سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۲
این نماینده مواضع مجلس را بیان می‌کند یا نظرات شخصی‌اش؟

آقای فلاحت‌ پیشه! شما رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس هستید؟

چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 677599
رئیس کمیسیون امنیت ملی به عنوان یک چهره سیاسی و امنیتی در بهارستان که قطعا نظرات وی در عرصه بین الملل بازتاب فراوانی دارد، در لحظه مصاحبه ها و یا اعلام مواضع تمرکز کافی روی موضوع دارند؟
آقای فلاحت‌ پیشه! شما رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس هستید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: اعطاي حمايت ديپلماتيک به «نازنين زاغري»، شهروند دو تابعيتي ايراني- انگليسي، از سوي انگليس با واکنش حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس، مواجه شد و او اين حمايت را به ضرر زاغري دانست. نازنين زاغري در سال ۲۰۱۶ به‌دليل اتهامات امنيتي سنگین در تهران بازداشت و به پنج سال حبس محکوم شده است.

رئيس کميسيون امنيت ملي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا، در واکنش به اعطاي «حمايت ديپلماتيک» به نازنين زاغري، گفت: «اگر انگليسي‌ها اين کارها را انجام نمي‌دادند، موضوع زاغري در قالب رأفت اسلامي قابل حل بود. انگليس و برخي کشورهاي اروپايي، پرونده‌هايي را که کاملا جنبه حقوقي و قضائي دارد، سياسي مي‌کنند. سياسي‌کردن اين پرونده‌ها باعث مي‌شود کشورهايي مانند انگليس کمکي به متهمان خود نکنند».فلاحت‌پيشه افزود: «بهترين کار درباره پرونده خانم زاغري اين است که کشورهاي خارجي مداخله‌اي درباره موضوع قضائي ايران نکنند و اجازه دهند اين موضوع طبق قوانين حقوقي و قضائي ايران بررسي شود و رأفت اسلامي از طرف خود اين افراد مطرح شود نه اينکه اين دولت‌ها با هدف مداخله چنين موضوعي را بيان کنند. مداخله انگليسي‌ها در پرونده نازنين زاغري به ضرر زاغري تمام شد».

بعد از ۲۲ آمریکا را وادار به مذاکره با ایران کنیم!
در فاصله چند روز مانده به راهپیمایی 22 بهمن در یک ماه گذشته هم فلاحت پیشه در اظهارنظری عجیب طی گفتگو با خبرگزاری ایلنا درباره ارتباط اینستکس و FATF گفته بود: اروپائیان گفته‌اند انتظار می‌رود که ایران جزو خانواده FATF شود اما این حرف را نمی‌توانند مطرح کنند و نمی‌کنند. ما اینستکس را ساز و کاری مبتنی بر گذشته می‌دانیم نه مبتنی بر آینده، اما FATF موضوع آینده است و مستقل هم تصمیم می‌گیریم.

وی با اشاره به تاکید اروپائیان گفت: ما این موضوع را مداخله می‌دانیم و و اروپائیان اشتباه کردند که این موضوع را مطرح کردند. اصل قضیه این است که در جنبه عملی چقدر برجام را برای ما به صرفه می‌کند.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: موضوع مهمتر این است که دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا در کنگره آن مباحث را مطرح کردند که آقای ترامپ با فشار فزاینده‌ای که مطرح می‌کرد و اینکه می‌گفت ایرانی‌ها چهل سالگی انقلابشان را جشن نمی‌گیرند به هدف خودش نرسیده است و ایرانی‌ها چهل سالگی انقلاب را با نشاط‌تر از سال‌های گذشته دارند جشن می‌گیرند.

وی ادامه داد: در آن جمع همچنین مطرح شده که آقای ترامپ در موضوع برجام اشتباه کرده و این مهم است و بنده معتقدم که از بعد از راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن ما با سیاستی که توام با اصلاحات ضدفساد و مدیریت سازنده در داخل باشد و همچنین تعامل سازنده با دنیا غیر از آمریکا می‌توانیم به تدریج شرایطی را فراهم کنیم که آمریکایی‌ها به سمت مذاکره با ایران بیایند.

آن چیز که مهم بوده و باید مشخص شود این است که رئیس کمیسیون امنیت ملی به عنوان یک چهره سیاسی و امنیتی در بهارستان که قطعا نظرات وی در عرصه بین الملل بازتاب دارد، در لحظه مصاحبه ها و یا اعلام مواضع تمرکز کافی دارند و یا بدون توجه به همه جوانب و مصالح یک سخن بی پایه مانند احتمال مذاکره با آمریکا و یا حتی شمول رافت اسلامی برای یک مجرم خطرناک را به زبان جاری می‌کنند؟

اما از همه مهمتر ایشان به عنوان یک نماینده عادی مجلس اظهار نظر می‌کنند و یا در جایگاه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس؟ حداقل درباره مذاکره با آمریکا که سیاست‌های رهبری در اینباره به صراحت بیان شده است. بنابراین مواضع ایشان در کدام راستا بیان می شود؟ نظر شخصی ایشان در این نوع موضوعات می‌تواند پذیرفته شود ولی در جایگاه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که باید با مواضع کلی و علنی اعلام شده همسو باشد، این نوع صریح نظر دادن چه معنایی دارد؟ ظاهرا آقای فلاحت پیشه میان تحلیل های شخصی خود و جایگاهی که در آن قرار گرفته اند، چندان تفکیکی قایل نیستند و این بیش از خود ایشان برای جایگاه ریاست کمیسون امنیت ملی جلس مناسب نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احساس تعهد و مسئولیت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های مبتنی بر منافع ملی انقلاب، دُرّ گران‌بها و نایاب این روز مسئولین کشور است.
Iran, Islamic Republic of
مسول ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...نمايندگان مجلس در مبارزه با فساد و رانت بايد از همه جلوتر باشند....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بعضي ها توي باغ نيستند ترامپ دنبال محدود كردن فروش نفت ايران در جهان است حتي به كشوري همچون عراق فشار مياورد با ايران تجارت و مراوده نكند و با اين همه بد عهدي و بد عهدي در برجام باز هم اينگونه اظهار نظر مي كنند؟؟در ثاني سياستگذاري در زمينه سياست خارجي مي بايست با توجه به استراتژيهايي كه رهبر معظم انقلاب ترسيم مي كنند صورت پذيرد كه اظهاران آقاي فلاحت پيشه با چارچوب هاي اعلام شده و روشن رهبري هيچ سنخيتي ندارد ...نميشود كه در يك كشور چند صدايي باشد...واقعا چه خبر است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اول یه دوره برا اینا بذارید جایگاه و وظایفشونو بهشون بگید ....
صبور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نظر جناب آقاي فلاحت پيشه كاملا درست و صراحت هست و اينم نشانه مسئوليت پذيري ايشان و جايگاه درست در مجلس است
حالا منفعت كدام بزرگواري به خطر افتاده كه اينقدر صريح از ايشان انتقاد كردن نمي دانم
-
Iran, Islamic Republic of
ایشان چقدر نسبت به جاسوسان و دشمنان انقلاب دلسوز هستند!!!!
Iran, Islamic Republic of
من ريس امنيت ...اقايون هستم جانم
Iran, Islamic Republic of
...