معامله کرد و کنار آمد!

*عده‌ای آقای روحانی را دربر گرفته‌اند و به جای عمل به وعده‌ها و شنیدن مطالبات مردم و حامیان دولت، در حال چرتکه انداختن برای آینده سیاسی خود و درپی جهت باد هستند! وزیر باید در اختیار رئیس‌جمهور باشد نه اینکه برای خود مغازه دونبش باز کند. برخی در هیات دولت و یا در سایر سطوح مدیریتی حتی چهارراه زده‌اند که ببینند کدام سمت زودتر سبز می‌شود که آن طرفی بپیچند و در حال معامله با مطالبات مردم هستند.

*متاسفانه آقای روحانی هر اتفاقی را که قصد انجام آن را داشت، برعکس رقم خورد. ایشان نام دولت خود را تدبیر و امید نام نهاد اما شاهدیم در بسیاری از حوزه‌ها، سیاست‌های اعمالی دولت مصداق چیزی غیراز آن است.

*قطعا آقای روحانی نمی‌خواست این شرایط به‌وجود بیاید اما خواهی‌نخواهی به نام ایشان و دولتشان نوشته خواهد شد. اگر حسن روحانی مظلوم‌ترین رئیس‌جمهور نباشد، حتما مغموم‌ترین است. با این وضعیت روحانی در آینده به بی‌عملی متهم خواهد شد. به‌نظرم آقای روحانی در دولت دوم خود، کم‌آورد و عقب نشست.

*عده‌ای هستند که تعمدا می‌خواهند فاتحه دولت روحانی را بخوانند و دولت هم در برابر آنها نمی‌تواند کاری انجام دهد و حالت انفعالی دارد، این فاجعه است.

*آقای روحانی اکنون نقش یک رئیس‌جمهور ضعیف را ایفا می‌کند. ایران می‌تواند در چارچوب همین قوانین و مقررات و قانون اساسی، هم رئیس‌جمهور قوی و مقتدر داشته باشد و هم ضعیف و منفعل.

*آقای روحانی قصد داشت برای حل مشکلات راه دیگری امتحان کند اما رهبر انقلاب رئیس‌جمهور را مسئول حل مشکلات کردند. این یعنی اگر روزی روحانی بگوید من می‌خواستم کار کنم و نگذاشتند، این مساله به ضد خودش خواهد شد... معتقدم در ماه‌های گذشته نه تنها فرماندهی را اختیار نداشته بلکه الان هم ندارد! فکر می‌کنم آقای روحانی در عرصه سیاسی کشور دورخورده است... اول از نهادهای موازی، دوم از مشاوران و معاونان و اطرافیان خود دورخورد.

*در شرایط کنونی اضمحلال و فروپاشی دولت یا رفتن به سمت استیضاح و برکناری دولت آقای روحانی، به ضرر کشور و نظام است و نه تنها خود روحانی... نهادهای قدرت هر چقدر هم به روحانی انتقاد داشته باشند باید بگویند آیا ماندن و تعامل و همراهی با دولت به صلاح و مصلحت کشور است یا بردن روحانی به سمت استیضاح و برکناری؟... یا اگر آقای روحانی در جلسه استیضاح و برکناری خود (بر فرض) سخنانی بزند و نکاتی را بگوید که تاکنون از بیان آنها خودداری کرده است، چه شرایطی ممکن است برای کشور به ‌وجود آید؟

*طی یک سال آینده و دو سال باقی‌مانده از ریاست جمهوری روحانی، اگر روال همین‌گونه باشد مشخص نیست که کسی پای صندوق رأی بیاید.

*اصلاح‌طلبان از آقای روحانی حمایت کردند ولی حمایتشان یک حمایت منطقی بوده است. اگر اکنون هم به سال 96 بازگردیم مجددا به آقای روحانی رأی می‌دهیم... ما معتقدیم در آن زمان حمایتمان از روحانی خوب بوده است.


کد مطلب: 677714

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/677714/اگر-روال-دوسال-آینده-همین-باشد-معلوم-نیست-کسی-پای-صندوق-رأی-بیاید-روحانی-سمت-مشاوران-معاونان-دور-خورد-مدیران-ارشد-دولت-آینده-شان-چرتکه-می-اندازند-باید-نقش-حجتیه-انحراف-مشخص-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com