پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۳۳

دلسوزی وقیحانه روزنامه اصلاح‌طلب برای شراب‌خواران +عکس

سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 677582
در ایران هم اگر مصرف این مواد را آزاد کنند طبعا عوارض طبی خاص خود را خواهد داشت، اما به آن صورتی که در این سال‌ها برخی از افراد به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست می‌دهند، نخواهد بود!
دلسوزی وقیحانه روزنامه اصلاح‌طلب برای شراب‌خواران +عکس
گروه جامعه جهان نيوز: روزنامه اصلاح طلب آرمان در شماره امروز (سه شنبه 21 اسفند) خود گزارشی با عنوان «مشروباتی که جان می‌گیرند» منتشر کرده است و در آن ضمن ارائه آماری از مسومیت های الکلی که بعضا به دلیل عدم دسترسی به جنس مناسب(!) ایجاد شده، با ژستی دلسوزانه تلاش نموده است نسخه ای برای رفع این معضل اجتماعی ارائه دهد. اما نسخه تجویز شده آرمان که به نقل از روانشناسی به نام امیرهوشنگ مهریار بیان می شود جدای از آنکه یک ژست دلسوزی برای جماعت واقعا اقلیت اهل این عمل خلاف تلقی می شود، در مرتبه بعد یک حرکت مشکوک است، چرا که این فرد روانشناس تلویحا طرق ممانعت قانونی و شرعی را مسدود می داند و به خیال خودش راه جدیدی به دولت برای حل این مشکل معرفی کرده است. این روانشناس ناشناس می گوید: «در ایران هم اگر مصرف این مواد را آزاد کنند طبعا عوارض طبی خاص خود را خواهد داشت، اما به آن صورتی که در این سال‌ها برخی از افراد به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست می‌دهند، نخواهد بود. اگر مصرف مشروبات الکلی ضرری داشته باشد، ضرر درازمدت و تدریجی خواهد بود بنابراین دولت باید تصمیم بگیرد که آیا ضرر درازمدت را برای جلوگیری از ضررهای آنی قبول می‌کند؟»


در بخش دیگری از گزارش این به اصطلاح روانشناس صریحا راهکار این موضوع را معرفی مواد کم خطرتر دانسته و گفته است: «در ایران برای مبارزه با مواد مخدر و الکلیسم همواره اقدامات بازدارنده انجام شده است و این شکل از برخورد موجب شده که این رفتار از بین نرود و فقط به زیر زمین منتقل شده است هنوز هم بروز می‌کند و این بازمی‌گردد به اینکه دولت و حکومت چگونه تصمیم می‌گیرد، آیا می‌خواهد این مسائل را با جوانان در میان بگذارد، از نظرات آنها استفاده کند و درباره این مسأله به آنها اطلاع‌رسانی کند و مثلا موادی به جامعه معرفی کند که ضرر کمتری داشته باشد؟»
 
درباره مشروبات الکلی مانند قبل انقلاب رفتار کنیم!
البته این نسخه نویسی اصلاح طلبان مسبوق به سابقه است. در همین باره چندی پیش و در آبان ماه سال جاری، «عباس عبدی» فعال و تئوریسین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه دولتی ایران نوشت: «پس از شکست فاحشی که در قضیه شبکه‌های اجتماعی رخ داد و هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی ایجاد کرد، اکنون مواجه با مسأله‌ای به نام مشروبات الکلی هستیم. در ۴۵ روز گذشته ۹۵۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی که ظاهراً حاوی الکل متانل بوده است دچار مسمومیت‌های شدید شده‌اند. از میان افراد مسموم ۹۲ درصدشان مرد و ۸ درصد زن هستند که فوت‌شدگان نیز برحسب جنسیت به همین نسبت هستند. همچنین اکثریت آنان شامل جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال می‌شوند که قابل توجه است.جالب است که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده که حتی اگر میزان مصرف کمتر نشده باشد، بعید است که اضافه شده باشد. ولی حجم و تعداد مسمومان به طرز معناداری بیش از گذشته است. از این تعداد ۸۴ نفر فوت شده‌اند، ۳۰۵ نفر به مرحله دیالیز رسیده‌اند و اعضای داخلی بدنشان دچار مشکلات حاد شده است و ۲۷ نفر نیز نابینا شده‌اند.»


عبدی در ادامه نوشت: « در جامعه‌ای که شرب خمر حرام و جرم است و مستوجب مجازات و نیز در صورت تکرار حکم آن اعدام است، پس چگونه می‌شود که رفتاری به این مهمی که مجازات آن حدی است و قابل گذشت هم نیست، تا این اندازه رواج پیدا می‌کند که ظاهراً درصد و میزان مصرف آن بالاست، بطوری که تعداد افرادی که وابستگی به مصرف آن پیدا کرده‌اند نیز چشمگیر است. آن قدر این پدیده در ایران شایع شده است که بسیاری از افراد در حین رانندگی نیز بیش از حد مجاز مصرف کرده‌اند و تصادفات وحشتناکی در کشور به علت همین عامل رخ داده است. در مقابل در کشورهایی که مصرف آن آزاد است، کمتر شاهد این حد از رانندگی در حالت مستی هستیم.»

وی در ادامه نوشت: «کارکرد مجازات و فلسفه حقوق با آنچه که ما مدعی هستیم تطابق ندارد. باید قضیه را ریشه‌ای‌تر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنان که پیش از انقلاب انجام می‌شد. این نگاه در همه امور فرهنگی باید جاری و ساری باشد. از هنر و ادبیات و فیلم و رسانه گرفته تا رفتارهای دیگر. مسأله محوری این است که قانون باید متکی بر عدالت و فرهنگ جامعه و با هدف تأمین نظم اجتماعی باشد. قانون ابزاری نیست که حکومت‌ها بتوانند هر طور که خواستند از آن استفاده کنند. متأسفانه برخی افراد می‌کوشند که راه‌های میانبُر را در جامعه طی کنند. به جای کوشش برای نفوذ در وجدان و ذهن مردم، آن را رها کرده‌اند و می‌خواهند با اتکا به قانون همه امور را درست کنند. بُرندگی ابزار قانون محدود است هنگامی که آن را برای هر هدفی استفاده کنیم، به ناچار از بُرندگی آن کاسته می‌شود... هنگامی که دامنه موضوعات تحت کنترل افزایش می‌یابد و از قانون برای کنترل تغییرات فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود، نه تنها کارآمدی قانون را در این زمینه‌ها کاهش می‌دهد بلکه از وجاهت و مشروعیت قانون در موارد دیگر نیز کم می‌کند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به جای کوشش برای نفوذ در وجدان و ذهن مردم، آن را رها کرده‌اند و می‌خواهند با اتکا به قانون همه امور را درست کنند.......
Iran, Islamic Republic of
مشروب خورا رها کردند. و الا بچه مسلمونا به فکر مردم بودن و گفتند به این ها رای ندین!
دشمن نفوذ کرده
Iran, Islamic Republic of
چرا این گروه بجای حل مشکلات گرانی ، بیکاری ، مسکن ،ازدواج و... بفکر برگزاری کنسرت ، ترویج فحشا ، آزادی فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر ،آزادی روابط دختر و پسران و.... هستند؟!
مردم در تهیه غدایشان ماندند آنوقت یک عده، دلسوز مشروب گنهکارانند
Iran, Islamic Republic of
یک عده قلیل و در یک گوشه ای غوغا به پا کردند که چند مشروب خوار مسموم یا مردند به قول روحانی، بروند به جهنم، مردم در تهیه غذایشان ماندند و حالا این حرامخواران شدند موضوع مهم؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جهان جون
من باور نداشتم این سانسور بی رحمانه رو انجام بدی
شنیده بودم. ندیده بودم
حلقوم مارا نبرید
دروغ گفتم؟ فحش دادم؟ بی ربط حرفی زدم؟
والله اگه دولتمردان ما درست رفتار می کردند اینطور جوانان دین گریزی نداشتیم!!!1
سعید110
Iran, Islamic Republic of
بهتره به فکر آخرت خودتون باشید!..
انتهای مسیر اصلاح طلبی
Iran, Islamic Republic of
وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ ﴿۱۱﴾.
و چون به آنان گفته شود در زمين فساد مكنيد مى گويند ما خود اصلاحگريم (سوره شریفه بقره آیه 11)
حامد
Iran, Islamic Republic of
بر این اساس مردم باید دم در خانه شان مقداری پول بگذارند که مبادا سارقی بخواهد دزدی کند و دچار استرس شود و راحت آن پول را بدون استرس بردارد و برود. چون ممکن است بر اثر استرس سکته کند یا هنگام بالارفتن از دیوار بیفتد پایش بشکند.
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت
Iran, Islamic Republic of
جماعت قلیل.!؟همین جماعت قلیل نتیجه هر انتخابات رو تعیین میکنند.
Iran, Islamic Republic of
همین جماعت قلیل اگه پای صندوق رای بیایند اصلاح طلبان پیروز انتخابند و اگر نیایند اصولگرایان پیروز انتخاب خواهند بود پس آنچنان هم که فکر میکنید جماعت قلیلی نیستند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی کار درستی کردید به اصلاح طلبا ربطشون دادید ولی واقعا جمعیت قلیلی هستند شاید تو سوسولا جمعیت کثیر باشند ولی تو‌ کل جامعه کمن
Iran, Islamic Republic of
خیلی از این اصلاح طلبان به کوفته رفقایشان نماز نمی خوانند شما انتظار دارید اینها مشروبات الکلی را حرام بدانند
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هرچی می کشیم ازاین جماعت اصلاح طلب است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
عباس عبدی که به جرم جاسوسی محکوم به زندان می شود برای آینه مشروبات الکی اباحه گری ،دین داری فرقی ندارد خودتان را وقتتان را برای این جماعت که نقش داعش وطنی را برای منافع امریکا بازی می کنند نگذارید اینها دغدغه حزب و قدرت دارن نه دینداری و ترویج دین آن آخوندهای اصلاح طلبشان با کرواتیشان فرقی نمی کنه
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
عبدی تو عبدی یا مولایی؟؟؟ مولا( خداوند) شراب را حرام میداند ولی عبد(عبدی) نظرش خلاف امر مولاست!!! چرا یک نیروی زمانی معتقد به مبانی دینی بوده و خود را مقید میدانسته ولی الان بی پروا دنبال راهی است برای نقض مبانی فکری اولیه خود؟! آیا آدم هایی اینچنین عوض شده اند یا عوضی شده اند؟! وقتی دستور صریح قرآن را رد میکنیم چه باید گفت؟
سه جواب دارد که امیدوارم جهان نیوز امانت دار خوبی در ارائه باشد:
1- فرد از اول اعتقادی نداشته ولی جو اوضاع و شور جوانی وارد این عرصه نموده باشد.
2-فرد اهل این فسق و فجور بوده ولی از باب گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو انقلابی شده که سالیان سال نمی شود این نفاق را پوشاند
3-فرد اهل بوده لیکن بواسطه فریفته شدن دنیا/حب جا و مقام و... از اعقاد خود برگشته وتا نابودی خویش ادامه خواهد داد.
هر سه مورد اشاره شده در صدر اسلام و دوران اهل البیت هم وجود داشته است چون جناب طله وزبیر و ابوموسی اشعری/ ابن ملجم/ شمر و...در دوران انقلاب هم افراد مختلف با نگاه متفاوت در قطار انقلاب اسلامی سوار شدند به آب علوفه ای هم رسیدند ولی ماهیت اصلی خود را روشن نمودند چون بنی صدر/ رجوی/ نهضت آزادی/حزب مشارکت / محد خاتمی/ کروبی /میرحسین و... .
وباید از آن ذات احدیت مسئلت نمود که بارالها معبودا اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا خدایا عاقبت ما را ختم به خیر گردان.
و اما پیشنهاد میکنم دوستان در خط انقلاب خود را در محضر پروردگار بدانند و حتما نزد اساتید اخلاق خوشه چینی نمایندو قبر و قبرستان را فراموش نکنند. وبرای گمراهان و غوطه وران در گناه و نافرمانی خداونداند و خود را پاک و مقید به شرع و شارع مقدسمی خوانند و نمی دانند که در جهل مرکب اند تا دور نشده بخود بیائید دنیا دو روز است و در سراشیبی عمر وقبر بسر میبرید و شب اول قبری است پل صراطی است و بهشت و جهنمی است.
ولی شماها خودتان را بخواب زده ایدو بعضا با علم در خط ابلیس قدم بر میدارید
Iran, Islamic Republic of
یسئَلُونَک عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کبِیرٌ وَ مَنَفِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکبرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَ یسئَلُونَک مَا ذَا ینفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ کَذَلِک یبَینُ اللَّهُ لَکُمُ الاَیتِ لَعَلَّکمْ تَتَفَکَّرُونَ‏.[1]

در باره شراب و قمار، از تو می‏پرسند، بگو: «در آن دو، گناهی بزرگ، و سودهایی برای مردم است، ولی گناهشان از سودشان بزرگتر است. » و از تو می‏پرسند: «چه چیزی انفاق کنند؟» بگو: «مازاد [بر نیازمندی خود] را.» این گونه، خداوند آیات [خود را] برای شما روشن می‏گرداند، باشد که در [کار] دنیا و آخرت بیندیشید.
Iran, Islamic Republic of
یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا لا تَقْرَبُوا الصلَوةَ وَ أَنتُمْ سکَرَی حَتی تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَ لا جُنُباً إِلا عَابِرِی سبِیلٍ حَتی تَغْتَسِلُوا وَ إِن کُنتُم مَّرْضی أَوْ عَلی سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیمَّمُوا صعِیداً طیباً فَامْسحُوا بِوُجُوهِکُمْ وَ أَیدِیکُمْ إِنَّ اللَّهَ کانَ عَفُواًّ غَفُوراً[2]

ای کسانی که ایمان آورده‏اید، در حال مستی به نماز نزدیک نشوید تا زمانی که بدانید چه می‏گویید؛ و [نیز] در حال جنابت [وارد نماز نشوید] -مگر اینکه راهگذر باشید- تا غسل کنید؛ و اگر بیمارید یا در سفرید یا یکی از شما از قضای حاجت آمد یا با زنان آمیزش کرده‏اید و آب نیافته‏اید، پس بر خاکی پاک تیمّم کنید، و صورت و دستهایتان را مسح نمایید، که خدا بخشنده و آمرزنده است.
اشاره به ایمان اورندگان که در حالت مستی نماز نخوانید.پس اشاره به این نکته دارد که ایمان اورندگان هم شراب میخوردند که آنها را را به نخوردن شراب نهی نکردند بلکه آنها را نهی از برپایی نماز در حالت مستی کرده اند.نکته مهم آنکه به ایاتی اشاره نمایید که اینگونه برداشت نشود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جهان واقعا متاسفم برات که حتی آیه قرآن هم سانسور میکنی اوف بر شما
Iran, Islamic Republic of
جواب شما در نظر پایینی هست.
Iran, Islamic Republic of
آیات قرآن رو تفسیر به رأی نکنید محکمات و متشابهات رو شنیدید ؟ محکمات یعنی آیه ای که از ظاهر آیه معناش استنباط میشه و متشابهات احتیاج به تفسیر داره خدا کی گفته ایمان آورندگان هم شراب میخوردن؟ ایمان آورندگان میتونستن امثال ابوذر باشن و کسانی که گاهی مرتکب اشتباهانی هم میشدن حرمت شراب که تو قرآن اومده ولی نباید به خاطر این گناه از رحمت خدا ناامید نشین که دیگه نمازم نخونین
Iran, Islamic Republic of
یأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِنَّمَا الخَْمْرُ وَ الْمَیسرُ وَ الأَنصاب وَ الأَزْلَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشیطنِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ‏[3]

ای کسانی که ایمان آورده‏اید، شراب و قمار و بتها و تیرهای قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند. پس، از آنها دوری گزینید، باشد که رستگار شوید.

این آیه هم در مدینه نازل شد و حکم قطعی حرمت شراب را بیان کرد. در شأن نزول این آیه گفته اند وقتی که آیه 43 سورة نساء نازل شد. عمر گفت:

اللهم بین لنا فی الخمر بیانا شافیا.یعنی خدایا درباره خمر بیانی روشن و کافی... برای ما بیاور چون خلیفه دوم تا آن زمان شراب می نوشید. و بعد این آیه نازل شد. البته درباره شأن نزول آیه فوق نظرات دیگری هم هست. این آیه در سال چهارم هجرت و 17 بعثت نازل شد و خمر به طور قطعی و کامل تحریم شد
Iran, Islamic Republic of
امام صادق(ع) فرمود:

مَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِیّاً قَطُّ إِلَّا وَ قَدْ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّهُ إِذَا أَکْمَلَ لَهُ دِینَهُ کَانَ فِیهِ تَحْرِیمُ الْخَمْرِ وَ لَمْ تَزَلِ الْخَمْرُ حَرَاماً إِنَّ الدِّینَ إِنَّمَا یحَوَّلُ مِنْ خَصْلَةٍ ثُمَّ أُخْرَی فَلَوْ کَانَ ذَلِکَ جُمْلَةً قُطِعَ بِالنَّاسِ دُونَ الدِّینِ[4]

یعنی: خداوند هرگز پیامبری را بر نیانگیخت مگر آنکه می دانست که چون دین او را کامل کند تحریم شرابخواری نیز در آن است. شراب همیشه حرام بوده است. دین از خصلتی به خصلت دیگر تحول می یابد و اگر از ابتدا کامل بود مردم دین را نمی پذیرفتند
Iran, Islamic Republic of
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ[5]

یعنی ای گروه مؤمنان اینست و جز این نیست که شراب و قمار و بتان و عمل نمودن به تیرها که عادت اهل جاهلیت بود جهة قمار یا استخاره پلیدیست ناشی از عمل شیطان پس اجتناب کنید از خمر شاید که رستگاری یابید
Iran, Islamic Republic of
بعداً میگن پول نفت چی شد
ح
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شما بدبختهارو قدم به قدم به بیراهه بردند.....